Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Voi prkl mikä shitstormi tuli kun vaimokkeen kanssa iltajutusteluna ennen nukkumaanmenoa otettiin islam kriittisyys esiin. Avovaimo on aika konservatiivinen mutta vihaa mamu-kriittisyyttä ja leimaa sen rasismiksi. Silleen aika jännä kombinaatio kun ei mikään vihervassari ole.

No enhän mä sitä muistanut vaan aloin ihan kiltisti ihmettelemään sopeutumisongelmista aina islamin mielenkiintoiseen lakiin. Totesin myös että maltilliset muslimit on ihan ok kunhan sopeutuvat kunnolla. Noh lopputuloksena tuolla se nyt sohvalla nukkuu ja minä kissan kanssa luen pakkista parisängyssä :D

Ei vittu ei vaan voi ymmärtää miks joku voi vetää noin kovan herneen nenään ja haukkua rasistiksi. Onks muilla pakkislaisilla kokemuksia vastaavasta? :D pitäsköhän jatkossa pitää jutut omana tietona.

Voi prkl mikä shitstormi tuli kun vaimokkeen kanssa iltajutusteluna ennen nukkumaanmenoa otettiin islam kriittisyys esiin. Avovaimo on aika konservatiivinen mutta vihaa mamu-kriittisyyttä ja leimaa sen rasismiksi. Silleen aika jännä kombinaatio kun ei mikään vihervassari ole.

No enhän mä sitä muistanut vaan aloin ihan kiltisti ihmettelemään sopeutumisongelmista aina islamin mielenkiintoiseen lakiin. Totesin myös että maltilliset muslimit on ihan ok kunhan sopeutuvat kunnolla. Noh lopputuloksena tuolla se nyt sohvalla nukkuu ja minä kissan kanssa luen pakkista parisängyssä :D

Ei vittu ei vaan voi ymmärtää miks joku voi vetää noin kovan herneen nenään ja haukkua rasistiksi. Onks muilla pakkislaisilla kokemuksia vastaavasta? :D pitäsköhän jatkossa pitää jutut omana tietona.

Jotku ottaa nuo keskustelut aina vähän liian henkilökohtaisesti ja sitten pahoitetaan mieli jostain syystä :D Kuulostaa tutulta, muttei kyllä tuosta aiheesta ikinä..

Saitko selville miksi olet rasisti? :arvi:

Näiden viimeisten isis keissien yms jälkeen olen ollut huomaavinani että kun oikein kieli keskellä suuta lähestyy ja vaikkapa ateismin näkökulmasta (uskontojen radikalisoituminen) on miedot mamuttajat alkaneet kääntämään kelkkaansa. Nämähän mamuttajat dikkaavat esim sateenkaari avioliittoja mikä on yksi hyvä argumentti perustella että yhteiskunnan pitäisi mennä kohti uskonnotonta suuntaa.

Tyyliin miten te voitte arvostella Päivi Räsäsen maailmankuvaa ja samaan aikaan hyväksyä vähintään yhtä uskonnolliset näkökannat jos ne liittyy islamiin. Ja jopa kieltää niistä keskustelu. Tosin tutut tietävät minun kriittisen suhtautumisen kristinuskoon ja olenkin sanonut että sanokaa rasistiksi jos huvittaa mutta kritisoin islamia kuten kristinuskoakin.

e: niin ja ikinä ei pidä itse sanoa ensin sanaa maahanmuuttaja tai afrikkalainen, arabi, rumemmista puhumattakaan. Ai ai sitä keskustelun shakki matitusta kun toinen vetää keskusteluun mamut ja rasismin. Aina voi todeta että taidat itse olla ennakkoluuloinen (älä syytä rasistiksi) kun islam tuo mieleen mamut. Minä olen puhunut islamista, en sanaakaan maahanmuuttajista. Voihan islamin uskoinen olla suomalainenkin.... vähän keskusteluun sitä omaa lääkettä puolustajille ;)

Parinkymmenen vuoden kuluttua tekevät afrikkalaiset kristityt käännytystyötä pohjolassa.
Toivottavasti vain ruotsiin ja tanskaa, ja suomessa ei tilannetta päästetä niin paskaksi kuin noissa kahdessa.

Jos pitäisi valita 1000 skinistä tai uudesta mamusta niin tietty skinit, mistököhän mulle tuli noin älytyn vertaus mieleen:wtf:
Harmi vaan kun skinit syövät omaa uskottavuuttaan hössöttämällä siitä aatusta:D

Ei vittu ei vaan voi ymmärtää miks joku voi vetää noin kovan herneen nenään ja haukkua rasistiksi.

Jonkinlainen joukkohuuma tai muoti-ilmiö huudella tällaisia sanoja heppoisin perustein. En tosin tiedä miten argumentoit asiasi, mutta aika usein kyllä haukutaan rasistiksi täysin syyttömiä ihmisiä. Yritä siinä sitten keskustella jotenkin järkevästi.

Yle1:seltä tulee parhaillaan dokkari USA:n värillisistä. Siis ei jumalauta, yhteiskunta antaa työkalut käteen miten yhteiskunnassa eletään ilman rikoksia, niin silti on valkoisen miehen vika, että vähemmistön (10-15%) edustajista täyttää puolet vankiloista. Saati että valkoisen pitäisi suojella ja estää heitä tappamasta toisiaan ja tekemästä rikoksia. VMP. Eiköhän elämisen tyyli ole jokaisen omissa käsissä?? Siihen ei raha vaikuta. Sitäpaitsi, jos äly ei riitä kouluttautumiseen, ei sekään ole valkoisen vika.

Ei saatana. Miksi me otetaan noita vapaaehtosesti tänne??

Nyt ollaan äärimmäisten totuuksien äärellä. Joku musta mies jollain videolla sanoikin, että pitää ottaa vastuu itse elämästään. Ja jos ympäristö on perseestä, ei se sitä paskomalla ja rikoksia tekemällä parane.

Älykkyyskeskustelu tuskin ratkaisee mitään, kyseessä on varmaan enemmän kasvatus- ja asenneasiat.

Yle1:seltä tulee parhaillaan dokkari USA:n värillisistä. Siis ei jumalauta, yhteiskunta antaa työkalut käteen miten yhteiskunnassa eletään ilman rikoksia, niin silti on valkoisen miehen vika, että vähemmistön (10-15%) edustajista täyttää puolet vankiloista. Saati että valkoisen pitäisi suojella ja estää heitä tappamasta toisiaan ja tekemästä rikoksia. VMP. Eiköhän elämisen tyyli ole jokaisen omissa käsissä?? Siihen ei raha vaikuta. Sitäpaitsi, jos äly ei riitä kouluttautumiseen, ei sekään ole valkoisen vika.

Ei saatana. Miksi me otetaan noita vapaaehtosesti tänne??

Ihan mielenkiintoinen dokkari, kovasti pyrki juurikin uhriuttamaan mustia imo . Pistää kyllä miettimään tuleeko vastaavanlaisia dokkareita muutaman kymmenenvuoden päästä esim Ruotsista. Tod näk silloinkin itketään yhteiskunnan rasistisia rakenteita, sääntelyä yms.

Myyrmäen Paalutorilla Vantaalla pahoinpideltiin 19-vuotias romanimies joulukuun puolivälissä. Kaupunkilehti Vantaan Sanomien tietojen mukaan yhteenotossa oli kyse virolaisten ja romanien välille leimahtaneesta pidempiaikaisesta kiistasta.

Pahoinpitelijöitä oli toimituksen tietojen mukaan useampia. Välikohtaus sattui paikallisen ravintolan edustalla.

Ylikonstaapeli Vesa Kananen Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta vahvistaa, että tapauksesta on kirjattu rikosilmoitus. Poliisi ei kuitenkaan osaa kertoa pahoinpitelyn yksityiskohtia, sillä tekijöitä ei ole tavoitettu.

Kananen kertoo, että vähemmistöjen välinen riitely on jatkunut Myyrmäen alueella jo pidempään.

– Vaikuttaa siltä, että kyse on koston kierteestä. Myös sivullisia on joutunut kärsimään.

Joulukuussa pahoinpidelty mies kertoi poliisille menettäneensä tajuntansa pahoinpitelyn seurauksena.

Viikkoa myöhemmin samalla seudulla sattui uusi uhkaava tilanne, jossa toimituksen tiedon mukaan joukko virolaisia miehiä uhkaili alle 15-vuotiaita romanipoikia ampumisella.

Pojat pakenivat turvaan paikalliseen kioskiin, josta he soittivat apua. Toimituksen haastatteleman henkilön mukaan ilmapiiri on ollut pelottava.

– Kotiin päästyään pojat olivat erittäin pelokkaita ja itkivät. He eivät uskaltaneet mennä pihalle talosta, jossa asuvat, kertoo nimettömänä pysyttelevä henkilö.

Hänen mukaansa pojat ovat täysin syyttömiä tilanteeseen.

Vähemmistöjen kahakointi leimahti Vantaalla ? lapsiakin uhkailtu | Vantaan Sanomat

Ajattelin että uutinen kuuluu tänne, kun kyseessä on kuitenkin virolaiset maahanmuuttajat ja mahdollisesti ruotsalaiset romanit.

Jonkinlainen joukkohuuma tai muoti-ilmiö huudella tällaisia sanoja heppoisin perustein. En tosin tiedä miten argumentoit asiasi, mutta aika usein kyllä haukutaan rasistiksi täysin syyttömiä ihmisiä. Yritä siinä sitten keskustella jotenkin järkevästi.

Aika neutraalisti argumentoin kun tiesin että vaimoke ei ''suomalaisesta junttirasismista'' pidä. Itse kyllä jaksaa dissata virolaisia sekä myös pizzerioita omistavia vähemmistöjä. Mutta se on kuulemma ihan eri asia kuin oma järkiperäinen kantani maahanmuuttoon. Lähtökohtasesti mun mielestä mamujen pitää sopeutua yhteiskuntaan tai sitten karkottaa. Ja tää ei tarkoita oman kulttuurinsa hylkäämistä, pitäkööt uskontonsa jne. mutta jos tänne muuttaa nii a) kieltä voi ja pitää opiskella, b) töitä tehdä mahdollisuuksien mukaan ja c) omaksua maassa maan tavalla-periaate.

Himassa saa tehdä mitä haluaa, onhan se yksi perusoikeuksistamme, mutta siinä vaiheessa kun aletaan kuolemaa huutamaan kaduilla lakanat päällä (Lontoo hyvänä esimerkkinä), niin eiköhän aleta lastaamaan heitä takaisin Lähi-itään.

Samaa mieltä oon sun kanssas tosta muoti-ilmiöstä, nyt kun on eka ollu homot puolustelun alla niin Isisin ansiosta taas median silmiin noussut islam lienee seuraava kohde. Mä en vaan tajua miks asioista ei voi puhua edes järkevästi, onks islam joku tabu nykyään Suomessa? Onneks keväällä on vaalit, eipä mene ääntä enään Kokoomukselle.

Älä vedä poroja nokkaan, mutta mun mielestä näihin tälläisiin uutisiin pitäisi laittaa joku linkki, jossa kerrottaisiin tekijän olevan muutakuin ruotsalainen. Nostaisi hieman keskustelun tasoa, kun kukaan ei pääsisi tähän näpäyttämään että "missä sanotaan että kyseessä on maahanmuuttaja". Vaikka itsekkin voisin heittä vahvan veikkauksen tekijän alkuperästä, niin en sitä tee ennen kuin asiasta on jonkunlaista faktaa saatavilla, näin välttetään turha kulttuuri-ihmisten kuittailu.

^Koomista että puutuit juuri nyt. Vaikka ruotsia en ymmärrä niin: 2015-01-03 04:20, Våldtäkt, Stockholm - Aktuellt - www.polisen.se

Gärningsmannen beskrivs som en man , ca 20-30 år, ca 170-175 cm lång och mörkhyad. Han var iklädd mörka kläder och huva.

Mörkhyad on käsittääkseni tummaihoinen?

Eiku hetkinen. Eikö olekaan? James Hirvisaaren facesta tuon linkin sain.

Oikokaa jos olen väärässä :D

Back
Ylös Bottom