Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

http://yle.fi/uutiset/sisaministeri...aara_tuplaantuu_30_000een_tana_vuonna/8280415

15 000 tuplaantuikin nyt 30 000:een. Olihan tuollaisesta määrästä jo aikaisemminkin puhetta, mutta silloin se kumottiin viranomaisten toimesta.

Minä luulen, että todellinen luku vuoden lopussa on se 80 000 johon sisäministeriö pyytää kuntia varautumaan. Totuutta ei vaan kerrota, koska sen tiedetään aiheuttavan vastarintaa ja siksi noita lukuja nostetaan tipoittain.

Kiitos spliffer vaan jeesustelusta, ettemme rasistit auta hädässä olevia. Vaan fakta on, että suurin osa tulijoista ei ole oikeasti hädässä. Syyriasta on tullut tänä vuonna vain toista sataa ihmistä ja silti mediassa yrittävät syyrian kriisillä perustella kahden VOK:n perustamista viikossa.

On tavattu esimerkiksi viisi vuotta saksassa asuneita, jotka ovat hävittäneet paperinsa ja tulleet suomeen paperittomia "turvapaikanhakijoina" koska täällä saavat paremman toimeentulon. Yritä siinä sitten selvittää kaikkien tuhansien paperittomien todellista henkilöllisyyttä kun eivät välttämättä ole sormenjälkiänsä missään rekisteröineet. Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Minä näen ongelman läheltä päivittäin.

Viimeksi muokattu:
Joka tulevaisuudessa tulee muuttumaan. Näillä tänne tulijoilla tulee varmasti olemaan motivaatiota tehdä töitä = verotuloja
Jännä ettei ole missään EU-maassa tällaista havaittu. Lisäksi motivaatiolla ei voi korvata koulutuksen puutetta.
Rapatessa roiskuu. Enemmän ihmisiä = enemmän hyvää ja pahaa. Rikolliset voidaan sitten karkoittaa. Suurin osa kuitenkaan ei ole rikollisia. Itse asiassa valtaosa ei ole
Nykyiset tulijaryhmät ovat vaikeiten integroitavissa yhteiskuntaan. Näiden 30 000 tulijoiden esimerkiksi raiskaustodennäköisyys on sama kuin 510 000 kantasuomalaisella. Täytyykö odottaa että rikokset tapahtuu? Sitä paitsi, palautussysteemi ei nykyisin toimi.
Leikataan vaikka sellaisista jutuista, kuin liikennemerkkien uusiminen
Leikkaukset kohdistuvat tällä hetkellä esimerkiksi koulutukseen, tieteeseen ja tutkimukseen, joista nipistetään 550 miljoonaa.
Eipä tuota voi maahanmuutolla perustella. Enkä edes usko, että laskee
Kts.edellinen
Ei kolleroi millään tavalla maahanmuuton kanssa
Levottomuuksien lisääntyminen ja työpaikkojen valuessa huonon taloustilanteen vuoksi ulkomaille, nuoret älykkäimmät valuvat ulkomaille. http://www.hs.fi/mielipide/a1431488234137
Mä voin maksaa sen kybän tai pari enemmän veroja kuukaudessa, jos se jeesaa jotain jonka pitää päästä keskeltä sotaa karkuun. Meitä on erilaisia
Slovakian pääministeri on arvioinut, että 95% tulijoista on elintasopakolaisia. Tulevaisuudessa maksat yhä enemmän ja enemmän veroja näiden vuoksi. Meidän ja syyrian välissä on monta kymmentä maata, jotka ovat turvallisia, jos viittasit syyrian sotaan. Sitäpaitsi syyrialaisia tulee vain murto-osa. 119 viime vuonna. Somaliassa ja Irakissa ei ole tapahtunut mitään äkillistå turvallisuuteen vaikuttavaa konfliktia viimeaikoina, joka selittäisi tulijaryhmien suuren kasvun, päinvastoin siellä turvallisuustilanne on edistynyt.
Jos joku pienentää houkuttelevuutta, niin se on kaiken maailman "isänmaalliset" natsit. Ei ulkomaalaiset ole muualla niin uusi asia, että joku ei tänne sen takia tulisi
Houkuttelevuudella voidaan tarkoittaa turismin lisäksi mm. sijoittamista ja yrityksen perustamista. Mm. maahanmuuttajalähiöissä Ruotsissa ei ole enään pankkeja ja apteekkeja. Isänmaalliset natsit ovat niin pieni marginaali-ilmiö Suomessa, joka on saanut vain turhaa julkisuutta. Tosin maahanmuuttajien kanssa koetut huonot tilanteet lisäävät tätä varmasti, mutta rasismin pelko on paljon pahempi mitä voi tapahtua.
Ei oteta tänne ketään, koska tilastoseksikkyys?
Kannattaako ottaa väestöä, jolla on vaikeuksia jatkaa opintojaan peruskoulun jälkeen myös toisessa sukupolvessa?
Rasismi on perseestä, suuntaan tai toiseen
Ongelmana on, ettei kantaväestöön kohdistuvaa rasismia haluta edes tunnustaa.
Tämä on suurimmaksi osaksi illuusiota. Tapahtuiko Evitskogissa mitään, mitä ihmiset pelkäsivät? Ei.
Evitskogin vastaanottokeskuksen turvapaikanhakijat ovat esimerkiksi jääneet kiinni polkupyörävarkauksista. Paikalliset vanhemmat ovat ottaneet irtaimiston pihalta sisälle ja kyyditsevät tyttäriään. Sen sijaan muilla paikkakunnilla on tullut joka päivä esille erilaisia raiskausyrityksiä ja häirintätapauksia paikallisiin naisiin.

A-studion keskustelussa otetiin esille se seikka, että perusteettomat turvapaikanhakemukset tulisi pyrkiä käsittelemään välittömästi ja tekemään päätös hakemuksen epäämistä heti rajalla. Tietyistä maista saapuvien turvapaikanhakijoiden kun tiedetään olevan vailla perusteltua syytä, mutta tällä hetkellä nämä henkilöt majoitetaan kuukausiksi odottamaan sitä kielteistä päätöstä.

Tässä lähistöllä olevassa vastaanottokeskuksessa on laumoittain nuoria miehiä, jotka tietävät itsekin että tulevat suurella todennäköisyydellä saamaan sen käännyttämispäätöksen kunhan byrokratian ratas pyörähtää. Tästä kyseisestä keskuksesta on juuri iso osa porukkaa saanut kielteisen päätöksen ja nyt he taas ODOTTAVAT että heidät palautettaan lähtömaahansa. Lieveilmiöinä nämä henkilöt ovat sitten alkaneet harjoittaa ajankulukseeen mielenkiintoista toimintaa: varastetuilla polkupyörillä on ajeltu pitkin lähiseutuja rosvoamaan ja hajottamaan paikkoja, lähialueilla on myös mukavia kesämökkejä jonne on murtauduttu saunomaan ja grillaamaan. Henkilöt on tavattu itse teosta mökkilaiturilta, mutta omistaja ei ole voinut puuttua asiaan kun 5-10 äijän lauma on puinut nyrkkiä ja tehnyt kurkunleikkausliikkeitä. Poliisi on "tutkinut" näitä "epäiltyjä" polkupyörävarkauksia ja samaisen keskuksen pihassa naarmutettujen henkilökunnan autojen tekijöitä, mutta mökkimurtoihin ei olla puututtu. Näillä ihmisillä kun ei ole enää mitään menetettävää, kun karkotus seuraa jokatapauksessa. Että näin täällä.

Ko, keskuksen ohi kun ajelee, niin eipä näy niitä naisia tai hätää kärsiviä lapsia vaan näitä äijälaumoja. Missähän mahtavat olla ne oikeasti apua tarvitsevat joilta kukaan ei ole sitä apua epäämässä. Nämä väärin perustein maahan päästetyt syövät sitten kuormasta näiltä oikeasti apua tarvitsevilta mutta kukaan ei heitä kritisoi. Tiedän yhden sanankin joita näillä henkilöitä voisi jopa kutsua:D

Onhan näitä järkeviäkin professoreita näköjään olemassa. Hän ei liene mukana sisäpolitiikassa.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1433480590053

Onkohan Syyrian sota liian iso Bussiness lopetettavaksi.... vielä ....
Pari miljoonaa pakolaista ei näytä hetkauttavan EU:ta ja USA:aa sekä YK:ta. Kenelläkään ei näytä olevan halua lopettaa ns. "kovalla kädellä" rättipäiden miekankalisteluja ....

Minä luulen, että todellinen luku vuoden lopussa on se 80 000 johon sisäministeriö pyytää kuntia varautumaan. Totuutta ei vaan kerrota, koska sen tiedetään aiheuttavan vastarintaa ja siksi noita lukuja nostetaan tipoittain.

No kohtahan se nähdään. Ihanaa ja väistämätöntä tulvii niin että suomen mamupopulaatio tuplaantuu muutamaan vuoteen..

Onkohan Syyrian sota liian iso Bussiness lopetettavaksi.... vielä ....
Pari miljoonaa pakolaista ei näytä hetkauttavan EU:ta ja USA:aa sekä YK:ta. Kenelläkään ei näytä olevan halua lopettaa ns. "kovalla kädellä" rättipäiden miekankalisteluja ....

USA ei halua al assadin jatkavan
Ă–ljyarabit on sunneja ja ei halua al assadin kanssa olla kaveria
Koska al assad on alaviitti ja lähellä shiioja
Ja koska al assad on Hizbollahin (shiialaisten terrorijärjestö)
Ja Iranin (shiialainen) kaveria

Ja Iranin kanssa ei halua länsi olla kaveria
Venäjän ja Kiinan kanssa vanhoja ystäviä
Öljybisneksiä ja epäilemättä ydinteknologista yhteistyötä

Ja Syyria ja venäjä on kaveria
Mutta venäjä ei ole muodissa
Ja länsi aseistaa islamisteja
Koska ne on vihollisen vihollisia
Ja turkki sallii isis-taistelijoita alueellaan
Ja rajanylitykset, materiaalisen ja henkilöstön

Turkki vihaa Irania ja kurdeja
Kurdit vihaa isisiä ja hallitusta
Hallitus on iran-mielinen
Turkki taas islamistien kaveri
Erdogan on islamisti
Turkki on NATO-maa
Turkki haluaa pistää kurdit paratiisiin

USA toivoo vallankaappausta Syyrian (rahoittaa ilmeisesti salaa jotakuta tahoa?)
Alaviitit on muslimeille pahimpia kerettiläisiä
Al assad on alaviittien ainoa toivo

Vallankaappaus auttaisi tilanteeseen

Sen vaan pitäisi tapahtua turkissa
Erdogan ja Turkin tuki islamisteille on elintärkeä (yhteinen raja)

Eli kyseessä on niin puhdasverinen perinteinen sektaarinen proxy-sota kun olla ja osaa. Sisällissota on vähän väärä nimi..

Ja kumpi tahansa päätyisi voitolle (jota ei oikein tapahdu, sen verran isot mahdit taustalla ) aiheuttaa vaan aivan ennen näkemättömän kansanmurhan ja vainon.

Syyria pitäisi hajottaa. Isis pitäisi tuhota, kurdit itsenäistää, turkkiin saada sekulaarinen hallinto ja Iranin kanssa välit paremmiksi (tosin mielellään ajatollahit nurin ja demokratia tilalle)

Ja tälläisiä monikulttuurisia ruutitynnyreitä ei pitäisi ehdoin tahdoin luoda
Eikä olemassaolevia horjuttaa. Tulee pian sellainen ns kansanmurha.

Ainakin tulee haagiin lakimiehen paikkoja auki..

Pakolaisista: pitäisi selvittää ketä ja mistä tarkalleen. Tuntuu vähän siltä että isolla todennäköisyydellä kyseessä ei ole alaviitit rannikolta eikä hallituksen tukijat vaan islamistit. Jihad ja silleen+isoissa kaupungeissa (damaskos, aleppo) on hallitus vielä ihan vahvoilla

Matille vastaus, ei riitä koulutustaso minulla ja ei ole mitään "erikois"kykyä millä erottuisin joukosta, lisäksi kroppa on täynnä urheilusta johtuvia vammoja. Suvakki meinas kympillä tai kahdella rahoittaa tämän kymmenientuhansien mamutuksen, hahahahahaaa. Kyllä huomaa että spliffer on itse rauhanuskonedustaja tai sitten puolikas sellainen? Kyllä on suvakeilla toi todellisuudentaju hämärtynyt, jopa enemmän kuin "nazeilla".

Sirmax: ei siellä ulkomailla kaikki mitään Harvardin käyneitä tai koodausta tekeviä oo. Tavallisia ihmisiä siellä asuu, niin suomalaisia kuin paikallisia kuin muiden länsimaiden kansalaisia

No voi vittu onhan teillä asiat aika vitun huonosti. Kaikilla meillä on samat ongelmat. Silti meillä kaikilla on safkaa ja katto pään päällä. Älkää vittu itkekö vaa miehistykää ja hyväksykää et maailma muuttuu. Tommonen vitun ruikuttaminen ei ainakaa paranna asioita suuntaa eikä toiseen. Onneks pari sukupolvea eteenpäin tää maa voi paremmin ku tollaset paskahousuruikuttajat on delannu pois.
Painu sinä työtön lorvija vittuun siitä itkemästä ja mene nostamaan sieltä sossusta mun sulle verojen kautta maksamat rahat. Me tätä maata pystyssä pidetään jotka veroja maksetaan, sun kaltaiset hinaajat sitten romuttaa tätä kun eivät ole kuin käsi ojossa ottamassa.

Ja ai jumalauta miten hienon uutisen luin kun nyt leikkaavat tyttömyysturvasta kun rahat ei enää riitä elättämään pummeja. Vielä kun leikkaavat sosiaalitukea oikein kunnolla, niin alkaapi se työnteko kiinnostamaan porukkaa. Ihan vitun oikein!

Ihmisten pitäisi ruveta järjestäytymään tätä hulluutta vastaan, ihan sama mitä jokin valtionvirasto tähän sanoisi.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ak_Saray

No ja turkki on köyhä maa ja siellä ei voida ei sitten mitenkään auttaa ei ketään.

Erdoganin kämppä on sen verran komea että sinnehän vois perustaa pakolaisvastaanottokeskuksen..

No voi vittu onhan teillä asiat aika vitun huonosti. Kaikilla meillä on samat ongelmat. Silti meillä kaikilla on safkaa ja katto pään päällä. Älkää vittu itkekö vaa miehistykää ja hyväksykää et maailma muuttuu. Tommonen vitun ruikuttaminen ei ainakaa paranna asioita suuntaa eikä toiseen. Onneks pari sukupolvea eteenpäin tää maa voi paremmin ku tollaset paskahousuruikuttajat on delannu pois.

Just joo... Miksei nää syyrialaiset voi vaan hyväksyä, että niiden maa muuttui sotatantereeksi ja jää taistelemaan, koska maailmahan muuttuu koko ajan.

Vakavasti ottaen, jos nämä miljoonat syyrialaispakolaiset on niin sen vapauden ja demokratian perään, että mikään olemassa oleva sisällissodan osapuoli ei kelpaa, niin miksei ne vaan muodosta uutta kapinallisryhmää, joka taistelee sen vapauden ja demokratian puolesta? Pakolaisia on miljoonia, siinä olis aikamoinen armeija, jonka Nato-maat vois aseistaa ja antaa ilmatukea. Ei se vapaus, rauha ja demokratia tule syyrialaisille ilmaiseksi taivaasta tippumaan, jos nämä eivät ole valmiita taistelemaan sen puolesta. Onhan se sota kurja juttu ja vaatii ihmishenkiä, mutta niinhän se on vaatinut Euroopassakin kautta historian. Tää ei vaan voi jatkua, että aina, kun syttyy uusi sota, niin Euroopan pitää yksin kantaa vastuu ja ottaa ne pakolaiset elätettäväkseen.

Ihmisten pitäisi ruveta järjestäytymään tätä hulluutta vastaan, ihan sama mitä jokin valtionvirasto tähän sanoisi.
Mitäs jos suomalaiset alkaisivat adressien sijaan hiljalleen kapinoimaan tätä järjestelmän pakkosyöttöä ja kontrollia vastaan? Esim kaikki jotka äänensä antaa adresseihin, alkaisi käyttää julkisesti joka paikassa sanaa naapuri. Siinä ei ole virkavallalla mitään saumaa alkaa kantamaan vastuulle kymmeniä, ellei satojatuhansia suomalaisia väärän sanan käytöstä. Sitten alettaisiin järjestäen ihan aitoon rasismiin, eli syrjintään. Siinäkin olisi täysin mahdotonta virkavallan tehdä yhtään mitään kun sadat tuhannet tätä harrastaisi. Arman Alizad kun tulisi kauppaan, niin kylmästi vain tiskillä "Me ei myydä sulle, painu vittuun". Ja tämä joka paikassa.

Painu sinä työtön lorvija vittuun siitä itkemästä ja mene nostamaan sieltä sossusta mun sulle verojen kautta maksamat rahat. Me tätä maata pystyssä pidetään jotka veroja maksetaan, sun kaltaiset hinaajat sitten romuttaa tätä kun eivät ole kuin käsi ojossa ottamassa.

Ja ai jumalauta miten hienon uutisen luin kun nyt leikkaavat tyttömyysturvasta kun rahat ei enää riitä elättämään pummeja. Vielä kun leikkaavat sosiaalitukea oikein kunnolla, niin alkaapi se työnteko kiinnostamaan porukkaa. Ihan vitun oikein!

Mun ei ole eläessäni tarvinu nostaa sossusta rahaa ku oon tehny töitä heti peruskoulun jälkeen tähän päivään asti. Et painu sinä vittuun leveilemästä sun paskasilla rahoillas, niin koskis tikullakaan. Sun tekstin perusteella sust näkee kyl et oot vitun ennakkoluulonen spede, älykkyysosamäärä ehkä snadisti korkeemmalla ku forrest gumpilla ja doupit saanu sut kiihtymään nollasta sataan alta aikayksikön. Hyvin menee.

Mun ei ole eläessäni tarvinu nostaa sossusta rahaa ku oon tehny töitä heti peruskoulun jälkeen tähän päivään asti. Et painu sinä vittuun leveilemästä sun paskasilla rahoillas, niin koskis tikullakaan. Sun tekstin perusteella sust näkee kyl et oot vitun ennakkoluulonen spede, älykkyysosamäärä ehkä snadisti korkeemmalla ku forrest gumpilla ja doupit saanu sut kiihtymään nollasta sataan alta aikayksikön. Hyvin menee.
Sinähän se siinä kiihdyit ensimmäisenä ja vastasin yhtä lapsellisella tavalla. Ja sossusta sinä sitä rahaa kannat kun niin kierroksia otit leikkauksista joista puhuin. Mee töihin siitä itkemästä sen sijaan että meet laudalle itkemään edelleen anonyyminä. Byääääää. Vitun nöösi.

Täs on alkanu olla sellanen fiilis että vittu jos kaikki ollaan kuitenkin rasisteja, niin ollaan sitten kanssa.

Tää maa alkaa olla kohta taputeltu, en jaksa uskoa enään parempaan. Tulis se lottovoitto tänään tai huomenna niin se olis morjes.

Täs on alkanu olla sellanen fiilis että vittu jos kaikki ollaan kuitenkin rasisteja, niin ollaan sitten kanssa.
.
Tätä just ite mietin, että kun sitä niin kovasti huudellaan, niin ollaan sitten ja kunnolla. Sitten nähdään mitä se oikea rasismi on kun junassa kukaan ei istu yksittäistapauksen viereen, kaupassa jengi vaihtaa kassaa, kassat laittaa kiinni. Hissiin ei kukaan mene samaan aikaan jne.

Sinähän se siinä kiihdyit ensimmäisenä ja vastasin yhtä lapsellisella tavalla. Ja sossusta sinä sitä rahaa kannat kun niin kierroksia otit leikkauksista joista puhuin. Mee töihin siitä itkemästä sen sijaan että meet laudalle itkemään edelleen anonyyminä. Byääääää. Vitun nöösi.

Duunivuoro just loppui. Mä tuun sit vaikka "itkee" sulle ihan livenä jos anonyyminä olo häiritsee. Istutaan alas, pelataan shakkia ja kerro mulle lisää kuinka paljon mä sun rahojas käytän ku sä jotenki tiedät paremmin ku mä. Otan vaikka palkkakuitin mukaan ni voit kertoo kuinka paljon firma mua kusettaa.

Back
Ylös Bottom