Macworld 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa olla flash muisti.

Edit. Eli nopeempi ja ei välitä vaikka hyppäisit laskuvarjolla tietokone auki:) Tavallinen kovalevy ei tykkää liikuttelusta, jos se on päällä.
SSD:lla on nopeammat seek timet eli dataa päästää käsittelemään nopeammin kun ei tarvitse pyörittää levyjä tai siirtää neulaa oikeaan kohtaan. Itse siirtonopeudet ovatkin sitten hitaammat kuin perinteisissä kiintolevyissä.
Eli käytänössä SSD:sta on etua kun tarvitsee siirtää paljon pieniä tiedostoja monista eri paikoista fyysiseltä levyllä. Esim. tietokonetta käynnistäessä. Mutta takkiin tulee kun tarvitsee siirtää yhtä isoa tiedostoa.

Toinen etu on sitten tosiaan toi ettei SSD levyissä ole ollenkaan liikkuvia osia eli teoriassa mikään tärähdys ei aiheuta ongelmia.
Ja huonoina puolina on älytömän huono hinta/tila suhde, joka on SSD levyillä aivan onneton.

Itse Air on minusta hieman hölmö keksintö. Ohuus ei paljoa auta kun koneen leveys ja syvyys on kuitenkin aika lailla "normikoneen" kokoa. Parempi on minusta sellainen ratkaisu, että kone on joka suuntaan pieni vaikka paksuus hieman isompi olisikin esim. tyyliin Asus EEE PC.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika cooli on tuo Airi, tarkoitettu varmaan liikkuvalle immeiselle ja itselle se olisi vallan passeli, teen nimittäin läpyllä vain selailut, emailit jne. Olisi hyvä tuommoinen kevyt ohut läpyskä mun käyttöön.

Mutta ziisus mikä uutinen tuo iTunes rental, aivan mahtavaa kun vain Suomeen sen jotenkin saisi toimimaan. Kerrankin joku tekee jotain mullistavaa, on alkanut kypsyttämään vuokraleffojen makselu kun aina ne unohtaa viedä ja maksankin leffoista pitkälti vähintään tuplahinnan aina.

iPhonea ei vieläkään 3G versiona ja sitä ennen tuskin sitä Suomeen saadaan.

airi vaikuttaa juuri sellaiselta kuin oletin.
Harmi vaan, että myös hinta on juuri jotain sellaista kuin oletin.
Huhhuh.

Jos kannettavaa ompun kuvalla varustettuna saa kohta kilon painosena niin tämä jätkä käy moisen hakemassa...
Hmm, pitäneeköhän se alkaa lunastaa lupauksia :wtf:
Tosin 12" näyttö pienemmillä reunuksilla olisi riittänyt, ja valkoisella näppäimistöllä kiitos.
apple_macbookair_20080115.jpg

Ei tuo kyllä pahalta näytä :worship:
MBP:n kaveriksi aivan loistovekotin, ainoaksi koneeksi sitten aika "nounou".
HongKongin storesta tuota saisi 1298euron uloskantohintaan :D

En tajua miksi kaikki vinkuvat ethernetin puuttumisesta, itse en ole moista käyttänyt enää vuoteen...

olipas kyllä aika köyhäntasoiset julkistukset :D

"öö meillä on vähän niinku eee-pc ja kaks laitetta yhdessä: langaton kovalevytukiasema"

e: siis laitteiston puolella, tuo leffavuokraus ainakin kuullostaa ihan fiksulta

Toinen etu on sitten tosiaan toi ettei SSD levyissä ole ollenkaan liikkuvia osia eli teoriassa mikään tärähdys ei aiheuta ongelmia.
Ja huonoina puolina on älytömän huono hinta/tila suhde, joka on SSD levyillä aivan onneton.
Kun tekniikka kehittyy koko ajan, niin luultavasti parin vuoden kuluttua SSD-levyt alkavat olla jo aika huokeita ja aikanaan syrjäyttävät normikovot ainakin kannettavissa.

Tuo langaton kovalevytukiasema, eli Time Capsule on kyllä juuri mitä olen kaivannutkin.

Tuo langaton kovalevytukiasema, eli Time Capsule on kyllä juuri mitä olen kaivannutkin.

ai suurempaa sähkönkulutusta ;)

onhan noita ollut maailman syrjä jo kovalevykoteloita jossa on ethernet-liitäntä -> wlan-tukiasemaan -> vastaava tuote karummissa kuorissa ja kahdessa osassa.

ai suurempaa sähkönkulutusta ;)

onhan noita ollut maailman syrjä jo kovalevykoteloita jossa on ethernet-liitäntä -> wlan-tukiasemaan -> vastaava tuote karummissa kuorissa ja kahdessa osassa.
Joo, itse ainakin tahdon mitä erilaisempia laitteita mitä erilaisimmissa koteloissa lukuisilta eri valmistajilta jokaiseen nurkkaan kämpässäni jotka eivät lisäksi toimi saumattomasti yhteen Airport Expressin (=langattomasti musat stereoihin) kanssa eikä varsinkaan Time Machinen kanssa :david:

Joo, itse ainakin tahdon mitä erilaisempia laitteita mitä erilaisimmissa koteloissa lukuisilta eri valmistajilta jokaiseen nurkkaan kämpässäni jotka eivät lisäksi toimi saumattomasti yhteen Airport Expressin (=langattomasti musat stereoihin) kanssa eikä varsinkaan Time Machinen kanssa :david:

joo kyllähän toi saattaa jollekulle hyödyllinen olla, mutta ei mikään uutuus jota nyt kauheesti kannattas hehkutella jossain macworldissa..

joo kyllähän toi saattaa jollekulle hyödyllinen olla, mutta ei mikään uutuus jota nyt kauheesti kannattas hehkutella jossain macworldissa..
Hehkutuksen syynä lienee Time Machinen floppaus langattomassa verkossa ja tuon virheen korjaus (tosin kuluttajien kustannuksella)

Olipa köykäiset uudistukset. "Tehtäskö tästä mäkpuukista ohut?" Applelaisilta loppui näemmä ideat.

Tuo time capsule toimii verkkolevynä? Se nyt on ihan ok jos kilpailukykyinen hinta. Toivottavasti osaa jakaa levyä myös lähiverkon ulkopuolelle luotettavasti.

Missäs sitä pitäis sitten hehkutella jos ei juuri siellä!
En nyt tiedä kuinka paljon sitä on "hehkutettu", mutta julkistaminen kannattaa ainakin tehdä.
Sitä vartenhan tollaset messut järjestetäänkin.

...onkos Apple peräti ensimmäinen mainstream-valmistaja joka tunkee koneeseensa tuollaisen?

Muistelen että esim. Dell olisi myynyt joihinkin malleihin optiona, ja hirveän hintaisiahan nuo on. Koneen akun kestokaan ei pitene kuin minuutteja.

En tajua miksi kaikki vinkuvat ethernetin puuttumisesta, itse en ole moista käyttänyt enää vuoteen...

Ja jos sen Ethernetin tarvitsee, adapteria peliin: Apple USB Ethernet Adapter.

Vaikka kotona olisikin langaton verkko käytössä ei se tarkoita sitä että kaikissa työpaikoissa moinen mahdollisuus olisi käytettävissä esimerkiksi tietoturvasyistä tai puhtaasti säästämisestä. Monesta kyllä löytyy langaton verkko esimerkiksi surffailuun mutta kaikkialta ei sitten pääsekään enää firman omaan verkkoon niin helposti.

Tottakai VPN:ät sun muut on käytössä mutta siitä huolimatta osa ei moista liikennettä verkkoonsa halua. Tämän vuoksi ainakin itsellä olisi ethernet-portti pakollinen.

Ja saahan tuohonkin sen usbi-palikan johon saa sen pistokkeen kiinni. Mutta mielummin olisin kyllä nähnyt sen ihan kiinteänä.

Ja muuten, aivan ihana kone. :kuola: Nyt puuttuu enää 2ke ylimääräistä rahaa.

Aika simppeliä, jos sitä eternettiä nyt jostain syystä tarttee, niin käyttää sitten tuota mokkulaa. Itse en ihan heti muista koska olisin läppärin pistänyt piuhan päähän.

Kaikki ei välttämättä ymmärrä, että tuo on maailman ohuin läppäri, jotain kompromisseja siinäkin on pakko olla.

Kun tekniikka kehittyy koko ajan, niin luultavasti parin vuoden kuluttua SSD-levyt alkavat olla jo aika huokeita ja aikanaan syrjäyttävät normikovot ainakin kannettavissa.
Jep. Eiköhän nuo jossain vaiheessa saavuta sellasen sopivan hinta/gigatavu suhteen ja vielä sellaisessa riittävässä koko luokassa. Mutta tekniikasta johtuen en usko, että SSD:t ikinä perinteisen kovalevyn hinta/gigatavu suhteisiin pääsee. Luultavasti siis ainakin desktop-koneissa tulee vielä kiekot pyörimään vielä useita vuosia.

Suositut

Back
Ylös Bottom