Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Noh, pitkästä aikaa tähän ketjuun tuli säpinää :hyper:

Arvon ABO-Ville, me puhumme täällä 99-prosenttisesti humaanitäärisestä maahanmuutosta. Emme työperäisestä - joka on kaikin puolin hyväksyttävä asia eritoten korkeasti koulutettujen toimesta. Erotuksena tietenkin Somalialaiset koneinsinöörit, joilla todistukset jäivät kotiin.

Ok. Mitäs jos ryssät valtaa Suomen ja alkaa kunnon tsuhnanhivutus? Pitääkö Muihin maihin pakenevilla suomalaisilla olla työpaikka tiedossa samantien uudessa kotimaassa jonka kieltä ei heti osata? Vai olisiko kohtuullista kouluttaa suomipoikaa ensin muuta vuosi jotta oppii kunnolla kielen. Tuossahan pakolaispolitiikassa on kyse. Toki uuteen kotimaahan voi olla vaikea sopeutua jos traumat siitä kun ryssä tuli ja ryösti, raiskasi ja murhasi puolet suvustasi, perheestäsi ja ystävistäsi tunkeutuu koko ajan mieleesi.

Australiassakin aletaan syntymähumalasta selvitä Australiaan on nyt pääsy kielletty ? kaikki turvapaikanhakijat muilutetaan naapurimaiden riesaksi | Yle Uutiset | yle.fi

ps. hienosti toimittaja sekoittaa taas tuon pakolaisuuden JA työperäisen maahanmuuton.. Kummallakohan se australia on oikeasti kasvanut / kummasta se on hyötynyt ja kummasta se haluaa eroon..

On kyllä tyhmästi kirjoitettu juttu. Ja melko ihmeellinen tuo herra Farzadikin. Pakistanin pakolaisleirillä on turvapaikka mutta se ei kelpaa niin jättää perheensä leiriin ja lähtee itse Australiaan. Tulikohan missään vaiheessa matkaa kaverille mieleen että entä jos sinne Australiaan ei pääsekään. Pistää vihaksi kun tuommoisista tyypeistä tehdään sitten mediassa jotain uhreja.

Nämä vihervasemmistolaiset toimittajatyttöset tuntuu vielä kasvaneen jossain pumpulissa. Saisivat käydä katsomassa Afrikassa Helsingin kokoisia pakolaisleirejä jos heille tulee Papua uusi guineassa yllätyksenä että ne ovat ikäviä paikkoja eikä mitään hotelleja. Australia tekee ihan fiksusti kun maksaa tukea näille köyhemmille naapurimaille jotka pitävät pakolaisleirejä. Sentään maksaa, voisi olla maksamattakin.

Sanoo henkilö jonka ensimmäinen viesti aiheeseen oli: "Jännää miten asenteet tuntuu Pakkiksella muuttuneen vuosien saatossa. Huomasin että tämä ketju täyttyi aluksi skinien kauhistelusta ja vihaamisesta mutta nyt ketju on aika vahvasti maahanmuutto"kriitikoiden" hallussa. Vai onko kyse sittenkin rasisteista?"

Mutta joo, olet oppinut jo parin sivun aikana ettei muiden mustamaalaus ole viisasta. Hyvä, kyllä se siitä. Niin se Halla-ahokin oppi kun meni razziztien kanssa keskustelemaan.

Aamulehti.fi

Vårbergissa asukkaista yli puolet on maahanmuuttajia. Miten en yllättynyt?

Rasismi on ihmiselle ihan luonnollista. Ja jos viimeiset sivut ennen tätä iltaa ovat täyttyneet neekerivitseis niin onhan meno silloin rasistista. Tämä ei niinkään liity tähän ketjuun mutta on surkuhupaisaa katsella kun mamuja ja et muun värisiä mamuja mustamaalaavat yhtäkkiä vetävät herneen nenäänsä kun joku rohkenee riisua maahanmuutto"kriitikoilta" viitan ja kutsua rasistia oikealla nimellään rasistiksi.

Ok. Mitäs jos ryssät valtaa Suomen ja alkaa kunnon tsuhnanhivutus? Pitääkö Muihin maihin pakenevilla suomalaisilla olla työpaikka tiedossa samantien uudessa kotimaassa jonka kieltä ei heti osata? Vai olisiko kohtuullista kouluttaa suomipoikaa ensin muuta vuosi jotta oppii kunnolla kielen. Tuossahan pakolaispolitiikassa on kyse. Toki uuteen kotimaahan voi olla vaikea sopeutua jos traumat siitä kun ryssä tuli ja ryösti, raiskasi ja murhasi puolet suvustasi, perheestäsi ja ystävistäsi tunkeutuu koko ajan mieleesi.

Varmaan paettaes Ruotsiin, ehkä jopa Tanskaan tai Saksaan. Ja sama toisin päin. Naapurit on tervetulleita odottamaan että tilanne rauhoittuu. Ensimmäiseen rauhalliseen maahan vieressä. Tarkoitus on kuitenkin palata kotimaahan.

Jos täältä jotku lähtisi ryssän alta pakoon Amerikkaan tai Japaniin asti niin olisikohan ne niitä jotka eniten apua tarvii. Vai oisko kenties parempi osasta porukkaa. Jopa sellaista joka on veljeillyt ryssien kanssa eikä naamaa kannata näytellä naapuri maissa todellisten pakolaisten keskuudessa.

Eiköhän sitä lähdetä täällä silloin sotaan jos joku tänne hyökkää, lapset ja vanhukset sitten evakkoon naapuri maihin. Jos itse joutuisi pakenemaan niin riittäisi se että on turvallinen paikka jossa saa katon pään päälle ja ruokaa jonka eteen olis valmis tekemään työtä. Niihän se monella suomalaisella menee muutenkin eli hyvä kun saa perustarpeet katettua palkallaan ja joskus jotain ylimääräistä.

Noh, pitkästä aikaa tähän ketjuun tuli säpinää :hyper:

Arvon ABO-Ville, me puhumme täällä 99-prosenttisesti humaanitäärisestä maahanmuutosta. Emme työperäisestä - joka on kaikin puolin hyväksyttävä asia eritoten korkeasti koulutettujen toimesta. Erotuksena tietenkin Somalialaiset koneinsinöörit, joilla todistukset jäivät kotiin.

No itse asiassa ei tämäkään ongelmatonta ole: juuri tämän porukan pitäisi jäädä luomaan sitä oman kehitysmaansa infrastruktuuria. Toisaalta ymmärtäähän sen ettei kukaan älykäs halua elämäänsä paskatastaniassa asua, jos voi sitä paeta.

^Noista Afrikan kehitysmaistakin tulee kyllä tosi fiksua porukkaa jotka muuttaa ulkomaille ja käy ihan tasokkaat yliopistot. Harva heistä sitten haluaa enää palata köyhään kotimaahan kun uramahdollisuudet on vauraammissa maissa.

Ei täällä varmaan ole ketään joka vastustaa työperäistä maahanmuuttoa.

Kunhan ensin saadaan nykysuomalaiset työllistettyä, niin katsotaan sitten, jääkö avoimia työpaikkoja. Mitä avoinna olevia työpaikkoja emme pysty omin voimin täyttämään, niin ne voidaan täyttää eurooppaaisilla maahanmuuttajilla.

- - - Updated - - -

Rankkuri oli natsi mutta pääs takas.

Mun logiikalla stalinisti-kommaritkin pitää sitten bannata, jos niitä ilmaantuu.

Näköjään tuo maahanmuutto on onnistunut aika monessa maassa. Tuossa juttu jossa viitataan OECD:n raporttiin ja sen alla itse raportti. Plussan puolelle jäätiin Suomessakin.

Raportti: Maahanmuutto hyödyttää julkista taloutta - Maahanmuutto - Kotimaa - Helsingin Sanomat
International migration - OECD

Suomessa hyvää tulosta selittävät varmaankin lähinnä virolaiset ja venäläiset, ok, mutta esimerkiksi Ison-Britannian hyvää tulosta selittävät varmasti intialaiset, pakistanilaiset, afrikkalaiset, kiinalaiset, jne. Kannattaa käydä vaikka Lontoossa katsomassa mitä se kulttuurien sekoitus parhaimmillaan on.

Muistathan Turun kaupungin itsensä tekemän tutkimuksen: pelkästään vuonna 2009 maahanmuuton kustannukset Turussa olivat 37 miljoonaa.

Aika monta vaikkapa vanhustenhoitajaa olisi silläkin rahalla saatu palkattua.

Muistathan Turun kaupungin itsensä tekemän tutkimuksen: pelkästään vuonna 2009 maahanmuuton kustannukset Turussa olivat 37 miljoonaa.

Aika monta vaikkapa vanhustenhoitajaa olisi silläkin rahalla saatu palkattua.

Tuossa selvityksessä oli kyse vain menopuolesta. Turussa oli tuolloin 12 000 mamua (jotain 7% turkulaisista). Ja tuo 37 milj on koko Turun kuntataloudesta parin-kolmen prosentin luokkaa.

Tuossa selvityksessä oli kyse vain menopuolesta. Turussa oli tuolloin 12 000 mamua (jotain 7% turkulaisista). Ja tuo 37 milj on koko Turun kuntataloudesta parin-kolmen prosentin luokkaa.

Et halua ymmärtää asiaa sitten ollenkaan. Jos laskelma tehtäisiin vuodesta 2013, mikähän tulos olisi? Vain murto-osa moniosaajista työllistyy (lue: vie avoimen työpaikan kantasuomalaisten ulottuvilta); kun laskemme entiset sosiaalituilla elävät mamut ja vuosittain uudet maahanotetut, lukema on todennäköisesti nyt jo 100 miljoonan paikkeilla.

Ja kuvaavaa on, että' laskelman julkistus estettiin, koska pelättiin asenteiden muuttuvan kielteisiksi maahanmuuttoa kohtaan.

Kuvaavaa on, että vaikka olen Suomessa raksatyömaita kiertänyt palttiarallaa vajaat 40 vuotta, esim. ainuttakaan somalia en ole koskaan yhdelläkään työmaalla nähnyt. En koskaan. En koskaan. Vielä kerran: en koskaan. Mutta jos Hansakorttelissa kahvitauolla käyn, aika riskinnäköistä neekeripoikaa siellä näyttää notkuvan.

Inhimillisyydestähän ei noita somaleita muuten voi sitten syyttää.Onko joku nähnyt kehitysvammaista tai pyörätuolilla liikkuvaa somalia jossainpäin? Tai vanhaa somalia? Sinne ne on jätetty oman onnensa nojaan, ja prinssieverstit ovat lähteneet sotaa pakoon notkuvien pöytien ääreen. Päinvastainen tilanne kuin meikäläisillä, täällä kähinän tullessa miehet sotivat.

Turku-Ville on tyypillinen omassa hyvinvoinnissaan sokeasti elävä. Jos sille meinaa juurta jaksaen esitellä maahanmuuton todellisen laidan, niin työmäärä on sama, kuin lasta opettaa puhumaan.

Kuvaavaa on, että vaikka olen Suomessa raksatyömaita kiertänyt palttiarallaa vajaat 40 vuotta, esim. ainuttakaan somalia en ole koskaan yhdelläkään työmaalla nähnyt. En koskaan. En koskaan. Vielä kerran: en koskaan. Mutta jos Hansakorttelissa kahvitauolla käyn, aika riskinnäköistä neekeripoikaa siellä näyttää notkuvan.

Varmasti on niin, että raskas fyysinen työ ei ole somalimiesten keskuudessa suosittua, sitä minäkään en epäile. Olen ymmärtänyt että kauppakassitkin kantaa aina nainen, ei mies. Mutta kyse on varmasti myös siitä, että kukaan urakoitsija / rakennuttaja ei halua palkata somalia.

Asioilla on monta puolta, humanitaarinen maahanmuuttokaan ei ole mustavalkoinen asia.

Turku-Ville on tyypillinen omassa hyvinvoinnissaan sokeasti elävä. Jos sille meinaa juurta jaksaen esitellä maahanmuuton todellisen laidan, niin työmäärä on sama, kuin lasta opettaa puhumaan.

Miksi pitää mennä henkilökohtaisuuksiin kun voisi puhua asiasta? Jos minun taustat ovat keskustelun kannalta olennaisia, niin kerrottakoon että teen töitä erilaisen avun ja tuen tarpeessa olevien kanssa ja olen tavannut töissäni aika paljon mamuja. Siinä on ollut porukkaa laidasta laitaan, mutta lähtökohtaisesti ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin mekin ja esimerkiksi työn arvostaminen on omien havaintojeni perusteella vaikkapa kurdeilla aika suurta. Siellä varsinkin miehet ahdistuu kun eivät löydä töitä.

Rasismikoulu 2. Psykologinen projektio; rikollisuus, raiskaukset, väkivalta ? MikkoAhola

Kaiken takana on projektio.

- - - Updated - - -

Edellisestä linkistä poimittu:

"Aina, kun törmäämme ihmisiin, jotka koemme erilaisina kuin me itse, projisoimme heihin tunteenomaisesti omia ristiriitojamme ja syvällisiäkin tuntemuksiamme. Omalle projektiollemme olemme sokeita. On helppo havaita, että perussuomalaisten miesten kuvitelmat muukalaisista julmina raiskaajina ovat projektiota, mutta on vaikea havaita, että omat uskomukset ulkomaalaisista julmina ihmiskauppiaina ovat täsmälleen samanlainen projektio.

Muukalaisiin kohdistuvat tunteenomaiset mielikuvat kertovat lopulta enemmän meistä itsestämme, kuin maahanmuuttajista. Ne paljastavat meille meidän Varjomme, sen puolen itsestämme, jonka haluamme kieltää. Maahanmuuttokriittisyys onkin suurelta osin itsekriittisyyttä. Yhtä paljon kuin pelkäämme muukalaisia, pelkäämme omia kiellettyjä puoliamme."

Viittaako tuo projektio taas siihen, jos minua vituttaa vanhuksia ryöstelevät tuontimustalaiset niin oikeasti minä tahdon itse ryöstää vanhuksia?

Rasismikoulu 2. Psykologinen projektio; rikollisuus, raiskaukset, väkivalta ? MikkoAhola

Kaiken takana on projektio.

- - - Updated - - -

Edellisestä linkistä poimittu:

"Aina, kun törmäämme ihmisiin, jotka koemme erilaisina kuin me itse, projisoimme heihin tunteenomaisesti omia ristiriitojamme ja syvällisiäkin tuntemuksiamme. Omalle projektiollemme olemme sokeita. On helppo havaita, että perussuomalaisten miesten kuvitelmat muukalaisista julmina raiskaajina ovat projektiota, mutta on vaikea havaita, että omat uskomukset ulkomaalaisista julmina ihmiskauppiaina ovat täsmälleen samanlainen projektio.

Muukalaisiin kohdistuvat tunteenomaiset mielikuvat kertovat lopulta enemmän meistä itsestämme, kuin maahanmuuttajista. Ne paljastavat meille meidän Varjomme, sen puolen itsestämme, jonka haluamme kieltää. Maahanmuuttokriittisyys onkin suurelta osin itsekriittisyyttä. Yhtä paljon kuin pelkäämme muukalaisia, pelkäämme omia kiellettyjä puoliamme."

Mites sää Villeseni vastaat vaikka mulle jolla on paljon maahanmuuttajia (kavereina) Jos heitän ilmoille vaikka sellaisen kysymyksen? Onko Suomessa liian hyvät edut maahanmuuttajille? Ja kuinka hyvin oletat tuon Suomeen kuntoutuksen ja kouluttamisen toimivan Suomessa? Mitä muuten oletat seuraavan jos vaikkapa 5v Suomessa ollut 20v afgaani ei osaa sanaakaan Suomea?

Back
Ylös Bottom