Maidoton Ruokavalio

Tarkoitus olisi kokeilla täysin meijerituotteista vapaata ruokavaliota. Mietinkin nyt, että mistä saan kaavittua kokoon tarpeeksi proteiinejä. Itse varsinkin rahkan suurena ystävänä koen tämän ongelmaksi kun ei tuo tonnikala oikein uppoa.

Proteiiniä ajattelin napsia normaali linjalla; liha/kala/kana, pähkinät, munat...onko muuta? (Siis elintarvikkeita, ei jauhoja)
Lisäksi huolestuttaa kalsiumin saanti, sitä kun ei näy olevan omissa monivitamiinipillereissäni, D-vitskua sentä saa purkistakin.

Kokemuksia/vinkkejä kys. dieetistä odotetaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi täysin maidoton?

Osta apteekista kalsiumia.

Itse olen täysin..tai mahdollisimman maitotuotteettomalla linjalla. Oma ruokavalio koostuu juuri noista mitä luettelit, peruseväät, kanaa ja kalaa menee jonkun verran. Soijapohjaisista lisäprotsuista löytyy jonkun verran paikkaajaksi samoin viherlevästä.

Kalsiumit otan puristeena.

Jaa miksikö täysin maidoton? ..noh,esim.todennäköisesti valtaosa tässä maassa olevista normaaleista ruuansulatushäiriöistä ja -ongelmista johtuu maitotuotteista, esim.laktoosin imeytymishäiriöiden takana on hyvin pitkälti muodossa-tai-toisessa maitorasvan imeytymisongelmat. En tiedä miksi Otto tätä utelee mutta tämä on ainakin mulla taustana täysin taitotuotteettomalle pohjalle. Näistä olen kirjoitellutkin tuolla jo jonkun verran.

Teräksinen Otto sanoi:
(Siis elintarvikkeita, ei jauhoja)

soijarouhe / palat. Hemmetin käteviä, ohjeet paketissa. Proteiinia enemmän kuin lihassa. Tosin joidenkin tutkimusten mukaan liiallisesti syötynä soija sotkee miehen hormonit ja miehelle kasvaa tissit. Toisekseen se rappeuttaa aivoja. Ei ne kinkitkään sitä tofuaan joka päivä syö.

Teräksinen Otto sanoi:
Mietinkin nyt, että mistä saan kaavittua kokoon tarpeeksi proteiinejä. Itse varsinkin rahkan suurena ystävänä koen tämän ongelmaksi kun ei tuo tonnikala oikein uppoa. Kokemuksia/vinkkejä kys. dieetistä odotetaan.
Itse en täysin maitotuotteita välttele, mutta suurin osa päivän proteiinitarpeesta tulee muualta, kiitos erittäin kätevän evoluution sivutuotteen nimeltään: kana!

Maustamattomia rintaleikkeitä myydään nykyään kätevissä pusseissa, eikä noitten laittaminen sapuskaksi voisi enää juuri helpompaa olla: kaada noita kattilaan ja vettä päälle niin että kanaset peittyvät. Mukaan mitä vaan mausteita maun mukaan, itse laitan currya ja kanelia nykyään. Levy täysille kunnes vesi kiehuu, kansi päälle ja lämpöä pienemmälle. Puolentoista tunnin porinan jälkeen rintasista suurinpiirtein putoaa nahka ja luut pois, lihat jääkaappiin tiiviiseen rasiaan, mistä niitä voi käytellä kunnes on aika tehdä uusi satsi. Ainakin viikon säilyvät, joten olen yleensä keitellyt kolme pussillista (9 rintaleikettä) kerralla.

Toinen kanan loistotuote on munat, mutta munien keittely ja paistaminen pitäisi olla jokaisella hanskassa. Jos haluat vähentää tyydytteitten rasvahappojen saantia, jätä munakkaasta muutama keltuainen pois.

Kalsiumia saa tabuista. Jos otat sinkkiä tai magnesiumia niin kalsiumit kannattaa ottaa eri aikaan että sinkki imeytyy kunnolla, ainakin eräiden expertti-Perttien mukaan. Sinkit siis illalla huiviin ennen nukkumaanmenoa ja kalsiumia koneeseen sitten aamulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom