Maha/rasvaa pois niin ettei rinnat katoa?

Miten voisin treenata yleensäkin niin että rinnat ei pienentyisi mutta vatsa ja kyljet olisivat pienemmät/timmimmät? Vatsalihasta tuntuisi olevan mutta lievä rasvakerros päällä ja haluisin ihan litteän vatsan. Painan 51 ja pituutta 153cm eli ylipainonen en ole, mutta haluaisin paremman vatsan ja vaikka semmosen täydellisen litteän. Pitäiskö vatsaa vaan treenata ahkerammin isoilla painoilla/prässillä, käydä ahkerammin lenkillä ja fitnesis vai ruokavaliosta tiputtaa kaikki rasvat pois. Terveellisesti syön kumminkin ja kasvisrasvoja käytän enkä ahmi karkkia enkä pullaa.
Nimim.Kesäks mahaa pienemmäks..

Vatsalihaksista on pari thrediä tuossa alempana, vilkaise niitä. Haku-toiminnolla löytyy varmasti myös about tuhat thrediä aiheesta "haluan litteän vatsan". :)

Rintojen kokoon vaikuttaa rasvan määrä (geenien yms lisäksi). Dietillä joillain rinnat pienenee, joillain ei. Treenaaminen sinällään ei niitä pienennä, ellei rasvoissa tapahdu muutosta.

Assis tuossa jo ehtikin ensin, mutta sanotaanpa vielä oikein alleviivattuna: Paikallista laihduttamista ei ole olemassakaan. Se, mistä rasva ensimmäisenä lähtee, on pitkälti geneettistä.

Ja älä missään tapauksessa poista rasvaa ruokavaliostasi, rasva on elintärkeä ravinne ihmiselle! Rasva ei myöskään lihota, vaan ylimääräiset kalorit, riippumatta siitä, mistä lähteestä ne tulevat.

yhdyn Gillyaneen: Ei ole mahdollista "poistaa sieltä,ja jättää tonne...". kyllä se vaan lähtee just sieltä mistä on lähteäkseen. ei auta vatsalihas liikkeiden jyystäminen rasvanpolttamiseen:(

ei auta vatsalihas liikkeiden jyystäminen rasvanpolttamiseen:(

Mutta jos onnistuu kasvattamaan isot lihakset esim. vatsaan eikä rasva lisäänny ko.kohdassa niin rasva venyy isommalle alueelle ja vatsa näyttää timmimmältä. :hyper: Sitä paitsi jonkun uuden tutkimuksen mukaan paikallinen rasvanpoltto ei sittenkään ole välttämättä pelkkää myyttiä... Lisätutkimuksia odotellessa.

Mutta jos onnistuu kasvattamaan isot lihakset esim. vatsaan eikä rasva lisäänny ko.kohdassa niin rasva venyy isommalle alueelle ja vatsa näyttää timmimmältä. :hyper: Sitä paitsi jonkun uuden tutkimuksen mukaan paikallinen rasvanpoltto ei sittenkään ole välttämättä pelkkää myyttiä... Lisätutkimuksia odotellessa.

Tuo on niin totta:D

Joskus jo yli 10 vuotta sitten luin tutkimuksen "paikallisesta rasvanpoltosta", jonka tulosten mukaan rasva saattoi palaa tietyllä aluella 11% tehokkaammin suhteessa verrokkiryhmään. Eli ei kuitenkaan kovin merkittävä ero.. Mulla ainakin on taas tissit kadonnu:lol2: Ja johtuu siis ihan vaan dieetistä.:jahas:
Toisen tutkimuksen mukaan, sikäli kun muistan ulkoa, naisilla rasvakudos pieneni järjestyksessä ensin lapaluiden välistä, sitten rinnoista, sitten kasvoista.. viimesenä tietty maha, persus, jenkat ja reidet. Kaikki on tietysti suhteellista ja yksilöllistä. Kyllä se rasva kuitenkin samaan aikaan palaa enempi tai vähempi kaikkialta.

Ja sitten vielä iän myötä muuttuu nuo kaikki. Saatana. Erehdyin käymään vaa'alla, vaikka kuvittelin päässeeni siitä eroon. Olen saanut kommentteja, että olen laihtunut (lähinnä vyötärön seudulta), mutta paino ei ole muuttunut mihinkään. No, tämähän olisi ns. näissä piireissä muuten ihan ymmärrettävää, mutta takana on ihan saatanan pitkä treenitauko (kevyttä treeniä himassa pari kertaa viikossa + hyötyliikuntaa + satunnaista lenkkeilyä). Vähän kevyemmin olen syönyt. Vanhoista vaatteista huomaa, että herkemmin kiristää reisistä, joita ennen ei ollut, eikä persettä, eikä lantiota. En ole tottunut puntinjälkeiseen kroppaan ollenkaan.

Tiimalasi alkaa erottua, mutta olen tottunut olemaan yläosasta 2 numeroa isompi kuin alhaalta. Nyt on ensimmäistä kertaa elämässäni rinnan- ja lantionympärys sama, mutta kroppa näyttää tosi vieraalta. Tietysti ihan kiva, että en olekaan niin taipuvainen vyötärölihavuuteen kuin luulin, mutta on tämä vaikeaa. Ihan kuin 25 olisi liian vanha kasvamaan :D.

No, vähän aiheestakin: jos ei mitään superdieetiä vedä, en usko että rinnat katoavat kokonaan. Ne ovat varmasti vallan kauniit myös pikkuisen pienempinä (ja kiinteämpinä), kun keho ja mieli voi liikunnan kautta hyvin. Aika usein koko pysyy samana suhteessa kroppaan, joten tuskin mitään radikaalia eroa tulee jos maltillisesti etenee.

Riippuu varmaan aika paljon pudotettavien kilojen määrästä... Kokemuksella voinen sanoa että reilun parin kymmenen kilon pudotus näky mulla kuppikoon pienetymisenä DD -> pieni B... Tuntuu olevan tän muutoksen kanssa jollain muulla meidän perheessä enemmän sulateltavaa kun mulla.:jahas:

En viitsinyt ihan uutta ketjua aloittaa kun tämä kysymykseni nyt sivuaa tätäkin aihetta. Eli olen 176cm pitkä ja painan vaivaset 55kg. Kysymys kuuluisikin että miten treenata ja syödä jottei vähäinenkin rasvakerros katoaisi.(sieltä tisseistäkään) Jotain ihan konkreettisia neuvoja olisi kiva saada, (ei pelkkiä "syö enemmän" vinkkejä)
Unelmissa siintää pyöreä ja isompi perse, paksummat pohkeet ja reidet. Nyt alakroppa on ainakin sen 2 kokoa pienempi kuin yläkroppa ja olen pelkkää selkää josta lähtee kaksi tikkua. Perse puuttuu kokonaan :D

En viitsinyt ihan uutta ketjua aloittaa kun tämä kysymykseni nyt sivuaa tätäkin aihetta. Eli olen 176cm pitkä ja painan vaivaset 55kg. Kysymys kuuluisikin että miten treenata ja syödä jottei vähäinenkin rasvakerros katoaisi.(sieltä tisseistäkään) Jotain ihan konkreettisia neuvoja olisi kiva saada, (ei pelkkiä "syö enemmän" vinkkejä)
Unelmissa siintää pyöreä ja isompi perse, paksummat pohkeet ja reidet. Nyt alakroppa on ainakin sen 2 kokoa pienempi kuin yläkroppa ja olen pelkkää selkää josta lähtee kaksi tikkua. Perse puuttuu kokonaan :D

Vai että pepun kasvatus projekti meneillään :D Kuulostaa tutulta.. eli oon itsekin 176cm pitkä ja vuosia sitten koin olevani vartalomalliltani suora.. eli koko kroppa oli yhtä pötköä ja peppu oli pieni. Mulla oli tosin erotuksena se, että en ollut noin laiha kuin sinä, vaan ihan normaalipainoinen (nytkin painan n. 64kg). No punttailun myötä oon saanut muotoja todella paljon ja nyt olen vartalotyypiltäni mielestäni selvä X ja peppu todellakin löytyy :D Itselläni peppu on kasvanut ihan vaan sillä metodilla, että treenaan kovaa eli kasvatan niitä peppulihaksia. Ja tosi asiahan on se, että ellet syö tarpeeksi (proteiinipitoista!) ruokaa, niin ei se peppu kasva vaikka kuinka treenaisit..

Ei nyt ollut kummoinenkaan vastaus, sori.. mutta jos vaan treenaat ja syöt, niin kyllä se peppu siitä kasvaa (mulla kasvo ainakin vielä yllättävän nopeasti.. :D).

PS. En tiedä miten aloittelija oot punttailussa, mutta jos haluat kasvattaa lihaksia, niin muista olla tekemättä liian pitkiä sarjoja :thumbs:

Edit. Niin ja pidä huoli, että söisit enemmän kuin kulutat.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
(ei pelkkiä "syö enemmän" vinkkejä)

Liekö painosi geneettisesti kovin alhaalla? Useimmillahan se nousee itsestään parinkympin puolivälistä alkaen, mutta tietenkin on mukavampaa saada enemmän lihasta kuin rasvaa.

Se tärkein konkreettinen vinkki on syödä yli kulutuksen ja vielä oikeissa makrosuhteissa proteiini/rasva/hiilihydraatti. Salilla vaihdellen kyykkyä, maastavetoa, suorin jaloin maastavetoa, prässiä jalat korkealla, askelkyykkyä, yhden jalan kyykkyä isoilla painoilla ja vähillä (8-10) toistoilla... Eipä siinä oikein muu auta.

Itselleni on ollut suuri ongelma syödä tarpeeksi, varsinkin proteiinia. Olenkin nyt sijoittanut proteiinijauhoon ja -patukoihin. Niistä saa helposti ja nopeasti lisäenergiaa.

No kävin salilla yli vuoden ja sitten se muuton takia jäi ja nyt alotin uudelleen, peppua oon treenannu smithissä yhden jalan "kyykyillä" ja sitte ihan prässissä jalat mahd ylhäällä siinä jalkalevyllä että ottaa pakaroihin. Ja jotain 10-12 toistoa kolme sarjaa. Treenin jälkeen juon palautusjuoman ja sitten muuten vaan prodedrinkkejä ja ihan normaalia ruokaa. Painon saaminen on aina ollut tosi vaikeeta :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom