SUPERCARB 1kg -40%

Maastavedosta

Ikä
47
En olo tehnyt maastavetoa vielä ollenkaan ja kysyin salimme "sedältä", että josko ottaisin maastavedon ohjelmaani (salin vetäjä tekee ohjelmani). Hän oli sitä mieltä, että mave ei ole mikään "naisten liike". Että lantio vaan levenee ja tulee kyrmyniska.

Mitäs mieltä punttimimmit olette tästä kommentista? Oletteko kokeneet maastavetäjät alkaneet näyttää ahvenilta?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Buhahaaa... Nooh, minä sanoisin, että ei ole olemassa naisten ja miesten liikkeitä. Maastaveto varmasti suurentaa lantion ympärysmittaa, mutta kyllä se lisäys sinne takapuolelle tulee, ei sivuille. Profiili paranee. Vyötärönympärykseen tullee myös lisäsenttejä, kun alaselkään alkaa tulla tavaraa. Mutta mitä siitä? Kyrmyniska... Nojaa, itselläni alkaa olla jo hieman miehekkäät epäkkäät, mutta eivät haittaa minua.

Maastaveto on ehdoton koko vartalon voimaliike. Krista näyttää täällä, miten veto suoritetaan oikein.

En näytä ahvenelta, en ainakaan punttien nostelun takia :D Ja hetkessä et muutu kuitenkaan, joten älä anna salinomistajan estää sinua kokeilemasta tätä hienoa liikettä!

Originally posted by Wilhelmiina
Hän oli sitä mieltä, että mave ei ole mikään "naisten liike". Että lantio vaan levenee ja tulee kyrmyniska.

En halua kuulostaa viisastelijalta, mutta minusta tämä menee samaan kategoriaan kuin "naisten ei kannata kyykätä eikä varsinkaan isoilla painoilla, ettei takapuoli kasva/leviä" ja "koska naiset harvemmin haluavat revityn tiukkoja rintalihaksia, ei heidän kannata paljoa treenata rintalihaksiaan" (jep, uskokaa tai älkää, tuon viimeisen "ohjeen" olen kerran bongannut eräästä suomalaisesta bodyalan lehdestä...) :evil: :lol1:

En tosin itsekään tee mavea - vielä. En vain yksinkertaisesti ole saanut aikaiseksi yrittää/opetella... :rolleyes: SJMV:a teen kyllä, ja taidankin ottaa tuon "oikean" maven projektiksi HETI, kunhan tauti hellittää ja pääsen taas salille!!!

HAH HAH HAA

Musta toi on taas niitä kommentteja, mitä kuulen muutenkin lähes joka päivä tutuiltani ja työkavereiltani ja se kuuluu näin

Miksi nainen haluaa lihasta eihän se ole naisellista saatika sitten kaunista.

Jättäkäämme siis nämä kommentit ihan omaan arvoonsa !!!

Juuri näinhän se on. Naisten ei tarvitse kuin katsoa isoihin painoihin, niin he seuraavana aamuna heräävät isoina ja maskuliinisen lihaksikkaina monstereina. Jepjep.

Tähän lainaus Mistress Kristalta:

LIE: Women shouldn't work their leg and butt muscles, otherwise they'll get too big.

Once again we have the fallacy of the "big muscles". Have a look at women bodybuilders' butts and you'll see this isn't the case. The truth is this: by building muscle, we can speed up our metabolism, resulting in more effective fuel (calorie) consumption. In other words, more muscle means less fat in the long run. And where do we find the largest group of muscles in a woman's body? Why, her legs and butt, of course! Neglecting these means neglecting the best area for building calorie-burning muscle. In addition, women tend to have much better lower-body than upper-body strength, so it's very satisfying to work the lower body and see some great results!

Ja sitten vielä ohje siitä, miten somia vinyylipainoja käytetään tarkoituksenmukaisesti:

1. Etsi salin nurkasta kivoimman väriset vinyylipainot, mutta huomioi, etteivät ne saa olla yli kaksi kiloiset
2. Lähesty vinyylikäsipainojen kanssa tyhjä ilme silmissä, punatut huulet mutrussa ja lantiota voimakkaasti keinuttaen salin "setää"
3. Laske toinen vinyylipaino maahan siksi aikaa, kun treenaat toisella
4. Ota heikommalla kädellä tukeva ote painosta ja työnnä se salin "sedän" soppaluukkuun pitkittäisessä asennossa
5. Hengitä syvään muutama kerta ja varmista näin lihasten riittävä hapen saanti
6. Tartu nyt vahvemmalla kädellä lattialla lojuvaan käsipainoon, repäise vapaalla kädellä sedän salihousut kinttuihin ja tuki vinyylipaino ruokahuollon ulostulokäytävään poikittaisessa asennossa
7. Tee harjoituksen päälle 90 min. aerobista treeniä rasvanpolttosykkeellä

:mad2:

Joo... Kuuntelin kerran salilla, kun aloitteleva kehonrakentaja kuulutti kovaan ääneen, että ei saa tehdä maastavetoa ja kyykkyä, kun keskivartalo levenee. No, keskustelin asiasta kokeneemman kehonrakentajan kanssa, joka omistaa aivan mahtavan symmetrian ja tooodeeellaa kapean vyötärön. Hän teilasi ajatuksen ja totesi, että ei pidä paikkaansa. Eli ei kannata jättää kuningasliikkeitä pois.

Tästäkin on monia mielipiteitä ja olen kyllä kuullut monelta taholta tuota kommenttia, että keskivartalo levenee. Itse epäilen juttuja, koska omistan leveän keskivartalon luonnostaan ja valmentajani laittoi minut tekemään maastavetoja ja jalkakyykkyä jo ammoisina aikoina. Enpä usko, että olisi sitä tehnyt, jos ne ennestään leventäisivät. Itseäni ärsyttää suunnattomasti leveä (=tasapaksu) keskivartaloni vaan valmentajani kyllä kannusti, että kyllä se vyötärö sieltä esiin tulee, kun on tarpeeksi tiukka. Kun vielä joku päivä sen tiukkuuden saavutan...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Originally posted by Nee
1. Etsi salin nurkasta kivoimman väriset vinyylipainot, mutta huomioi, etteivät ne saa olla yli kaksi kiloiset
2. Lähesty vinyylikäsipainojen kanssa tyhjä ilme silmissä, punatut huulet mutrussa ja lantiota voimakkaasti keinuttaen salin "setää"
3. Laske toinen vinyylipaino maahan siksi aikaa, kun treenaat toisella
4. Ota heikommalla kädellä tukeva ote painosta ja työnnä se salin "sedän" soppaluukkuun pitkittäisessä asennossa
5. Hengitä syvään muutama kerta ja varmista näin lihasten riittävä hapen saanti
6. Tartu nyt vahvemmalla kädellä lattialla lojuvaan käsipainoon, repäise vapaalla kädellä sedän salihousut kinttuihin ja tuki vinyylipaino ruokahuollon ulostulokäytävään poikittaisessa asennossa
7. Tee harjoituksen päälle 90 min. aerobista treeniä rasvanpolttosykkeellä

LOLLOLLOL!!!:lol1: :lol2:

Btw. Olisipa mielenkiintoista päästä joskus kärpäseksi kattoon todistamaan todellista verbaaliskabailua Tomin ja Neen välillä. Tosin veikkaan, etten poistuisi paikalta elävänä, vaan nauraisin itseni kuoliaaksi jo alkumetreillä. :lol1:

:lol1:

Mies epäilee mun seonneen kun hekottelen täällä itsekseni...

Joo, muakin on varotettu maastavedon niskoja leventävästä vaikutuksesta... Mutta koskapa mä olisin kenenkään varoituksia kuunnellut...

Tosin itse teen kyllä maastavedon suorin jaloin (vaikuttanee hieman eri kohtiin kuin "normaali" maastaveto), kun se tekee niiiin höpöä noille takareisille.

Vai että naiset eivät saisi treenata rintalihaksia? Joo, sehän näyttääkin luksushyvältä, että on hyvännäköiset lihaksikkaat kädet, pyöreät kiinteät reidet ja pakarat ja sixpack viimeisen päälle -- ja sitten rinnan kohdalla kuoppa! ;)

Jos joku nainen tulee vinkumaan mulle ettei uskalla tehdä isoilla painoilla, koska pelkää lihastensa kasvavan liian isoiksi, mä käsken sen lopettaa vinkumisen ja lisätä niin kauan painoja, "kunnes" (= JOS) lihakset alkavat näyttää "liian isoilta". Siinä vaiheessa voi sitten lopetaa sen painojen lisäyksen... (Totuus taitaa olla se, että kun pääsee lihasten kasvattamisen makuun, alkaa diggailla aina vain isompia lihaksia... :)

rakkaudella
Kutri

Tällaista kommenttia arvasinkin saavani. Kiitos siitä. Tarkoituksenani onkin ottaa mave ohjelmaani pikapikaa. Sali jolla käyn ei ole mikään "kiinteytyssali" (ei siis vinyylipainoja) ja salin "setäkin" treenaa ihan tosissaan, joten en tiedä mistä hän on päähänsä saanut, että maastaveto olisi saatanasta.

No makunsa kullakin.

Originally posted by Wilhelmiina

No makunsa kullakin.
Ettei vain olisi niin, että ne, jotka tällaisia "neuvoja" jakelevat, sotkevat kaksi asiaa yhteen: naismakunsa ja treenitietonsa. Jos siis henkilö pitää luisista laihoista naisista, niin henkilön päähän ei ehkä mahdu, että joku nainen ei halua olla sellainen? Ja neuvot ovat sitten sitä luokkaa...

Oon käyny salilla noin vuoden ja viime kesän vedin tosi rankkaa treeniä kun sain kerrankin koko viikkosesti treenata ukkoni kanssa...Sillon kun alottelin,poikaystäväni, joka harrastaa voimannostoa, neuvoi tarkkaan jokaisen liikkeen radan ja oikean tyylin, ja neuvoi että näitä liikkeitä kannattaa heti alussa opetella oikein tekeen. Just eilen tein jalat ja yhtenä perusliikkeenä kyykkäsin... Mutta nythän puhuttiin mv:sta.Oon 153cm pitkä, painan n.50kg. Penkissä ennätys on huimat 52,5kg, mv 82,5kg ja kyykky n.60kg,joka on aika mitätön,mut loukkasin nilkkani talvella ja se on vähän verottanu.
Maastavetoon oon aika tyytyväinen, ja koko ajan kehitystä tulee lisää,ja se ei oo kasvattanut lantion tai vyötärön ympärystäni, pikemminkin oon hoikistunut ja kiinteytynyt...suorin jaloin vetoon en oo kokeillu,mutta pitää joskus sitten,kun opettelee oikeen tekniikan...
Että suosittelen perusliikkeitä jokaiselle,jopa aloittelijalla.
Sori, hypin nyt vähän asioissa koko ajan...

Tulipa muuten ihan sama juttu minullakin mieleen. Minä en ole mikään aerobicpupu - tiedätte mitä tarkoitan - eikä koskaan tulekaan.

Haluan treenata tosissaan ja saada lihasta joka paikkaan. Maksavana asiakkaana minulla on kai siihen oikeus. Eli taidanpa vastedes teettää ohjelmani jollain toisella.

Hei gimmat maastavetohan on yli-hitsin-hyvä liike! Siinä saa kuulkaa iiiiiihanan pyöreen pepun! Ai mistäkö sen huomaa? No siitä kun alaselkään selkärangan ympärille tulee lihasta silleen että ne oikein erottuu, ja peppuun myös pakaroiden yläosaan. Ja silloin vyötärökin näyttää kapeemmalta!

*mutristaa punattuja huuliaan*

nimim. sjmv:a en vaihda :lol2:

Originally posted by PMLats
Ettei vain olisi niin, että ne, jotka tällaisia "neuvoja" jakelevat, sotkevat kaksi asiaa yhteen: naismakunsa ja treenitietonsa. Jos siis henkilö pitää luisista laihoista naisista, niin henkilön päähän ei ehkä mahdu, että joku nainen ei halua olla sellainen? Ja neuvot ovat sitten sitä luokkaa...

Hei vaan kaikille!
Tämä on ensimmäinen viestini tälle palstalle, vaikka olen jo jonkin aikaa seurannut mielenkiintoista keskusteluanne. Toivottavasti vastaus onnistuu, koska olen tunnettu netin käyttötaidoista...

Olen luokitellut itse nämä miehet kahteen eri luokkaan;
A) Ei tosiaan voida käsittää sitä, että nainen ei välttämättä halua olla äärimmäisen heikko ja tämän päivän muodin mukaisesti esim. haluavan selkärankansa paistavan esiin
B) Järkyttävän huonon itsetunnon omaavat miehet. Esim. Onhan se kauheata, että tyttö joka on treenannut vuosia nostaa lähes saman verran kuin itse, vaikka enhän minä ole koskaan alaruumista treenannut...

Suositut

Back
Ylös Bottom