Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Juuri näin, sellainen ihminen joka toiminnallaan osoittaa ettei halua olla osa seurakuntaa.. erotetaan. Kyllähän koulustakin erotetaan jos siellä törkeilee tai vaarantaa muita koululaisia.
Järjestö siis rakastaa jäseniään niin paljon ettei siedä tälläisten häiriintyneiden pilata ilmapiiriä. Olet siis aivan oikeassa.. rakkaus on tässäkin motiivina. Jätät tarkoituksella huomioimatta sen että tälläinen ihminen joka oman toimintansa takia erotetaan on aina tervetullut palaamaan kunhan osoittaa ettei ole häiriöksi eikä pyri luomaan jotain kuppikuntia ym.

Erotetaanko koulusta jos olet eri mieltä jostain asiasta? Varmasti on tervetullut palaamaan, mutta tämä tarkoittaakin sitä, että pitää olla samaa mieltä kuin Vartiotorni kaikesta asiasta.

Jätät tarkoituksella huomioimatta sen että tälläinen ihminen joka oman toimintansa takia erotetaan on aina tervetullut palaamaan kunhan osoittaa ettei ole häiriöksi eikä pyri luomaan jotain kuppikuntia ym.

Oman ajattelun takia erottaminen ei ole rakkaudellista.

Sinähän se varsinainen herran mies olet..tossa yhdessä postissa suorastaan kukoistaa kaikki arvot ja ajatukset, joista raamatussa puhutaan.

NO haloo.. siinä kohti kun tietyillä nimimerkeillä ei ole ikänä ollut mitään asiasisältöä tuotavana keskusteluun niin lienee korkea aika vetasta pellehermannin (hauskuuttajan) leima otsaan.. ei siinä näin kulkee karavaani. Mä voin antaa värikynät ja paperia niin voi mennä lasten nurkkaukseen turhertelemaan.

Oman ajattelun takia erottaminen ei ole rakkaudellista.

Ketään minkään ajattelun takia eroteta vaan siinä kohti kun ne ajatusmallit johtaa tekoihin.

Ketään minkään ajattelun takia eroteta vaan siinä kohti kun ne ajatusmallit johtaa tekoihin.

Älä puhu paskaa. Esitetään hypoteettinen tilanne: Olen kastettu Jehovan todistaja. En kuitenkaan ole samaa mieltä Vartiotornin kanssa siitä, mitä tulee vaikkapa Jerusalemin tuhoon vuonna 587 eaa.. Mitä luulet, että minulle tapahtuu, jos ilmaisen tämän erimielisyyteni?

Voi pyhä yksinkertaisuus.. miten sä ajattelit sen ilmaista riippuu aivan varmasti siitä.. jos sä siellä kokouksessa ilmaiset jotain että kyllä asia on näin niin eiköhän se jää siihen että porukka katsoo huuli pyöreänä että mistähän moinen päätelmä ja asia jää siihen. Mutta jos sä käyt mesoamaan ja äyästämään aiheella niin varmastikkin kuulet siitä jälkikäteen ja aiheesta käydään keskustelu (siis siitä mesoamisesta, ei niinkään Jerusalemin tuhosta).
Ja jos sä viellä jatkossakin ilmaiset itseäsi epätahdikkaasti niin voihan olla että saat ilmoituksen ettei tarvitse tulla kokousta häiriköimään.. ja sivussa sanotaan että teretulemast taas kun osaat käyttäytyä.

Ja mainittakoon että kyllä tässäkin keskustelutopikissa ne on ihan eri naamat jotka sitä paskaa puhuu.

Itse uskon kyllä, ettei PanostajaPena ole virallisesti Jehovan Todistaja. On kuitenkin selvää, että maailmankatsomus on miehellä enemmän tai vähemmän koottu näistä Vartiotorttu- ja Herätkää ja Nukahtakaa -lehdistä. Jutut muistuttavat vahvasti yhtä isoäidin luona paasaamassa käynyttä naista, joka kantoi näitä läpysköitä, mutta ei kuitenkaan ollut virallinen jäsen, koska syystä tai toisesta häntä ei sellaiseksi hyväksytty. Penalla on varmaan sama tilanne. Usko tähän liirumlaarumiin on kyllä kova ja aivopesu tehnyt tehtävänsä, mutta uskontoverit sanovat ei kiitos. Veikkaan, että syynä on tuo selvästi räjähtävä luonne ja tökerö käytös, joka tässä keskustelussakin näyttäytyy tuollaisena epämääräisenä verbaalisena ripulina. Ymmärrän kyllä, että JT:t eivät halua nimissään ihmisten ovikelloja rimputtamaan ihmistä, joka syyttää terveellä järjellä ajattelivia ihmisiä "typerien hölinöiden viljelimisestä" ja on kaikin puolin täysin ylimielinen persoona. Hän olisi Jehovan Todistajille vähän samanlainen kiusallinen hahmo kuin Teuvo Hakkarainen on Perussuomalaisille, mutta sillä erolla, että JT:t ovat ymmärtäneet sulkea hänet toimintansa ulkopuolelle.

NO haloo.. siinä kohti kun tietyillä nimimerkeillä ei ole ikänä ollut mitään asiasisältöä tuotavana keskusteluun niin lienee korkea aika vetasta pellehermannin (hauskuuttajan) leima otsaan.. ei siinä näin kulkee karavaani. Mä voin antaa värikynät ja paperia niin voi mennä lasten nurkkaukseen turhertelemaan.
Niin no, jos nyt koitetaan vielä unohtaa se, että keskustelijoiden huutelu pellehermanneiksi tai lapselliksi teikäläisen suunnalta on varovaisimminkin sanottuna arveluttavaa, mutta tuo tyyli tappaa viimeisenkin kiinnostuksen vastata sulle mitään järkevää.

Ehkä jotenkin absurdein yhdistelmä pitkään aikaa julistaa täällä raamatun sanaa ja samaan aikaa huudella keskustelijoita pelleiksi.

Tässä lueskellut taas tätä ketjua ja ei voi kun ihmetellä kuinka sekaisin eräs keskustelija on.

Todellisuudessa asia on niin että käy vituttamaan kun ihmisille esitetään valheita tosiasioina, ja paremman tiedon puitteissa jotkut sitten todellakin elävät siinä luulossa että asiat olisivat niin kuin niiden kerrotaan olevan.

Kyllä. Sinä sen sanoit. Tää sopii jehoviin kuin nyrkki silmään. Tai itse asiassa kaikkiin uskovaisiin, mutta jehoviin vielä hienommin.

Voi pyhä yksinkertaisuus.. miten sä ajattelit sen ilmaista riippuu aivan varmasti siitä.. jos sä siellä kokouksessa ilmaiset jotain että kyllä asia on näin niin eiköhän se jää siihen että porukka katsoo huuli pyöreänä että mistähän moinen päätelmä ja asia jää siihen. Mutta jos sä käyt mesoamaan ja äyästämään aiheella niin varmastikkin kuulet siitä jälkikäteen ja aiheesta käydään keskustelu (siis siitä mesoamisesta, ei niinkään Jerusalemin tuhosta).
Ja jos sä viellä jatkossakin ilmaiset itseäsi epätahdikkaasti niin voihan olla että saat ilmoituksen ettei tarvitse tulla kokousta häiriköimään.. ja sivussa sanotaan että teretulemast taas kun osaat käyttäytyä.

Ja mainittakoon että kyllä tässäkin keskustelutopikissa ne on ihan eri naamat jotka sitä paskaa puhuu.

Väännetään nyt sitten ratakiskosta sullekin. Jos menen ja ilmaisen tämän epäilykseni vaikka jollekin seurakunnan vanhimmalle, niin ensimmäinen kysymys tältä vanhimmalta todennäköisesti on, että "oletko kertonut tätä kenellekkään?", ja seuraava, että "mistä kuulit tämän?". Todennäköisesti joutuisin Jehovan todistajien "oikeuskomiteaan", koska en ole samaa mieltä siitä, mitä Vartiotorni opettaa. Ja jos pidän kiinni tästä mielipiteestäni, niin minut erotetaan. Eli koska olin eri mieltä, niin jouduin erotetuksi. Se ei ole rakkaudellista, se on halveksittavaa.

Erottaminen taas merkitsee sitä, että jos minulla on perhe, josta kaikki ovat Jehovan todistajia, niin heidän pitää Vartiotornin sääntöjen mukaan karttaa minua. Se, miten tälläinen karttaminen käytännössä toteutuu, riippuu tietenkin perheestä ja yksilöistä, mutta Vartiotornin säännöt ovat, että eronneita tai erotettuja tulee karttaa.

Ne kaikki säännöt löytyvät täältä. Tuossa linkissä on kirja, joka jaetaan ainoastaan Jehovan todistajien seurakunnan vanhimmille. Jos vanhin jättää tehtävänsä, on hänen palautettava kirja.

PanostajaPena, miten perustelet sen että seurakunnasta eroava eristetään täysin seurakuntaan mahd. vielä kuuluvasta perheestään?

Sekö on sitä rakkautta?

Sananen vielä tuosta Vartiotornin absoluuttisesta mielenhallinnasta. Vartiotornia johtaa pieni joukko, jota kutsutaan hallintoelimeksi. Vartiotornin mukaan hallintoelin on ainut kanava Jumalan ja ihmisten välillä. Hallintoelintä kutsutaan Vartiotornin julkaisuissa yleensä nimellä "uskollinen ja ymmärtäväinen orja". Hallintoelimestä lähtee myös kaikki Jehovan todistajien opit. Eli jos kyseenalaistat Jehovan todistajien opin, kyseenalaistat hallintoelimen ja kyseenalaistat itse Jumalan. Tätähän ei tietenkään sallita.

Tosiasiassa kyseessä on pelkästään siitä, että Vartiotornin opit eivät kestä lähempää tarkastelua. Jotta Vartiotorni pitäisi auktoriteettiasemansa, niin sen on kiristettävä jäseniään olemaan hiljaa mahdollisista epäkohdista, ja toteamaan epäkohdat "luopioiden valheiksi".

Kaikki mitä hallintoelimeltä siis tulee, on suoraan Jumalalta:

Voimme hyötyä Jehovan rakkaudellisesta ohjauksesta muun muassa tutkimalla henkilökohtaisesti. Jehova antaa "uskollisen ja ymmärtäväisen orjan" julkaisujen kautta runsaasti raamatullisia neuvoja.

http://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/

Vielä lopuksi itse hevosen suusta: Älä kyseenalaista!

PanostajaPena, miten perustelet sen että seurakunnasta eroava eristetään täysin seurakuntaan mahd. vielä kuuluvasta perheestään?
Sekö on sitä rakkautta?

Kaksi asiaa jotka kannattaa huomioida ainakin ennenkuin alkaa vetämään johtopäätöksiä..

Seurakuntaan liittyvä "vihkiytyy Jumalalle" ja eroamalla seurakunnasta hän eroaa myös Jumalasta.. montako perhettä sinä tiedät joissa äiti ja isä ovat yhden katon alla vaikka olisivat purkaneet avioliittonsa? En minäkään tiedä ainoatakaan. Tiedän kuitenkin muutamia joissa on palattu yhteen kun oma ylpeys on nielty ja rakkaus on vienyt voiton kaikista niistä itsekkäistä ajatuksista jotka ajoivat erilleen.

Toinen asia liittyy myös rakkautteen.. Seurakunnan jäsenet palvovat ykseydessä yhtä Jumalaa jolla on yksi välimies(Jeesus) ja yksi sanoma(raamattu). Jos jollakulla seurakuntaan kuuluvalla ei enää kiinnosta tuon sanoman mukaan eläminen seurakunnan normejen puitteissa niin eihän häntä voida pakottaa siihen, vaan silloin toimintamalli ajaa omille teilleen. Tässä erottamis asiassa rakkaus on myös motiivina, eikä ole mitään syytä olettaa että sen pitäisi ensisijassa koskea sellaista joka ei tahdo olla yhteistyössä järjestön kanssa.. siinä suojellaan seurakuntaa vääriltä vaikutteilta.
Mutta kuten aiemmin sanoin.. jokainen erotettu voi omalla toiminnallaan osoittaa halutessaan olevansa valmis palaamaan tietyin edellytyksin. Mutta yleensä tuo ylpeys joka ajoi erilleen on niin sitkas ettei siitä pääse eroon.

Ei kukaan ihminen halua olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa joka kylvää ympärilleen epäsopua ja riitaisuutta, ja valitettavasti nämä erotetut ovat yleensä sellaisessa tilassa että voisi melkeen sanoa että pirun riivaamia.. kun Jumalan henki poistuu heistä niin eivät he ruukaa jäädä sille sijoilleen vaan käyvät kuin pirun riivaamina vastustamaan ja panettelemaan. Siinä syy että jossain tapauksissa perheen jäsenetkään eivät kestä olla tekemisissä. En minäkään kestä olla tekemisissä alkoholisti tätini kanssa kun hän on niin pahansuopa että ympärillä olijat joutuvat vaan sylkykupeiksi.

Hyvä esimerkki lienee juhannuksen tienoolla oleva piirikonventti.. juhannus viikonloppuna on yleensä ihan hiljaista kun nämä luopiot ovat jossain ryyppäämässä, mutta seuraavana viikonloppuna ne tulevat kuin apinat kalliolle mölisemään ja huutelemaan ja rienaamaan. MIKÄ AJAA HEITÄ? Demonit käskee ja nämähän menevät satoi tai paistoi.. heistä näkee jo kauas miten huonossa hengellisessä tilassa he ovat. Ja näitäkö sitten pitäisi kutsua kahvittelemaan jos sattuisivat olemaan vaikka sukulaisia?

Tosiasiassa kyseessä on pelkästään siitä, että Vartiotornin opit eivät kestä lähempää tarkastelua.

Tosiasiassa sinä jauhat tuubaa.. se että VT seura tuottaa materiaalia jäsenilleen ja oppimateriaalia joka auttaa Jeesuksen seuraajilleen sälyyttämässä tehtävässä nimittäin saarnaamistyössä... on hieno osoitus siitä että maanpäällä todellakin profetian mukaan on taho joka palvelee Luojaa ja toteuttaa saarnaamis käskyä. Sun näkökantasi näiden oppien suhteen on tullut selväksi, mutta se nyt ei onneksi muuta mitään. Totuus kun ei pala tulessakaan, saati sitten "mestarikappaleen" sössötyksissä.

"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimaa uhkuva ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse jopa erottamaan sielun ja hengen ja nivelet ja niiden ytimen ja kykenee havaitsemaan sydämen ajatukset ja aikomukset. Eikä ole yhtään luotua, joka ei ole ilmeinen hänen katseelleen, vaan kaikki on alastonta ja täysin paljastettua hänen silmilleen, jolle meidän on tehtävä tili."

Vittu mitä juttua, toi jehovien touhu on sairaampaa kuin mitä on tajunnutkaan, kerro pena lisää teidän lahkosta ja hölmöyksistä.

Kaksi asiaa jotka kannattaa huomioida ainakin ennenkuin alkaa vetämään johtopäätöksiä..

Seurakuntaan liittyvä "vihkiytyy Jumalalle" ja eroamalla seurakunnasta hän eroaa myös Jumalasta.. montako perhettä sinä tiedät joissa äiti ja isä ovat yhden katon alla vaikka olisivat purkaneet avioliittonsa? En minäkään tiedä ainoatakaan. Tiedän kuitenkin muutamia joissa on palattu yhteen kun oma ylpeys on nielty ja rakkaus on vienyt voiton kaikista niistä itsekkäistä ajatuksista jotka ajoivat erilleen.

Montako avioliittoa sinä tiedät, joissa toinen on purkanut liiton koska toinen ei ole ollut samaa mieltä yhdestä asiasta? Minäkään en tiedä tuollaisia tapauksia.

Toinen asia liittyy myös rakkautteen.. Seurakunnan jäsenet palvovat ykseydessä yhtä Jumalaa jolla on yksi välimies(Jeesus) ja yksi sanoma(raamattu). Jos jollakulla seurakuntaan kuuluvalla ei enää kiinnosta tuon sanoman mukaan eläminen seurakunnan normejen puitteissa niin eihän häntä voida pakottaa siihen, vaan silloin toimintamalli ajaa omille teilleen. Tässä erottamis asiassa rakkaus on myös motiivina, eikä ole mitään syytä olettaa että sen pitäisi ensisijassa koskea sellaista joka ei tahdo olla yhteistyössä järjestön kanssa.. siinä suojellaan seurakuntaa vääriltä vaikutteilta.
Mutta kuten aiemmin sanoin.. jokainen erotettu voi omalla toiminnallaan osoittaa halutessaan olevansa valmis palaamaan tietyin edellytyksin. Mutta yleensä tuo ylpeys joka ajoi erilleen on niin sitkas ettei siitä pääse eroon.

En vain jaksa ymmärtää miten sä viitsit edes puolustella tuota karttamissääntöä. Se on täysin vastenmielinen ja moraaliton tapa, eikä mua kiinnosta millä paimenkansan kertomuksella sitä perustelet. Sinä siis väität, että kun lapsi menettää vanhempansa, koska ajattelee omilla aivoillaan ja koska Vartiotornin säännöt käskevät karttamaan omilla aivoilla ajattelevaa henkilöä, niin tämä järjestely on rakkaudellista? Ei. Se on kiristämistä. Ja itsehän sinä sen tuossa sanotkin: "suojellaan seurakuntaa vääriltä vaikutteilta", eli ajatuksilta, jotka ovat eri mieltä Vartiotornin virallisen kannan kanssa. Jokainen erotettu voi toki palata yhteisöön, mutta se tarkoittaa sitä, että katuu "syntiänsä". Eli toisinsanoen, mukautuu Vartiotornin ajatteluun, oli se sitten omasta mielestä miten väärin tahansa.

Ei kukaan ihminen halua olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa joka kylvää ympärilleen epäsopua ja riitaisuutta, ja valitettavasti nämä erotetut ovat yleensä sellaisessa tilassa että voisi melkeen sanoa että pirun riivaamia.. kun Jumalan henki poistuu heistä niin eivät he ruukaa jäädä sille sijoilleen vaan käyvät kuin pirun riivaamina vastustamaan ja panettelemaan. Siinä syy että jossain tapauksissa perheen jäsenetkään eivät kestä olla tekemisissä. En minäkään kestä olla tekemisissä alkoholisti tätini kanssa kun hän on niin pahansuopa että ympärillä olijat joutuvat vaan sylkykupeiksi.

Älä viitsi jauhaa tuota propaganda-paskaa.

Hyvä esimerkki lienee juhannuksen tienoolla oleva piirikonventti.. juhannus viikonloppuna on yleensä ihan hiljaista kun nämä luopiot ovat jossain ryyppäämässä, mutta seuraavana viikonloppuna ne tulevat kuin apinat kalliolle mölisemään ja huutelemaan ja rienaamaan. MIKÄ AJAA HEITÄ? Demonit käskee ja nämähän menevät satoi tai paistoi.. heistä näkee jo kauas miten huonossa hengellisessä tilassa he ovat. Ja näitäkö sitten pitäisi kutsua kahvittelemaan jos sattuisivat olemaan vaikka sukulaisia?
:face:

Tosiasiassa sinä jauhat tuubaa.. se että VT seura tuottaa materiaalia jäsenilleen ja oppimateriaalia joka auttaa Jeesuksen seuraajilleen sälyyttämässä tehtävässä nimittäin saarnaamistyössä... on hieno osoitus siitä että maanpäällä todellakin profetian mukaan on taho joka palvelee Luojaa ja toteuttaa saarnaamis käskyä. Sun näkökantasi näiden oppien suhteen on tullut selväksi, mutta se nyt ei onneksi muuta mitään. Totuus kun ei pala tulessakaan, saati sitten "mestarikappaleen" sössötyksissä.

"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimaa uhkuva ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse jopa erottamaan sielun ja hengen ja nivelet ja niiden ytimen ja kykenee havaitsemaan sydämen ajatukset ja aikomukset. Eikä ole yhtään luotua, joka ei ole ilmeinen hänen katseelleen, vaan kaikki on alastonta ja täysin paljastettua hänen silmilleen, jolle meidän on tehtävä tili."

En muuten jauha, ja pystyn sen todistamaan. Ai niin, mähän pystyin jo, kun näytin, että Vartiotorni valehtelee puhuessaan Jumalan nimestä Uudessa Testamentissa. Ihan unohdin.

Seison sanojeni takana: Vartiotornin opit eivät kestä lähempää tarkastelua. Valehtelu, valikoiva lainaaminen ja väärinymmärtäminen ovat keinot, joilla Vartiotorni perustelee kantansa milloin mihinkin asiaan. Esimerkiksi nyt vaikka tämä Jerusalemin tuho 587 eaa.. Mikään muu historiallinen lähde ei tue Vartiotornin väittämää tuhon ajankohtaa 607 eaa., mutta silti Vartiotorni väittää näin olevan. Kaikki muut sanovat Jerusalemin tuhoutuneen 587/586 eaa. Vartiotorni vain joutuu pitämään tuosta vuodesta kiinni, koska sen oppi sitoutuu niin voimakkaasti siihen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehova...a_liikkeen_nykyhistorian_tapahtumien_kannalta

Totuus ei pala, mutta Vartiotorni ei edusta totuutta tai millään tavalla järkevää uskontoa. Se on jo nähty.

Hyvä esimerkki lienee juhannuksen tienoolla oleva piirikonventti.. juhannus viikonloppuna on yleensä ihan hiljaista kun nämä luopiot ovat jossain ryyppäämässä, mutta seuraavana viikonloppuna ne tulevat kuin apinat kalliolle mölisemään ja huutelemaan ja rienaamaan.

Mitenkäs nuo sun uskonveljet suhtautuu sun doping aineiden käyttöön ?

Raamatusta ilmenee mielestä selvästi kanta mm. JT kohtaan.

"Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan. Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä." (2. Joh. 1:7-10)

JT käsitys heidän "Raamatuntutkielman" ylivertaiseeudesta kuvaa kauhealla tavalla heidän harhaoppiaan;

Not only do we find that people cannot see the divine plan in studying the Bible by itself, but we see, also, that if anyone lays the "Scripture Studies" (his books) aside, even after he has used them, after he has become familiar with them,after he has read them for ten years - if he then lays them aside and ignores them and goes to the Bible alone, though he has understood his Bible for ten years, our experience shows that within two years he goes into darkness. On the other hand, if he had merely read the "Scripture Studies" with their references and had not read a page of the Bible as such, he would be in the light at the end of two years, because he would have the light of the scriptures. (The Watchtower 15.9.1910, sivulla 298)

JT väittävät siis, ettei pelkästää heidän kirjansa ole Raamattua ylempi, vaan se myös korvaa Raamatun.

Mitä Raamattu sanoo tähän?

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." (Gal. 1:8)

JT päätyöhän on käännyttäminen. Siihen uppoutuessa unohtuu kuitenkin yksi tärkeä asia. Toisten muunlainen auttaminen. Tämän seurauksena palautuvat mieleen Jeesuksen sanat;

"Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa." Silloin nämäkin kysyvät: "Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?" Silloin hän vastaa heille: "Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle." (Matt. 25:42–45)

Erottaminen taas merkitsee sitä, että jos minulla on perhe, josta kaikki ovat Jehovan todistajia, niin heidän pitää Vartiotornin sääntöjen mukaan karttaa minua. Se, miten tälläinen karttaminen käytännössä toteutuu, riippuu tietenkin perheestä ja yksilöistä, mutta Vartiotornin säännöt ovat, että eronneita tai erotettuja tulee karttaa.
Tässähän on suorastaan nerokas tapa päästä eroon oville kolkuttelevista Jehovan todistajista, liittyy ja eroaa välittömästi! :hyper:

Tässähän on suorastaan nerokas tapa päästä eroon oville kolkuttelevista Jehovan todistajista, liittyy ja eroaa välittömästi! :hyper:
Pääsee niistä muutenkin kun sanoo ettei tartte enää tulla. Mutta olis kyllä kiva leikkiä noiden kanssa. Näytellä ensin vähän aikaa mukana ja sit nauraa päin naamaa. Ai että kun olis komeeta.

Back
Ylös Bottom