Mainostenjakajan työ ja ansiosidonnainen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Torppari
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
4.4.2012
Viestejä
3
Elikkäs kyselen, onko täällä muita jotka ovat työttömiä, ansiosidonnaisella päivärahalla ja tekevät esim mainostenjakelutyötä pari kertaa viikossa? Eli ansiosidonnainen tulee tällöin soviteltuna päivärahana.

Itse haksahdin ottamaan tuollaisen jakelutyön vastaan ja nyt liitto kieltäytyy maksamasta ansiosidonnaista työttömyyspäiviltä. (Jakelua 2x vko ja loput työttömänä) Koska palkka ei päätä huimaa, ei tuolla työllä asuntolainaa maksella, saati muutoinkaan elellä. Nyt liitto ilmoitti ettei tuon työsuhteen ajalta ole oikeutta ansiosidonnaiseen työttömyyspäiviltäkään. Perusteena se että työaika ei ole työnantajan valvottavissa.

Lueskelin työaikalakia ja työsopimuslakia ym, mutta sellaista pykälää ei löydy jossa lehtien/mainostenjakelutyö rajattaisiin pois ansiosidonnaisen yhteydestä eli ettei olisi oikeutta ansiosidonnaiseen tällaisen työn osalta. Sen ymmärsin ettei työaikalakia sovelleta tällaisen työn osalta. Eli voiko tosiaan olla niin ettei oikeutta työttömyyspäiviltä ole ansiosidonnaiseen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nimeltä mainitsematon puolue kiittää:) Sun esimerkki kertoo taas hyvin miten päin v*ttua tää systeemi on. En nyt oikeen osaa sanoa mitään oikeeta vastausta, miten tossa pitää nyt toimia. Ekana itelle tuli mieleen kun kerran ansiosidonnaisella olet, että hae sairaslomaa..Voisko toimia tossa tilanteessa?!?!
 
Nimeltä mainitsematon puolue kiittää:) Sun esimerkki kertoo taas hyvin miten päin v*ttua tää systeemi on. En nyt oikeen osaa sanoa mitään oikeeta vastausta, miten tossa pitää nyt toimia. Ekana itelle tuli mieleen kun kerran ansiosidonnaisella olet, että hae sairaslomaa..Voisko toimia tossa tilanteessa?!?!



Olisi hyvä jos tähän saataisiin muutosta poliittisestikin. Itse itsensä työllistäminen näyttää olevan rangaistavaa tässä maassa. Ehkä monikaan ei tiedä mikä sudenkuoppa edessä jos ottaa edes pientä tienestiä saadakseen rehellisen työn vastaan tai kuten itse hain tätä paikkaa saadakseni pientä lisää työttömyyskorvauksen lisänä. Liitto painosti ottamaan työstä hatkat joten työsuhde loppui. Nyt odotellaan päätöstä mahd. karenssista sekä tehdään valitusta liitolle mikä sekin on melkoinen show kun pitää perustella ja liitteitä ym ym... lakiakin luin eikä missään mielestäni lue ettei mainostenjakaja olisi oikeutettu ansiosidonnaiseen / soviteltuun päivärahaan.

Se että ihminen ajetaan täysin tulottomaan tilanteeseen, edesauttaa harmaata taloutta. Itse on tässä ainakin pari kuukautta saatava tienesti maksaakseni asuntolainat ym jollain. Onneksi aina löyty rahasampoja..
 
Itselläni on aika pitkä kokemus lehden ja mainosten jaosta.En tiedä miten sun kannattais menetellä mut tiedän miten sun olis kannattanut menetellä, mut tosiaan tällästä on varmasti suht inhottava lukea.

Mut siis noita mainostenjakofirmojahan ei siis oikeesti todellakaan kiinnosta kenelle se palkka maksetaan jos työ kuitenkin tulee tehdyksi.Itellä tuli lehdenjaossa sellainen tilanne et tein itse kaikki lomatkin ja samalle firmalle viel mainostenjakoa, täs meni kuitenkin tulot yli ulosoton suojaosuuden.Koska olen just sellainen kun oon ni en tietenkään halunnut et mun rahat menee ulosottoon, etenki kun olen tehnyt niitten eteen töitä.

Sanoin sitten työnantajalle et mitäs jos mä annan mun tyttöystävän tehdä piirit ja palkka maksetaan sit hänelle.Pomolla ei tietystikkään ollut mitään tätä vastaan, kuhan toimitti hänen verokorttinsa.Itseasiassa hän suositti et työt kannattaa otta aina sen puolison nimiin jolla on pienempi veroprosentti:)

Tossa tapauksessahan mulle oli ihan sama kumman tilille ne rahat tuli ku yhdessä kuitenkin maksettiin kaikki kulut, ja euro puolison taskussa on aina parempi ku ulosotossa.Toihan on teoriassa vähän epäilyttävää, mut tolla alalla on ihan tyypillistä et jos ei itse pysty tekeen piiriä ni työnantaja jopa toivoo että hommaat itse sijaises.
 
On se perkele kun työnteosta rangaistaan tässä maassa. Pitäs alkaa spurguks.
 
On se perkele kun työnteosta rangaistaan tässä maassa. Pitäs alkaa spurguks.

Arvaa, onko Facessa heitetty läppää muutamien kanssa kerjäämisestä. Ajattelin kyllä piruuttani lähteä pariksi päiväksi jonnekin isompaan kaupunkiin kuppi kädessä ja lappu kouralla kokeilemaan verottoman tulon saamista. En siksi että sillä rikastuisikaan mutta piruuttaan kokeilemaan miten homma vetoaa ihmisiin (vaikka onhan tuota jo toimittajat kokeilleet).
 
Back
Ylös Bottom