MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

Ja se parempi magnesium on itse asiassa magnesiumkelaatti (chelates). Mut sitäkin pitäis varmaan vaihdella. Magnesiumoksidi on se halvempi "malli"..

Ja se parempi magnesium on itse asiassa magnesiumkelaatti (chelates). Mut sitäkin pitäis varmaan vaihdella. Magnesiumoksidi on se halvempi "malli"..

Pakko sen verran oikaista, että käsittääkseni kelaatilla ja oksidilla ei ole niin merkittävää eroa, sitraatti taaseen on tutkimukisssa osoittautunut ylivertaiseksi imeytyjäksi.

Onko sulla jotain lähdettä tohon tutkimukseen? Uusin mitä ite oon lukenu oli kelaatista, olis kiva nähä jos jotain päivitystä? Oksidi ainakin on huonoin vaihtoehto, vaikka ei sekään huono ole. Lähes kaikilla aktiivisilla yksilöillä on puutetta magnesiumkelaatista, ja sen puute aiheuttaa ilmeisesti diabetesta. Ja mankut kannattaa syödä enimmäkseen illalla, koska vaikuttaa unen laatuun. Ja senkin lähdettä tosiaan pitäis kierrättää.

Onko sulla jotain lähdettä tohon tutkimukseen? Uusin mitä ite oon lukenu oli kelaatista, olis kiva nähä jos jotain päivitystä? Oksidi ainakin on huonoin vaihtoehto, vaikka ei sekään huono ole. Lähes kaikilla aktiivisilla yksilöillä on puutetta magnesiumkelaatista, ja sen puute aiheuttaa ilmeisesti diabetesta. Ja mankut kannattaa syödä enimmäkseen illalla, koska vaikuttaa unen laatuun. Ja senkin lähdettä tosiaan pitäis kierrättää.

En nyt muista mistä alunperin olen lukenut, tuossa olisi jotain

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&uid=14596323&cmd=showdetailview&indexed=google

Piis, mään. Tietenkin magnesiumilla on yhtä jos toistakin kivaa pikku vaikutusta tällaisiin karvattomiin apinoihin, mutta se ei silti tarkoita, että sitäkään olisi tarpeen vedellä grammatolkulla nappeina. Turhaa rahanmenoa sellainen.

Tietenkin: eihän kukaan tälle forumille näpyttelijöistä ehdi ja jaksa näpyttelyltään ja hifistelyltään keskittyä siihen, että ruokavalio olisi kunnossa. Joten sitten vedellään näppimututuntumalla mömmöä jos jotakin, mikä parhaimmillaan sitten saattaa olla haitatonta tai jopa hyväksi, pahimmillaan vain pistää systeemit sekaisin.

joo tossa nyt pari kuukautta syöny tota magnesiumii sen 330mg/päivä.tossa paripäivää sitte näytti selkä kramppaavan,tuolta jostain ylhäältä.pitäskö tota annostusta lisätä?vai liekö tuo sit auta ees mitään?voi olla et on kyl selkä aika juntturassa oli jo toinen kramppi täs puolen vuoden sisällä.ehkä hieronta vois olla poikaa.tosta magnsiumista en sit tiiä onko kuin tehokasta ainetta.vähän usko horjuu,et viittiiks kysestä ainetta enää ees ostaa.

1. Aika pieni annos tuo 330g/pv... "optimaalista" tai ei, mutta itse syön ainakin 225mg x 3 (aamulla, treenin päälle, illalla) = 675mg + monimineraali siihen päälle.
2. Magnesium valmisteissa olen huomannut isoja eroja... kalliimpi on yleensä parempi... kasviperäinen mg sitraatti on se mitä itse käytän.
3. (TÄRKEIN!!) Jos lihashuolto muuten persiillään, niin siinä ei paljon mg auta!!!

MT

ihan näin sivusta että jostain luin että magnesium parantaisi ihon "laatua" onko tässä jotai perää? :)

magnesiumsuolojen imeytyminen

Joo tarkistin asian ja kyllä se niin on että magnesiumsitraatti on se parhaiten imeytyvä muoto. Oksidi on ihan jees mut kannattaa ottaa isompia annoksia. Kannattaa myös huomioida että mm. B-vit. ja D parantaa magnesiumin imeytymistä.
Ja illalla tosiaan kannattaa päivän magnesiumannos ottaa koska se rentouttaa lihaksia ja parantaa unensaantia.
Migreeniin kannattaa myös kokeilla magnesiumia jos joku siitä kärsii! ;)

Magnesium Research lehdestä löytyy tutkimuksia eri suolamuotojen hyväksikäytettävyydestä, imeytymistehokkuudesta jne. Epäorgaaniset mg-suolat kuten magnesiumoksidi ja magnesiumhydroksidi ovat erittäin heikkoliukoisia, minkä johdosta niiden imeytymistehokkuus on todella huono. Orgaaniset magnesiumsuolat (esim. sitraatti) imeytyvät huomattavasti tehokkaammin. Orgaanisten suolojen ylivertaisuus perustuu lähinnä niiden erinomaiseen liukoisuuteen. B-ryhmän vitamiinit eivät vaikuta magnesiumin imeytymiseen, mutta pyridoksiinin (B6) niukahko saanti lisää magnesiumin erittymistä virtsaan. D-vitamiinistatuksen merkitys magnesiumin imeytymiseen on aika marginaalinen.

Magnesiumia siis kannattaa ottaa jos lihakset kramppaa, mutta onko siitä magnesiumista mitään hyötyä vaikka lihakset eivät kramppaisi? Kun en mistään löytänyt tietoa että auttaako se muuhunkin esim. palautumiseen. Kannattaisiko siis magnesiumia käydä syömään vaikka nuori olenkin ja ainut vaiva on kipeät lihakset treenien jälkeen?

Magnesiumia siis kannattaa ottaa jos lihakset kramppaa, mutta onko siitä magnesiumista mitään hyötyä vaikka lihakset eivät kramppaisi? Kun en mistään löytänyt tietoa että auttaako se muuhunkin esim. palautumiseen. Kannattaisiko siis magnesiumia käydä syömään vaikka nuori olenkin ja ainut vaiva on kipeät lihakset treenien jälkeen?

Magnesiumista on apua lihaksille, iholle, luustolle, hermostolle ja testotasoille. Älä ota magnesiumia aterian kanssa, koska mm. kuitu ja kalsium blokkaa sen imeytymisen.

Back
Ylös Bottom