Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Marian selitys Joosefille oli maailman suurin läpi mennyt valhe, pettämisen ja siitä seuranneen raskauden vuoksi.
Väärin. Jeesuksen oletettu neitseellinen sikiäminen oli Raamatun käännösprosessissa tapahtunut virhe (muistaakseni) 1100-luvulla.

Väärin. Jeesuksen oletettu neitseellinen sikiäminen oli Raamatun käännösprosessissa tapahtunut virhe (muistaakseni) 1100-luvulla.

Miten se homma on sitten oikeasti mennyt?

Kysyn ihan tosissani, ei sitä koskaan tiedä jos tämmöinen nippelitieto tulee jossain "tarpeelliseksi" :D

Sen verran pakko korjata, että tapahtuikin jo 300-luvulla. Ja maappana, luultavasti se "homma on ihan oikeasti mennyt" siten kuinka se edelleenkin ihan oikeasti menee. Lisätietoa seuraavan linkin takana: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lis%C3%A4%C3%A4ntyminen

Eri kreikankielisissä tekstikäännöksissä on sanaa almah käytetään tarkoittamaan sekä nuorta naista, neitoa ja neitsyttä ja toisissa parthenos, joka viittaa suoraan neitseelliseen sikiämiseen. Betulah tarkoittaa pelkästään neitsyttä ja eri tekstikäännöksissä käytetään myös sitä sekaisin ensin mainittujen sanojen kanssa. Ei mitenkään helppoa ja onhan evankeliumeissa mainintoja myös Jeesuksen veljistä ja siskoista.

Matteus
Jeesus käy kotikaupungissaan

53 Kaikki nämä vertaukset kerrottuaan Jeesus lähti siltä seudulta [Mark. 6:1-6; Luuk. 4:16-30]
54 ja meni kotikaupunkiinsa. Hän opetti ihmisiä heidän synagogassaan, ja hämmästyksissään he kysyivät: "Mistä hänellä on tämä viisaus, mistä voima tehdä ihmeitä? [Joh. 7:15]
55 Eikö hän ole se rakennusmiehen poika? Eikö hänen äitinsä nimi ole Maria, ja ovathan Jaakob, Joosef, Simon ja Juudas hänen veljiään? [Joh. 6:42]
56 Hänen sisarensakin asuvat kaikki täällä missä mekin. Mistä hän on voinut saada tämän kaiken?"
57 Näin he torjuivat hänet. Jeesus sanoi heille: "Missään ei profeetta ole niin väheksytty kuin kotikaupungissaan ja omassa kodissaan." [Jer. 11:21; Luuk. 2:34; Joh. 4:44]
58 Ja koska he eivät uskoneet häneen, hän ei tehnyt siellä montakaan voimatekoa.

Miksi Jeesus teki ihmetekoja? Saadakseen seuraajia? Ollakseen grande hefe?

Ei, Jeesus teki ihmetekoja osoittaakseen kuulijoille että hänellä oli kyky tehdä niitä asioita joista hän ihmisille puhui. Mitä hän sitten puhui? Kaiken sen ajan minkä hän käytti aktiivisesti (yli 3 vuotta) kertoakseen tulevasta valtakunnasta jonka Kuninkaana Jeesus tulisi toimimaan, ja tuon valtakunnan kannattajat parannettaisiin, että kuolemakin olisi Hänelle alamainen. Joissain yhteyksissä Jeesus eritoten mainitsi parantuneelle: Sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Tuossa lainaamassasi raamatun jakeessa (58), on ilmeistä se ettei Jeesus tuhlannut aikaansa lätistäkseen sellaisten kanssa joilla ei ollut uskoa Jumalan teitä kohtaan, vaan suuntasi uusille alueille etsimään arvollisia.

Raamatussa osoitetaan monessa kohti että profeetat jotka toimivat välimiehenä Luojan ihmetekoihin, saattoivat toimia todistaakseen Jahin olevan ainoa tosi Jumala. Juutalaiset nurisivat kun viholliskansan sotapäällikkö parannettiin spitaalista(lepra).. heistä oli huutava vääryys että pakana sai koskettaa Luojan armoa samalla kuin "valitunkansan" ihmiset mätänivät elävältä.
Aika typerää sikäli, kun miettii asiaa niin että kaikki ihmeteoista osallisetkin vaikkakin paranivat, he kuolivat aikanaan eikä noilla teoilla ollut enää heille mitään merkitystä. Samalla he saattoivat sivuuttaa sen sanoman jota ihmetekoja suorittava puhui.. sanoman ikuisista siunauksista tulevaisuudessa maanpäällä Jeesuksen kuninkuuden alaisuudessa. Juutalaisethan olivat kansana hyvinkin pihalla omasta "uskonnostaan" kun he jopa tarttuivat Jeesukseen tehdäkseen hänestä kuninkaan, suuremman kuin Daavid aikanaan. Vain harvat käsittivät ettei tuo profetia tarkoittanut sitä että Jeesus olisi jotenkin vapauttanut juutalaiset Rooman vallan ikeestä.

Johannes 8:21*Niin ollen hän sanoi heille jälleen: ”Minä olen menossa pois, ja te etsitte minua, ja silti te tulette kuolemaan synnissänne. Minne minä olen menossa, sinne te ette voi tulla.” 22*Sen tähden juutalaiset sanoivat: ”Ei kai hän aio tappaa itseään, sillä hän sanoo: ’Minne minä olen menossa, sinne te ette voi tulla’?” 23*Niin hän sanoi heille edelleen: ”Te olette siitä, mikä on alhaalla; minä olen siitä, mikä on ylhäällä. Te olette tästä maailmasta; minä en ole tästä maailmasta. 24*Sen tähden sanoin teille: te tulette kuolemaan synneissänne. Sillä ellette usko, että minä olen se, niin te tulette kuolemaan synneissänne.” 25*Sen tähden he sanoivat hänelle: ”Kuka sinä olet?” Jeesus sanoi heille: ”Miksi edes puhun teille? 26*Minulla on paljon teitä koskevaa puhuttavaa ja sellaista, mistä lausua tuomio. Tosiasia on, että hän, joka on lähettänyt minut, on totuudellinen, ja juuri sitä, mitä olen kuullut häneltä, minä puhun maailmassa.” 27*He eivät tajunneet, että hän puhui heille Isästä. 28*Sen tähden Jeesus sanoi: ”Kun te kerran olette kohottaneet Ihmisen Pojan, silloin tiedätte, että minä olen se ja etten tee mitään omasta aloitteestani, vaan puhun näitä asioita niin kuin Isä on minua opettanut. 29*Ja hän, joka on lähettänyt minut, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksikseni, koska minä aina teen sitä, mikä on hänelle mieluista.” 30*Hänen tätä puhuessaan monet uskoivat häneen.

Höhö höhö.

Mä haluun likaset yksityiskohdat kuulla.
Jos internetin syvyyksistä viitsit etsiä, niin eiköhän sieltä joitakin Jesus-nimisten mieshenkilöiden lemmiskelykohtauksia löydy. Ne saat kyllä etsiä ihan omin avuin, minä en tuollaiseen rietasteluun lähde mukaan!

No mä löysin ripeellä ettimisellä vaan tämmösen. http://uskotoivorakkaus.fi/jeesus/kysy-jeesuksesta/mita-tiedetaan-jeesuksen-lapsuudenperheesta

Elikä onko Joosef ollut Jeesuksen isä vai kenelle se Maria on raottanut?

Todennäköisesti laukeamisen hetkellä Joosef on huokaissut "Herra isä, kuinka hyvältä tuntuu" tjsp mutta Maria tyypillisenä naisena kuuli vain tuon lauseen alku osan. No siinähän on sitten akkaporukassa poristu että seuraavan penskan isä on Herra kun oikein Joosefkin laukeamisen hetkellä tällaisen näyn sai. Tuskimpa Joosefkaan viitsi virhettä korjata vaatimattomana puuseppänä kun poika sen ansiosta alkoi kerätä kuuluisuutta ja loppu onkin sitten historiaa...

Jeesus ilmestyi betoniseinään Turun erotiikkamessuilla.

jeesus08092012.webp
Onko tämä nyt sitä kirkon ja kristinuskon jalkautumista normaali rahvaan pariin.

http://www.stara.fi/2012/09/08/jeesus-ilmestyi-betoniseinaan-turun-erotiikkamessuilla/

Näin se pitäisi mennä..

8BHm5QtnTCLb6wp0QN3P.webp

Hyvähän ton lama jäbän on puhua kun budhismi ei esitä väittämää mistään sellaisesta asiasta jota tiede voisi edes sivuta.. :rock:
No eikös se sitten tarkoita että budhistit on vähän fiksumpia kuin esim kristityt kun ei mene esittämään päättömiä väitteitä maailmasta? Mulla ei kyllä ole sitten hajuakaan että minkälaisia väitteitä budhismiin kuuluu.

Back
Ylös Bottom