Eikö tämä koko rikkauden tulva lähtenyt käyntiin siitä, kun ihmissalakuljettajat saivat homman toimimaan?
Ei niinkään Syyrian sodasta tai Afrikan kurjuudesta. Meinaan; Syyrian sotahan on kestänyt jo 5 vuotta.
Ja mitä olen uutisotsikoita lukenut, niin siellä päin maailmaa ei olla sillä tavalla kärsivällisiä, että ajateltaisiin:
"mä nyt 5 vuotta kattelen tätä sotaa ja jos SITTENKÄÄN ei lopu niin lähden kyllä varmasti pakolaiseksi".
Vaan juuri nyt avautuivat tulvaportit, joiden mukana on helppu hyökyä Eurooppaan.
Samoin Afrikka on ollut persläpi niin kauan kuin on ollut olemassa, ei siellä nyt yhtäkkiä tänä vuonna huomattu,
että ai kamala ankiaa on, tätä näköalattomuutta voi paeta ainoastaan (Keski- ja Pohjois-) Eurooppaan.
Vaan tulvaportit aukesivat, osasyynä ähläm-kevät ja sen tulvaportin tiukimman tulpan, eli Gaddafin poisto vallasta.
Liittyneekö siihen, että opiskelin humanoidista alaa, aika moni fb-tutuista on kyllä sitä mieltä että näitä uusi tulijoita auttaa pitää,
ja joka ajattelee eri lailla, on tunnekylmä ja pahansuopa ihminen.
Tietääkseni kukaan näistä auttamishaluisista ei asu VOK:in naapurissa, vielä, eikä ole silleen tullut monikulttuurisuutta väkisin omiin
eikä lasten ruumiiniaukkoihin.
Mutta mutta...nämä auttajat on käsittääkseni sinänsä ihan hyviä ihmisiä, tai vähintäänkin tarkoitusperin liikkeellä olevia hyödyllisiä idiootteja.
Logiikka heillä on hyvin suoraviivainen: riittävän lähelle (Suomen rajojen sisälle) tulee joku tarvitseva -> pitää auttaa.
Ihan sama mitkä taustatekijät näitä tarvitsijoita Suomeen tuovat, ovatko he edes laillisella asialla, ja mitä kenties on seurauksena jos portit avataan.
Se hyvän ihmisen mieli tuntuu toimivan näin; avuntarvitsija -> pitää auttaa, minä autan.
Kait siitä saa kovemmat hyvän ihmisen kicksit, kun voi auttaa silleen ihan omin käsin fyysisesti jotakuta.
"Tässä on sulle satanen, saat käydä ostaan iPhoneen uuden akun," tälläinen hyvän mielen auttajalle.
Sen sijaan, että funtsisi, että tein oikein, tuli hyvä mieli kun annoin Afrikka Aina vaan Anaalista -järjestölle
100 egee ja sillä saatiin 100 kersalle koulukirjat kuukaudeksi.
...mutta kun tämä auttaminen materialisoitui jossain hevon vitussa, jossa en pääse näkemään heidän kiitollisia ilmeitään...ei tää oo kivaa auttamista.
Anyway; tällainen kysymys minulla olisi; miksiköhän YLE ja Hesari mokuttaa niin vitusti?
Kun eikö tämä asia ole jo päätetty ja täysin selvä, että tänne tulee otetaan vähän vitusti jengiä,
joukossa noin prosentti syyrialaisiakin, ja sillä selvä?
Ei kai asiasta ole sinänsä mitään keskusteltavaa enää?
Vähän sama kuin liputtaisi syksyn puolesta ja yrittäisi saada jengin hyväksymään sen, notta se on nyt kohta täällä.
Hämmentävä tilanne, mutta itsekin alan olla sillä kannalla, että tämä oli tässä; Suomi siis, ja olen tyytyväinen,
ettei minulla itselläni ole lapsia, jotka joutuisivat elämään tässä toteutuneessa unelmassa.
Tosin jos työvoimapulan paikkaaminen jatkuu nykyistä vauhtia, niin en itsekään ehdi kuolla pois,
vaan pääsen näkemään toteutuneen unelman.