Maastaveto selkätreeniin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k3pp1
  • Aloitettu Aloitettu
Treenaan nyt tuolla "treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä"- threadin 4- jakoisella ohjelmalla ja olen päättänyt ottaa selkätreeniin maastavedon.Olen muokannut tuosta selkätreenistä tällaisen:

Maastaveto x 4
Kulmasoutu x 3
Alatalja x 3
Ylätalja x 3

Kommentteja? Parannusehdotuksia?

Hyvältä ohjelmalta vaikuttaa. ite kuitenkin jättäisin alataljon tosta pois kun kulmasoutu on jo ohjelmassa

Gillyanne sanoi:
Juuri näin, ja ylätaljan tilalla voisi toki tehdä leuanvetoa.

Saattaapa olla että tossa vaiheessa selkätreeniä monella alottelijalla ei kauheesti tehoja riitä leuanvetoihin

Mulla on aika sama ohjelma: Maastaveto ensin, sitten leuanveto/ylätalja siitä kulmasoutu tangolla/kp ja alatalja joita tulee pyöriteltyä paitsi mavea joka tehdään aina ekana.

Ite otan välillä niin jos ei paukut riitä niin pari sarjaa kulmista ja pari alataljaa muiden liikkeiden lisäksi niin sitte riittää. :)

Alataljan tilalle tosiaankin tuo leuanveto ja jos leukoja ei tule, niin ylätalja jollaoin toisella otteella.

k3pp1 sanoi:
Treenaan nyt tuolla "treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä"- threadin 4- jakoisella ohjelmalla ja olen päättänyt ottaa selkätreeniin maastavedon.Olen muokannut tuosta selkätreenistä tällaisen:

Maastaveto x 4
Kulmasoutu x 3
Alatalja x 3
Ylätalja x 3

Itellä on selässä samat liikkeet, paitsi teen ekana liikkeenä alataljan alkulämmittelyiksi selälle. Ihan hyvältä on itellä tuntunu

imo ottaisin mv 2-4x6. Sittenkun tuntuu kevyeltä romua tankoon lisää ja sitä rataa. Kulmasoutu on hyvä liike se välillä käsipainoilla ja välillä tangolla. Alataljaakin voi tehdä yhellä kädellä, naruilla, suoralla tangolla tai sillä normilla. Ylätaljaa kannattaa tehdä eteen, siihenkin on monta erikahvaa jota voi käyttää. Maastaveto ekana, sitten kulmasoutu jne. raskaimmat ekana alta pois..

No mitäs sanotte tästä?

Maastaveto x 4
Kulmasoutu x 3
Ylätalja x 3
Ylätalja myötäote x 3

Leuanvedosta en niin tiedä kun leukoja menee joku hikinen 10 korkeintaan eikä siinä kehity (en itse ainakaan) kerran viikossa tekemällä.

Maastavetoa teen tällä hetkellä 12 toiston sarjoja ja ajattelin etten tee ainakaan 8 toistoa lyhempiä sarjoja vielä kun olen vasta 15-vuotias ja kasvan vielä kait.

k3pp1 sanoi:
Leuanvedosta en niin tiedä kun leukoja menee joku hikinen 10 korkeintaan eikä siinä kehity (en itse ainakaan) kerran viikossa tekemällä.

Mikset sitten tee sitä useamman kerran viikossa? Pari sarjaa vaikka joka treenin yhteydessä, luulisi kehitystä tulevan ;)

k3pp1 sanoi:
Maastavetoa teen tällä hetkellä 12 toiston sarjoja ja ajattelin etten tee ainakaan 8 toistoa lyhempiä sarjoja vielä kun olen vasta 15-vuotias ja kasvan vielä kait.

En kyllä suosittele tekemään noita pitkiä sarjoja maastanostossa, tee mieluummin useampi lyhyempi. Tämä siksi, että mavessa tukilihaksisto pettää yleensä aina ensin, ja mitä pitempi sarja, sen todennäköisemmin tämä tapahtuu.

Gillyanne sanoi:
Mikset sitten tee sitä useamman kerran viikossa? Pari sarjaa vaikka joka treenin yhteydessä, luulisi kehitystä tulevan ;)

Niin no joo, voishan sitä kokeilla.

Gillyanne sanoi:
En kyllä suosittele tekemään noita pitkiä sarjoja maastanostossa, tee mieluummin useampi lyhyempi. Tämä siksi, että mavessa tukilihaksisto pettää yleensä aina ensin, ja mitä pitempi sarja, sen todennäköisemmin tämä tapahtuu.

Elikkä teen vaikkapa 4x8?

joo ihan hyvältä vaikuttaapi.. ite teen reidet ja selän samana päivänä koska tuo maastaveto ottaa hyvin takareisiinkin.. ite teen kulmasoutu 3x, alatalja 3x, ylätalja 3x ja mave eli aika samallainen ku mulla..

Back
Ylös Bottom