Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Matematiikka on luonnon kieli, kuten Galilei aikoinaan totesi.

Voitko vähän avata tota?

J
a) mikä aiheuttaa sairauksia?

Eikö sulla koskaan ole ollut vaivaa tai sairautta jonka syyn sinä tai joku muu on ns intuitiivisesti selvittänyt?

Haluatko sä että mä avaan Oskun logiikkaa sulle ?

Mä avaan sulle sitä. :jahas:
Vain koettu tieto on todellista tietoa.Kun sä intuitiivisesti asetat sen punaisen langan kulkemaan joittekin kokmusten ja havaintojen kautta niin syntyy kokemus uskosta.Usko antaa voimaa perustui se sitten faktoihin tai fiktioon.Esim urheilija joka mielikuvaharjoittelussa käy läpi tulevaa voittoaan saa siitä forcee vaikka se voitto siinä vaiheessa on vielä olemassa ainoastaan mielikuvitus maailmassa.Tähän perustuu mm sotapropaganda joka toimii ainoastaan jos sen kohde uskoo sen.Minkä takia mä psyykkaisin itteäni pelkästään nostamaan isompia rautoja kun mä voin hakee forcee koko elämään uskon kautta.Kaikista teidän esittämistä faktoista huolimatta mä pystyn edelleen uskomaan korkeampaan voimaan koska mikään niistä ei ole kumonnut sen olemassa oloa.Onhan tuo tarina Jeesuksesta saanut meidät uskomaan että tänään on joulu vai mitä kundit?

Jos ny lukisit vaikka alkajaisiksi wikipediasta joulun historiasta. Sitten voisit joulun ajan yli pohtia rauhas noita viestejä mikä niissä on pointtina. Ja hyvää joulua, kaikille.

Jos ny lukisit vaikka alkajaisiksi wikipediasta joulun historiasta. Sitten voisit joulun ajan yli pohtia rauhas noita viestejä mikä niissä on pointtina. Ja hyvää joulua, kaikille.

No helvetti!Entä uusvuos ja ajanlasku?Mäkin varmaan vastaan kaikkeen et "lukisit nyt alkajaisiksi xxxxxx xxxxx historiasta".Oli kyllä mahtava argumentti,kyllä nyt meni jauhot suuhun.

Vain koettu tieto on todellista tietoa.Kun sä intuitiivisesti asetat sen punaisen langan kulkemaan joittekin kokmusten ja havaintojen kautta niin syntyy kokemus uskosta.Usko antaa voimaa perustui se sitten faktoihin tai fiktioon.Esim urheilija joka mielikuvaharjoittelussa käy läpi tulevaa voittoaan saa siitä forcee vaikka se voitto siinä vaiheessa on vielä olemassa ainoastaan mielikuvitus maailmassa.Tähän perustuu mm sotapropaganda joka toimii ainoastaan jos sen kohde uskoo sen.Minkä takia mä psyykkaisin itteäni pelkästään nostamaan isompia rautoja kun mä voin hakee forcee koko elämään uskon kautta.Kaikista teidän esittämistä faktoista huolimatta mä pystyn edelleen uskomaan korkeampaan voimaan koska mikään niistä ei ole kumonnut sen olemassa oloa.Onhan tuo tarina Jeesuksesta saanut meidät uskomaan että tänään on joulu vai mitä kundit?

Osku on käytännön fenomenologi. Turhaan koitatte kahlita sitä ahtaaseen tieteellisyyden viitekehykseen. Autenttisuutta elämään ihmiset!

Matematiikka luonnon kielenä viittaa lähinnä säilymisen ja symmetrian periaatteisiin. Siihen, että kun empiriaa puetaan luvuiksi/teorioiksi/funktioiksi, sieltä löytyy eräänlaista harmoniaa. Eli siis sikäli kun kaikki puhuttu kieli noudattaa jonkinlaista intuitiivista kielioppia (Ei tehdä tästä nyt Chomsky-väittelyä), niin kaikki eksistenssi ja ilmiöt luonnossa noudattaisi jonkinlaista matemaattista säännönmukaisuutta.

Tähän liittyy olellisesti matematiikan kyky "ohittaa ilmiöitä". Eli jos havainnosta muodostetaan vakio A, niin sitä loogisesti johtamalla päädytään toteen lopputulokseen B, eikä siinä välillä tarvitse olla jatkuvasti katsomassa että vastaako teoria todellisuutta.

Hyvää joulua kaikille kirjan miehille ja uuspakanoille, tiedemiehille sekä intuitioisteille! :)

(sekä hipeille, homoille, vihreille ja persuille, muslimeille ja menneille paaveille, maan päällä ja muilla planeetoilla)

Eikö sulla koskaan ole ollut vaivaa tai sairautta jonka syyn sinä tai joku muu on ns intuitiivisesti selvittänyt?
Kysytään näin päin, että mikä vaiva tai sairaus sulla on ollut, jonka olet intuitiivisesti selvittänyt?

Kysytään näin päin, että mikä vaiva tai sairaus sulla on ollut, jonka olet intuitiivisesti selvittänyt?

Viimesin oli polvi-ongelmat.Lääkäreiden ja fysioterapeuttien jälkeen keksin itse että oon kokoajan vähän selkä kumarassa.Toki sä vaadit jonkun linkin siitä että se oli varmasti intuitioa eikä loogista päättelyä.

Viimesin oli polvi-ongelmat.Lääkäreiden ja fysioterapeuttien jälkeen keksin itse että oon kokoajan vähän selkä kumarassa.Toki sä vaadit jonkun linkin siitä että se oli varmasti intuitioa eikä loogista päättelyä.

Kehtaisin väittää, että sisällytät intuition käsitteeseen sellaisia piirteitä mitkä muut liputtaisivat loogisen päättelyn alle. Sun tapauksessa kyse oli aistitiedosta; tunnosta (tai kivusta) sekä visuaalisesta havainnosta. Tästä syntyi oivaltaminen jota kutsut nyt intuitioksi vaikka päättelysi ei sinänsä ole millään lailla epäloogista..

edit: Tiedostomaton päättelyprosessi ei myöskään ole synomyymi intuitiiviselle tai edes epäloogiselle.

Kehtaisin väittää, että sisällytät intuition käsitteeseen sellaisia piirteitä mitkä muut liputtaisivat loogisen päättelyn alle. Sun tapauksessa kyse oli aistitiedosta; tunnosta (tai kivusta) sekä visuaalisesta havainnosta. Tästä syntyi oivaltaminen jota kutsut nyt intuitioksi vaikka päättelysi ei sinänsä ole millään lailla epäloogista..

edit: Tiedostomaton päättelyprosessi ei myöskään ole synomyymi intuitiiviselle tai edes epäloogiselle.

Mä putosin kärryiltä.Mikä sun pointti on?

Kyllä siellä elämää on. http://vimeo.com/32001208
Elämää? Sulla on aika erikoinen määritelmä elämälle, jos tuo on sitä. Tuon mukaan kiven vieriminen ja salamaniskukin ovat elämää.
Niin siis kyllä tuo esittämäsi universumin ikä nimenomaan perustuu alkuräjähdysteoriaan, Hubblen lakiin ja ajan linearisuuteen. Kyllä mä sen hyväksyn että sä esität tuollaisen ajan maailmankaikkeuden iästä, mutta ei se kyllä mihinkään johda. Tuo mallihan lähtee siitä että aika alkaa ja loppuu.

Tuosta tonttujen ja peikkojen ajasta en tiedä, mutta mikäli rajoitat maailmankaikkeuden rakenteen ihmisen kykyyn havainnoida ja saada tietoa niin siitä ei ole kovin kauaa kun maapallo oli vielä litteä maailmankaikkeuden keskipiste.

En nyt ilmeisesti ihan ymmärtänyt esittämääsi. Tai siis kerrotko mitä siinä nyt tapahtuikaan hetki ennen alkuräjähdystäsi.
En ole nähnyt tieteellisesti validia muutakaan arviota maailman iästä, joten kaikki empiiriset kokeet taitavat olla tuon kanssa sopusoinnussa.

Ajasta ennen tuota en ota kantaa. Voidaanko sitä oikeasti tällä hetkellä tutkia mitenkään?

Uskotko sä joulupukkiin?Haluat sä linkin?
Mä annan sulle linkin.Mä annan linkin jossa kuvaillaan sitä joka oli täällä ennen alkuräjähdystä.
http://www.youtube.com/watch?v=xRSjzY0s0SM
Sun trollaukseen on turha vastata mitään järkevää, koska sulta tulee yleensä vain jotain tuollaisia asiaan liittymättömiä linkkejä, kuten vaikka tämä tai se kaksoisrako, joka ei telepatiaan mitenkään liittynyt.

Musta Brahman oli ennen alkuräjähdystä todennäköisemmin kuin sun jumalasi. Myöskin se Kalevalan sotka saatto olla tuolloin.

Musta Brahman oli ennen alkuräjähdystä todennäköisemmin kuin sun jumalasi.

Nopealla vilkaisulla tuo Brahman kuvailee aika hyvin sitä mun käsitystä.Joskin musta tuntuu että on olemassa jonkinlaista kamppailua,mikä taas kyseen alaistaa käsitystä kaikkivoipaisuudesta.

Mä kävelin tänään kirkon ohi.Päätin että mä käyn siellä muutaman kerran ja jos saan sitä kautta vakavan parisuhteen itseäni nuorempaan naiseen niin mä liityn takaisin kirkkoon.

Mä kävelin tänään kirkon ohi.Päätin että mä käyn siellä muutaman kerran ja jos saan sitä kautta vakavan parisuhteen itseäni nuorempaan naiseen niin mä liityn takaisin kirkkoon.
Pari kysymystä tähän liittyen. Lähdetkö ihan "randomilla" hakemaan itseäsi nuorempaa naista kirkosta, vai oletko jo pidemmän aikaa jotain tiettyä nuorempaa naaraspuolista yksilöä kirkon piiristä tarkkaillut? Miksi aikanaan erosit kirkosta? Jos kerran olet eronnut kirkosta joskus, niin miksi liittyä takaisin?!

Pari kysymystä tähän liittyen. Lähdetkö ihan "randomilla" hakemaan itseäsi nuorempaa naista kirkosta, vai oletko jo pidemmän aikaa jotain tiettyä nuorempaa naaraspuolista yksilöä kirkon piiristä tarkkaillut? Miksi aikanaan erosit kirkosta? Jos kerran olet eronnut kirkosta joskus, niin miksi liittyä takaisin?!

Siis mä kevelin ohi ja siellä oli joku juttu päättynyt ja sieltä tuli porukkaa ulos.Näin jo siinä muutamia hienoja yksilöitä.Eli randomilla.Mä erosin kirkosta koska en tarvinnut sen palveluja,jos tilanne muuttuu niin toki haluan kantaa korteni kekoon.

Back
Ylös Bottom