Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tollain pitääkin toimia.. ne ulkolaiset haisee niin pahalle ettei niitä kestä kuin toinen yhtä pahalle haiseva. Joten todella hyvin toimittu, siliripsis ingen fell på sossen.

Tollain pitääkin toimia.. ne ulkolaiset haisee niin pahalle ettei niitä kestä kuin toinen yhtä pahalle haiseva. Joten todella hyvin toimittu, siliripsis ingen fell på sossen.

Sompuilla onki joku ihme ominais / kulttuuriin liittyvä hajuste, mutta voin suoraan sanoa, että ainakin muuten musumaista tulleet pitävät paljon parempaa hygienistä huolta itsestään kuin monet suomalaiset. Pesevät aina kätensä vessassakäynnin jälkeen, pesevät kätensä ennen ja jälkeen aterian ja harvoin oon käyny mamun kämpässä joka olisi läävässä kunnossa. Suomalaisessa lääväkodissa sitäkin useammin.. ja tää ei ole mitään mutua vaan parin vuosikymmenen empiirisen tutkimuksen tulos.

Disgust hyvä, tiedän hyvin että myös balkanin pakolaiset haisee ihan vehkeelle ja se haju jää näiden haisuleiden käyttämiin tiloihin koko päiväksi.. Jugujugut ja kosovot ja albaanit nyt ainakin.. tiedän kun jouduin ysärillä tuosta hajusta koulussa kärsimään kun ne mutiaiset käytti samoja luokkia välissä.. myös ne pakolaisten valtaamat kerrostalot hais niin ettei rappukäytävässä voinut olla ku 5 sekkaa niin johan meinas taju lähtee ja ykä lentää.
Ei tuo asia ole hygienia asia lainkaan.. ei ne mutut hielle haise vaan mausteista ja suitsukkeista se haju johtuu.. tai sit ne kantaa taskussa kuolleita eläimiä :D

Disgust hyvä, tiedän hyvin että myös balkanin pakolaiset haisee ihan vehkeelle ja se haju jää näiden haisuleiden käyttämiin tiloihin koko päiväksi.. Jugujugut ja kosovot ja albaanit nyt ainakin.. tiedän kun jouduin ysärillä tuosta hajusta koulussa kärsimään kun ne mutiaiset käytti samoja luokkia välissä.. myös ne pakolaisten valtaamat kerrostalot hais niin ettei rappukäytävässä voinut olla ku 5 sekkaa niin johan meinas taju lähtee ja ykä lentää.
Ei tuo asia ole hygienia asia lainkaan.. ei ne mutut hielle haise vaan mausteista ja suitsukkeista se haju johtuu.. tai sit ne kantaa taskussa kuolleita eläimiä :D

Kyllä keskimäärin kaikki neekeritkin haisee aika pahalle. Töissä joutu useasti käymään tietyn kerrostalon kellarissa laittamassa varastot yöksi lukkoon, etteivät edes asukkaat pääse sinne yöllä, koska aika paljon tavaraa lähtenyt kävelemään. Talossa asui somaleita ja muita nekkuja aika paljon ja kellarinkin haju oli sen mukainen. Hyi helvetti.

Sompuilla onki joku ihme ominais / kulttuuriin liittyvä hajuste, mutta voin suoraan sanoa, että ainakin muuten musumaista tulleet pitävät paljon parempaa hygienistä huolta itsestään kuin monet suomalaiset. Pesevät aina kätensä vessassakäynnin jälkeen, pesevät kätensä ennen ja jälkeen aterian ja harvoin oon käyny mamun kämpässä joka olisi läävässä kunnossa. Suomalaisessa lääväkodissa sitäkin useammin.. ja tää ei ole mitään mutua vaan parin vuosikymmenen empiirisen tutkimuksen tulos.
Itsellä ollut aina päinvastainen käsitys näistä kolmannen maailman maahanmuuttajien hygieniasta. Näillä nuorukaisilla on varsin erilainen käsitys hygieniasta mitä suomalaisilla, ovat ilmeisesti yksittäistapauksia?

Nämä edellämainitut ihmisryhmät haisevat poikkeuksetta elleivät he käytä hajusteita jotka peittävät tämän heille ominaisen hajun. Tällä hajulla en tarkoita hygienian puutteesta johtuvaa hajua vaan heille ominaista hajua joka on aina havaittavissa. Ei ole tarkoitus loukata vaan kysyn mielenkiinnosta että haistatko sinä tämän hajun? Kysyn koska olet ilmeisesti puoliksi valkoinen ja puoliksi arabi? Oletettavasti he eivät itse tätä haista, mielenkiintoista on myös että onko tämä asia sama myös toisinpäin eli onko valkoisilla heidän sieraimiin kantautuva ominainen haju?

Itsellä ollut aina päinvastainen käsitys näistä kolmannen maailman maahanmuuttajien hygieniasta. Näillä nuorukaisilla on varsin erilainen käsitys hygieniasta mitä suomalaisilla, ovat ilmeisesti yksittäistapauksia?

Nämä edellämainitut ihmisryhmät haisevat poikkeuksetta elleivät he käytä hajusteita jotka peittävät tämän heille ominaisen hajun. Tällä hajulla en tarkoita hygienian puutteesta johtuvaa hajua vaan heille ominaista hajua joka on aina havaittavissa. Ei ole tarkoitus loukata vaan kysyn mielenkiinnosta että haistatko sinä tämän hajun? Kysyn koska olet ilmeisesti puoliksi valkoinen ja puoliksi arabi? Oletettavasti he eivät itse tätä haista, mielenkiintoista on myös että onko tämä asia sama myös toisinpäin eli onko valkoisilla heidän sieraimiin kantautuva ominainen haju?

Kuten aiemmin sanoin, että kyllä mä somppujen hajut huomaan. Poikkee muista täysin. Omat kokemukset perustuu lähi-idän natiiveihin..

Mitä olen itse töissä kiertänyt ihmisten kämpissä, harvemmin mamujen kämpät ovat olleet ainakaan sotkuisia. Mutta miten se liittyy hygieeniaan tai ylipäätään maahanmuuttoon... Paljon tärkeämpiäkin asiaoita olisi puhuttavana kuin haisevatko mamut pahemmalle vaiko eivät.

Somalit käyttävät ainakin jotain suitsukkeita, joista irtoaa sitten semmonen haju notta uuuhhuh. Luulisin, että näiden suitsukkeiden käyttö on vähenemään päin. Koska se döfis leviää kerrostaloissa (joissa suurinosa asuu) ja häiritsee, niin on varmaan kielletty suitsuttelemasta.

Ja disgustia kun pitää aina muistaa (kiusata Buhahaa), niin empiirinen tutkimus on myös minun tietojeni pohjalla - ei mutuilu. Harmi vain, ettei ole tullut exeliin erinäisiä hajuja kirjattua vuosien varrella. ;)

Nämä edellämainitut ihmisryhmät haisevat poikkeuksetta elleivät he käytä hajusteita jotka peittävät tämän heille ominaisen hajun. Tällä hajulla en tarkoita hygienian puutteesta johtuvaa hajua vaan heille ominaista hajua joka on aina havaittavissa. Oletettavasti he eivät itse tätä haista, mielenkiintoista on myös että onko tämä asia sama myös toisinpäin eli onko valkoisilla heidän sieraimiin kantautuva ominainen haju?

Kyseessä on hajuste. Ei ihmisillä ole mitään ominaishajua joka leijailee väkijoukossa metrien päähän. Ja miksi sä kuvittelet, etteivät vaaleat ihmiset haistaisi miltä toiset vaaleat ihmiset haisevat? Miten ihonväri liittyy hajuaistiin. Ei se ittensä haistaminen ole yhtään sen vaikeampaa kuin itsensä näkeminen. Oijoi en enää näe itseäni, kun olen tottunut jo omaan ulkonäkööni! Oi joi en kuule omaa ääntäni, kun se on niin tuttu!

Tärkeeseen hajukeskusteluun. Itse työskentelen n. 300 ulkomaalaistaustaisen ihmisen parissa, joka sisältää n.15 eri kansalaisuutta ja kyllä ne heikoimmin hygieniastaan huolta pitävät tulevat akselilta IranIrakAfganistan :urjo: Jää somput ja muut afrikan tähdet kirkkaasti kakkoseks..

Kyseessä on hajuste. Ei ihmisillä ole mitään ominaishajua joka leijailee väkijoukossa metrien päähän. Ja miksi sä kuvittelet, etteivät vaaleat ihmiset haistaisi miltä toiset vaaleat ihmiset haisevat? Miten ihonväri liittyy hajuaistiin. Ei se ittensä haistaminen ole yhtään sen vaikeampaa kuin itsensä näkeminen. Oijoi en enää näe itseäni, kun olen tottunut jo omaan ulkonäkööni! Oi joi en kuule omaa ääntäni, kun se on niin tuttu!
En nyt jaksa etsiä onko tälle tieteellistä selitystä(haisevatko eri ihmisrodut erilaiselta) kun asia ei ole kovinkaan oleellinen eikä sillä ole yhteiskunnan kannalta mitään merkitystä. Tuli nyt kuitenkin puheeksi.

Valkoisten ja mustien ainut ero ei ole ihonväri eikä muutkaan ulkoiset ominaisuudet.

Kun olen huoneessa jossa on 20 vaaleaa henkilöä, en todennäköisesti haista mitään. Kun huoneessa on 20 tummaa henkilöä haju on kyllä melkoinen ja huomaa väkisinkin heti kun oven avaa, kaikilla vissiin joku tietty hajuste? Eli tilaavat ulkomailta näitä voimakkaita hajusteita tai valmistavat itse? Sen tiedän että somalit käyttävät suitsukkeita, mutta he eivät ole ainoa ihmisryhmä joka omaa tämän hajun. Tiedän itseni lisäksi myös muita vaaleita ihmisiä jotka haistavat tämän hajun.

En haista itseäni ellen haise vahvasti hieltä, näen ja kuulen kylläkin.

Valkoisten ja mustien ainut ero ei ole ihonväri eikä muutkaan ulkoiset ominaisuudet.

Ihanko totta? Siis geenit eivät päätäkään, että kun me kerran ollaan kopioitu vanhemmilta ihonväri, niin mitään muuta ei kopioidakaan, vaan loput geenit otetaan yhteisestä geenipoolista. Kyse ei ollut siitä, etteikö erirotuisilla ihmisillä olisi erilaisia ominaistuoksuja, vaan että se oma ihonväri ei vaikuta omaan hajuaistiin.

Kun olen huoneessa jossa on 20 vaaleaa henkilöä, en todennäköisesti haista mitään. Kun huoneessa on 20 tummaa henkilöä haju on kyllä melkoinen ja huomaa väkisinkin heti kun oven avaa, kaikilla vissiin joku tietty hajuste? Eli tilaavat ulkomailta näitä voimakkaita hajusteita tai valmistavat itse? Sen tiedän että somalit käyttävät suitsukkeita, mutta he eivät ole ainoa ihmisryhmä joka omaa tämän hajun.

Todennäköisyys, että 20 Afrikka-Intia akselin ihmisen joukossa joku käyttää voimakkaita hajusteita on hyvin suuri. Mutta mikä onkaan todennäköisyys, että 20 jenkin joukossa joku puhuu kovaan ääneen tai 20 japanilaisen joukosta joku ottaa kuvia? Ei niillä kaikilla tartte olla omaa hajustetta. Riitää kun yhdellä on tarpeeksi voimakas hajuste. Ei se sun nenä tiedä, että keneltä ne molekyylit ovat peräisin.

Tiedän itseni lisäksi myös muita vaaleita ihmisiä jotka haistavat tämän hajun.

Kysypä joku kerta tummalta ihmiseltä, niin saatat yllättyä, että se haistaa ihan samalla tavalla kuin sinäkin voimakkaat hajut.

En haista itseäni ellen haise vahvasti hieltä, näen ja kuulen kylläkin.

Et haista itseäsi kuin silloin kun haistat. No sehän on yllättävää. Onko myös niin, että suihkun jälkeen haistat itseäsi vähemmän kuin ennen suihkua? Älä sano, että pimeällä sun on vaikeampi nähdä itteäs.

Ihanko totta? Siis geenit eivät päätäkään, että kun me kerran ollaan kopioitu vanhemmilta ihonväri, niin mitään muuta ei kopioidakaan, vaan loput geenit otetaan yhteisestä geenipoolista. Kyse ei ollut siitä, etteikö erirotuisilla ihmisillä olisi erilaisia ominaistuoksuja, vaan että se oma ihonväri ei vaikuta omaan hajuaistiin.

Todennäköisyys, että 20 Afrikka-Intia akselin ihmisen joukossa joku käyttää voimakkaita hajusteita on hyvin suuri. Mutta mikä onkaan todennäköisyys, että 20 jenkin joukossa joku puhuu kovaan ääneen tai 20 japanilaisen joukosta joku ottaa kuvia? Ei niillä kaikilla tartte olla omaa hajustetta. Riitää kun yhdellä on tarpeeksi voimakas hajuste. Ei se sun nenä tiedä, että keneltä ne molekyylit ovat peräisin.

Kysypä joku kerta tummalta ihmiseltä, niin saatat yllättyä, että se haistaa ihan samalla tavalla kuin sinäkin voimakkaat hajut.

Et haista itseäsi kuin silloin kun haistat. No sehän on yllättävää. Onko myös niin, että suihkun jälkeen haistat itseäsi vähemmän kuin ennen suihkua? Älä sano, että pimeällä sun on vaikeampi nähdä itteäs.

Ei itseään pakostakaan haista kun nenä tottuu nopeasti omaan hajuun vaikka paskalta haisisikin.

Back
Ylös Bottom