Maailman nopein kansa -peli

Lomautusviikko *check
Formulakauden alku *check
Ajosimulaattoreita vuodesta 9x? (Grammondin F1 amigalle) *check
Ei innostusta kuntoiluun *check
Kilpailun mainostus telkkarissa *check

Ensalkuun lomautuspäivän puuhastelun tarkastus, vain arcade ja kännäyspelejä ja yksi suuveressä simulaattori...
pelit.jpg

Ei muuta kuin LFS pyörimään, johan se on jokusen viikon ollut käyttämättömänä...

Seuraavaksi tallin tarkastus ja ajoneuvojen huolto (vaatekaappi):hyper:
kaappi.jpg


Koneet tullille
ohjaamo.jpg

ohjaamo2.jpg


Ja narut heilumaan
kuski.jpg


Tuloksena parin kierroksen jälkeen 1:16.8 default säädöillä, eli pitäisi mennä kevyesti alle 1:15 kun säätöihin ruvetaan koskemaan ja saa ruosteet irrotettua ranteista.

:kippis1:

HAHAHA!!

EI HEMMETTI! Meitsi tulee tänää kylää! Mä hommaan ruuat ja juomat!
 
Kolmas Sunnuntain finaalissa, sitä ennen ollut kahdeksas ja seitsemäs, joutui tietokoneen vaihtamaan kun vanha nöhki liikoja starteissa, framet tippu 5-10 fps tasolle ja virheitä tuli pätkimisestä.
Omilla säädöillä ei aika enää parane "huomattavasti" eli pakko aloittaa alusta. Tuntuis olevan huonot säädöt kisaan muutenkin, kurvinopeudet hyvät, ajettavuus loistava ja renkaat kestää, mutta lähtee huonosti viivalta ja suorilla tulee ihmiset ohi, tulee turhaan tilanteita kun joutuu kurvissa ohittelemaan...
Paalupaikka sentäs tuli finaalissa.
Seuraavaksi kairaamaan muiden säätöjä ja opettelemaan uusi ajotyyli, saas nähdä riittääkö motivaatio.
Tähän mennessä viikossa ajettuna online:
0:23.890 0:53.500 1:13.660 WR-diff +0:01.580 488 laps

Parhaat segmentit olleet kumminkin 23.5 52.6-seinä, renkaat loppuu ennen kuin pääsee lähtösuoralle, parhaat ajaa tasaisia 1:13.1 aikoja kisan läpi.

Semmoista tällä kertaa.
 
Välillä kisailu on sitten tämmöistä, joitakin ressaa tosissaan se että on nopeampia kuskeja ja rupeavat törttöilemään....
http://www.youtube.com/watch?v=C60AneY5SdM
En siitä nopeudesta omalta kohdaltani tiedä, mutta olisin semifinaaleissakin jo ollut toisenkin kerran ja olisin ollut 128 ajajan kilpailuissa... Vituttaa tollaset pellet.

Mutta asiaan, alitin vihdoinkin 1:17 ajan. Omalla taktiikalla on vaikea saada paljoa parempaa:

eka käännös: 2-vaihde
eka chikaani: talla pohjassa, välillä pieni löysäys toisen "ylityksen" päältä
toinen käännös: 3-vaihde
toinen chikaani: 3-vaihde, sen jälkeen talla pohjassa, ja jonkun verran väliaikapistettä aiemmin 4-vaihde
kolmas käännös: 3-vaihde
neljäs käännös: 3-vaihde

lähtö: 160-170kmh
ennen ekaa mutkaa: 190-195kmh
ekan chicaanin jälkeen: 130-145kmh
silta: 202-206kmh
suora: 213-215kmh

Mikä olisi helpoin tapa saada tuosta vähennettyä aikaa? Aika suurilta harppauksilta tuntuu nimittäin kaikki vaihteen lisäykset.

PS. Hieno tää uusi hymiö. Näin jossain vaiheessa unta, kun tuo eka tuli, että näitä tulee vielä lisää (noin 10kpl). :pano:
 
Lähtönopeus lähtösuoralle tuntuis turhan pieneltä, viimeiseen kurviin ajolinjan lähtö ulompaa ja lisää vauhtia, paljons ensimmäinen väliaika? Tasan 24.0 ois suotavaa, melkein säädöistä riippumatta.

Myös lähtösuoran nopeus tuntuis turhan pieneltä, jos takasuoralla nopeutta on 215 niin pitäisi olla lähtösuoralla 198-200, säädä vitosen välitykset niin että menee.
Ekassa kurvissa vähemmän ohjelmaa kun pitää vaihtaa vain kolme vaihdetta alaspäin.
Nopeasti noi ajat putoaa kun ajelee ;).
 
Tekaisin 1:13.41 ajasta rauhallisella ajolla videon ohjeineen, toivottavasti auttaa.
Jos haluaa paremman ajan niin ajelee enemmän kanttarien päältä ja jarruttelee myöhemmin, virheet lisääntyy samalla.
http://www.youtube.com/watch?v=r5Xlf496vKY
Ei helvetti,millä ajat?Itse ajan hiirellä(ohjaus)ja näppäimistöllä(muu paska).Paras aika on ollut jotain luokkaa 1.19 ja paremmaksi en saa.Suunnilleen 2 tuntia olen tuota tahkonnut...täytyy kai vaihta keihäänheittoon...prk.
 
G25 ratti, kyllä ihmiset on näppäimistöllä ajelleet 1.13 aikoja ja hiirellä 1.12, säädöt vaan kohilleen ;).
Ainiin tolla irtos paalupaikka finaalissa, yleensä siellä on taso noin 1:13.1
 
1:12.08 maailmanennätys.
Siihen pitää tehä erikoisjuttuja, eli tankkissa polttoainetta yhteen kierrokseen, renkaiden lämmitys ennen kierrosta, säädöt erittäin hankalat ja luistavat.
Sitten kierros ajetaan pitkinpoikin kanttareita ja hiekkoja, auto jatkuvassa luistossa ratti suorassa.
Jarrua ei painella kun ekaan kurviin. Kisasäädöillä parhaimpien menee kierrokset tuonne 12.8 nurkille niin että renkaat kestää. Eli kirittävää löytyy.
Oma pää ei kestä kisoja, niissä tulee aina mokailtua mutta yksin ajellessa on kivaa.:evil:
 
Kyllä ne ajat siitä, ite olin semifiinalissa sekunti tolkulla muista erossa ja viimeisellä kierroksella niin päätin sit kaataa koko härvelin ilman että osuin mihinkään. Kyl nauratti olla katollaan kun muut menee kymmenen sekuntin päästä ohi.
 
Back
Ylös Bottom