Maasta se pienikin ponnistaa! ...vai...?

no heipä hei...
Olen n.16v. Ja toivon että te kokeneemmat voisitte auttaa mua! Mä olen yrittäny kysyä punttiksen 'ohjaajalta' neuvoja mutta sen yleinen mielipide on se että "sähän olet nainen! Vähennä nyt hyvä tyttö pai-noja!" ilmaako mun sitte pitäs nostaa!
No, näin nsinnäkin ohjelman suhteen.. nykyään olen tehny tällästä ohjelmaa:

Peck Deck, penkki, scot hauis, jonkumoinen keskitetty hauis n. 3x20

Ranskalainen seisten ja makuulta, taljaa narulla 3x15-20

Selkää 3x15 ja jonku verra jotain vatsoja (mun heikoin kohta)

Jaloille mä olen tehny niitä levitys ja kiinni puristus liikkeitä 4x25. Ja takareittä sekä etureittä 4x20. Jalkaprässiä en oikein oo (vielä) käyttäny..

Siinäpä tuo nyt oli suunnilleen… kaikkien laitteiden oikeat nimet on vähä hakosalla mutta yrittäkää saada jonkunmoista selkoa! Mä en oikein koskaan ole tajunnu sellasis ohjelmia missä toistoja teh-dään vain yks tai kaks! Niitäkin olen kyllä yrittänyt… ilmeisesti liian pienillä painoilla. Kertokaa ihmeessä miten tuota nyt vois pa-rantaa ku tuloksia ei tahdo näkyä eikä voima lisääntyä millään! pitäsköhän mun jaotella sitä jotenkin....? ja miten!?!
Mun yleinen viikko ohjelma on tällänen:
Ma: punttis 2h.
Ti: (punttis1h.) aerobic
Ke: lepo (step)
To: jooga
Pe: punttis 2h. Cir cuit
La: lepo
Su: punttis 2h.

Sulkuihin merkityt on sellasia mahdollisia mutta jotka ei aina sisälly mun juttuihin…
Mä käyn myös hiihtämässä ja juoksemassa (kesällä).

Ravinnon kanssa mulla on vähä ongelmia ku mä en tiedä miten saisin tarpeeks proteiinia.. Olen kasvis syöjä (ei:liha kala kana) oisko joku lisäravinne mitä mä voisin kayttää? Suositelkaa jotain!

Kiitos kaikille!:p

Mikä on sun tärkein tavoite? Paljon lihaksia (ja punttitreeniä) vai paljon rasvanpolttoa ja aerobista liikuntaa?

No jos mä nyt ainaskin pari sanaa sanon..

2 tuntia punttitreeniä on aika paljon. Treenaatko kerralla kaikki mainitsemasi liikkeet vai onko eri liikkeet eri päiville? Treenaatko ohjelman mukaan?

Käytätkö palautumisjuomaa?

2h punttitreeni + aerobinen tunti on liikaa. Sen verran uskallan sanoa varmasti. Elimistö tarvitsee lepoa ja palautuminen alkaa vasta, kun liikunnat on liikuttu. Jos ei juo palautumisjuomaa ja jos ottaa heti perään jonkun toisen tunnin, elimistö menee sellaiseen tilaan, että lihaksista alkaa mennä energia.

Kannattaa katsoa sopiva ohjelma treenille vaikkapa tuolta Treeni ja ravinto puolelta, jossa on melko lailla valinnanvaraa. Täältä punttimimmipuoleltakin löytyy yksi keskustelu, jossa ohjelmia.

Ruokailu on lihastenkasvattamisessa yhtä tärkeää kuin treenikin. Ja lepo on ihan ehdoton myös. Proteiinia saa paljon mm. maitotuotteista (rahka, raejuusto), soijasta.. On niitä lisääkin, mutten juuri nyt muista :)

Lisäravinne- tai luontaistuotekaupoista löytyy noita proteiinijauhoja ja palautumisjuomajauhoja, joilla voi lisätä puhtia kehitykseen. Pääidea kuitenkin on, että kaikki mahdollinen ravinnosta ja loput jauhona.

Palautumisjuomaa on kuitenkin hyvä käyttää, koska se imeytyy nopeasti ja elimistö pääsee taas rakentamaan itseään.

En nyt osaa kauheasti neuvoilla, mutta muut neuvoo varmasti ja korjaa, jos olen neuvonut väärin.

Perusruokavalioosi kaiketi kuuluukin jo erilaiset pähkinät, herneet, linssit, pavut ja jyvät? Niissä on aika hyvin proteiinia, esim. linssi 24,4 g/100 g, kuivatut herneet 17,9/100, maapähkinä 29/100. Lisää ravintoarvoista finelistä ktl.fissä.

kiitos!

tuo tavote kysymys oliki vähä hankalampi juttu.... voima ja hyvä kunto mulla nyt ensi sijasena tavotteena on.... mä haluan pystyä heittään kaikki köriläät seinään ja jos nyt sattus joku vahvempi vastaan tuleen niin juokseen karkuun niin että se ei nää ku viivan vaan! :D okei... palataanpas todellisuuteen.... eli siis, tavotteena olis jonku vuoden päästä juosta puoli maratoni ja nostaa omapaino penkistä ylös. no tuo jälkimmäinen vähä epärealistinen, mutta voimaa yläkroppa kipeästi tarvis....
joskus treenaan kaikki, joskus vain osan. riippuu vähä siitä että miten on puhtia.
palautimis juomaa käytän, mutta aika harvoin.
soijaa käytän, mutta nuo pähkinät on vähä outo juttu vielä..
kiitos avusta täytyypä kävästä tuolla sivulla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom