Macromedia Studio MX 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäns asensin kyseisen ohjelman eilen koneelle, ja eihän siinä pääse edes alkuunkaan... :itku:
Eli onko toivookaan opetella itte käyttämään tuota ohjelmaa, vai kannattaako suoraan etsiä käsiinsä kaveri joka osaa tehdä tuolla ohjelmalla jotain?Tai onko olemassa jotain hyviä opuksia joiden avulla pääsis alkuun... :wall:

-EDIT- kirjastosta löytyy ainakin tällänen opus kuin MACROMEDIA DIRECTOR : PERUSTEET

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ohjelman osasiin on olemassa manuaaleja..

Joten RTFM :D

ps. kannattaa kopasta vaikkapa kirjastoa niiden opusten suhteen. Joka palikalle löytyy oma manuska.

Kirjastosta löytyy Dreamweaveriin suomenkielinen opus, joka on todella hyvä. En muista tarkaan nimeä, mutta jos asut pääkaupunkiseudeulla niin www.helmet.fi avulla se löytyy.Tohon uudempaan ei taida vielä löytyä kirjastosta apua, mutta ei siinä ole suuria muutoksia vanhempaan versioon.
P2P ohjelmilla löytyy manuaaleja, mutta ne on englanniksi.

Itse opettelin alkeet ilman oppaita, mutta eihän sillä pitkälle pötkitä. Paljon kivuttomammin käy, kun hommaat kunnon oppaan.

Macromedia director ei sisälly tuohon MX2004 pakettiin.

Siellä on:
Dreamweaver - wysiwyg ohjelma nettisivujen tekoon
Flash - saa tehtyä kätevästi näyttävää skaalatuvaa grafiikkaa nettisivuille
Freehand - vektoripohjainen grafiikkatyökalu (toimii hyvin flashin kanssa)
Fireworks - macromedian photoshop vastaava (ei tosin yhtähyvä)

Näissä ohjelmissa on kaikissa aika hyvät ohjeet alottelijoille. Niillä pääsee hyvin liikkeelle ohjelmien käytössä. Eli mitään paperimanuskoja et varmaan tarvii. Etenkin käymällä esim. flashin tutorialit läpi, osaat jo käyttää flässiä aika monipuolisesti. Ja netistä löytyy hyvin matskua.
Tiettysti meikäläiseenkin saa ottaa yhteyttä jos jotain suurensuuria propleemia ilmenee. ;)

tutoriaalit kahlaat läpi ja käyt avautumassa välillä täällä niin etköhän saa jotain aikaan

Andree sanoi:
Joo mutta multa löytyy myös tuo Director... :D Kiiitos emulen... :hyper:

heh .. kuulemma hyvä ohjelma tuo directorikin. Itse en siihen ole niinkään perehtynyt..

andree joko taipuu macromedian tuotteet? :)
ite oon tykästyny tohon dreamweaveriin. sen verran pitää mainita nyt että se ei muuten ole 100% wysiwyg, vaan siinähän näkee kokoajan ohjelman tekemän koodin (jos haluaa).

Itse ainakin käytän sitä niin että pidän koko ajan koodi-ikkunaa auki, ja korjaan siihen dw:n tekemät älyttömyydet. kaikenkaikkiaan koodi on imo aika puhdasta mutta sinne jää jotain ihmeellisiä rivinvaihtoja ja välilyöntimerkkejä.

metalman sanoi:
andree joko taipuu macromedian tuotteet? :)
ite oon tykästyny tohon dreamweaveriin. sen verran pitää mainita nyt että se ei muuten ole 100% wysiwyg, vaan siinähän näkee kokoajan ohjelman tekemän koodin (jos haluaa).

Joo, se puolikas näkymäkin(koodi/wysiwyg) on ihan kätevä.

metalman sanoi:
Itse ainakin käytän sitä niin että pidän koko ajan koodi-ikkunaa auki, ja korjaan siihen dw:n tekemät älyttömyydet. kaikenkaikkiaan koodi on imo aika puhdasta mutta sinne jää jotain ihmeellisiä rivinvaihtoja ja välilyöntimerkkejä.

Tekee kyllä, mutta ei ole sentään niin paha kuin esim. micro$softin vastaava frontpage, joka tunkee kaiken maailman webbotteja ja ties mitä omia lisäyksiään sinne sekaan.
Rivinvaihdot ja välilyöntimerkithön tulee, kun käyttää dreamweaveria siinä design puolella kun se on tavallaan tekstieditori eli tekee rivin/kappaleen vaihtoja(enter/shift+enter).

ps. suosittelen muuten lämpimästi, että kannattaa myös tutustua siihen Flashiin!

Andree sanoi:
Elikkäns asensin kyseisen ohjelman eilen koneelle, ja eihän siinä pääse edes alkuunkaan... :itku:
Eli onko toivookaan opetella itte käyttämään tuota ohjelmaa, vai kannattaako suoraan etsiä käsiinsä kaveri joka osaa tehdä tuolla ohjelmalla jotain?Tai onko olemassa jotain hyviä opuksia joiden avulla pääsis alkuun... :wall:

-EDIT- kirjastosta löytyy ainakin tällänen opus kuin MACROMEDIA DIRECTOR : PERUSTEET

multa löytyis kyl macromedia director 7 ja lingo -inside kirja suomeksi ja .pdf formaatissa, mutta mistäs sulle saatais? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom