Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Valoja päälle nyt.

Tarkkasilmäisimmät saattaa huomata kumpi lippu on Ilta-sanomien uutisessa kyseessä.

Näytti kovasti tältä. Vituttaahan tuollaista katsoa pihapiirissään, siinä missä jouluvaloja tai karjala-päivänvarjoakin.

nsdap_emblem_old_guard.jpg

Esimerkkitapausten kautta asiat muuttuvat. Tarpeeksi monta natsilippua kun alkaa näkymään, niin äkkiä ne kriminalisoidaan.

Ja tarpeeksi monta turbaania kun näkyy, niin nekin kriminalisoidaa?

Ei helvetti ny tikusti silmät auki. Me asutaan Suomessa! Täällä on sananvapaus, uskonnonvapaus jne. Vittu. :D

Ja se vapaus on jokaiseen suuntaukseen sama. Sinulla on vapaus harjoittaa tässä maassa omaa uskontoasi, sillä helvetin pienellä twistillä että SINÄ KUNNIOITAT MYÖS SITÄ TOISEN USKONTOA! Jos se ei uskontoosi tai ajatuksiisi mahdu, niin hei tervemenoa. Mene venäjälle osoittamaan uskojasi ja kato mitä tapahtuu.

(kirjoitin "sinulle" muodossa, teksti tarkoitettu yleisesti)

Näytti kovasti tältä. Vituttaahan tuollaista katsoa pihapiirissään, siinä missä jouluvaloja tai karjala-päivänvarjoakin.

nsdap_emblem_old_guard.jpg

Jos pihalla asuu useita maahanmuuttajaperheitä ja joku lyö parvekkeen ikkunaan ison natsilipun oikein vielä paraatipaikalle, niin onhan se suoraa provosoimista. Ei jouluvalojen tarkoitus ole aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä.

Jos pihalla asuu useita maahanmuuttajaperheitä ja joku lyö parvekkeen ikkunaan ison natsilipun oikein vielä paraatipaikalle, niin onhan se suoraa provosoimista. Ei jouluvalojen tarkoitus ole aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä.

Moskeijan perustaminen jonkun talon alakertaan on täten myös provosoimista.

Kyllä se on sen mamuiskän asia kertoa sille mamulapselle, mikä kyseisein lipun historia on ja miksi joku nyt sitten sitä voinee parvekkeella pitää.

edit. jos pihalla asuu paljon natiiviperheitä.

Ja tarpeeksi monta turbaania kun näkyy, niin nekin kriminalisoidaa?

Ei helvetti ny tikusti silmät auki. Me asutaan Suomessa! Täällä on sananvapaus, uskonnonvapaus jne. Vittu. :D

Ja se vapaus on jokaiseen suuntaukseen sama. Sinulla on vapaus harjoittaa tässä maassa omaa uskontoasi, sillä helvetin pienellä twistillä että SINÄ KUNNIOITAT MYÖS SITÄ TOISEN USKONTOA! Jos se ei uskontoosi tai ajatuksiisi mahdu, niin hei tervemenoa. Mene venäjälle osoittamaan uskojasi ja kato mitä tapahtuu.

(kirjoitin "sinulle" muodossa, teksti tarkoitettu yleisesti)

Natsilipun ripustamien näkyvälle paikalle maahanmuuttajarikkaalla pihalla on suoraan riidan haastamista. Intialainen mies ei pidä turbaania päässään vittuillakseen kenellekään. Siinä on aika vitun vissi ero. Ootteko te oikeesti noin jälkeenjääneitä?

Niin, ja nämä rättipäät rupeavat riehumaan pienemmistäkin asioista, eli kyllähän tuo takia pitäisi jo pari auto tuikata tuleen.

Natsilipun ripustamien näkyvälle paikalle maahanmuuttajarikkaalla pihalla on suoraan riidan haastamista. Intialainen mies ei pidä turbaania päässään vittuillakseen kenellekään. Siinä on aika vitun vissi ero. Ootteko te oikeesti noin jälkeenjääneitä?

Kyse on vapaudesta. Mun mielestä on tyhmää pitää mitään provosoivaa missään.

Kyse on myös siitä, missä maassa asumme. Meillä on tietty historia natsisaksan kanssa ja täten on hyväksyttävämpää pitää natsilippua seinällä (oletusarvona se, että kunnioittaa historiaa eikä ole aloittamassa mitään holokausteja), kuin tunnustaa uskontoa Suomessa joka ei millään lailla kuulu suomen historiaan eikä elintapoihin missään määrin.
Itse en siis pitäisi en siis ikinä näkyvillä omia polittisia taikka uskonnollisia symboleita mutta muille sen sallin, jos he sallivat sen toisilleen.

Itse olen pitänyt rautaristiriipusta jossa hakaristi, yläasteella, kun se oli niin siistin näköinen. Historian tunnit opetti, että pistin riipuksen takaisin kaappiin. Siisti esine se on silti.

Mikä tahansa uskonnollinen symboli, oli se sitten risti tai kuunsirppi tai mikä tahansa, symboloi paljon enemmän vääryyttä ja hirmutekoja aiheuttanutta ideologiaa kuin natsisaksan hakaristi. Natsisaksa kesti vajaan vuosikymmenen, uskonnot ovat aiheuttaneet tuhoa ja hävitystä tällä planeetalla tuhansia vuosia.

Kyllä se ristin kantaminen kaulassa tai hunnun pitäminen naamalla on paljon pahempi provokaatio kuin hakaristin pitäminen olkavarressa tai lippuna parvekkeella.

Kukaan järkevä ihminen ei tietysti tee kumpaakaan.

Kyse on vapaudesta. Mun mielestä on tyhmää pitää mitään provosoivaa missään.

Kyse on myös siitä, missä maassa asumme. Meillä on tietty historia natsisaksan kanssa ja täten on hyväksyttävämpää pitää natsilippua seinällä (oletusarvona se, että kunnioittaa historiaa eikä ole aloittamassa mitään holokausteja), kuin tunnustaa uskontoa Suomessa joka ei millään lailla kuulu suomen historiaan eikä elintapoihin missään määrin.
Itse en siis pitäisi en siis ikinä näkyvillä omia polittisia taikka uskonnollisia symboleita mutta muille sen sallin, jos he sallivat sen toisilleen.

Itse olen pitänyt rautaristiriipusta jossa hakaristi, yläasteella, kun se oli niin siistin näköinen. Historian tunnit opetti, että pistin riipuksen takaisin kaappiin. Siisti esine se on silti.

Niin, eli kysymykseksi jää enää että onko tämän parvekemiehen tarkoitus tuota lippua esilläpitämällä vain kunnioittaa historiaa vai vittuilla maahanmuuttajille. Itse veikkaan jälkimmäistä. Jos joku haluaa kunnioittaa historiaa jollain tietyllä esineellä, niin se pitää sitä vaikka olohuoneen seinällä, eikä tällä tavalla kaikkien nähtävillä:

1288573490400.jpg

Kyllä mä tiedän, että sä oot mun kanssa tästä samaa mieltä.. kunhan väännät vastaan.

Kyllä mä tiedän, että sä oot mun kanssa tästä samaa mieltä.. kunhan väännät vastaan.

Kuka vitun perverssi ylipäätään tuijottaa valkoisen kaljun (sori, pakko vetää natsistereotypiaa tähän) suomalaisen miehen parvekkeelle. Hyi vittu. :D

Ja kukaan ei pakota kattomaan muiden parvekkeille ylipäätään.

edit. vittuilu ei tietääkseni ole rikos. Ja luultavasti kyllä kyseisen lipun omistaja vittuilee, jos vittuiluksi lasketaan omien ajatusten julkituominen. Samalla tavoin luultavasti kyseisen kuvan miljöön mamut vitutilevat pitämällä "väärän" näköisiä vaatteita tämän lipunheiluttelijan silmiin.

Älkääs nyt, kaverihan on selkeästi laittanut sen näkymään asuntoon päin, noin niin kuin parvekekoristeeksi itselleen. Ei ole vain tajunnut sen näkyvän lasiseinän kautta uloskin päin. ;) Kerrankos sitä vahinkoja tapahtuu.

Tää on jännä tää sananvapaus mamujen ja mamuttajien mielestä, se on niiku yksisuuntainen katu heille. Etkö Disgust huomaa kuinka kaksinaismoralistinen olet? Islam merkkejä saa olla joka puolella mutta sitten jos joku tykkää historiasta tai mistä lie ni ei saa laittaa omia merkkejä? Mihin sitten kenraaliamiraali al....eiku siis disgustin mielestä pitäisi raja vetää? Sinunko pitäisi päättää mikä on oikein ja mikä on väärin, eli puolikuuta saisi olla kaikkialla mutta oisko Persujen merkki jo rasismia?

Kuka vitun perverssi ylipäätään tuijottaa valkoisen kaljun (sori, pakko vetää natsistereotypiaa tähän) suomalaisen miehen parvekkeelle. Hyi vittu. :D

Ja kukaan ei pakota kattomaan muiden parvekkeille ylipäätään.

edit. vittuilu ei tietääkseni ole rikos. Ja luultavasti kyllä kyseisen lipun omistaja vittuilee, jos vittuiluksi lasketaan omien ajatusten julkituominen. Samalla tavoin luultavasti kyseisen kuvan miljöön mamut vitutilevat pitämällä "väärän" näköisiä vaatteita tämän lipunheiluttelijan silmiin.

Ei vittuilu olekaan rikos. Mitä olet mieltä olet siitä jos seisot vaimosi kanssa kadulla ja joku tulee vaimosi eteen vittuilemaan ja haukkumaan tätä pahimmilla mahdollisilla loukkauksilla mitä voit kuvitella? Totta kai sä pahoitat mielesi. Toki niin munattomana miehenä kuin mitä itsestäsi olet antanut ilmi, niin varmaan tokaiset vaimollesi vain, että "Suomessa on mielipidevapaus" ja lähdette kävelemään jäätelölle. (Hypoteesina siis se, että sinulla olisi vaimo)

ELI..

Pointtina siis se, että tuolla natsilipulla viitataan holokaustiin ja rotuvihaan.. käännät sinä sen miten päin tahansa. Ja on tällöin täysin ymmärrettävää, että maahanmuuttajat kokevat tämän syrjivänä ja suorana vittuiluna, vaikka kyseessä ei olisikaan rikos.

Ei ole olemassa yksipuolista sananvapautta, joko on sananvapaus tai ei ole, en ymmärrä miten Vihreätkin voi olla noin tyhmiä, ja moni niistä on vielä "korkeasti" koulutettu mutta täysin sokeita ja idiootteja. "mie oon aina oikeassa ja sie oot aina väärässä ni sen takia siun mielipitteet on aina vääriä ja miun on oikeita".

Miksei natsilippua saa pitää parvekkeellaan, jos muslimit kokee sen provosoivaksi? Mutta musut saa pitää turbaania ja burkhaa, vaikka se monen kantasuomalaisen mielestä on myös provosoivaa. Ihme homma.

Syyllä voi rajoittaa kantaväestön tekoja, jos se mamuja häiritsee. Toisinpäin se on tuntematon käsite.

Miksei natsilippua saa pitää parvekkeellaan, jos muslimit kokee sen provosoivaksi? Mutta musut saa pitää turbaania ja burkhaa, vaikka se monen kantasuomalaisen mielestä on myös provosoivaa. Ihme homma.

Syyllä voi rajoittaa kantaväestön tekoja, jos se mamuja häiritsee. Toisinpäin se on tuntematon käsite.

Eikös tuo ollut ilmavoimien lippu vielä hetki sitten :confused:

Ei vittuilu olekaan rikos. Mitä olet mieltä olet siitä jos seisot vaimosi kanssa kadulla ja joku tulee vaimosi eteen vittuilemaan ja haukkumaan tätä pahimmilla mahdollisilla loukkauksilla mitä voit kuvitella? Totta kai sä pahoitat mielesi. Toki niin munattomana miehenä kuin mitä itsestäsi olet antanut ilmi, niin varmaan tokaiset vaimollesi vain, että "Suomessa on mielipidevapaus" ja lähdette kävelemään jäätelölle. (Hypoteesina siis se, että sinulla olisi vaimo)

ELI..

Pointtina siis se, että tuolla natsilipulla viitataan holokaustiin ja rotuvihaan.. käännät sinä sen miten päin tahansa. Ja on tällöin täysin ymmärrettävää, että maahanmuuttajat kokevat tämän syrjivänä ja suorana vittuiluna, vaikka kyseessä ei olisikaan rikos.

Mistä sä vedät hypoteesin, että joku ylipäätään tulis mun vaimolle huutamaan jotain päin naamaa? :D

Eikä oo vaimo, kun ei ole rengastettu.

Enivei jos tommonen tapaus tulisi vastaan, niin luulisin että kävi miten kävi niin molemmat nauraisimme kyseiselle tapaukselle.
Sunhan ois pakko vetää jotain dunkkuun tai vähintäänkin moraa kylkiluitten väliin, kun kävis miestunnon päälle tommonen. aijai.

edit. Mites ne muuten sun naisasiat? Jos siis oot munallinen mies jolla on (tottakai) kunnon somelaine muija!

Sulla on toi historia aika hyvin hallussa. Tajuatko kuinka monta asiavirhettä ja epäkohtaa oli sun noinki lyhyessä viestissä? Et varmasti. Anna mä opetan poikaa:

- Kuka sanoi missään kohtaa tuota uutista, että juuri ja vain muslimit pahoittivat mielensä?
- Suomen ilmavoimien lip.. eiku siis natsilippu loukkaa ensisijaisesti juutalaisia, mutta sen kokevat loukkaavana myös kaikki muutkin "tummemmmat", koska nykyään se yhdistetään uusnatseihin ja skineihin
- Musut ei käytä turbaaneja. Hindut, sikhit ym. käyttää
- Kukaan, joka käyttää turbaania tai burkhaa, ei käytä niitä loukkaakseen ketään. Joku, joka pitää isoa natsilippua parvekkeen ikkunalla tarkoituksella kaikkien nähtävillä, pitää sitä vain ja ainoastaan loukkaakseen "tummempia" ihmisiä

..kirjoitapa tähän nyt joku vastaus, niin katsotaan kuinka vituiksi taas menee.

- - - Updated - - -

edit. Mites ne muuten sun naisasiat? Jos siis oot munallinen mies jolla on (tottakai) kunnon somelaine muija!

Tarkoitatko suomalaista, somalia vai saamelaista?

ps. mora on mustalaisten hommii.. ei oo mun juttu.

Niin, eli kysymykseksi jää enää että onko tämän parvekemiehen tarkoitus tuota lippua esilläpitämällä vain kunnioittaa historiaa vai vittuilla maahanmuuttajille. Itse veikkaan jälkimmäistä. Jos joku haluaa kunnioittaa historiaa jollain tietyllä esineellä, niin se pitää sitä vaikka olohuoneen seinällä, eikä tällä tavalla kaikkien nähtävillä:

1288573490400.jpg

Varmaankin kyllästynyt jatkuvaan älämölöön ja laittanut vittuillakseen ton lipun. Kaverini asui jokunen vuosi sitten kontulassa, ja samassa rapussa asui näitä pyllistelijöitä, jokka möykkäsivät allahia huutaen monta kertaa päivässä. ja kaverini kun teki yö töitä ei tietenkään saanut nukuttua yhtään kun nämä huutivat allahia päivät pitkät. Sitten kaverini kyllästyi möykkään, ja aina kun alkoi allahin huuto se laittoi Irwin Goodmanin kappaleen mutakuono ja lakupelle soimaan täysiä stereoista. Viikon päivät jaksoivat huutaa Irwinin kanssa kilpaa ennen kuin tajusivat huutaa pikkasen hiljemmin allahia.

Back
Ylös Bottom