Maiharit?

Moro!

Kummat kengät ympärivuotiseen arkikäyttöön sekä ulkoiluun että kaupunkialueelle:

Jalas Fantom Drylock
Vs.
HAIX Airpower P3

(Kumman itse ottaisit tai hyvät/huonot puolet)

Kiitos jo etukäteen asiallisista ja rakentavista vastauksista :)!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jalaksesta ei kokemusta. HAIX on ollut mukavin ja kevein maihari, mitä olen jalkoihini tuupannut, valitettavasti pohja ei kestä >100kg ja pakkasen yhteisvaikutusta. Ostopaikassa ainakin sanottiin, että paljon oli muillakin halkeillut pohja.

Ikinä en oo ite Haixeja käyttänyt, mutta samaa kuullut että ovat mukavat ja kevyet jalassa, mutta ei kestä pakkasta. Jotkut puhui myös, että ovat helvetin liukkaat talvella.

Käy sovittamassa kummat käy paremmin jalkaan, Haixit on kapeammalla lestillä kuin Jalakset. Eipä noista kumpikaan ihan huono valinta ole.

Jalaksesta ei kokemusta. HAIX on ollut mukavin ja kevein maihari, mitä olen jalkoihini tuupannut, valitettavasti pohja ei kestä >100kg ja pakkasen yhteisvaikutusta. Ostopaikassa ainakin sanottiin, että paljon oli muillakin halkeillut pohja.
Itselläni ollut nyt kolme vuotta Haixit työkäytössä, ja itsellänikin painoa se reilu 100kg ja hyvin on pohjat kestäneet, eli taitaa olla eräkohtaisia nuo halkeilut. Ainut miinushan noissa on, että ne on aivan pirun liukkaat talvella.

Moro!

Kummat kengät ympärivuotiseen arkikäyttöön sekä ulkoiluun että kaupunkialueelle:

Jalas Fantom Drylock
Vs.
HAIX Airpower P3

Kiitos jo etukäteen asiallisista ja rakentavista vastauksista :)!
Kannattaa sovittaa molempia. Leveälle jalalle tuo Jalas on parempi, kapeammalle taas tuo Haixin malli (tai sellaiselle joka tykkää aika napakasti istuvasta). Haixilta löytyy kyllä vähän leveämpiäkin malleja jos se aiheuttaa ongelmia.

Itsellä ollut Jalas nyt rapiat pari vuotta työkäytössä ja olen kyllä tykännyt.Sopii hyvin jalkaan ja ei purista.Haixia myös sovitin mutta minun jalalleni se ei sopinut, joten kannattaa tosiaan sovittaa molempia.

Black_Eagle_Tactical_20_High.jpg

nää on varmaa parhaat maiharit mitä on tehty!

Velipoika eräilee ja Haixit on käytössä.
Itse luotan pv:n käytöstä poistettuihin Sieviläisiin, noita saa Haixien hinnalla toistakymmentä paria...

Itelläkin on sievin gorekengät. Turvakengät taitavat luokitukseltaan olla, mutta siistit nahkakengät ja jokapäiväisessä käytössä ovat talvella ja huonolla säällä. Mukavat kävellä, ei hikoa jalka, eikä kastu vaikka lätäköissä pomppis. Pohja pitää yllättävän hyvin myös jäällä, ja kestää rankasua aivan mielettömästi. Kaikki muut kengät ovat miulla hajonneet kantapäästä (huonon kävelytyylin takia, perhaps?) nopeimmillaan kuukaudessa. Nää on potkinu jo kolmatta vuotta.

Haixeja tai jalaksia en ole edes kokeillut, mutta ei tulisi mielenkään näiden sievien jälkeen. :)

Hain juuri työkäyttöön uudet Haix Airpower Prot ja sopivat hyvin leveäjalkaisellekin. Kevyt ja tukeva kenkä. Vanhat Haixit olivat melko liukkaat, mutta pohja kesti vuosikausia. Uudemmissa pohja on pitävämpi, mutta ei kuulemma kestä yhtä pitkään. Haixeja siis suosittelen ja meinaan itsekin vielä hankkia toisen parin eräilykäyttöön.

Ylläolevat black eaglet on parhaat ikinä. Itsellä on mid varrella ne ja löytyy c7 ja runnerit. Pro r pohjamateriAali on erilaista kun noissa muissa ja sen ei pitäis samanlailla jäätyä. Lestikin on leveämpi. Eli jos ei black eagleen päädy niin pro r:t maihareiksi.

Vaikka kalliita kenkiä niin valovuoden edellä muita merkkejä. Tosin jolly scarpe onnhintalaatusuhteeltaan jo ihan hyvä vaihtoehto haixiin verrattuna.

Miulla on ollu jo vuosia Haix Airpower Prot. Yksinkertasesti parhaat maiharit, mitkä oon jalkoihini laittanu. Miulla on suht leveelestinen jalka.

Mulla on työkäytössä ollut 7 vuotta haixit, mallia poliisi. Taisivat olla mallista p10? tehdyt. Pohjat on ainakin erilaiset, kuin siviilimallissa, todella pitävät. Jos vaan pääsee niitä hankkimaan poliisin tekniikkakeskukselta, niin kannattaa testata.

Jalas Fantom Drylock
Vs.
HAIX Airpower P3
Mulla on molemmat, tosin nämä mun Haixini on sellaista mallia kuin Airpower Pro (vähän leveämmällä lestillä käsittääkseni kuin P3:t).

Jos yhdet kengät kaikkeen käyttöön niin suosittelen Jalaksen Drylockeja aivan ehdottomasti. Jalaksissa parasta on aivan mielettömän pitävä pohja, niillä ote pitää jopa märällä kalliolla, missä kaikilla muilla kengillä yleensä lipsuu enemmän tai vähemmän. Jalaksilla pärjää hyvin myös talvella, pohjat pitää hyvin myös lumella ja aika hyvin jopa jäällä. Haixit ovat ok kengät kaupunkikäyttöön mutta eivät ole hyvät maastomaihareina, ei ainakaan nuo Airpower Prot enkä usko P3:ten olevan sen paremmat. Jalasten lesti on isohko, voisi sanoa että noin numeron isompi kuin useimmat muut kengät. Jos käytät yleensä vaikka kokoa 44 niin 44-koon Drylockeihin mahtuu villasukat sisään. Mutta eivät hölsky jalassa ilmankaan villasukkia, joten suosittelen tuota samaa kokoa kuin yleensäkin käytät. Drylockeissa myös pikanauhoitussysteemi, joka on aika näppärä kun sen oppii. Eli summa summarum, Jalaksilla pärjää missä vaan, Haixeilla vain asfaltilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom