Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Hyvä, tulihan se sieltä. Eli kyseessä on järjetön pakkomielle, joka ei perustu mihinkään todellisuuteen, mutta silti olet mielestäsi oikeutettu rikkomaan sääntöjä pakkomielteesi takia, vaikka siitä voi olla astmaatikoille haittaa.

Taidan vaatia seuraavaksi uimahallissa kokovartalokumipukua kaikille, ja alkaa vittuilemaan niille, jotka eivät tuollaista hyväksy, koska minulla on mielikuva sen suojaavasta vaikutuksesta ja uskontoni opettaa niin.

Uskonto kortti käytetty. Tosi huono.

Jos saunan lauteilta ei kerran voi mitenkään tarttua mitään pöpöjä, niin kerro miksi pefletit on keksitty?

- - - Updated - - -

Sinä olet väärässä uimahousujen vaikutuksesta tautien ehkäisyyn.

Sinun tulisi korjata asennettasi sääntöjen noudattamisen suhteen, sen sijaan että annat irrationaalisten mielikuviesi vaikuttaa siihen, pitääkö niitä noudattaa.

Mistä tiedät ettei saunan lauteilta voi tarttua mitään pöpöjä? Varsinkin kun kosketuksissa on niin intiimit alueet.

Pakko tässä kohti suporttaa Diskustia.. en mäkään ala uimahallissa paljasta perää niihin höyrysaunan kaakelitasanteisiin hieromaan.. ja välttelen muutenki uimahalleja (lue vantaa) joissa ei saa pitää shortseja niinkin vammaisesta syystä kuin: Emme voi tietää onko niitä pidetty ulkokäytössä.

Holhoamisellekkin on oltava joku raja.. mulle kävi joku äijä kätisemään ku istuin shortsit jalassa höyrysaunassa.. en mä alkanut perustelemaan näkemystäni asiaan.. totesin vain että ukko pitää nyt katseen niin ettei tiedosta mun lantion seudun tapahtumia tai vedän nekkuun niin että näkyy jotain aivan muuta kuin shortsin helmoja. Olihan se hiljaa, jotain mutisi itsekseen. Nämä vitun tukipilarit käy ihan oikeesti vituttamaan.. hierokoot niitä kuppasia kuuliaan niihin kaakeleihin just sen verran kuin haluavat.. mä en hiero.. ja koska uimhallit on sen verran kämäsiä paikkoja vertaa kylpylöihin ettei ne tarjoa niitä kertakäyttö rättejä niin näin se vaan menee.
Toisten asioihin puuttumalla on moni päätynyt lääkärille vaivojaan valittamaan. Itse olen vakaasti päättänyt etten puutu aikuisten ihmisten mitättömiin asioihin.. johan noita punasiin kävelijöitä riittäisi joille mennä motkottamaan.. tää laude paskannus on samaa sarjaa.

Lauta lauteet menee paljain persein, puu on hygieeninen materiaali.. kaakelit taas eivät ole.. eritoten höyrysaunat kun lämpötila ei riitä tappamaan pöpöjä.

Mitä vittua täällä tapahtuu? Tää on jo toinen kerta tällä viikolla, kun luen vastaavan uimahallitarinan. Onko tää joku muotivillitys alkaa vääntämään saunassa vieraiden ihmisten kanssa näinkin tärkeästä asiasta? :confused:: Koskee sekä näitä tummempia kavereita että niitä maassa maan tavalla urpoja. Keskittykää mielummin siihen saunomiseen.

Ja mitä tulee tohon hygieniaan ja muka huippuvaaralliseen kemikaalien höyrystymiseen, niin miksi maailmalla on kylpylöitä joissa käsketään pitämään uimahousut jalassa? Olisko nyt vaa niin, että sillä ei ole kenellekkään mitään oikeaa merkitystä, vaan ihan kulttuuriin perustuvia juttuja.

Mistä tiedät ettei saunan lauteilta voi tarttua mitään pöpöjä? Varsinkin kun kosketuksissa on niin intiimit alueet.

Etkös sinä jo itsekin myöntänyt, ettei niistä uimahousuista ole pöpöjen torjunnassa mitään hyötyä, vaan kyse on ainoastaan omista mielikuvistasi.

Se on siinä kohti vitun kiva kun on joku hyppy kuppa haaruksissa selitellä vaimokkeelle ku silläki alkaa kutisee et en mä kulta rakas ole käynyt vieraissa.. ihan vaan uimahallissa hieroin persettä kaakeleihin.. menee sata saletisti läpi. Vältä tämäkin skenaario ja pidä ne housut jalassa sekä vieraiden naisten seurassa että uimahallissa :rock:

Kyllä mä jätän saunat yleensä saunomatta, jos sinne pitää perse paljaana mennä eikä oo peflettejä. Siinä säästyy oma perse ja kanssa saunojien mielenrauha. Jos se siitä saunaväännöstä sitten..

Se on siinä kohti vitun kiva kun on joku hyppy kuppa haaruksissa selitellä vaimokkeelle ku silläki alkaa kutisee et en mä kulta rakas ole käynyt vieraissa.. ihan vaan uimahallissa hieroin persettä kaakeleihin.. menee sata saletisti läpi. Vältä tämäkin skenaario ja pidä ne housut jalassa sekä vieraiden naisten seurassa että uimahallissa :rock:

:D :D

Nuo yleiset uimahallit eivät todellakaan ole mitään hygienisia paikkoja vaikka siellä se laitoshuoltaja yrittääkin desinfioida useita krt. päivässä noita kaakeleitakin. Jos uimalassa ei ole tarjoja persealusia niin pitäisi olla kyllä ihan hyvä syy pitää jaloissaan ne uikkarit, stringit, tangat tai mitkä nyt sattuu omistamaankaan. Muutamia kertoja tullut Itä-Suomalaisten eli Igorin ja Ivanin kanssa saunassa istuttua ja voidaan todeta, että se karvaperse mikä siellä rehotti piti jo sisällään varmasti miljoonia Bakteereja. Voi olla jopa, että persvaossa saattoi olla vanhaa paskaakin! Istuisitteko itse sen jälkeen paljaallaperseellä siihen missä se paskaperse on istunut??? Suoraan saunaan tullaan vielä ilman suihkussa käymistä!!

Olen myös Saunonut monen Itä-suomalaisen, kuten Boriksen ja Anatolinkin kanssa jotka ovat käyneet suihkussa ennen saunomista joten tämä ei ollut siis yleistävää ketään Itä-Suomalaista kohtaan ;)

Jahas kerkes jo aika mennä umpeen editoinnin kohalla.

Sen verta piti viellä lisätä että ite joskus uimahallissa ottan kanssa uikkarit messiin saunaan. Sitä ennen tosin on tullut käytyä suihkussa jossa luonnollisesti (poislukien ilmeisesti muslimit) käydään ilman uikkareita tai ne riisutaan peseytyessä joten ne simmarit kulkee sinne saunaan kädessä ja asetellaan hanurin alle.

Kävin funtsaileen tota kloorin höyrystymistä ja kai sitä sitten kerkee höyrystyä vaarallisia määriä jos saunaan tulee jatkuvasti jengiä simmarien kanssa? Vai? Altistuuko siinä sitten lyhyen saunomisen aikana kovastikkin noille höyryille? Jooh nukkummaan-->

//Helposti ainakin ajattelis että jos se on niin vaarallista saunoessa, olisi se vaarallisempaa siellä itse altaassa jossa sen haistaa helpommin. Ehkä maistaakin.:D

Voisitko sä vähän perustella kun oot ny enemmän tosta toitottanu?:confused:

Ensinnäkään, en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen tartuntaa yleisestä saunasta, ja jos se nyt olisi joku oikea terveysriski saunoa siellä ilman uikkareita, niin tuskimpa siellä olisi sellaista sääntöä, että siellä niitten pitäminen on kiellettyä. Tosin se, etten minä koskaan ole kuullut jostain, ei tietenkään tarkoita, ettei niin olisi voinut jossain tapahtua.

Miten ihmeessä jotkut ohuet kankaiset, ei lainkaan nesteitä imevät uikkarit estäisivät mitenkään minkään bakteerin tai viruksen siirtymistä? Kysehän on selkeästi vaan ihan mielikuvasta. eikö? Mutta jos sinä tai joku muu minulle kertoo, miten asia näin voi olla, niin olen kyllä valmis myöntämään olleeni väärässä ja pitämään uikkareita itsekin tästä lähtien.

Muuten kyse on mielestäni sääntöjen rikkomisesta ilman mitään järkevää perustetta.

Mä kävin piirua vaille vajaan 10v ajan ~4-5x uimahallissa joka viikko ja aina saunoin treenien jälkeen perse paljaana ilman peflettiä. Ikinä ei tullu mitään tulehduksia perseeseen tai tauteja mihinkään muuallekkaan, enkä tunne ketään kenellä olis tullu.

Mä kävin piirua vaille vajaan 10v ajan ~4-5x uimahallissa joka viikko ja aina saunoin treenien jälkeen perse paljaana ilman peflettiä. Ikinä ei tullu mitään tulehduksia perseeseen tai tauteja mihinkään muuallekkaan, enkä tunne ketään kenellä olis tullu.

Sä taidatkin omistaa rautaperseen johon pöpöt ja paska ei tartu :D Itse tiedän muutamia tapauksia, että yleisistä sauna-tiloista on saatu mukaviakin infektiota ihoon. kannattaa siis katsoa kenen karvaperseen kanssa samoilla lauteilla istuu :D

Esimerkiksi sukupuolitautia aiheuttava gonokokki- eli tippuribakteeri kuolee 2 - 3 minuutissa 50 °C lämpötilassa, ihoinfektioita aiheuttava stafylokokki noin 20 minuutissa 60 °C lämmössä ja jalkasilsaa aiheuttava dermatofyytti 10 - 20 minuutissa 50 - 80 °C lämpötilassa sienilajista riippuen. HI-virus kuolee 10 minuutissa noin 56 °C lämpötilassa.

http://www.sauna.fi/saunatietoa/saunan-rakentaminen-ja-kaytto/saunatilojen-hygieniasta/

Höyrysaunoissa lämpötilat on normaalisti siinä + 40 asteessa. Eli käytännössä mikään noista edellämainituista bakteereista ei välttämättä kuole.

Kyllä mä esim landella saunon pylly paljaana, mutta idea pyllyn painamisesta julkisen uimahallin höyrysaunan kaakelitasoon kuvottaa.

Juuri tuosta syystä en paljasta perääni laske höyrysaunassa siihen kaakeliin, perusteltu hygienia riski.. puu pinnalla kuumassa pakteerit kuolee heti kun kostea läntti kuivahtaa eli minuutissa about. Höyrysaunassa ne ei kuole ku vasta siinä kohtaa kun se siivooja tulee nuohoamaan desifiontiaineilla. En ala ottamaan edes teoreettista riskiä, onnittelut niille jotka tämän riskin ottavat. :kippis1:

Jos ei osaa saunoa ni ei tarvii saunaan mennä, sellainen 80-90astetta pitää olla saunassa. Mites nää bakteerikammoiset Michael Jacksonit sitten uskaltaa koskea ovenkahvaan tai liukoportaitten kaiteeseen tai yleensäkin hengittää ilmaa ilman suojusta? Kunnon neitejä, hhhhuiiiii iiiiikkkkkk, bakteeri!

Älä ole idiootti?! Höyrysaunassa ei ole ku 45c jos et tiennyt niin nyt tiedät. Aika harva muuten (sun lisäkses?) hieroo genitaalejaan ovenkahvoihin ja liukuportaiden kaiteisiin, vai miten teillä päin?

Onko nyt niin saatanan vaikeata ottaa joku pikkupyyhe aluseksi sinne saunaan. Olis kaikilla hyvä mieli. Se uimahalli ei niitä tarjoa, mutta sisään pääseekin kolmasosa hinnalla kylpylään nähden.

Maahanmuuttajat ja hygienia onkin mielenkiintoinen aihe. Eri kulttuureissa voi olla erilaiset käsitykset puhtaudesta.

Jos haluatte välttyä taudeilta on huomattavasti tärkeämpää pestä kädet vessassa käydessään ja olla tunkematta likasia käsiä suuhun tai nenään. Yllättävän monella suomalaisellakin on ongelmia näiden asioiden suhteen, vaikka Suomessa hygienian tärkeys ymmäretäänkin.

Back
Ylös Bottom