Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Avaatko vähän tuota kuvaa ja miten se todistaa jumalan olemassaolon? Sitten voisin jankuttaa ja kysyä edelleen, miksi kannatat sadistista oliota, joka tietää kaiken mitä tulee tapahtumaan ja silti sallii kaiken sairaan paskan mitä pallolla on, vaikka voisi ihan hyvin tehdä jotain muutakin kuin vaikka tappaa lapsia? Kerro ihan omin sanoin, miksi kukaan kannattaisi tuommoista mielipuolta? Oliko Hitleri mielestäsi tosi mukava jätkä kun tappoi juutalaisia, samoin jumalasi lahtasi kokonaisia kaupunkeja lapsineen tosta vain.

23 Kun aurinko oli noussut vuorten yläpuolelle ja Loot oli tullut Soariin, 24 Herra antoi sataa tai- vaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran pääl- le. 25 Hän tuhosi nämä kaupungit ja koko tasangon sekä kaupunkien kaikki asukkaat ja maan kasvitkin. 26 Mutta Lootin vaimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.

Tervettä meininkiä muutenkin raamatussa, kaikkivaltiaan kirjoittamaan sanaahan tämä on.

31 Vanhempi tytär sanoi nuoremmalle: "Isä alkaa tulla vanhaksi, eikä maassa ole yhtään miestä, joka voisi tulla ottamaan meidät vaimokseen yleisen tavan mukaisesti. 32 Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." 33 Illalla he juottivat viiniä isälleen, ja vanhempi makasi isänsä kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti. 34 Seuraavana päivänä vanhempi sanoi nuoremmalle: "Minä makasin eilisiltana isän kanssa. Juotetaan hänelle viiniä tänäkin iltana, ja mene sinä nyt makaamaan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." 35 Ja he juottivat sinäkin iltana viiniä isälleen, ja nuorempi meni makaamaan hänen kanssaan, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti.

Mitenkäs ne geenivirheet sukurutsassa? Miten muutama ihminen voi kansoittaa koko pallon?

Oliko Hitleri mielestäsi tosi mukava jätkä kun tappoi juutalaisia, samoin jumalasi lahtasi kokonaisia kaupunkeja lapsineen tosta vain.

Hitler ei ollut sen pahempi kuin vastustajansakaan.Aikansa tuote.Sääti mm maailman ensimmäiset eläinsuojelulait.

Hitler ei ollut sen pahempi kuin vastustajansakaan.Aikansa tuote.Sääti mm maailman ensimmäiset eläinsuojelulait.
Hitler ei ollut sun mielestä paha jätkä?

768px-Rows_of_bodies_of_dead_inmates_fill_the_yard_of_Lager_Nordhausen%2C_a_Gestapo_concentration_camp.jpg

Ei ihme, että kannatat myös jumalaa, joka loi Hitlerin ja katseli vierestä kun 5 miljoonaa juutalaista tapettiin. Ja vielä pyydät anteeksi tältä kusinaamalta joka aamu kun rukoilet omaa elämääsi ja alennut tommoisen paskan edessä.

On se jumala niin ihana, että sitä kannattaa hurrata joka aamu. Miettikää sitä, että uskovainen tietää uskonsa mukaisesti, että jumala tiesi joka ikisen käänteen joka sodassa tai maailmanhistoriassa tapahtui, tapahtuu tai tulee tapahtumaan ja ohjaa kaikkea. Ja puolet pallosta hehkuttaa jumalaa, hullua porukkaa.

holocaust-remnants2.GIF

massgrave.jpg

Liittoutuneet teki ton saman atomi ja palopommeilla.Venäläiset taas omalla tavallaan.Toki tuo kuva on järkyttävä,kyllähän tuolla on netti pullollaan kuvia pommituksissa palaneista kakaroista mutta mä en alennu tolle tasolle.Etkö sä nää mitään hyvää tässä maailmassa?Onko tää maailma sulle pelkkiä pedofiileja ja kuvia näkiintyneistä ihmisistä?

Eikö kerro jotain että jumalan suurin uhraus meitä kohtaan oli lähettää oma poikansa 30v maan päälle?? Jos se oli rakkautta ni tää tosiaan on jumalan luoma helvetti, tulee saw mieleen väkisinki.

Onko tää maailma sulle pelkkiä pedofiileja ja kuvia näkiintyneistä ihmisistä?
Eikö pointti mene perille? Siis jos on pakko kehitellä jotain pahaa tänne, niin miksi pedofilia kun voisi käyttää mielikuvitustaan miten lystää. Mutta sun jumala valitsee yhden julmimmista, lasten tappamisen ja seksuaalisen hyväksikäytön.

Eikö kerro jotain että jumalan suurin uhraus meitä kohtaan oli lähettää oma poikansa 30v maan päälle?? Jos se oli rakkautta ni tää tosiaan on jumalan luoma helvetti, tulee saw mieleen väkisinki.

Ainakaan mun uskomiset ei ole sidottu raamattuun.Johan ne 10 käskyä on aika hatusta vedetty.Mäkin voisin kirjottaa parempia elämän viisauksia.Mun mielestä jos tuo raamattu on joskus tullut jostain ns pyhästä niin se on muokattu aikojen kuluessa joksikin muuksi.

Mites ku planeetalla on useita eri uskontokuntia, kristinusko, islam, juutalaisuus, hindut, budha, taolaiset jne jne niin onko kaikilla sama jumala? Jumala on heikkomielisten kuvitelmaa, jos jumala olis oikeasti olemassa tää maapallo ei olis tää maapallo. Toisaalta on hienoa jos joku pystyy turvautumaan taru olentoon.

Tähän vois lyhkäsesti todeta vaan et "Jumala on heikoissa vahva"

Eikö pointti mene perille? Siis jos on pakko kehitellä jotain pahaa tänne, niin miksi pedofilia kun voisi käyttää mielikuvitustaan miten lystää. Mutta sun jumala valitsee yhden julmimmista, lasten tappamisen ja seksuaalisen hyväksikäytön.

Siis en mä mikään profeetta ole.Niinkun mä sanoin että uskon että joku korkeampi voima "luoja" mikä lie ohjaa jossain määrin tapahtumien kulkua maailmankaikkeudessa.Mä en ole väittänytkään että tietäisin siitä sen enempää,uskon vain että sellainen on olemassa.

Mites ku planeetalla on useita eri uskontokuntia, kristinusko, islam, juutalaisuus, hindut, budha, taolaiset jne jne niin onko kaikilla sama jumala? Jumala on heikkomielisten kuvitelmaa, jos jumala olis oikeasti olemassa tää maapallo ei olis tää maapallo. Toisaalta on hienoa jos joku pystyy turvautumaan taru olentoon.

Tähän vois lyhkäsesti todeta vaan et "Jumala on heikoissa vahva"

Ne kaikki mun mielestä kuvaa samaa asiaa eri tavoin.

Mä ymmärrän ateisteja täysin, sillä olen nuorena ollu fanaattinen sellainen.

Mut nykyään mä tunnen ja uskon myös, että on olemassa yliluonnollinen taso jonka toiset havaitsee ja toiset ei.

Ne ketkä havaitsee, tulkitsee tota kukin tavallaan, ja ne jotka eivät havaitse, pitää ensimmäisiä hulluina tai harhaisina. Ja ensimmäiset reagoi vaihtelevasti jälkimmäisiin.

Vaan kun maailmankaikkeuden massa koostuu (Wikipedian mukaan) suurimmaksi osaksi (96%) pimeästä aineesta ja energiasta - joista jälkimmäistä arviolta 73% ja jota ei voida havaita lainkaan - on ylimielistä ja naiivia väittää, että me voisimme tietää onko esim. toi 73% Jumalaa, jumalia, muita ulottuvuuksia, mystistä energiaa tai mitä. Ehkä osa ihmisistä havaitsee jotenkin just tuota energiaa?

Mä en tiedä totuutta, mutta tiedän, että ei kukaan muukaan teistä tiedä. Voimme vain arvailla, ja silloin kukaan ei ole oikeammassa kuin toinen.

Namaste, aamen, peace ja sitä rataa!

Mua on jo pitkään vituttanu ja käyny kateeks ku uskiksilla menee niin lujaa kun ne ei murehdi mitään.. jos uskoisin jumalaan niin voisin nussia vähintään joka kolmatta muijaa mut nyt en saa keltään ku on niin huono itseluottamus..

Mut nykyään mä tunnen ja uskon myös, että on olemassa yliluonnollinen taso jonka toiset havaitsee ja toiset ei.
Namaste, aamen, peace ja sitä rataa!

En oo jaksanu lukea tätä keskustelua alusta, mutta uskon, että tässä tuli triidin järkevin kommentti. Yhdyn Takomoon (spirituaalisesti huom!). :pano:

Back
Ylös Bottom