Mahdollisimman kireäksi 2 viikossa

Jos mitat on 175cm/73kg ja rasvaa on hieman (mikä voi tarkoittaa esim. 14% rasvaprosenttia, eli about 10kg rasvaa), niin tiputtamalla 3kg rasvaa päästään jo 10% rasvaprosenttiin. Vastaavasti esim. 12% rasvaprosentista päästään 3kg rasvaa tiputtamalla vähän yli 8% rasvaprosenttiin.

Olenko ihan hakoteillä, vai ovatko muut väärässä?

Näinhän se teoriassa menee. Se sitten miten tuo painon pudottaminen tehdään niin ettei lähde lihastakin samalla mukana on toinen temppu. Mitään en mistään tiedä, mutta kuvittelisin, että mitä pienempään rasvaprosenttiin mennään niin sitä vaikeampi on dieetata niin ettei samalla katoaisi myös lihasta.

Kai tuo alkuperäinen kirjoittelija tarkoitti kysyä miten kunto hienosäädetään parhaimmaksi mahdolliseksi ilman, että lähdetään dieettaamaan läskiä veks. Kaipa ne keinot on sit lähinnä nesteiden kanssa pelaamisessa, tankkauksessa, lihasten pumppailussa esittelykuntoon, solarium, lihasten meikkaus jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkuperänen postaus tarkoitti juurikin sitä hienosäätöä mitä bodarit tekee viimeisellä viikolla ennen kisaa.

Tiedän, että kahdessa viikossa on mahdoton saada mitään ihmeitä aikaan. Haluaisin vain tietää, miten ammattibodarit elävät kaksi viikkoa ennen kisoja, en muuta. Miten treenaa ja miten syö, ja miten sitten itse kuvauspäivänä hoidetaan keho kuntoon. Minua ei kiinnosta mitkään "hankitaan mahatauti, niin kyllä laihtuu" tai "juodaan perseet, niin kyllä nesteet lähtee". Tuskin ammattilaiset näin toimivat, vain olenko väärässä?

Eli vielä kerran. Kuinka ammattibodarit syövät ja treenaavat kaksi viikkoa ennen kisoja? Miten treenataan ja syödään sitten itse kuvauspäivänä?

Kiitos:)

Yritä nyt jo ymmärtää, että sun puppeli kuvauksiin valmistautumisella ja ammattibodareiden kisaviimeistelyillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Lue nyt vaan kiltisti tuo "Shredded in 6 days" ku se on helvetin paljon lähempänä sun tilannetta toisinkuin bodareiden kisaviimeistelyt tai sitten yksinkertaisesti vaan lopetat syömisen pariksi viikoksi ja alat treenaamaan raivolla.

Tiedän, että kahdessa viikossa on mahdoton saada mitään ihmeitä aikaan. Haluaisin vain tietää, miten ammattibodarit elävät kaksi viikkoa ennen kisoja, en muuta. Miten treenaa ja miten syö, ja miten sitten itse kuvauspäivänä hoidetaan keho kuntoon. Minua ei kiinnosta mitkään "hankitaan mahatauti, niin kyllä laihtuu" tai "juodaan perseet, niin kyllä nesteet lähtee". Tuskin ammattilaiset näin toimivat, vain olenko väärässä?

Eli vielä kerran. Kuinka ammattibodarit syövät ja treenaavat kaksi viikkoa ennen kisoja? Miten treenataan ja syödään sitten itse kuvauspäivänä?

Kiitos:)

Olet väärässä. Ei se ammattibodari tee kuvauspäivänä jotain kikkaa ja ole kunnossa. Kyllä homma perustuu kovaan dieettaamiseen ja oikeanlaiseen tankkaamiseen juuri ennen kisoja. Jos et noita keinoja halua käyttää niin ei sulle hirveästi jää millä optimoida kuntoa. Lähinnä voit sit toivoa parasta ja käydä solariumissa, jotta et ole maailman valkoisin mies.

Täältäkin ääni tuolle tmuscle.com:in artikkelille. Vaikka et noita keinoja käyttäisi niin tuossa artikkelissa selitetään hyvin mitä se tankkaus on ja miksi.

Yritä nyt jo ymmärtää, että sun puppeli kuvauksiin valmistautumisella ja ammattibodareiden kisaviimeistelyillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Ihmeellistä sönköttämistä. Kaverihan sanoi ihan selkeästi että haluaa vinkkejä viimeistelyyn eli käytännössä nesteiden poistoon. Eiköhän ne samat jutut toimi bodareilla kuin kaikilla muillakin. Tuo "Shredded in 6 days"-juttu ja Yatesin kisavalmistelut on periaatteiltaan aika lähellä: hiilarit alas, vettä juodaan paljon kisaa/kuvausta tms. edeltävään päivään asti, sitten nesteiden otto lopetetaan kuin seinään. Itse olen suunnilleen tällä tavalla joskus pudottanut nesteistä ongelmitta joku 3-5 kiloa parissa viikossa, piti vain mahtua painoluokkaan. Ne vähät hiilarit söin pääsiassa aamulla/aamupäivällä. Tankkauksista en sitten juuri tiedä. Yatesilla taisi olla hiilaritankkausta viimeiset kolme päivää, niin että ekana tankkauspäivänä kaikkein eniten.

En tiedä miten sekaisin täytyy olla ehdottaakseen kahden viikon ryyppäämistä kiristelytarkoitukseen, mutta ehkä viimeisenä iltana 1 viskipaukku voisi olla hyvä idea...

Ihmeellistä sönköttämistä. Kaverihan sanoi ihan selkeästi että haluaa vinkkejä viimeistelyyn eli käytännössä nesteiden poistoon. Eiköhän ne samat jutut toimi bodareilla kuin kaikilla muillakin. Tuo "Shredded in 6 days"-juttu ja Yatesin kisavalmistelut on periaatteiltaan aika lähellä: hiilarit alas, vettä juodaan paljon kisaa/kuvausta tms. edeltävään päivään asti, sitten nesteiden otto lopetetaan kuin seinään. Itse olen suunnilleen tällä tavalla joskus pudottanut nesteistä ongelmitta joku 3-5 kiloa parissa viikossa, piti vain mahtua painoluokkaan. Ne vähät hiilarit söin pääsiassa aamulla/aamupäivällä. Tankkauksista en sitten juuri tiedä. Yatesilla taisi olla hiilaritankkausta viimeiset kolme päivää, niin että ekana tankkauspäivänä kaikkein eniten.

En tiedä miten sekaisin täytyy olla ehdottaakseen kahden viikon ryyppäämistä kiristelytarkoitukseen, mutta ehkä viimeisenä iltana 1 viskipaukku voisi olla hyvä idea...

Mutta jos se kaveri jättää dieetin(kalorit+ruokavalio) ja tyhjentelyn välistä niin tuskin se viimeisen päivän tankkaus sitten onnistuu(kun elimistö ei ole sitä varten oikeassa tilassa). Ei tässä keississä voi poimia vain rusinoita pullasta ja odottaa homman toimivan.

Mutta jos se kaveri jättää dieetin(kalorit+ruokavalio) ja tyhjentelyn välistä niin tuskin se viimeisen päivän tankkaus sitten onnistuu(kun elimistö ei ole sitä varten oikeassa tilassa). Ei tässä keississä voi poimia vain rusinoita pullasta ja odottaa homman toimivan.
Sehän nimenomaan kysyi mitä kannattaisi tehdä ja vastaukseksi saa kaikenlaista paskaa. Eihän Sullivan sanonut kiiitos ei millekään muulle kuin tälle ehdotukselle josta ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa:

miksei paljon hiilareita, vähemmän vettä ja enemmän alkoholia? hiilareita lihaksiin ja alkoholi poistamaan nestettä. 3päivää kun elää pelkällä valkoviinillä nii aika hyvin luulis nesteiden lähtevän.
:hyvä:

Sehän nimenomaan kysyi mitä kannattaisi tehdä ja vastaukseksi saa kaikenlaista paskaa. Eihän Sullivan sanonut kiiitos ei millekään muulle kuin tälle ehdotukselle josta ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa::hyvä:

Mulle jäi kuva ettei kysyjä halua dieetat, tyhjennellä ja tankata. Hyvän olon pitäisi säilyä koko ajan... Kyllähän tuo maksimaalinen kiristely 2vk aikana kuitenkin vaatisi kovaa panostusta oikein syömiseen, rankkoihin miinuksiin ja lopussa olevaan tankkaukseen. Nämä neuvot eivät kelvanneet, kun niitä noudattamalla joutuu epämukavuusalueelle. Normiin tapaan ne persevastaukset toki pitää filtteröidä joukosta pois(kuten aina internetissä).

Viimeistään tuossa kutterin antamassa linkissä oli ne oikeat vinkit siihen kunnon viimeistelyyn(jos englanti taittuu).

Sehän nimenomaan kysyi mitä kannattaisi tehdä ja vastaukseksi saa kaikenlaista paskaa. Eihän Sullivan sanonut kiiitos ei millekään muulle kuin tälle ehdotukselle josta ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa:

:hyvä:

no mitäs erikoista tossa on. helpoin tapa päästä nopeesti eroon nesteistä on nauttia jotain joka poistaa nestettä.

Kaverin vuoro puhua....:) Ensiksi, kyseessä ei ole mitkään kuvaukset, joita voisi edes ajatella vertaavan kehonrakentajien ammattiin. Kuvauksista en halua puhua sen enempäää, koska ne eivät liity kysymykseen. Toiseksi, olen omasta mielestäni näin muutaman vuoden epäsäännöllisen säännölisen treenauksen jällkeen tyytyväisessä kunnossa. Kolmanneksi, olen treenannut aktiivisesti reilu kymmenen vuotta oman lajini parissa, joten "Epämukavuus" on toinen nimeni.

Ja neljänneksi (toivottavasti viimeiseksi), tarkoituksena ei ole laihtua 10 kiloa parissa viikossa, vaan se muutaman kilo, mikä on mahdollista. Tämä edellytää ainakin nesteiden poistoa, jota en ole koskaan ennen tehnyt. Tämän takia halusin kysyä viisaammilta neuvoa, miten tämä käytönnössä hoituu. Ja uskon edelleen, kuten Shane sanoi, että muutamia viikkoja ennen kisoja, kehorakentajien valmistelua voi pienemmässä mittakaavassa verrata minun yrityksiini kuvauksien suhteen.

Kaverin vuoro puhua....:) Ensiksi, kyseessä ei ole mitkään kuvaukset, joita voisi edes ajatella vertaavan kehonrakentajien ammattiin. Kuvauksista en halua puhua sen enempäää, koska ne eivät liity kysymykseen. Toiseksi, olen omasta mielestäni näin muutaman vuoden epäsäännöllisen säännölisen treenauksen jällkeen tyytyväisessä kunnossa. Kolmanneksi, olen treenannut aktiivisesti reilu kymmenen vuotta oman lajini parissa, joten "Epämukavuus" on toinen nimeni.

Ja neljänneksi (toivottavasti viimeiseksi), tarkoituksena ei ole laihtua 10 kiloa parissa viikossa, vaan se muutaman kilo, mikä on mahdollista. Tämä edellytää ainakin nesteiden poistoa, jota en ole koskaan ennen tehnyt. Tämän takia halusin kysyä viisaammilta neuvoa, miten tämä käytönnössä hoituu. Ja uskon edelleen, kuten Shane sanoi, että muutamia viikkoja ennen kisoja, kehorakentajien valmistelua voi pienemmässä mittakaavassa verrata minun yrityksiini kuvauksien suhteen.

Ehkä sitten ei olisi kannattanut kysyä miten 2vk aikana mahdollisimman kireäksi. Parempi olisi ollut kysyä vaikka miten viimeistellä kunto ilman dieettiä 2vk aikana tms. Kehonrakentajat kyllä vetävät dieetin kovimmat päivät ennen kisoja ja kun keho on todella tyhjä energiasta niin tankkauskin toimii eri tavalla kuin kaverilla joka sitä dieettiä ei ole vetänyt.

Kutterin linkkaamassa pätkässä oli ihan tarkat ohjeet mitä sun tahtotilalla ja spekseillä kannattaa tehdä. Oli myös selitetty se "miksi" osa.

Kutteri

Lue tämä juttu:

http://www.tmuscle.com/free_online_a...dded_in_6_days

Tuon avulla pitäisi saada jotain tuloksia aikaan, jos sinulla on jonkun verran salitaustaa. Kahdessa viikossa ei kyllä mitään ihmeitä saa aikaiseksi, jos rasvaa löytyy vähänkin enemmän.

Selevä:) Ensi kerralla kysyn sitten "aloittelijoiden peruskysymykset" osiosta, koska oman threadin perustaminen saa aikaan hyvin mutkallisia vastauksia, joissa pohditaan ihan eri asioita kuin mitä alun perin kysyin.

Mutta kiitos kumminkin vastauksistanne..

Pikakurssi kahden viikon pikadieettiin

Kalorit:

-Tavoitteena mahdollisimman suuri kalorivaje ruokavalion kautta.
-Pääosa kaloreista tulee proteiinista ja tapauksessasi kalorit asettuvat välille 800-1000 per päivä

Proteiini:

-Tarve kasvaa dieetillä, syö nöin 2,5-3 g per painokilo, eli tapauksessasi n. 200 grammaa proteiinia päivässä rasvattomista lähteistä.

Rasvat :

-Näitä ilman pärjää aika hyvin. Pikadieetillä pakollinen määrä ainoastaan 6-10 grammaa kalaöljyä päivässä. (jos saat matalalla aerobisella lisättyä kalorivajetta niin kannattaa syödä oikeanlaista rasvaa 1 g / rasvaton painokilo / päivä)

Hiilarit:

-Paljon kasviksia, jotka sisältävät vähän tärkkelystä. Näistä saa kuituja ja mikroravinteita.

Ravintolisät:

-Multivitamiini, D-vitamiini, kalsium, magnesium ja sinkki

Treeni:

-Vähennä. Palautuminen pikadieetillä on todella heikkoa. 2-3 painoharjoitusta viikossa ja päälle muutama matalatehoinen aerobinen. (1-2 kovaa sarjaa per lihas / viikko)

Muut avut:

-Mahdollisia apuja dieetille ovat esim. synefriini, efedriini, johimbiini ja tyrosiini nautittuna kofeiniinin kera.

Tässä hyvät avut, pistin sulkuihin muutaman parannusehdoituksen. Tällä saat nesteet ja rasvat liikkeelle, sitten edellisenä päivänä, samana aamula maltillisesti hiilaria ja vettä, suoloja riittävästi kokoajan (mineraalisuola, kaliumia)

Koekeile olla pelkällä pinattikeittolla ja protsku juomalla ja joka päivä kevyt pitkä kestonen liikunta (reipas kävely, kevyt hölkkä 60-90min). Pari kovaa punttii.. mulla ainakin toimi enne kisoja(kamppailu).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom