Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Poliisi on ihmeissään tekojen motiivista, sillä uhreilta ei viety mitään.

- On suuri mysteeri, miksi näin on toimittu. Mikä ihme voi olla syynä? ihmettelee rikoskomisario Mikko Halme Helsingin poliisista.

Poliisin mukaan yhdessäkään tapauksessa tekijöiden ja uhrin välillä ei edeltänyt mitään riitaa.

- Uhreilla ei ole minkäänlaista osuutta tapahtuneeseen. He vain sattuivat olemaan paikalla, Halme sanoo.

Iltalehden netistä, 30.5

Suuri mysteeri?? Miksi näin on toimittu?? aika hauskasti muotoiltu, kun ei voi/saa sanoa että taustalla on selkeästi viha suomalaisia kohtaan...

"Rasistisilla rikoksilla tarkoitetaan rikoksia, joiden uhrit valitaan heidän etnisen, ”rodullisen”, uskonnollisen, kulttuurisen tai kansallisen alkuperänsä takia. Uhrien kimppuun ei käydä heidän yksilöllisten ominaisuuksiensa takia vaan ryhmiensä edustajina."
"Rikoslaissa on vuodesta 2003 lähtien säädetty, että rasismi rikoksen motiivina on rangaistuksen koventamisperuste. "

Tuo on aivan selvä rasistinen rikos. Jos sitä ei käytetä tuomion koventamisen perusteella on jälleen kerran lisää materiaalia tuohon Suomen oikeuden järjettömät tuomiot -triidiin. Miksi toimittaja ei maininnut kyseessä olevan rasistinen rikos? Jos kolme suomalaista joutuu kokemaan väkivaltaa sen jälkeen kun vastaavat myöntävästi kysymykseen "oletko suomalainen?" pitäisi hölmömmänkin virkavallan edustajan tajuta mikä on motiivina.

Pitäisi karkottaa nuo apinat, mutta ei olleet valitettavasti tarpeeksi vakavia rikoksia karkoitukseen. Eivät varmastikaan käy edes töissä ja ovat saaneet Suomesta turvallisen asuinpaikan ja siitä kiitetään hakkaamalla naisia ja vanhuksia. Olisi mielenkiintoista tietää kansallisuudet. Itse veikkaan, että ovat irakilaisia tai turkkilaisia.

Jos asetelma olisi ollut tässä tapauksessa toisen päin, eli suomalaiset olisivat hakanneet maahanmuuttajia, niin iltapäivälehdet sekä poliitikot olisivat olleet porukalla huutamassa rasismia. Todennäköisesti olisi järjestetty jopa pieni mielenosoitus rasismia vastaan.

Pitäisi karkottaa nuo apinat, mutta ei olleet valitettavasti tarpeeksi vakavia rikoksia karkoitukseen.
Minun mielestä rikoksen vakavuus ei tässä ole suurin syy karkotukselle, vaan näiden ulkomaalaisten hyvinvointi. Jos suomalaisten asuttamassa valtiossa eläminen on niin rajua, että pitää ihmisiä hakata vain koska he ovat suomalaisia, niin se kertoo siitä etteivät selvästikään viihdy täällä. Tämä on hyvä syy antaa heille menoliput sinne mistä ovat tulleetkin. Ja jotta varmistetaan se, ettei esimerkiksi dementian iskiessä he erehdy palaamaan tänne (kun eivät muista miten hankala maa asua tämä on) laitetaan heille elinikäinen maahantulokielto. Näin näiden ulkomaalaisten miesten hyvinvoinnista ollaan pidetty huolta, puhumattakaan suomalaisten turvallisuudesta.

Otanpa esimerkin. Jos asuisin jossain täysin satunnaisesti valitussa valtiossa, esim Somaliassa, ja minua vituttaisi siellä olo niin paljon, että hakkaisin somaleita vain koska ovat somaleita, niin kyllä minä olisin iloinen jos minulle kustannettaisiin menolippu pois sieltä. Varmasti somalit myös.

Joo, on kyllä jopa poliisiksi saatanan tyhmä ihminen jos joutuu miettiin "miksi näin on toimittu"..Ei jumalauta hiljaseks vetää..

Eikä tämmöiset tapaukset ole kovin harvinaisia. Harvemmin vaan ulkomaalaiset rasistit kysyvät kansallisuutta ennen turpaan vetämistä, joten nämä eivät yleensä päädy lehtiin. Uskallan väittää, että mamut pieksevät suomalaisia paljon useammin kuin toisin päin.

Otanpa esimerkin. Jos asuisin jossain täysin satunnaisesti valitussa valtiossa, esim Somaliassa, ja minua vituttaisi siellä olo niin paljon, että hakkaisin somaleita vain koska ovat somaleita, niin kyllä minä olisin iloinen jos minulle kustannettaisiin menolippu pois sieltä. Varmasti somalit myös.

Et vaan todennäköisesti eläisi niin pitkään, että voisit vielä palata takaisin. Eurooppa lienee ainut paikka maailmassa (pl. Kanada ja osa Jenkeistä), missä ulkomaalainen voi tehdä periaatteessa mitä vaan ilman pelkoa henkensä puolesta. En tiedä onko se hyvä vai huono asia - luulisin kuitenkin mamujen osaavan käyttäytyä esim. Venäjällä paljon paremmin väkivallan uhan takia.

Jos asetelma olisi ollut tässä tapauksessa toisen päin, eli suomalaiset olisivat hakanneet maahanmuuttajia, niin iltapäivälehdet sekä poliitikot olisivat olleet porukalla huutamassa rasismia. Todennäköisesti olisi järjestetty jopa pieni mielenosoitus rasismia vastaan.

Ulkomaalaiset saa tuolla kujilla varsinki viikonloppuöinä tasasin väliajoin nekkuun ihonvärinsä takia. Eri asia on sitten että miten näistä uutisoidaan.. se ei mua liikuta pätkääkään, koska iltapäivälehtiä ei voi lukea naama vakavana. Kuhan selvensin tuon asian.

Ulkomaalaiset saa tuolla kujilla varsinki viikonloppuöinä tasasin väliajoin nekkuun ihonvärinsä takia. Eri asia on sitten että miten näistä uutisoidaan.. se ei mua liikuta pätkääkään, koska iltapäivälehtiä ei voi lukea naama vakavana. Kuhan selvensin tuon asian.

Se mikä tässä kuitenkin on väärin, että niitä kutsutaan oikealla nimikkeellään, eli rasistisina rikoksina. Maahanmuuttajan kantaväestöä kohtaan tekemä rasistinen rikos vuorostaan naamioidaan systemaattisesti erilaisten nimikkeiden taakse, jossa jätetään rasismi kokonaan ulos vaikka rasismia on yhtä kaikki.

Kyllähän tässä aika paljon syyttävä sormi osoittaa punavihreitä poliitikkoja, erityisesti vasemmistoa ja vihreitä. Suomen tukijärjestelmä on sellainen, että esim. TKK:lla rehkinyt kaveri saa tehdä aika kauan töitä, että saa saman elintason kuin mamut. Mamu menee hyville asunnoille sosiaalisen asunnon tuotannon kautta ja saa isota tuet. TKK:lta valmistuneen täytyy hankkia kaikki itse: tuloista asuntoihin. Asuntojen hintoja puolestaan nostaa sosiaalinen asunnon tuotanto, johon mamut ovat etusijalla. Jos insinööri jää 4-kymppisenä työttömäksi, niin sosiaalitukia ei oikein tipu ennen kuin omaisuutta aletaan realisoimaan. Sittenpä ollaan tilanteessa, että ollaan rehkitty paljon, mutta mitään ei ole enempää kuin mamulla. Siinäpä on sitten kiva kuunnella punavihreän entisen jalkapallohuligaanin puheita oikeudenmukaisuudesta.

Eikä tämmöiset tapaukset ole kovin harvinaisia. Harvemmin vaan ulkomaalaiset rasistit kysyvät kansallisuutta ennen turpaan vetämistä, joten nämä eivät yleensä päädy lehtiin. Uskallan väittää, että mamut pieksevät suomalaisia paljon useammin kuin toisin päin.

No ei kyllä varmasti. Kyllähän sen nyt jo helvetti järki sanoo jo mamujen määrän perusteella ettei homma mene lähellekkään noin vaikka henkilömääriin suhteutettu rikosmäärä olisikan huomattavasti korkeampi.

Ja ihan yhtä tyhmää sokeutta mun mielestä löytyy molemmin puolin. Siinä missä on naiivia/naurettavaa vähätellä maahanmuuttajien rikostilastoja ja muita ongelmia, on ihan yhtä naurettavaa vähätellä maahanmuuttajia kohtaan kohdistuvaa vihaa ja rasistisia rikoksia. Ainakin oman tuttavapiirin töissäkäyvistä mustista jokainen saa kohtuuttoman kasan paskaa niskaan ihonvärinsä takia. Sehän tässä tilanteessa vittumaisinta onkin, että noiden ongelma-mamujen perseilystä kärsii kaikkein eniten asialliset maahanmuuttajat.

Kirjoitat täyttä asiaa. :)

Väittäisin ton paskapuheeksi. Kyllä varmaan niitäkin on joukossa joita pahoinpidellään suomalaisten taholta, mutta pääsääntöisesti asia on kuitenkin toisinpäin. Näin poliisilta kuultuna. Sulla on tohon väitteeseen varmaan yhtä hyvä tilasto ja linkki ku mullaki??

Siinäpä on sitten kiva kuunnella punavihreän entisen jalkapallohuligaanin puheita oikeudenmukaisuudesta.

Moni asia ei enää ihmetytä Suomessa mutta tämä kyllä: miten Arhis on voinut päästä niin korkealle? Eihän vassareissakaan kuin pieni osa tue noita cityanarkovassareita, suuri osa on vanhoja ukkoja ja akkoja, jotka kuvittelevat äänestävänsä työväenpuoluetta ja kaipaavat riveihin Seppästä, Tennilää ja kumppaneita...ei suinkaan näitä palefakeja, daneja, arhiksii...

Ehkä rakenteellinen syrjintä on estänyt älykkäämpiä pääsemästä esille. :)

Kumma juttu, hieman yli 4v tullut työskenneltyä tuolla Helsingin yössä, enkä muista kertaakaan että kukaan tummaihoinen olisi saanut sen takia turpaan että on väärän värinen. Vastaavasti taas muistan kuinka valkoihoiset miehet ovat saaneet turpaansa useilta tummaihoisilta, mutta enköhän mä vaan ole nähnyt väärin tai jotain.

Hyvä et saa. Tajuais sit häipyy täältä, kun ymmärtää ettei ole tervetulleita...

Back
Ylös Bottom