MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

Oon jostain kuullu, että magnesium vois haitata sinkin imeytymistä, pitääkö tää paikkaansa?

Minusta ei pidä paikkaansa. Sinkki kilpailee imeytymisessä raudan ja kuparin kanssa, joten sillä ei pitäisi olla tekemistä magnesiumin kanssa.
Yksi yhdistävä tekijä magnesiumilla ja sinkillä on: molemmat vaativat B6-vitamiinia imeytyäkseen.

Magnesiumissa on sit se että jos sattuu ottamaan liikaa niin menee vatsa löysälle. Että jos on ummetusta niin semmosille se on varmaan ihan hyväkin asia. :) Sinkkiäkään ei nyt mitään mahdottomia määriä kannata vetää, ei oo hyvä pitemmän päälle. Eiköhän se 30 mg/pvä oo ihan riittävä määrä.

Minä oon ottanu sinkkiä yhteensä 100mg/pv siihen vielä lisäksi kaikki mikä tulee ruuasta. Ei oo ainakaan vielä näyttäny myrkytyksen merkkejä :)

Aamulla:
Sinkkilisä: 2x30mg
Berocca 10mg

Illalla:
ZMA: 30mg

Tommosilla seteillä

saako sinkkiä jostain tavan kaupasta? pari kertaa olen utsinyt mutta ei ole löytynyt kuin magnesiumia.
Minäkään en löytäny ruokakaupan hyllystä mutta apteekista löytyy ens hätään. Ite ostin tuota Twinlabin sinkkilisää. Tossa twinlabissa on 30mg/tbl (100kpl). Apteekissa ei ollut kun semmosia missä oli 15mg/tbl (50kpl). Ja noi maksaa saman verran niin valinta oli selvä.

http://www.aminoporssi.fi/epages/Am...amino/Products/101119/SubProducts/101119-0001

Sattuuko joku tietämään asiasta jotain, kun luin juuri ravinnon
ca/mg suhteen merkityksestä lyhyesti enkä ihan kaikkea tajunnut, puhuttiin hermostosta ja vaikutuksesta joihinkin entsyymeihin ja hormoneihin ja lihaksiin, onko joku kuullut tällaisesta ja löytyykö linkkejä? joku rottatutkimus ainakin mainittiin muistaakseni...
en tiedä liittyykö ihmisiin.

Magnesiumtietoutta voi ammentaa esimerkiks goolen avustuksella, wikipediasta tai vaikkapa tohtori.fi:stä. Tai aika monesta muusta paikasta.

Suosittelen tsekkaamaan, saattaapi löytyä käyttösuosituksista ja vaikutuksista jonkinlaista faktaa.

Itse olen huomannut, että jos otan treeninjälkeen magnesiumia illalla, nukun "syvempää" unta. Saattaa toki olla sattumaa, mutta olen huomannut yhtälön useasti.

Ajattelin kysäistä, josko joku viisaampi tietäisi, vaikuttaako murskaaminen tai pureskelu magnesiumtabletin imeytymiseen jollain tavalla haitallisesti ?

Eli onko nuo lisäravinnenapit, magnesium, vitskut yms. päällystetty jollain aineella, jotta imeytyminen tapahtuisi oikeassa vaiheessa ruoansulatusta ?

Tätä kysyn, koska ei ole koskaan ollut vahvimpia alojani tuo tabujen nieleminen ja niiden nieleskely on alkanut lähiaikoina vituttamaan suunnattomasti.

Samaan threadiin voisin heittää kysymyksen pureskeltavien tabujen nielemisestä. Esim. Pirkan pureskeltava magnesium maistuu pahalle ja sen mielummin nielee. Sellainen töhnä jää hampaisiin...

Liekö tuo sama miten tekee?

Ja sori threadin lainaamisesta...

Mikäli samaa Pirkan magnesiumia kun mulla niin siinä lukee että voi pureskella. Purkaltahan ne maistuu, mielellään ne rouskii.
Samasta ongelmasta kärsin, ei mene kofeiinitablettia suurempi alas. Nappeja menee aamulla pieni kourallinen eikä todellakaan kiinnostusta/aikaa alkaa niitä väkisin nieleskelemään. Kaikki suuhun kalaöljyistä-mankkuun ja vitamiineihin, muutama purasu ja vettä perään.

Mikäli samaa Pirkan magnesiumia kun mulla niin siinä lukee että voi pureskella. Purkaltahan ne maistuu, mielellään ne rouskii.
Samasta ongelmasta kärsin, ei mene kofeiinitablettia suurempi alas. Nappeja menee aamulla pieni kourallinen eikä todellakaan kiinnostusta/aikaa alkaa niitä väkisin nieleskelemään. Kaikki suuhun kalaöljyistä-mankkuun ja vitamiineihin, muutama purasu ja vettä perään.

Vastasit ilmeisesti El Diablolle, koska puhuit Pirkka-tabuista.
Hänhän sanoin nimenomaan syövänsä pureskeltavia ja kysyi niiden nielemisestä. Omat mankkuni näyttävät tottelevan nimeä Magnex.
Mutta eiköhän noita tohdi ryhtyä puremaan.

Kyllä pitäisi kaikki lääkkeet ainakin ottaa ohjeiden mukaisesti, eli ei pureskella jos purkissa sanotaan että nieltävä kokonaisena.. Kai se on ihan sama juttu vitamiinien etc. kanssa, eli juuri se ainesosien imeytyminen ei mene niin kuin pitäisi..

Ainakin noi d-vitamiinitabletit, mitä itseltä löytyy voi purkin ohjeen mukaan: imeskellä, pureskella, niellä tai murskata. Eiköhän tuo päde ainakin kaikkiin vitamiineihin, lääkkeethän ovat sitten täysin eri asia.

Kyllä pitäisi kaikki lääkkeet ainakin ottaa ohjeiden mukaisesti, eli ei pureskella jos purkissa sanotaan että nieltävä kokonaisena.. Kai se on ihan sama juttu vitamiinien etc. kanssa, eli juuri se ainesosien imeytyminen ei mene niin kuin pitäisi..

Ei tietenkään murskata, jos se kielletään, mutta tässä tapauksessa purkissa ei nyt varsinaisesti kerrota, miten pitäisi nauttia. Haen tässä nyt lähinnä sitä josko joku oikeasti tietäisi, onko tuosta murskaamisesta haittaa imeytymisen kannalta

lidlin magnesium poretabletit:)

ehkä jotain apua ollut reisien jumitteluun kyykätessä.
noiden ainakin luulisi menevän alas..

edit: 1 tabu sisältää 200mg magnesiumia
20kpl tuubissa
hinta 1 euro

Back
Ylös Bottom