Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Argumentointisi koostuu pelkästä sanahelinästä ja ristiriitaisuuksista. Syytät muita yleistämisestä, mutta itse kuulut muutaman viimeisen sivun pahimpiin yleistäjiin vastaavanlaisilla päättömillä heitoilla.

Edellä mainitsemasi lause on siitä hyvä, että se auttaa yhdessä muiden viestiesi kanssa kiteyttämään informaatiosi tason. Esität jumalattoman määrän erilaisia väitteitä ja ties minkälaista besserwisser psykoanalyysia, mutta lähdepohjaa niissä on vähemmän kuin vihreiden argumenteissa. Puhua kyllä osaat, mutta tekstisi on pelkkää yhteen liimattuja kliseitä joilta puuttuu informaatiopohja. Kivahan se olisi kun kahdella tuulivoimalalla ja yhdellä aurinkopaneelilla tuotettaisiin Suomen sähköt, mutta homma ei aina toimi ihan näin. Jos ongelmat olisi siinä missä väität, ei Ruotsissa tai muissa humanitaarisen maahanmuuton suurmaissa olisi näissä asioissa epäonnistuttu.

Kiitos vihermasemmiston päättäjien ja niitä tukevien sinun tasoisten realiteetit kadottaneiden äänestäjien joutuu Suomi todennäköisesti kokemaan kantapään kautta mitä tarkoittaa kun asiat vedetään päin vittua. Minuahan ei sikäli kiinnosta äänestätkö vihreitä vai et, mutta koska mielipiteesi on tismalleen sama niitä äänestävien kanssa, voin käyttää sinua a-luokan esimerkkinä.
Mutta juurihan viimeisessä viestissäni esitin, että maahanmuuttajia pitää arvioida heidän lähtökohtiinsa perustuen. Tätähän vasemmisto ei hyväksy. En todellakaan kannata sitä, että suomalaisten pitäisi luopua perinteistään sen takia, että ne eivät mene yksiin toiseten ihmisten kulttuurien kanssa.

Tilasto ja linkki mihin? Tarviitko todellakin tilastoja uskoaksesi, että ulkomaalaisia pahoinpidellään suomalaisten toimesta? Vai meinaatko ettei sitä tapahdu ollenkaan? Yleensä skenaario on vieläpä sama.. eli kännissä olevat suomalaiset vittuilee ja käy vanhempien "perheenisäneekereiden" päälle. Olen useammin kuin kerran menny väliin tämmösessä tilanteessa, jossa vanhemman esim somalimiehen kimppuun on käyny 2 tai useampi kännissä oleva suomalainen.

Muistitko käydä tän jälkeen kirjoittamassa tapahtuneen Facebookiin ja mainita miten kaikki taputtivat. Loppuun on hyvä kirjoittaa vielä kuolematon "Like A Boss" lausahdus.

Mutta juurihan viimeisessä viestissäni esitin, että maahanmuuttajia pitää arvioida heidän lähtökohtiinsa perustuen. Tätähän vasemmisto ei hyväksy. En todellakaan kannata sitä, että suomalaisten pitäisi luopua perinteistään sen takia, että ne eivät mene yksiin toiseten ihmisten kulttuurien kanssa.

Viimeinen viestisi meni ohi. Työperäisä maahanmuuttoa ei pidä rajoittaa, humanitaarista kyllä, koska sen ylläpitoon ei ole näissä mittasuhteissa rahkeita. Tuossa olemme samaa mieltä niin kuin jokainen muukin silmät ja aivot omaava joihin vasemmisto harvoin lukeutuu. Mutta tosiaan, asia selvä ja let's call it a day. En itsekään kannata vasemmiston kantaa tuossa, enkä kyllä tietääkseni missään muussakaan.

Vielä ei olla nähty porvarihallitusta, jossa Perussuomalaiset olisivat olleet mukana. Se, että Perussuomalaiset eivät ole nykyisen hallituksen isäntinä johtuu vuorostaan siitä, että he seisoivat sanansa takansa toisin kun muut puolueet (esim. Demarit), jotka luistivat politiikastaan hallituspaikan saadakseen.
Jep. Onneksi Timo Soini on kovan luokan maahanmuuttokriitikko ja pitää sitä tärkeänä teemana. Ei varmasti ole joustamassa niistä mielipiteistä mitä osalla persuista on maahanmuuttopolitiikan suhteen. Lähtekää reilaamaan Eurooppaan, kuten Soini kehotti. Mitä lie sillä tarkoittanut? 8)

Alko kyllä kypsyttämään kun tuon a-talkin katoin.. Ihan samaa argumentointia siellä oli kun tänkin ketjun mokuttajilla. "pitää auttaa ihmisiä enemmän kotiutuksessa" tarkoitten että silloin ollaan autettu riittävästi kun katetaan kaikki valmiiksi. Minkään eteen maahanmuuttaja ei saa tehdä töitä tai nähdä vaivaa kuten kantasuomalainen.

Sitten jauhettiin että on niin koulutettuja että!! Vittu missä somalian yliopistossa ne on lääkäriksi opiskelleet? Mun mielestä ihan hyvä vaan että sitä savimajan poppamieskurssia ei lasketa lääkäriksi suomessa..
Ja vaikka olisivatkin jossain sen rehdin ammatin opiskelleet, niin tottakai siltikin työnhaussa vaikuttaa se että onko suomenkielen taito riittävän hyvä. Tottakai sekin on kriteeri töitä haettaessa ja turha silloin on itkeä kun ei töitä saakkaan ja koultusta ei arvosteta :( Vai pitäisikö suomalaisen lääkärin, vaikka onkin maailman parasta koultusta saanut, niin päästä suoraan harjoittamaan ammattiaan toiseen maahan jonka kieltä ei osaa? Kielen osaaminen on kuitenkin oleellisin osa minkä tahansa ammatin harjoittamisesta suomessa.

Sitten mikä todella suututti oli tuo kiintiötyöpaikka josta oulussa oli äänestetty. Miten kenenkään mielestä voi olla reilua järjestää kiintiöpaikkoja ihmisryhmille, jotka ei reilussa tilanteessa koskaan saisi paikkaa koska eivät omaa mitään edellytyksiä työskentelyyn.
Sama kun Kiintiönä päästettäisiin suomi aina jalkapallon MM-kisoihin ja kiintiönä suomelle joka peliin 2-0 johto alkuvihellyksestä asti. Koska sehän EI ole suomalaisten vika että meikäläiset ei pärjää jalkapallossa. Senhän on pakko olla parempien jalkapallomaiden vika kun eivät arvosta suomalaista jalkapallolua eivätkä laske rimaansa suomen taitotasolle. :(

Argumentointisi koostuu pelkästä sanahelinästä ja ristiriitaisuuksista. Syytät muita yleistämisestä, mutta itse kuulut muutaman viimeisen sivun pahimpiin yleistäjiin vastaavanlaisilla päättömillä heitoilla.

No hei, kaveri on just syntynyt. Nuorilla on vastaus kaikkeen. Don´t be so rude! :)

Se kotouttaminen menee kyllä just sillä tavalla miten esimerkiksi Jussi Halla-aho on blogissaan kirjoitellut, eli mitä vähemmän kotouttamista, niin sen parempi. USA hyvänä esimerkkinä. Siellä on pakko hankkia töitä, jos haluaa pärjätä. Kukaan ei voi vaan jäädä kotiin lorvimaan, ja odottaa että kyllä se valtio tuo leipää pöytään. Ellei se "kotouttaminen" tarkota just sitä että yritetään saada ne mamu jäämään kotiin makoilemaan.

Siis todella epävarmalta tuo Immonen vaikutti. Joku kokeneempi kaveri kuten Halla-aho olisi varmasti pitänyt homman paremmin kasassa. 36:00 --> on aika hyvä esimerkki siitä.

Siis todella epävarmalta tuo Immonen vaikutti. Joku kokeneempi kaveri kuten Halla-aho olisi varmasti pitänyt homman paremmin kasassa. 36:00 --> on aika hyvä esimerkki siitä.

Välillä olisi voinut olla sanavalmiimpi. Halla-aho olisi varmasti osannut paremmin sanoin perustella kysytyt asiat. Mutta tuosta kiintiöasiasta täysin samaa mieltä, niissä ei ole mitään järkeä. Mamuja koitetaan kokoajan saada enemmän ja enemmän jaloilleen ottamalla jotain muilta pois. Silti tuntuu ettei positiivisestakaan syrjinnästä ole ollut mitään apua.

Mua vituttaa suoraan sanottuna kattoa keskusteluohjelmaa, jossa juontaja on niin pahasti kallellaan toiselle puolelle pöytää ettei edes itse pysty asiallisesti keskustelua ohjaamaan.

Ennen muinoin poliittisesti värittynyttä, tarkoitushakuista keskustelun ohjausta kutsuttiin propagandaksi.

Mua vituttaa suoraan sanottuna kattoa keskusteluohjelmaa, jossa juontaja on niin pahasti kallellaan toiselle puolelle pöytää ettei edes itse pysty asiallisesti keskustelua ohjaamaan.

Ennen muinoin poliittisesti värittynyttä, tarkoitushakuista keskustelun ohjausta kutsuttiin propagandaksi.

Sama vika. Ei pysty koskaan katteleen noita keskusteluja ilman, että verenpaineet on tapissa. Vastapuolella eli mokuttajilla ei mitään järkeviä argumentteja mutta juontaja on poikkeuksetta niiden puolella eikä edes yritä peitellä sitä. Paras oli kyllä muutama vuosi sitten Halla-ahon ja Leif Salmenin "keskustelu" maahanmuutoksta. H-a veti tyynesti faktaa faktan perään ja Salmen vastasi siihen kiukuttelemalla kuin vanha akka. Täytyy nostaa H-a:lle hattua siitä, että hyvin pysyi rauhallisena. Lopussa veti kuitenkin nätisti vastapalloon stalinisti -kommentillaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllähän noi jotkut Halla-ahon kommentit on hieman törkeitä, mutta media vääristelee asioita ja laittaa niitä vääriin konteksteihin. Täytyy ihailla miten pysyy noin tyynenä, eikä lähde mukaan tuohon lapselliseen nimittelyyn.

Itse olen ollut vasemmiston kannattaja ja muutenkin naiivi ja sinisilmäinen aikoinaan, mutta kun tarpeeksi kohtaa tiettyjen ryhmien lieveilmöitä maailmankatsomus radikalisoituu. Erään Halla-ahon blogi kyllä on osasyy myös "nuivistumiseen".

Immonen ja Halla-aho ovat molemmat hyviä kirjoittajia, mutta median edessä esiintyminen on vähän jäykkää. Mutta eiköhän se ajan kanssa luontevalta ala näyttämään.

Halla-aho ei kyllä jää kenenkään jalkoihin missään tv-keskustelussa, jossa on aiheena monikulttuurisuus ja maahanmuutto.

Speaking of the Devil, Jussi lähtee ehdolle eurovaaleihin! Ehdokkaaksi eurovaaleihin

Vaikka eurovaaleja ei yleensä koeta kovin tärkeinä, niin nyt päästään näkemään mikä on Halliksen maanlaajuinen kannatus ja kansamme nuivuusaste - MUISTAKAA ÄÄNESTÄÄ!

Eilinen A-talk oli hyvä muistutus siitä miksi suomenruotsalaisten "etuudet" tulisi poistaa välittömästi. Kohta täällä on kaikilla paitsi kanta väestöllä "etuuksia". Keskustelussa nähty somali olisi mieluusti ottanut suomenruotsalaisten "etuudet" vastaan muillekkin vähemmistöille. Samalla mietin, tässä on itse kalunnut kaikenmaailman paskaduunit läpi, opiskellut työohella, eikä kukaan ole ollut selkään taputtamassa missään vaiheessa. Omasta selkänahasta sitä osaamista työelämään on revitty. En keksi mitään syytä, miksi kukaan ansaitsisi jonkin sortin ilmaisia lounaita, oli kyseessä mamu, kantasuomalainen tai joku muu ryhmä joka asuu suomessa.

Eilinen A-talk oli hyvä muistutus siitä miksi suomenruotsalaisten "etuudet" tulisi poistaa välittömästi. Kohta täällä on kaikilla paitsi kanta väestöllä "etuuksia". Keskustelussa nähty somali olisi mieluusti ottanut suomenruotsalaisten "etuudet" vastaan muillekkin vähemmistöille. Samalla mietin, tässä on itse kalunnut kaikenmaailman paskaduunit läpi, opiskellut työohella, eikä kukaan ole ollut selkään taputtamassa missään vaiheessa. Omasta selkänahasta sitä osaamista työelämään on revitty. En keksi mitään syytä, miksi kukaan ansaitsisi jonkin sortin ilmaisia lounaita, oli kyseessä mamu, kantasuomalainen tai joku muu ryhmä joka asuu suomessa.

mä oon itse suomenruotsalainen ja täsmälleen samaa mieltä. aivan vitun naurettavaa että meillä hurreilla on tiettyjä etuisuuksia vaan siks et suomi on joskus ollu siirtomaa ja riistetty. itekin olisin säkilliseltä vittuilua säästyny jos ei olis tätä kermapersesuhtautumista. perushurri iteki siis ja hyväpalkkasessa duunissa ja perintöä matkalla mut jos musta ois kiinni ni ampuisin Rasistisen KansanPuolueen kuuhun kaikkine vitun säätiöneen ja Thorseineen ja Haglundeineen. Ykskään ei oo tehny niin paljoo hallaa perushurrille ku nää vitun elitistirunkut. Implementois noihin värivammasiin samaa metodia ku Freudenthal kantasuomalaisiin aikoinaan. Sit vois olla ylpee perimästään.

Mattia soveltaen:

Somalit vittuun, se on mun slougani. Jonain päivänä oon yhtä vahva ku Hulk Hougani :lol2:

Kyllähän noi jotkut Halla-ahon kommentit on hieman törkeitä, mutta media vääristelee asioita ja laittaa niitä vääriin konteksteihin. Täytyy ihailla miten pysyy noin tyynenä, eikä lähde mukaan tuohon lapselliseen nimittelyyn.
Yksilöisitkö, mitkä Halla-Ahon kommentit ovat törkeitä? Mennyt multa ohi.

Zyskowicz veti kyllä hyvin tossa ohjelmassa, aika hyvin laittoi juontajalle jauhot suuhun, jonka oma osaaminen ei riittänyt pysymään edes samalla kartalla.

Jospa Kokoomuksessakin heräisi muutkin kuin Ben ja Rydman? Saataisiin puolue, jota viitsii äänestää talouspolitiikankin puolesta.

Eilinen A-talk oli hyvä muistutus siitä miksi suomenruotsalaisten "etuudet" tulisi poistaa välittömästi.

mä oon itse suomenruotsalainen ja täsmälleen samaa mieltä. aivan vitun naurettavaa että meillä hurreilla on tiettyjä etuisuuksia vaan siks et suomi on joskus ollu siirtomaa ja riistetty.

Mistä suomenruotsalaisten etuisuuksista te puhutte?

Back
Ylös Bottom