MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

Allekirjoitan väitteen unen rauhoittumisesta, nyt pari viikkoa olen ensimmäistä kertaa ihan pelkkää magnesiumnappia vetänyt paria tuntia ennen unia. On kyllä yöt rauhoittuneet! Käytännössä kerran herää kääntämään kylkeä ja unet ovat rauhallisia, onko sitten plaseboa vai mitä??

Mä oon vetäny magnesiumia jo varmaan kymmenen vuotta eikä se vaikuttanu mun uniin mitenkään. Ainoa vaikutus minkä huomaa, oli pohkeiden kramppaamisen vähentyminen.

En vannomaan mene mutta tietääkseni paras sinkkilaatu on pikolinaatti (picolinate) ja magnesiumissa sitten sitraatti.
D-vitamiini keskustelussa tutuksi tullut iherb auttaa. Saa myös b6 vitskua eli voi siis tehdä oman zma sekotuksen suorastaan sairaalloisen halvalla (verrattuna suomen hintoihin)

En vannomaan mene mutta tietääkseni paras sinkkilaatu on pikolinaatti (picolinate) ja magnesiumissa sitten sitraatti.
D-vitamiini keskustelussa tutuksi tullut iherb auttaa. Saa myös b6 vitskua eli voi siis tehdä oman zma sekotuksen suorastaan sairaalloisen halvalla (verrattuna suomen hintoihin)

Tilasin magnesiumia kanssa iherbistä ja siinä ei ole B6:ta toisin kuin suomesta ostetuissa, mutta silti kovin hehkuttaa että olisi high absorption..

Doctor's Best, High Absorption Magnesium

Serving Size: 2 tablets

Magnesium (elemental) (from 2,000 mg magnesium glycinate/lysinate chelate**) 200 mg 50%
Black pepper extract (fruit) (Bioperine) 4 mg †

† Daily Value not established.
**Amino acid chelate supplied by Albion Advanced Nutrition.

mikäköhän osa tuolla mustapippurilla on :D

kannattaisiko tilata myös b6:ta tämän kaveriksi?

edit: aamulla tulee jo b6:ta multivitan mukana 2 mg, onko oleellista se, että saa b6:ta samaan aikaan vai se että sitä ylipäätään saa?

Mun mielestä zma idea on juurikin siinä että saa sinkin, magnesiumin ja b6 vitamiinin samaan aikaan ja mielellään juuri ennen nukkumaanmenoa. Näin ainakin itse olen olettanut.
Mulla menee iltasin aina seuraavanlainen "zma combo" 400mg magnesium sitraattia, ~200mg ihan perus magnesiumia, sinkki pikolinaattia 50-100mg, b6-vitskuu 50-100mg. Sitte tuoho tietyst kaikki muut vitamiinit, rasvahapot ja mineraalit niin saa perhana kaksinkäsin vetää pilleriä naamarii, eikä varmana minkäänlaista vaikutusta :D

Mul on vähä sama fiilis että se b6 auttais imeytymään sinkkiä ja magnesiumia (tai ainakin toista, en oo nii paljo paneutunut aiheeseen)..
No se b6 tuolta iherbistä maksaa 3,47dollaria / 100tablettia(50mg/tab) eli ei paha tilaus.

Ite ota iltasin 400mg magnesiumsitraattia / 50mg sinkkipikolinaattio / 25mg b6vitaa.

Lyhyellä laskutoimituksella kuukauden annos(30päivää) tulee maksaa:
B6: 3,47$ 200kpl
Zinc 7,54$ 120kpl
Magnesium 12,58$ 125kpl
yht: 5,4246dollaria = 3,63e/30päivää

Suomessa myytävä zma(en mainitse tuotemerkkiä):
Kaksi tablettia sisältää:

B6 -vitamiini 6 mg (336%*)
Magnesium 450 mg (110%*)
Sinkki 30mg (200%*)

100tablettia 19,50e
=
yht. 11.7e/30päivää

On siinä vissi ero :)
Plus tietenki hifistelijöille niin tämän suomessa myytävän zma:n sinkki ja magnesium ei oo sitä parhaiten imeytyvää..

Tietäiskö kukaan jotain hyvää sinkki + magnesium + B6 -valmistetta, jossa sinkki olis pikolinaattimuodossa ja magnesium sitraattimuodossa?

Mites kaikki ottaa sinkit+magnesiumit treenin jälkeen tai illalla kun ite oon ottanu aina ennen treeniä. Kun ne nostaa vähän testotasoja niin olen ajatellut et testot pitää olla korkealla treenin alkaessa jotta painot nousee paremmin. Olenko nyt aivan väärässä vai pitää testot olla korkealla vasta treenin jälkeen?

Joo eli sama ottaa sit vaikka ennen treenejä ja olla siinä luulossa et testot nousee ja näin ollen on paremmat agret ja myös painot nousee paremmin:).

Mitäs mieltä porukat on tästä, suosituksia/haukkuja? Leader ZMA sinkki+magnesium+b6

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuo zma pitäisi vissiin ottaa 30min ennen nukkumaanmenoa ja tyhjään vatsaan, voiko tämän jälkeen vetää iltarahkat naamaan esim 30min jälkeen ja suoraan nukkuu vai miten te otatte?

Ei kalsiumia (rahka tms.) ja magnesiumia yhtäaikaa. Sinkki häiritsee Mgn imeytymistä muistaakseni vasta suurempina annoksina.

Ei kalsiumia (rahka tms.) ja magnesiumia yhtäaikaa. Sinkki häiritsee Mgn imeytymistä muistaakseni vasta suurempina annoksina.
Miksiköhän sitten kalsium ja magnesium on usein samassa tabletissa? Mulla löytyy ainaki kaapista semmosta missä noita kumpaakin on.. Minä olen ymmärtänyt, että kalsium huonontaa sinkin imeytymistä, voi se toki olla noin päin myös.. Eihän sillä kyllä varmaan käytännössä ole merkitystä että kumman imeytymiseen se vaikuttaa ku monet vetää sinkin ja magnesiumin + b-vitamiinit samalla kertaa, tuli vain mieleen tuo..

Miksiköhän sitten kalsium ja magnesium on usein samassa tabletissa? Mulla löytyy ainaki kaapista semmosta missä noita kumpaakin on.. Minä olen ymmärtänyt, että kalsium huonontaa sinkin imeytymistä, voi se toki olla noin päin myös.. Eihän sillä kyllä varmaan käytännössä ole merkitystä että kumman imeytymiseen se vaikuttaa ku monet vetää sinkin ja magnesiumin + b-vitamiinit samalla kertaa, tuli vain mieleen tuo..

Siinä onkin hyvä kysymys.

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi...euvoo/Pages/Hivenaineetjakivennaisaineet.aspx

itse ostin juuri ZMA:ta. Nyt heräsi itsellänikin kysymys siitä, kun yleinsä olen ennen nukkumaan menoa syönyt ehrmannin ja kalsiumia ei ole kuulema hyvä käyttää samaan aikaan. Mitäs ihmettä syön ennen nukkumaan menoa ?! Vai menisikö se jotenkin niin, että about tuntia ennen nukkumaan menoa zma alas ja juuri ennen nukkumista ehrmann ?

itse ostin juuri ZMA:ta. Nyt heräsi itsellänikin kysymys siitä, kun yleinsä olen ennen nukkumaan menoa syönyt ehrmannin ja kalsiumia ei ole kuulema hyvä käyttää samaan aikaan. Mitäs ihmettä syön ennen nukkumaan menoa ?! Vai menisikö se jotenkin niin, että about tuntia ennen nukkumaan menoa zma alas ja juuri ennen nukkumista ehrmann ?

tai sitten syöt ehrmannia jonku +30 minaa ennen nukkumista ja nappaat ZMA just kun meet petiin?

Back
Ylös Bottom