Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mä luulen että vaikka me pistettäisiin muslimit leireille ei ne sopeudu silti ikinä. Mä näen tän kyllä enemmän vielä rotukysymyksenä, sillä afrikkalaiset ei sovi yhtään minnekkään eikä yksikään yhteiskunta jossa valta on afrikkalaisilla ole koskaan onnistunut.

Vrt etelä-rhodesia ennen ja zimbabwe nyt. Etelä-Afrikka ennen ja nyt.. Argentiina ja Chile vs haiti.. Detroit vs silicon valley.

Sitten kun yhdistetään kivikauden kehitystasolla oleva afrikkalaiskulttuuri äärimuslimiuskoon, seuraukset on nähtäviä.

Rhodesiassa ian smithin aikana oli myydä viljaa ulos asti ja nyt Zimbabwen tilanteen tietää kaikki. Nälkää näkevät kun valkoiset muutti pois.
Etelä-Afrikka oli länsimainen teollisuusmaa missä oli f1-kisat, isoja timanttikaivoksia, mantereen ylivoimainen ykkösmaa.. Vaikka se oli kauppasaarrossa.. Et kiitti vaan fw de klerk.
Itse asiassa buureilla oli oma ydinase..
Afrikkalaisten ahdinko on kyllä jonkun muun syy kuin afrikan mantereen ja kaikkien uskomattomien luonnonrikkauksien..

Missä päin maailmaa maltillisella ja rakentavalla keskustelulla valtaosa muslimimaahanmuuttajista on saatu integroitua yhteiskuntaan?

Vain johdonmukainen keskustelu voi johtaa perusteltuihin ja toimiviin toimenpiteisiin, ne tässä tavoitteena ovat. Kuten vaikkapa järkevämpään sosiaali-, vero- ja oikeuspolitiikkaan, sekä hyvään ja oikeaa informaatiota tarjoavaan tiedonvälitykseen. Jos aiemmin luettelemani perusoikeudet annettaisiin pois, muodostuisi mistä tahansa valtiosta käytännössä ISIS-kaliffaatin kaltainen. Osapuolten roolit vain olisivat päinvastaiset. Länsimaisista perusoikeuksista luopuvat ovat oikeastaan vain ISIS-jihadistien länsimaisia aatevelipuolia.

Muslimit ovat vuosikausia todistaneet, ettei ne perusoikeuksia ansaitse. Ei enään ensimmäistäkään uutta muslimipakolaista tähän maahan ennen kuin nykyiset on saatu ruotuun. Väkivaltaan on vastattava nyt vähintään yhtä kovalla väkivallalla. Perseilijöitä luulot pois ja ensimmäisestä rikoksesta vittuun täältä.

Vain johdonmukainen keskustelu voi johtaa perusteltuihin ja toimiviin toimenpiteisiin...
MItä sitten tehdään, jos johdonmukainen keskustelu ei tehoa meidän maahanmuuttajiin? Mitä, jos sinä ja minä emme vain pysty uskomaan heidän todellisuuteensa?

Yleisesti ihmettelen miten meille meinataan perustella se että muslimit&afrikkalaiset ei sopeudu eikä tulekaan koskaan sopeutumaan Suomeen, niinkuin ne ei ole sopeutuneet muihinkaan maihin eikä sen koommin ole koskaan saaneet aikaiseksi edes alkeellisesti toimivaa yhteiskuntaa omiin maihinsa.

Jos toisissa maissa kehitetään geeniterapiaa ebolaa vastaan. Jos Afrikassa halaillaan kuolleita ja tapetaan ebolaetsintäpartio viidakkoveitsillä samalla kun ihan liberian terveysministeri on sanonut että presidentti on saanut noidalta kirouksen koska sitä se ebola oikeasti on.. Niin miten mun mielestä kyse ei ole uskonnosta pelkästään vaan jostain muusta

MItä sitten tehdään, jos johdonmukainen keskustelu ei tehoa meidän maahanmuuttajiin? Mitä, jos sinä ja minä emme vain pysty uskomaan heidän todellisuuteensa?

Ei sen johdonmukaisen keskustelun olekaan tarkoitus tehota, vaan päätettävien toimenpiteiden. Kävin niitä tuossa edellisessä viestissäni läpi. Vai meinaatko, ettei sosiaali-, vero- ja oikeuspolitiikkaa ole mahdollista tiukentaa? Jos nekään eivät kuitenkaan toimi, niin lopputuloksena on varmaankin uskononvapaudesta, liikkumisvapaudesta ja rikosoikeudellisesta laillisuusperiaattesta luopuminen. Erona on vain se, että osa on ilmeisesti valmis luopumaan niistä omasta halustaan nyt saman tien yrittämättä pistää vastaan. Torjumaan jihadisteja ryhtymällä itse sellaiseksi.

John Galtilta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tähän tilanteeseen ratkaisuvaihtoehtoja, joilla on oikeasti REALISTINEN mahdollisuus onnistua? Minäkin haluaisin, että kukaan ei käyttäisi enää ikinä väkivaltaa muita kohtaan ja kaikki ihmiset eläisivät onnellisina ilman uhkaa väkivallalle. Vielä tosin en ole onnistunut keksimään ratkaisua, jolla tämä skenaario saataisiin tuotua todellisuuteen.

Islam ei vain tule toimeen muiden uskontojen tai kulttuurien kanssa. Se on jo huomattu ympäri maailmaa. Mitä pitää tapahtua, että punaviherpiipertäjätkin sen huomaavat?

Juuri näin. Me voidaan keskustella sivistyneesti vaikka maailman tappiin mutta se ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että muslimeihin ei mikään puhe auta vaan asiat on esitettävä niille sillä tavoin, minkä ne varmasti ymmärtävät. Se tapa on voimakeinot ja välittömät karkoitukset ensimmäisestä rikoksesta. Tavalla tai toisella on saatava varoittavia esimerkkejä muille perseilijöille ja parhaiten se onnistuu voimakeinoin. Voimakeinot voi ottaa käyttöön viranomaiset tai kansalaiset oman käden oikeudella.

Islam ei vain tule toimeen muiden uskontojen tai kulttuurien kanssa. Se on jo huomattu ympäri maailmaa. Mitä pitää tapahtua, ennen kuin punaviherpiipertäjätkin sen huomaavat?

Varmaan kolmas ja neljäs maailmansota, maailmanlaajuinen kalifaatti ja dhimmiasemaa jotain muutama sata vuotta.

Punavihreät yhtä tarkkanäköisiä kuin meritähdet

John Galtilta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tähän tilanteeseen ratkaisuvaihtoehtoja, joilla on oikeasti REALISTINEN mahdollisuus onnistua? Minäkin haluaisin, että kukaan ei käyttäisi enää ikinä väkivaltaa muita kohtaan ja kaikki ihmiset eläisivät onnellisina ilman uhkaa väkivallalle. Vielä tosin en ole onnistunut keksimään ratkaisua, jolla tämä skenaario saataisiin tuotua todellisuuteen.

Niitähän on tarjottu tuossa jo melkoinen määrä, mutta kun niihin ei haluta tarttua. Ensimmäinen oli sosiaaliturvajärjestelmän muuttaminen niin, ettei sen avulla kykene saavuttamaan kaikkea, mistä köyhän maan asukas on koskaan haaveillut. Rikoslakiakin olisi kenties mahdollista muuttaa esimerkiksi väkivaltarikosten osalta?
En ole missään vaiheessa tainnut puhua väkivallan poistamisesta maailmasta, mutta toisen suuhun on mukava laittaa sanoja, eikös? Tässä jälleen yksi syy, miksi keskustelu täällä ei ole mielekästä, eikä tule olemaan missään muuallakaan. Olen ainoastaan puhunut länsimaisten arvojen säilyttämisestä, mutta ne eivät tunnu olevan kovassa huudossa täällä.

Ensimmäinen oli sosiaaliturvajärjestelmän muuttaminen niin, ettei sen avulla kykene saavuttamaan kaikkea, mistä köyhän maan asukas on koskaan haaveillut.

Ei tarvitse muuttaa mitään, kunhan lopetetaan muslimien vastaanottaminen. Esim. Kenia ja Nepal ovat myös köyhiä maita mutta jostain syystä nämä kansallisuudet työllistyvät Suomessa kantaväestöäkin paremmin ja loistavat poissaolollaan rikostilastoissa. Suomen maahanmuutto toimisi loistavasti ilman muslimeja. Meillä ei ole ainuttakaan perusteltua syytä ottaa tänne yhtään muslimia - EI AINUTTAKAAN. Ne tuo tänne pelkkää paskaa eikä mitään positiivista.

Auttaminen ei ole syy. Moneen kertaan on todistettu, ettei kriisialueiden jengin raahaminen länsimaihin auta sen maan tilannetta pätkääkään. Lisäksi muslimit sotii AINA, eikä niitä kaikkia voida siirtää sieltä länsimaihin ja jos siirretään niin sota vaan siirtyy sitten tänne. Muslimit sotii aina.

Mua ihmetyttää.

Miksi Suomessa voisi moni kansallisuus ja roturyhmä elää onnellisesti yhdessä saavuttaen korkeamman sivistystason ja rikkaamman monikulttuurisen sykkivän dynaamisen monikulttuuriyhteisörikkauspakkausonnelan.

Kun samanaikaisesti afrikan ongelmat laitetaan sen syylle että valkoiset veti rajat niin että eri kansoja asuu samoilla alueilla.
Tai Jugoslaviassa oli hajoamissodat samasta syystä.
Tai Ruandassa kansanmurha joka sekin on kai Ranskan ja Belgian vika mitäs piti laittaa 2 kansaa samaan maahan.

Ja Suomessa kaikki on loogisesti 180 astetta toisin? Miksi? Luulisi että myös täällä monikulttuuri tulee tuhoamaan koko suomen.

Ainoa maailmanhistoriassa onnistunut Afrikkalainen yhteiskunta perustui kuitenkin alueelliseen itsemääräämisoikeuteen ja roturyhmien erillisyyden säilyttämiseen.

Mitään ei tarvitse muuttaa, vaikka edellisellä sivulla ollaan heittämässä puolet perustuslaista romukoppaan. :) Ja sitten ihmetellään, kun lainsäätäjät eivät ota "maahanmuuttokriitokoita" tosissaan. Eiköhän tämä tosiaan ollut tässä.

Niitähän on tarjottu tuossa jo melkoinen määrä, mutta kun niihin ei haluta tarttua. Ensimmäinen oli sosiaaliturvajärjestelmän muuttaminen niin, ettei sen avulla kykene saavuttamaan kaikkea, mistä köyhän maan asukas on koskaan haaveillut. Rikoslakiakin olisi kenties mahdollista muuttaa esimerkiksi väkivaltarikosten osalta?
En ole missään vaiheessa tainnut puhua väkivallan poistamisesta maailmasta, mutta toisen suuhun on mukava laittaa sanoja, eikös? Tässä jälleen yksi syy, miksi keskustelu täällä ei ole mielekästä, eikä tule olemaan missään muuallakaan. Olen ainoastaan puhunut länsimaisten arvojen säilyttämisestä, mutta ne eivät tunnu olevan kovassa huudossa täällä.

Sosiaaliturvajärjestelmän ja verotuksen muuttaminen olisi kyllä minunkin mielestä yksi parhaimmista keinoista yrittää vaikuttaa siihen, minkälaisiksi maahanmuutto ja sen aiheuttamat ilmiöt tulevat muokkaantumaan. Mutta kuinka lähellä me täällä Suomessa oikeasti olemme sitä, että tämä tulisi tapahtumaan? Että oikeasti verotusta laskettaisiin niin paljon, että Suomi olisi houkutteleva vaihtoehto työperäisille maahanmuuttajille sekä sosiaaliturvaa kiristettäisiin niin paljon, että Suomi ei olisi ykkösvaihtoehto ''turvapaikkalomailijoille''? Oma arvioni on, että siinä ajassa, kun keskustelemme ilman sen suurempia kannanottoja näistä kahdesta toimenpiteestä, maahanmuutosta ehtii kasvaa niin suuri ongelma, ettei sitä pystykkään enään näillä toimenpiteillä poistamaan.

Enkä ole suuhusi sanoja laittanut, vaan kyllä minä poistaisin väkivallan maailmasta jos siihen keinot keksisin. Tämähän oli äärimmäisen kärjistetty esimerkki, mutta mielestäni internetkeskustelussa niillekin on paikkansa.

Ei muslimi selitä kaikkea. Ihan ok toimivia muslimi uskontoisia maita ovat esim Malesia ja Indonesiakin. Toisaalta Jenkeissä on rotumellakiota ja Muslimit eivät niissä ole mukana vaan kristityt! Eli härätkää kapeakatseisesta maailmastanne. Open yourmind !

Itse olen mieltä, että uskonnot ovat ihmiskunnan itsemurha. No, joku taolaisuus ja buddhismi ovat minun (ihan omasta) mielestä nähtävissä jotenkin myös mieliharjoitteina ja/tai jopa filosofioina. Jos islamista puhutaan, minulle se ikään kuin käy läpi pimeää keskiaikaa ja maallistuminen e h k ä tulee ajan kanssa. En voi olla koskaan muistelematta meidän tataareja ja viime vuosikymmenten Turkkia, kun funtsailen tämän päivän terrorijärjestörikasta islamilaisuutta. Kehitysmaissa uskonto ja etenkin islam niissä tuntuu olevan valtiota ja yhteiskuntaa tärkeämpi ja suurempi asia ihmisillä. Monet uskonnot ovat voineet levitä senkin avulla, että esim. islamia vanhemmat kansojen alkukantaiset tavat ovat sisällytetty uuteen uskontokulttuuriin. Vähän samaa tapahtui akseleilla uskonto-yhteiskuntajärjestelmä, kun Hitler joutui hyväksymään katolilaisuuden ja Stalin ortodoksisen kirkon (jossain määrin) tunnustaen sen ainakin valtiotasolla (juu, Josif kävi itsekin pappisseminaaria nuorena).

Islamissa oli yhteiskunnallista potkua tuhat vuotta sitten, mutten erittele nyt sitä aikaa. Islam käy minusta nyt sisäistä taistelua vanhojen aikojen normien, l. taantumuksellisuuden ja nykyaikaisuuden välillä. Kaikki terroristijärjestöt kun tuppaavat pyrkimään vanhoihin aikoihin. Teollisuusmaissa ei olisi nykyisenlaista teknistä ja muutakaan kehitystä tapahtunut, jos katolinen kirkko olisi saanut päättää. Pääsääntöisesti Vatikaani on tuominnut kaiken uuden, ihmisten elämää ja työn tekoa helpottavat asiat.

Tämä juttu ei tarkoita, että Suomeen pitäisi tuoda 50 000 Syyrian, tai muutakaan pakolaista, tai muutakaan siirtolaista vuodessa. Suomi sietäisi minusta sen 50.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom