Maidoton ruokavalio

Normi soijamaito kahvissa on kyllä kuraa ja myös kauramaito mutta molemmista kahvia vartavasten tehdyt versiot ovat hyviä. Varsinkin tummapaahtoisen kahvin kanssa todella paljon parempia kuin normi maito. Ei peitä kahvin makua niin vahvasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mantelimaito on ainakin mun mielestä tosi jees. En tiedä kyllä miltä kahvin kanssa maistuu kun juon mustana tai laitan korkeintaan vähän kookosrasvaa mukaan, mutta muuten jos maidotonta korviketta hakee niin suosittelen.

oatly ikaffe ainakin tällä hetkellä paras. kookoksesta en ole tykännyt missään muodossa. toi mantelimaito on kokeilematta.

Ite oon nyt reippaasti vähentäny noita maitotuotteita. Päätin kuitenki, et en ota mitään täysin nollatolerassia vaan esim. palkkari on säilyny samana kun ennenkin. Oliki jännä huomata eilen treenin jälkeen, miten tukkonen ja limanen olo siitä palkkarista tulikin.

Kahvin oon ruvennu juomaan mustana. Ihan sen takia, etten viitti hifistelle sinne joukkoon mitään maitoa korvaavaa. Muutenki sitä maitokahvia tuli juotua ihan hemmetisti ja mustana ei kahvia pysty millään sellaisia määriä juomaan. Kannatan kokeilemaan kahvin juontia mustana. Yllättävän äkkiä siihen tottuu ja oikeesti sit se kahvi kans maistuu kahvilta :)

Kyl mä aattelin ruveta ehkä yhen rahkan päivässä syömään.
Kylläisyyden kannalta oon huomannu et aamupuurossa se valkuainen vaan täyttää enemmän, kun raejuusto :)

Tällain osittain maidottomalla nyt ei mitään merkittäviä eroja huomaa, mut se miljoona kertaa ed.mainittu lima, niin sitä se kurkkuun kyllä tekee.

Maitotuotteet ovat vain jääneet ajan myötä pois. Nuorena maitoa ja jogurttia meni paljonkin. Sitten alkoi tympimään vain maitotuetteiden nopea pilaantuminen, maidon ruuan maut tappava vaikutus ja jogurttien sokeripitoisuus. Nuorempana nokka toisinaan vuoti jostakin selittämättömästi syystä, mutta nyt kärsä on ehkä liiankin kuiva talvisin. Liekö asioilla yhteyttä, mutta enää en maitotuotteita kaipaa kuin harvakseltaan irkkukahvin päälle. Proteiineja saan vähintäänkin riittävästi lihasta, kalasta ja kananmunista maitoa maistuvammassa muodossa ilman sokeria.

Välillä käytän maitotuotteita, välillä on taas jaksoja kun jätän kokonaan pois. Tällä hetkellä en käytä lainkaan maitotuotteita ja olo on tosiaan kevyempi ja kaikin puolin energisempi. Tähän voi toki vaikuttaa myös se, että rahkat yms. korvaan normiruualla, välipaloina syön hedelmiä ja tarvittavat protskut tulee ruuasta, eli jauhoja en tarvitse. Olen huomannut painon putoavan kun maitotuotteet jäävät pois, vaikka hiilareita tuleekin enemmän ruuan myötä, sokereita kuitenkin välttelen hedelmiä lukuunottamatta.

Syöttekö muuten muut, maidottomalla ruokavaliolla olevat, kalsiumtabletteja?

Maidottomalla menty vuodesta 2012 ja on kyllä aika hyvin selvinnyt ilman niitä kolmea rahkapurkillista päivässä, jotka aiemmin tuli vedettyä.

Nyt olen kuitenkin ottanut suuria kasoja kreikkalaista jogurttia aamupalaksi, koska se vaan on niin hyvää hunajan ja mustioiden kanssa. Sattumaa tai ei, mutta sen jälkeen on kovissa treeneissä ollut jatkuvasti räkää ja limaa poskilla ja kurkussa. Samoja sivuvaikutuksia se rahkankin kittaaminen aikoinaan aiheutti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom