Maailman miehekkäin elokuva : The Expendables

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wanaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onelinerit oli huonoja. todella huonoja. " luuletko olevasi joku zorro". Ei perkele, että oli väsynyt läppä. Silti jotku jampat vieressä vetää hörönaurua jokaisen typerän vitsintyngän kohdalla. Ite lähinnä naureskelin vieressä oleville urpoille.
:1:

Pakko olla samaa mieltä. Ainoa hyvä onelineri oli "warning shot". Myös Arskan ja Syltyn kettuilu oli lähinnä myötähäpeää herättävää. Lisäksi mua ärsytti suunnattomasti tappelukohtauksissa ne nopeat leikkaukset. Eihän niissä tajunnut yhtään mitä tapahtui.

Oli leffassa tosin paljon hyvääkin, mutta aineksia parempaan olisi ollut. Mickey Rourke ja Lundgren oli mun suosikit noista äijistä.

Dolphin hahmo oli yberkovis ja olisinkin toivonut että hän olisi ollut enemmän esillä leffassa. Terry Crews ja Couture oli ihan turhia. Se lopun haulikkokohtauskin olisi ollut vielä parempi kun Dolph olisi tullut kunnon maniac-ilmeellä sen tykin kanssa.

Noh, nyt on tämäkin nähty.

Pakko myöntää, että petyin pahemman kerran, vaikken uskaltanutkaan odottaa mitään. Ei vaan uponnut muhun yhtään, mutta toisaalta tykkään muutenkin vähän erilaisista leffoista. IMO ihan läpimätä tusinaraina, samanlaista aivotonta mättöä kuin muutkin vastaavat toimintapommit.

Yksi tähti: :1:

expendables-count.jpg

Jeesus mitä paskaa. Kun Syltty kehui että tämä on tehty stunteilla vanhan ajan toimintaelokuvien malliin jne. niin odotti vähän jotakin muuta. CGI haiskahti kyllä joissakin kohdissa. Vituttaa nämä nykypäivän supernopeat leikkaukset, epärealistisuus aseenkäytössä ja ylisuuret räjähdykset. Se on sitten olevinaan "toimintaa". Just. Nykypäivän "toimintaohjaajat" voisi katsoa vaikka Peckinpahin Getawayn malliksi miten toimintaa tehdään. Vittu en mene katsomaan enää yhtään "toimintaelokuvaa".

vanha quote mutta pakko tarttua, ei saatana. ensinnäki getawayn ja expendablesin vertaus on about yhtä fiksua ku 2001:avaruusseikkailun ja star warsin vertaaminen scifileffoina. jos tästä ois lähdetty tekeen jotain getawayn tyylistä niin ois casting ollut kohtalaisen päin vittua.

eikä nyt oikeesti voi noihin epärealistisuuksiin tarttua tolla tavalla. hehkuttaa jotain vanhojen leffojen "aitoja" räjähdyksiä kun elokuvatehosteissa käytetyillä räjähteillä ei oo koskaan ollu todellisuudessa käytettyjen kans juuri mitään tekemistä. onko se sit huonompi että räjähdyksissä käytetään cgi:tä kun se että "räjähdykset" on jotain ilotulitusraketteihin verrattavia tuhnuja, kunhan niistä tulee savua ja liekkiä, niinku ennen vanhaan? joku sarjatulta ampuva colt government on keskivertokatsojalle varmaan yhtä hirvee kämmi kun se, että esim. bullittissa (en nyt muista just getawayn mokia kun en oo moneen vuoteen kattonu) autot vaihtaa vaihteita enemmän kun niitä laatikosta oikeesti löytyy. yhtä paljon ne vanhatkin leffat on täynnä kaiken maailman epärealistisuuksia. tosta sun postista nyt vaan huokuu tollanen sokee "vanhoina hyvinä aikoina" -asenne. jos tästä ois ihan oikeesti lähdetty tekeen jotain kasariactionia mallia commando, predator jne. niin täähän ois ollu parodialeffa.

Käytiin eilen kattomassa ja olihan tuo ihan perkeleen letkeä leffa! :rock: Vähän tästä ketjusta olin noita kommentteja nähny ja odotin, että leffassa olis ollu vielä vähemmän juonta, mutta siinähän oli ihan sopivasti tarinan tynkää :D Samaten en kyllä huomannu ohjauksessa mitään moitittavaa, joten mielestäni ihan hyvää työtä on Syltty tehny. Ei ihan normaalileffan näkösiä kaikki nuo lähikamppailut, mutta osaahan Jet, Statham ja Couture oikeastikin muutakin kuin perusnuhjaamista :) Voi olla, että kun kyseessä oli "tribuuttileffa" noille toimintaelokuvatähdille niin tuli katsottua ehkä vähän sisäinen kriitikko narikassa ja suojaukset alhaalla ja sitä myöten naurettua aika monessakin kohdassa, mutta mitä väliä. Pääasia, että oli viihdyttävä pätkä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vihdoinkin pääsin näkemään tän elokuvissa. Voin kertoa, että rahat meni 100% oikeaan osotteeseen. Taistelukohtaukset oli imo parasta mitä oon ikinä nähnyt ja Syltty ei petä. <3 Ainoana miinuksena suomennokset...

Meikäläisenkin mielestä oli aika heikko esitys. Actionkin oli tylsää. Naureskelin lopussa kun Stallone ampui Eric Robertsin, että tässäkö se nyt olikin? Ei hemmetti mitä paskaa.

Niin iso määrä talenttia, mutta oikeastaan kaikki se potenttiaali jäi käyttämättä. Pieninä valopilkkuina Dolph lundgren ja Mickey Rourke.

Vihdoinkin pääsin näkemään tän elokuvissa. Voin kertoa, että rahat meni 100% oikeaan osotteeseen. Taistelukohtaukset oli imo parasta mitä oon ikinä nähnyt ja Syltty ei petä. <3 Ainoana miinuksena suomennokset...
MIten taistelukohtaukset voi olla parasta mitä olet nähnyt? Mikä kohta erityisesti oli parasta?

:rock: 5/5 ehdottomasti. Oli niin karseen siistin näköstä kattoo kun syltty juoksee lentokoneen perässä melkeen kuin Rockyissa vaan se juoksu muistutti enemmän marakatin tanssahtelua kuin juoksua. Oli leikattu vielä silleen että näyttäis sen juoksevan kovasti. :D Ei saatana miten hyvää viihdettä!

Täähän on loistava leffa jos kattoo sen oikein asennoituneena. Eihän tältä voi odottaa mitään hienouksia ja nerokasta huumoria. Juonikin on ihan paska mutta entäs sitten.
Oma suosikkikohtaukseni oli, kun haulikkomies näkyi kävelemässä käytävän ohi haulikko laulaen ja jauhelihanpalaset lentäen. Oli myös aika hienoa nähdä Bruce, Arska ja Syltty juttelemassa. Vähän turhan nopeita leikkauksia oli kyllä, mutta sellaiseen me toiminnan ystävät olemme tottuneetkin.

En suosittele neideille, herkille, enkä liian hienostuneille ihmisille. Suosittelen kaikille, jotka osaavat katsoa toimintafilmin niinkuin se kuuluu, eikä puukapula perseessä ja nokka nyrpeänä.

...enkä liian hienostuneille ihmisille...
Mä oon ihan vitun hienostunut ihminen, hiljaa siellä :D

Olihan toi kyllä loistavaa viihdettä, kunhan sen vain tajuaa ottaa sellaisena!

Itse oikein rakastin sitä kun Couture heitteli porukkaa siellä tunnelissa. + se oli kans hauskaa katseltavaa kun Stallonee pyöriteltiin siellä tunnelissa :D.

Olipas hieno elokuva! Aivan mahtava tribuutti 80- luvun väkivaltaelokuville. Ja nimenomaan, en luokittele tätä toimintaelokuvaksi vaan väkivaltaelokuvaksi. Toimintaelokuvassa tärkeintä on toiminta, väkivaltaelokuvassa väkivalta. Mä olen ilmeisesti 80-luvulla ahminut väkivaltaelokuvia koska oli todella nostalginen fiilis tätä katsoessa, monissa kohtauksissa etukäteen arvasin mikä tulee olemaan seuraava repliikki tai tapahtuma - tää oli niin täydellistä lajityyppiä.

Elokuva elokuvana tämä oli millä tahansa mittarilla susipaska tekele mutta jos mua 1h37min. HYMYILYTTÄÄ kestona niin pakkohan tälle on pastissina antaa täydet viisi tähteä!

siis eihän tota leffaa nyt vakavissaan kuulunutkaan katsoa, melkoista parodiaahan tuo kuitenkin oli. mutta sopiva pituus, viskipullo ja kaveriporukka, vitun hyvää viihdettä :kippis1:

Suositut

Back
Ylös Bottom