Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

. Tuo eläkeian nosto on turhaa suunpieksäntää

Olispa hauska nähdä Riihitontun väittelemässä Sailaksen kanssa...

No, kunhan tämä nykyinen sekopäähallitus vaihtuu, niin seuraava nostaa eläkeikää. Oli sosialistit mukana tai ei. Nythän asiaa pidättelee ainoastaan urpilaisen antama äärityhmä vaalilupaus, josta on pidettävä kiinni, koska toisen lupauksensa (alv:n nosto) he ovat jo pettäneet.

Luenko Pakkotoiston nettifoorumia 2010-luvulta vai Kansan Uutisia kahdeksankymmentäluvun puolivälistä?
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä kumpuaa moinen kauna-asenne yrittäjiä/yrityksiä kohtaan? Tuskin omakohtaisista kokemuksista...

Ei tässä mitään muuta kuin se että aina ja ikuisesti jokaikinen minut työllistänyt taho on jollain tapaa kusettanut ja vetänyt altalipan. Teen luettelon jotta erinäiset yhteydet olisivat selkeitä ja niistä voisi halutessaan samaistua ja miettiä miltä itsestä tuntuisi.

- peltisepän apulainen: kaverini isä pyysi mua töihin kun huomasi mun olevan käsistäni kätevä kaveri.. olin 11kk töissä hänellä ja yhdessä kohtaa tämä työnantaja sitten sanoo että: "sinua ei selvästikkään tunnu kiinnostavan nämä hommat" Olin et: "olenko laiminlyönyt jollaintavoin työtehtäviäni?" Hän et: "eei suinkaan, hyvää työtä olet tehnyt, mutta ala ei tunnu kinnostavan sinua joten annan sinulle kuukauden aikaa etsiä uusi työ" Olin et: "Joo ei mua mikään työ kiinnosta sen enempää, kunhan hoidan hommani ja saan palkkani" (hän tuntui toivovan minusta jonkinsortin jatkajaa yritykseensä, oma poikansa kun luki insinööriksi jne.) No sitten sain työtodistuksen käteeni ja mitä siinä luki??????
IRTISANOUTUNUT OMASTA PYYNNÖSTÄÄN = 3 VITUN KUUKAUTTA KARENSSIA!!!!

No mihän menin sitten karenssia karkuun TTS/novartin järjestämälle kalusteasentaja kurssille, käsitin että tätä kautta pääsisi novartille töihin ihan ammattilaisten liksoille.
Koska minulla on amiksen kalustepuusepppä tutkinto niin tämä kurssi oli mulle eka tunnista asti kuin käytyä etukäteen. 2kk teorian jälkeen meidät hajautettiin työmaille.. mulla oli työmatkaa niin vitusti että autolla käytiin jo 18e päiväkorvaus rajan ulkopuolella.. mutta sitten koukataan 500m takaisin 9euron korvaus rajan sisälle.
No käytyäni siellä pari viikkoa paiskimassa hommia totesin ettei mulla ole rahaa tälläiseen kun bensaan meni jo enemmän ja syödäkkin pitäisi.. menin työkkäriin ja ne totes et näissä asioissa ei voida joustaa valitettavaa.. 2KK KARENSSIA LISÄÄ!!!!
Olin tässä kohti viellä hetken yhden kaverini isän muuttofirmassa.. kuskina vielläpä.. mut se mulkku ei maksanut palkkoja ja neki piti "syödä kuormasta" ja ei se lupauksistaan huolimatta tehnyt mulle papereita.. en alkanut enää pimeästi ajamaan kuormaa, pelotti et jos jotain käy eikä mulla oo vakuutusta niin terve.

Tässä vaiheessa pakkasin kamani ja muutin kyseisestä kunnasta vittuun, sen verran vitutti.. jouduin myös alkaa rohtoja kauppaamaan että saisin maksettua laskuja yms.
Seuraavassa työssäni minut otettiin sisään nimenomaan vakituiseksi kun muut pari sälliä osa-aikaisiksi. Tässä hommassa loistin niin että heti ekana kk asiakkaat äänestivät minut kuukauden työntekijäksi. Sain kuitenkin esimieheltäni varoituksen kun tein niinkin hirveän asian kuin että: Myin tuotteita asiakkaille kun tehtävänä oli tuppisuuna sahata vaan vaikka näin ettei asiakas edes tiennyt minkä mittaista tavaran pitäisi oikeasti olla ja myös muut laatutekijät eivät selvästikkään ollut useimmilla yhtään selvillä.
No 4kk koeaika oli viimeisellä viikolla, kun esimies tuli ja sanoi ettei mulle olekkaan hommia ja että voin lähteä kotiin. Syytä ei kuulema tarvi koeaika purussa sanoa.. mut sanoi kuiten.. hän piti minua parhaana myyjänä koko talossa, mutta koska konsepti on saksalaisen nazipäällikön tarkkaan luoma ja vahtima.. niin tälläiselle myynti miehelle ei olisi hommia. Lupasi kuiten toimia suositteleijana jos hakeutuisin johonkin myynti työhön. BOOM taas olin työtön aivan aiheeta, ja sanoinkin ettei moraalini olisikaan antanut myöden tehdä asiakkaille tylyjä eli leikkaan lyhyeksi tietäen ja sitten esimiehen mukaan tulee rahaa talolle ku asiakas tulee seuraavana päivänä hakemaan uuden.

No taas piti yrittää jos pääsis töihin, no erään toisen kaverini isä oli erään ison grane firman pomo.. hän tuli yks päivä ja totesi että mitä sä täällä teet arkipäivänä tähän aikaan kylillä eiks sun pitäs olla töissä? Olin et pitäs.. hoida mulle hommia jumalauta! No seuraavana päivänä aloitin sitten nostokoriauto hommat. Tää pomo lupas mulle et tässä firmassa riittää töitä ja etenen nosturikuskiksi ja siitä sitten myynnin puolelle ja ylärajaa ei olisi.
No kuitenkin.. kerkesin olla alle kuukauden hommissa kun kaikki työntekijät siellä joutuivat porvoon dieseltyömaalle.. eikä mulle ollut vastuuhenkilöä.. joten sain fudut.. tää kaverin isä ei edes tiennyt asiasta, ja kun hän näki mua joskus niin kysy et missä pyörin kun en oo hänen toimistossa käynyt ikäisyyteen.. sanoin et sain fudut ja oon jo nosturifirmassa.. tää räjähti ja uhos et lähettää mut samantien forssaan nosse kuski kouluun. Olin et ei tää ala edes kiinnosta mut kiitti ku olet eka hieno työnantaja mitä mulla on ollut.

No tosiaan sain ne fudut niin menin sit toiseen nosse firmaan vuokratyövälityksen kautta.. tässä firmassa mulle ladottiin sellaiset vastuut eka päivästä lähtien.. annettiin parin miljoonan kone, ainoa laatuaan suomessa.. ja sanottii et lähdeppäs keikalle ja jos kysytään niin olet käyttänyt konetta ennenkin.. no olin sen verran lahjakas et osasin tämän koneen heti.. ja sainkin virolaisilta työmiehiltä satasen tipin heti ekana päivänäni. Joo tein koko kesän yli 100h kk ylitöitä parhaimmillaan 160+160h ja nukuin autossa ku ei jaksanut keikkojen välis ajaa kotia. No kun tää 4kk koeaika oli lopussa menin papan puheille että vakituistakaas nyt? Se käski käytävään venaamaan ku oli palveri.. sit esimies tulee hakemaan mua siitä ja sanoo ettei mulle oo enää töitä ja että kiitos ku kulutit itsesi meidän eteen alle 10e tuntiliksalla. Tuli taas hieman käytetty olo. En kylläkään olisi jaksanutkaan enää tuollaista työtahtia ei sillä.

No sitten hakeuduin rautakauppaan sahavastaavaksi.. siinä hommassa ei ollut mitään hyvää.. routainen maa palellutti jalkani parissa viikossa ja palkka oli niin paska ettei sitä edes odottanut saavansa. Onneksi yhtenä päivänä erään huonekaluja myyvän firman auto karahti halliin.. kysyin sitä tyypiltä et millä papereilla Vepukkaan pääsee duuniin?
Se tyyppi sano et mitä sulla on.. "no mä olen kalustepuuseppä/asentaja" se: "no aloitatko huomenna? olen nimittäin varastopäällikkö ja tarvitsen asentajan".. olin sillee et KYLLÄ vie mut pois täältä läävästä.. elämä hymyili.

Aloitin siis asennuspalvelussa, ja vaikka siellä olikin jopa 30 vuotta näitä hommia tehnyttäkin äijää.. niin olin heti kirkkaasti paras ja asiakkaat tykkäs kun olin sosiaallinen ja ainoa joka osas englantia yms. Palkkanikin oli parempi kuin muilla joka herätti kismaa, totesinkin monesti että ammattimiehelle ammattimiehen palkka vai mitä?
No niin, mua alettii kiusaamaan siellä kun en lähtenyt näiden varastoäijien kaa ryyppäämään jne. Sitten kun selkäni alkoi mennä huonoksi työnkuvan takia ja sairaslomat astuivat kuvioon.. niin sain todellakin huomata että mua savustettiin ulos.. lopulta sanoin lääkärille että määäräätkö kiitos 300pvä lomaa että sen jälkeen voivat laillisesti irtisanoa? Läääkäri teki sen mielellään. Olin taas työtön ja työkyvytönkin siinä sivussa ja söin vuosia kipulääkkeitä pärjätäkseni edes kodin askareissa.

Kuntouduttani suostuin työkkärin ehdotukseen työkokeilusta.. etsin paikan.. tein 1kerta viikkoon keikan sen firman omistajan kanssa.. kaikki tuntui menevän ihan ok.
Työsoppariin tehtiin pohjapalkka lupaus tiettyjen tuntien kk aikana ylittyessä lähtis viel lisä massi.. ja myymistän/hoitamistani keikoista +2000e kk jälkeen saisin 20% provikat.
No mitäpä.. työnantaja väitti ettei työkkäri maksautkaan hänelle työllistämistukea tuota 53e kk vaan 35e.. ja siksi hän yksipuolisesti ilmoitti etei maksa pohjapalkkkaa vaan muutaa tuon 1150e / 160h josta saatiin joku vitun 7e tunti liksa jolla en olisi ikinä lähtenyt tohon hommaan.. varsinkin kun ilmeni etten koskaan saisi edes tuota 2tonnin provikkaan oikeuttavaa alkurajaa täytteen. Sitten se ku keikkoja ei ollut ku pari viikossa.. ei siis ollut rahaa edes työssäkäynti kuluihin saati muuhun elämiseen.
Ilmoitin työkkäriin että teen koeaika purun työnantajan kusettamisien takia (se sai 53e tarkastin tädiltäni joka on työkkäris duunis) ja mitä kävi???

3KK VITTU KARENSSIA.. ja koska olin juhannuksena kuulema saanut jonku kurssi lapun työkkäistä aiemmin jota en ollut palauttanut niin siitäki 3kk karanessia.
2012 vuonna olin PUOLI VITUN VUOTTA KARENSSISSA!!! Ja taas.. jos en elättäisi itseäni "harmaalla alueella" niin olisin kadulla nälkäisenä ja vihaisena.. tai linnassa henkirikoksesta.

TÄMÄN TAKIA EN PIDÄ YRITTÄJISTÄ.. NE KUSETTAVAT NIHILISTIT EIVÄT ANSAITSE TÄLLÄISTÄ KAVERIA KUSETETTAVAKSI. Olen yrittäjä ja yritykseni on pysyä lämpimässä kodissa ja että kylmässä jääkaapissa olisi ruokaa. Jos se olisi duuni hommista kiinni niin terve.. koskaan en ole sossuun mennyt vaikka on ollut karenssii yms. Ei anna ylpeys myöden. Näen sit nälkää ja jullaan kamaa vaikka ennemmin.

Huh, hurja tarina. Paljon on ollut paskaa tuuria mukana. Moni heikompiluonteinen olisi varmaan jo vetänyt itsensä kiikkuun tai alkoholisoitunut. Vastaavassa tilanteessa yrittäisin kyllä itsekin tienata elantoni "harmaalla alueella".

Voi vittu nuo uskonnolla aivopestyt ählämit on sekaisin noiden pakkomielteidensä kanssa. Ihan vajakkitouhua. Sama koskee kaikkia kiihkouskovaisia. Aikuiset ihmiset palvovat satuolentoja ja ottavat elämänohjeensa satukirjoista.

TÄMÄN TAKIA EN PIDÄ YRITTÄJISTÄ.. NE KUSETTAVAT NIHILISTIT EIVÄT ANSAITSE TÄLLÄISTÄ KAVERIA KUSETETTAVAKSI. Olen yrittäjä ja yritykseni on pysyä lämpimässä kodissa ja että kylmässä jääkaapissa olisi ruokaa. Jos se olisi duuni hommista kiinni niin terve.. koskaan en ole sossuun mennyt vaikka on ollut karenssii yms. Ei anna ylpeys myöden. Näen sit nälkää ja jullaan kamaa vaikka ennemmin.

Paljon paskaa säkää, mutta... Jos ymmärtää edes alkeellisesti miten yhteiskunta toimii, niin on täysin järjetöntä vihata yrittäjiä. Ilman yrittäjiä ei olisi koko yhteiskuntaa, ilman yrittäjiä olisimme jokainen oman onnemme nojassa, eli yrittäjiä itsekin. Mikään ei estä sua olemasta yrittäjä, eikä mikään pakota sua olemaan kenenkään yrittäjän alaisuudessa. Yrittäjien ansiosta meillä on toimiva hyvinvointiyhteiskunta, jossa myös ne selviävät, jotka eivät yritä.

Jotenkin surullista, että yrittäjä- ja yhteiskuntavastaisia ovat useimmiten ne, jotka niistä eniten ovat riippuvaisia.

No ei ne paskaa puhu jos uutisissa on aiheena että mistä suomeen työpaikkoja lisää. Mol.fi ei kande johtopäätöksiä tehdä, osa duuneista on siellä viel listoilla viikkotolkulla vaikka paikka on täytetty jo. Itelle käyny 3 kertaa noin, että ilmotus on voimassa mutta puhelimessa sanovat et se ois pitänyt poistua sieltä jo aikoja sitten. Kyseessä juurikin muuttohommat/ruokapalvelutyöntekijät.

Joo, ja sit siellä on pysyviä rekrytointifirmojen "työpaikkoja" kans. Aika pitkään oon ollu yhtäjaksoisesti onneks töissä nyt, mutta en oo koskaan löytänyt töitä työkkärin kautta, vaikka hakenut oonkin. Enkä oo varma, onko kukaan lähipiirissänikään.

Enkö mä perustellut asiani.. JOS mulle nyt tässä kaverien kautta tarjoutuu ens kesäksi töitä valmiiksi tutulta alalta yli 2x paremmalla liksalla kuin tuolloin kun olin kaverin faijalla töissä.. niin menen ja teen koko kesän sitä 16h päivää ja teen sitä 4tonnin liksaa ja pidän turpani soikealla ja hoidan hommani. Kyllä mä työtä olen tottunut tekemään 12 kesäisestä ja 15 kesäisestä verokortilla.. ei mulle ole äiti maksanut ku kalsarit ja sukat.. itse olen saanut maksaa kaiken aina.. ja siksi olenki yläkoulusta asti oppinu bisneksen, tuotteina kaikenlaista mikä nyt kaupaksi voitolla menee. Sanon vain sen että yrittäjät ovat säännöstään nihilistejä.. heidän firmassa ei saisi olla menoja.. pelkkiä tuloja.. työntekijätki koitetaan kusettaa tekemään hommia tyyliin ilmaiseksi. Nyt kun yrittäjille on tarjoutunut uusi keino toteuttaa tätä: 9e päivä korvauksella työkkärin rahtaamia reppanoita ja päälle viellä maahanmuuttajia joille ei palkan määrä ole mikään ratkaiseva tekijä vaan se kunnia minkä siitä saa kun voi vaimolle ja tutuille sanoa: Tulin juuri töistä.
Tiedän aika paljon näistä asioista. Tunnen yrittäjiä tarpeeksi tehdäkseni tämän hypoteesin.. sormet ja varpaat.. nostat peukun pystyyn.. tämä peukku edustaa reilua yrittäjää.Kaikki muut ulokkeet edustavat nihilisti kusipäitä jotka ovat kieroja ihmisinä ja viellä kierompia muita ihmisiä kohtaan. Mun moraali on sellainen ettei se asetu työnantajan puolelle jos asiakkaan etua vastaan pitäisi millään tavalla toimia. Olenkin saanut fudut kun olen sanonut asiakkaalle että sua kusetetaan nyt tietoisesti, ja tälläinen ihminen on sitten mennyt johtajalle räyhäämään että teillä on täällä rehellinen mies joka kertoi miten asia on.. että nyt meni aika isotki diilit ohi suun. Mulle on tultu räyhäämään ja uhkailemaan.. olen sanonut että uhkailkaa vaan mä tulen tänne pian sellaisten kaverien kanssa että siitä luetaan sitten uutisista sellaisia artikkeleita missä orpolapset itkee ja kaikilla on paha olla. Yhdesti tosiaaan sanoin että otan tästä lähtiessäni vähän tosta tollaista ja maksatte mulle kivasti 3kk irtisanomisajan liksat kerralla mut mua ei enää huomenna näy.. jos ei rahat näy 3pvä kuluttua niin lompsin tutun toimittajan luo ja me tehdään kiva artikkeli siitä miten teidän firma tietoisesti harrastaa asiakkaiden huijaamita. Tämän jälkeen se ensin niin kovana kaverina esiintynyt homonaama oli aika hiljaista.. näkihän siitä että sisällä kiehui.. mut ku se tiesi kyl hyvin että en puhu lämpimikseni ja olen sanani mittainen.. niin kiltisti meni sitten oman pomonsa juttusille ja sain rahani.

Yrittäjyys on hieno asia silloin kun siitä ei tehdä rahan kiilto silmissä. Ikävä kyllä se menee niin että työllistäjä itse ei tee monesti yhtään mitään, ottaa vaan kermat ja kirsikan.. kun taas ne jotka tekee sen rahan.. eivät saa kuin haukut ja halveksuntaa.. ja joutuu viellä kerjäämään palkkansa ja lomatki roiskitaan kyselemättä sinne mihin niitä ei nimenomaan haluta.. ihan vaan vittuilleessaan jos nyt vaikka "sisäpiiriin" kuuluvat juoppon retkut saisivat omansa miten haluavat ensin.. Niin miettikää sitäkin.. toiset saa ajaa trukkiaki kännissä mut auta armias jos särjet itsesi epäinhimillisiä taakkoja kantaessasi ja joudut saikulle.. sieltä tulee heti irtisanomis uhkauksia yms. kuraa. Vain koska ei kuulu siihen viinankittaaja rinkiin jotka työajan ulkopuolellakin pitävät yhtä ja mätkivät kännissä veljellisesti toisiltaan silmät mustiksi.

Ok.. ihme tilittämistä taas.. EI mua oikeasti kiinnosta kenenkään mielipiteet.. pistäkää vaan firmat kasaan ja vetäkää hillot asikkailtanne vaikka millä konstein jne.
Mä olen yksityisyrittäjä jo 14 kesäisestä kans.. mulla ei ole tapana kusettaa.. kohtuudella leikattua ja luomu kuivahkoa. Koskaan ei kukaan ole kehdannut tulla länkyttämään mitään, koska siinä kohti olen "takaisinostanut" sen ja todennut et ikävä homma kun jatkossa ei olla missään tekemisissä koska en kuuntele turhaa paskaa.
Yrittää pitää, mitkään tukiverkot eivät ole mua auttaneet, hylkyjä hakemuksia ja karenssia elämässä toista vuotta yhteensä. Mä olen liian taitava jätkä ihan totta.. ei tarvi paljon opetella niin sujuu homma kuin homma. Mua on 8/10 kerrasta pyydetty töihin.. syy? No kun se näkyy jo olemuksesta että kyseessä on kaveri jolle ei tarvi paljon neuvoa. Miksi en ole töissä sitten? No siksi kun kukaan ei maksa tarpeeksi siitä, ja ilmaiseksi ei viitsi enää itseään rikkoa.

Mun pointti oli se, että sun on turha vihata yrittäjiä, koska sun ei ole pakko kenenkään alaisuudessa työskennellä. Yrittäjät tarjoavat siis mahdollisuuden. Jos se mahdollisuus ei kelpaa, älä tartu siihen. Niin yksinkertaista. Jos et töitä toiselle, olet joko itse yrittäjä tai työtön.

Mikset sä ole rehellinen yrittäjä? Maksaisit kunnon palkkaa, antaisit lomat kun pyydetään, et mukise saikuista jne? Aivan, koska kannattavaa yritystä ei tosta vain perusteta ja pyöritetä. Ja ennen kaikkea siihen liittyy riskinsä. Kuset hommat ja olet kusessa lopun elämääsi. Kyllä se nyt oikeasti pitäisi tajuta, että yritykset pyrkivät tekemään voittoa. Kysynnän ja tarjonnan laki määrää palkan: yrittäjä määrittelee työntekijän tuoman lisäarvon mukaan palkan. Ei kukaan huvikseen maksele paskalle työntekijälle kovaa palkkaa, eikä puolestaan hyvän työntekijän tarvitse tehdä paskalla palkalla töitä, jos kerta kysyntää riittää. Meillä nykyään vieläpä lait, jotka eivät todellakaan ole yrittäjän puolella.

Mutta joo, eiköhän tää aihe kuuluisi jonnekin ihan muualle.

Edit: Mitenkäs muuten toi sun yrittäjyys, jota olet harrastanut 14-vuotiaasta asti. Jos oikein käsitin, niin et maksa tosta touhusta veroja. Eikö ole vähän ironista puhua ahneista yrittäjistä, jotka haluavat vain rahaa, ja itse samaan aikaan tehdä bisnestä, josta et ole valmis maksamaan yhteiskunnan kuluja?

Heh.. pitäs viellä laittomista touhuista veroilmoitukseen laittaa saldoo.. hyvä läppä kyl.
Miks mä maksaisin veroa, kun mulle ei ole USEIDEN ammattinsa kovinta kärkeä edustavien lääkärien suosituksesta huolimatta myönnetty minkään sortin kuntoutustukea?
Kun rikot itsesi työllä.. niin sulle sanotaan että voi voi.. lääkkeitä turpaan ja takas samaan duuniin kyllä sä pystyt meidän kristalli pallon mukaan siihen.. tai no.. pörssikäyrät kerto ettei sua voida auttaa.

Sanon tämän suoraan.. jos et ole kokenut sitä tilannetta kun työhalu ajaa takaisin tekemään sitä millä jo aiemmin rikoit itsesi.. niin kauan että olet niin paskana ettet pääse aamulla edes kontaaamalla lääkekaapille hakemaan troppia.. niin kauan kun et ole moista kokenut pitkittyneesti.. niin ethän tuomitse sellaista joka pakon edessä elättää itse itsensä niillä konsteilla mihin kyvyt riittävät.. oli se sitten hippiheinän luukutus tai mikä vaan sellainen teko mille ei uhria/kärsijää löydy, mutta jolla saa laskut maksettua ja ruokaa suuhun.. työttömyystuki+asumistuki kun ei valitettavasti riitä kuin vuokraan+sähköön.. ruoka ja lääkkeet eivät mahdu tuohon rahaan. Pitäskö kuolla nälkään vain jotta voisi viimeisinä sanoinaan todeta että olinpahan ainakin rehti mies?

Joo sori vaan offtopic..

Heh.. pitäs viellä laittomista touhuista veroilmoitukseen laittaa saldoo.. hyvä läppä kyl.
Miks mä maksaisin veroa, kun mulle ei ole USEIDEN ammattinsa kovinta kärkeä edustavien lääkärien suosituksesta huolimatta myönnetty minkään sortin kuntoutustukea?
Kun rikot itsesi työllä.. niin sulle sanotaan että voi voi.. lääkkeitä turpaan ja takas samaan duuniin kyllä sä pystyt meidän kristalli pallon mukaan siihen.. tai no.. pörssikäyrät kerto ettei sua voida auttaa.

Sanon tämän suoraan.. jos et ole kokenut sitä tilannetta kun työhalu ajaa takaisin tekemään sitä millä jo aiemmin rikoit itsesi.. niin kauan että olet niin paskana ettet pääse aamulla edes kontaaamalla lääkekaapille hakemaan troppia.. niin kauan kun et ole moista kokenut pitkittyneesti.. niin ethän tuomitse sellaista joka pakon edessä elättää itse itsensä niillä konsteilla mihin kyvyt riittävät.. oli se sitten hippiheinän luukutus tai mikä vaan sellainen teko mille ei uhria/kärsijää löydy, mutta jolla saa laskut maksettua ja ruokaa suuhun.. työttömyystuki+asumistuki kun ei valitettavasti riitä kuin vuokraan+sähköön.. ruoka ja lääkkeet eivät mahdu tuohon rahaan. Pitäskö kuolla nälkään vain jotta voisi viimeisinä sanoinaan todeta että olinpahan ainakin rehti mies?

Joo sori vaan offtopic..

Eli sulle yrittäjyys on sitä, että pysyt leivässä kiinni, ja kaikki muut yrittäjät ovat vain ahneita paskoja? Kummallinen harhaluulo, että kaikki yritykset ovat kultakaivoksia ja omistajilla on miljoonia. Tunnen paremmin yhden pienyrittäjän, joka on taloudellisesti helvetin tiukoilla. Sä varmaan pitäisit kyseistä yrittäjää kusipäänä, koska hän joutuu ensisijaisesti ajattelemaan itseään? Aivan kuten sinäkin joudut.

Ahneudellakin on rajansa, jos tienaisin yritykselläni miljoonia, niin olisi varaa ajatella moraalikysymyksiä. Mutta et sä voi tosissasi ajatella, että kaikki yrityksien säästötoimenpiteet on yrittäjän kusipäisyyttä. Miksi sä kuvittelet olevasi ainoa "yrittäjä", joka on siinä tilanteessa, että jääkaappiin pitää saada ruokaa ja vuokrat maksettua?

Jos muuten palataan edes hieman aiheeseen, niin mustalaisethan lähes poikkeuksetta pääsevät sairaseläkkeelle parikymppisinä. Olisi mielenkiintoista tietää, miten hommat käytännössä mustalaisten kohdalla menee, jos kerta sutkin todettiin terveeksi.

"Ulkomaalaistaustainan 30 vuotias hintelä mies", kohta syytetään rasismista iltalehteä ja voivotellaan traumatisoitunutta taksikuskia. Sit oikeen ihmetellään miks ihmiset haluaa suomalaisen kuskin soittaessaan taksikeskukseen eikä jotain saatanan suomea mongertavaa ahmedia.

Olispa hauska nähdä Riihitontun väittelemässä Sailaksen kanssa...

No, kunhan tämä nykyinen sekopäähallitus vaihtuu, niin seuraava nostaa eläkeikää. Oli sosialistit mukana tai ei. Nythän asiaa pidättelee ainoastaan urpilaisen antama äärityhmä vaalilupaus, josta on pidettävä kiinni, koska toisen lupauksensa (alv:n nosto) he ovat jo pettäneet.
Eipä tuo Sailas ole ihmistä kummempi, omia mielipiteitään hänkin vaan esittää, eikös hänkin jäänyt eläkkelle. Miten eläkeiän nosto ratkaisisi mitään, kun nytkin monet jäävät eläkkeelle ennen virallista eläkeikää ja on paljon työttömyyseläkeläisiä? Monikohan työnantaja pitäisi yli 67-vuotiaiata töissä, kun eivät tahdo edes pitää yli 63-vuotiaita? Kuntien ja valtion hommissa taitaa olla niin kevyet ja helpot työt virkamiehenä, että niistä suoriutuu yli 70-vuotiaskin.

Eläkeiän nostamisessa ei välttämättä ole tarkoitus saada ihmisiä olemaan pidempään töissä vaan saada pienennettyä eläkkeitä. Jos tulee loparit ennen eläkeikää, myös eläke jää pienemmäksi.

Toi eläkeikä on aika työkohtanen juttu kyllä, helpostihan sitä kait papereita pyörittelee jonain pikkuvirkamiehenä vaikka 80 vuotiaaks, mut fyysisissä töissä se raja tulee vastaan kyl aiemmin. Kaikki ei voi olla jotain teräspappoja yli 60 vuotiana jotka oletusarvosesti jaksaa piikata samaa tahtia ku se 25v virolainen kundi vieressä. Pakkiikselta näitä supersankareita varmaan löytyy kyllä roppakaupalla. Jooh, ei ole mun juttu nämä ja offtopic.

Ei tässä mitään muuta kuin se että aina ja ikuisesti jokaikinen minut työllistänyt taho on jollain tapaa kusettanut ja vetänyt altalipan. Teen luettelon jotta erinäiset yhteydet olisivat selkeitä ja niistä voisi halutessaan samaistua ja miettiä miltä itsestä tuntuisi.

.

Kiitos Panostajapenalle valaisevasta kirjoituksestasi! On sulla ollut kyllä paska tuuri työnatntajiesi kanssa, pakko myöntää!!!

Back
Ylös Bottom