Ei kun hyvä vaan, kiitsa tarkennuksesta. Eipä ollut mulla pienintäkään tietoa että noi on ainakin joissain papereissa kaksi eri asiaa![]()
Jos yhtään kiinnostaa niin tuossa on erittäin hyvä tietopaketti somaliasta ja somalialaisista, auttaa ymmärtämään useita asioita.
Somalit - osa I: Somalia valtiona
Olen kulkenut parissa kymmenessä Afrikan maassa, enimmäkseen Saharan eteläpuolella olevissa valtioissa. Useissa niistä paikalliset ovat kysyneet, onko Suomessa paljon afrikkalaisia. Olen vastannut, että ei niin paljon, mutta on meillä somaleita. Jokainen kysyjä on vastauksen jälkeen alkanut...
www.vahtera.blog
Somalit - osa II: Turvapaikat
YK:n raportti 2019 paljasti, etteivät Afrikasta Eurooppaan saapuvat ole vainottuja eikä heitä vaivaa suunnaton köyhyys. Massasiirtolaisuuden pääasiallinen syy on halu saada parempi toimeentulo, vaikka suurin osa tulijoista hakeekin turvapaikkaa Euroopasta...
www.vahtera.blog
Somalit, osa III: Somalit viihtyvät Suomessa
Suomen Akatemia voisi rahoittaa korkealaatuista tieteellistä tutkimusta siitä, mitä maahanmuutto maksaa? Ovatko Migrin tekemät päätökset Suomen kannalta eettisesti korkealaatuisia? Miten maahanmuutto vaikuttaa Suomen väestökehitykseen? Entä luottamusyhteiskuntaan, rikollisuuteen...
www.vahtera.blog