Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kyllä mun mielestä on ihan oikein, että maahanmuuttajille opetetaan suomea.Ilman sitä on suht hankalaa integroitua yhteiskuntaan, puhumattakaan siitä, että jokaisen suomessa pysyvästi asuvan kuuluisi osata suomea.

Tottakai pitää opettaa.
Suomen kielen omaksuminen on tärkein osa kotouttamista!
tarkoitin vaan, että voi näitä pakolaispolitiikkamme kuluja... miten se voi noin helvetisti maksaa? Onko niitä opettajia 40 kpl???

tää 1,7 miljoonaa on vaan jäävuoren huippu.

Tulipa tuosta kielenopetuksesta mieleen se Tampereella asuva Nigerialainen lääkäriksi opiskeleva jannu, kaveri on yli 20 vuotta asunut Suomessa ja kaverin Suomenkielestä saa hädintuskin selvää? Tiedän useita maahanmuuttajia jotka ovat oppineet muutamassa vuodessa puhumaan todella hyvää Suomea. Yleensä nämä maahanmuuttajat ovatkin olleet niitä jotka työllistävät itsensä.

Tulipa tuosta kielenopetuksesta mieleen se Tampereella asuva Nigerialainen lääkäriksi opiskeleva jannu, kaveri on yli 20 vuotta asunut Suomessa ja kaverin Suomenkielestä saa hädintuskin selvää?
Noh. Arska on asunut jenkeissä jo jonku 45v ja ei senkään enkusta välillä saa tolkkua :D

Ei kaikki oo kielimiehiä.

kalliiksi tulee: on olemassa avoin työpaikka.
on työtön työnhakija, joka ei ota työtä vastaan. Hän saa valtiolta työttömyyskorvausta.
maahan otetaan vierasperäinen ihminen joka kotoutetaan, annetaan ruoka ja vaatteet ja käytetään kielikurssit. Hän ottaa työn vastaan.

Lopputulos: paikka on täytetty, mutta edelleen työttömyyskorvausta maksetaan velliperse suomalaiselle. Huh heijaa, näin maamme talous kuntoon!

ja niitäkin löytyy, jotka ensin haukkuu mamuja laiskoiksi työtävieroksuviski pummeiksi ja seuraavassa ketjussa itkee ettei kyllä pienipalkkaiseen paskaduuniin itse lähde.

Mietippäs tuota kuviotasi hieman laajemmin niin kulurakenne hyökkääkin lopulta sellaisena kohtuu kestämättömänä naamalle:

Ok.. paikan täytti tänne raijattu työkykyinen ja haluinen mamu mies ja valtio saa nyt siitä tonnin palkasta vajaa pari hunttia suoraa verotuloa.
Samaan aikaan, sen lisäksi että joku työkykyinen suomalainen ei edelleenkään työllistynyt ja tuottaa verotuloa miinusmerkkisesti tottakai myös..
On tuolla muualta tulleella miehellä tässä esimerkissäni vaivaiset 7 kakaraa joiden koulutukset ja lapsilisät ym. kulut katetaan suoraan verolippaasta.. kuten myös vaimon elättäminen ja hyvässä tapauksessa kielikurssit ym. mamu aktivoinnit maksetaan verolippaasta.. Tämä tulokas ei tuota ikänä plussa merkkistä verokertymää perheyksikkönä laskettuna vaan lähemmäs sadan tonnin vuosittaiset miinus merkkiset menot erinäisen palveluiden ja toimeentulon/lapsilisien/kodinhoitotuen/asumistuen/harkinnanvaraisten hankintojen muodossa.
JOS tuota työpaikkaa ei olisi täytetty ollenkaan, niin firma olisi joutunut lopulta käyttämään esim. henkilöstövuokrausfirman palvelua ja sieltä olisi lompsinut joku onneton lapanen täyttämään pestin tosin ei tilaaja firman kirjoille mutta kuitenkin. Tässä tapauksessa Suomi Oy olisi säästänyt aika hyvän siivun rahaa eikä tuolla kadulla tarvisi kansalaisten väistellä noita seitsemää kakaraa jotka isän työssä ollessa ovat hieman villiintyneet ja "hengailevat" jengeissä pahuuksiaan opettelemassa.

Väitän ihan pokkana että aina kun kutsutaan apuihin näitä kultamunia niin miinukselle jäädään sekä suoranaisesti ja välillisesti aivan niin maan vitusti.

Ja edelleen sanon sen ettei KENENKÄÄN (edes sen mamun) pidä mennä tekemään 160tuntista työ ajanjaksoa jollain vitun tonnin palkalla kun sillä ei elä millään ja sossu/kela tasoittaa sitten kuitenkin lopulta isolla kädellä perheen taloutta.. kun mamut (muslat tarkennettuna) eivät päästä naisiaan töihin ku niiden työ on kotona tehdä ruokaa ja olla maha pystyssä koko hedelmällisen ikänsä.

Oikeastaan viime vusoina ainoa valtavirtaa myötäilemätön ja siksi hatunnoston arvoinen teko tuli ent. pääministeri Matti Vanhaselta, joka kuvia kumartamatta paukautti kaiketi ensimmäisenä yhtäkkiä esille tarpeen eläkeiän nostamisesta.

Tiedätkös.. sama homonaama myös oli jehuna kun yritysten kela maksuista luovuttiin.. Eli yksi askel eteen kaksi taaksepäin vai miten sitä sanotaan? Pientä ihmistä kurittassa samalla suuria miljoonia kääriviä juppeja sitten siivetetään maksimoimaan voittonsa.

Tulipa tuosta kielenopetuksesta mieleen se Tampereella asuva Nigerialainen lääkäriksi opiskeleva jannu, kaveri on yli 20 vuotta asunut Suomessa ja kaverin Suomenkielestä saa hädintuskin selvää? Tiedän useita maahanmuuttajia jotka ovat oppineet muutamassa vuodessa puhumaan todella hyvää Suomea. Yleensä nämä maahanmuuttajat ovatkin olleet niitä jotka työllistävät itsensä.

Aika hämmentävää oli kun kaveripiirissä pyöri pitkään eräs kiinalainen nuori mies. Oli asunut 2 vuotta Suomessa ja kaverin suomi oli oikeasti todella vahvaa. Sanavarasto oli lähes yhtä laaja, kun tavallisella suomalaisella ja aksentti hyvin lievä. Samassa työpaikassa oli 5-15 vuotta maassa asuneita thaimaalaisnaisia, joista yksi osasi sanoa vaan hei, kiitos ja moikka. Kiinalaismies oli just sitä ainesta, jota mielestäni tänne kannattaakin ottaa. Yliopiston käyny sivistynyt mies joka yritti saada koulutusta vastaavaa työtä. Ei saanut joten lähti hyvin pikaisesti ruohonleikkaajaksi. Siitä sitten meidän tehtaaseen. Ei jäänyt vollottamaan, kun ei oo koulutusta vastaavaa työtä vaan teki koko ajan jotain ja opetteli koko ajan lisää suomea, jotta osaisi puhua mahdollisimman täydellisesti. Tehtaassa oltuaan pitkän tovin hän lähti vielä suomalaiseen yliopistoon ja nykyään tekeekin sitten työtä, joka vastaa hänen Kiinan ja Suomen yliopistoissa saamaansa koulutusta. Päinvastaista meininkiä kun asemalla notkuminen tai nahkatakki päällä diilaaminen.:)

Tuli mieleen noista töistä, mitkä ei kelpaa, että kyllähän monessa kaupungissa oli vuosia sitten sellainen tilanne, ettei kaupungin bussikuskin duunit kelvannu arvon suomalaisille. Nyt niistä on kuskeista on suht iso osa mamuja. Ja sit valitetaan, että ne vie meidän työt.

Mietippäs tuota kuviotasi hieman laajemmin niin kulurakenne hyökkääkin lopulta sellaisena kohtuu kestämättömänä naamalle:

Ok.. paikan täytti tänne raijattu työkykyinen ja haluinen mamu mies ja valtio saa nyt siitä tonnin palkasta vajaa pari hunttia suoraa verotuloa.
Samaan aikaan, sen lisäksi että joku työkykyinen suomalainen ei edelleenkään työllistynyt ja tuottaa verotuloa miinusmerkkisesti tottakai myös..
On tuolla muualta tulleella miehellä tässä esimerkissäni vaivaiset 7 kakaraa joiden koulutukset ja lapsilisät ym. kulut katetaan suoraan verolippaasta.. kuten myös vaimon elättäminen ja hyvässä tapauksessa kielikurssit ym. mamu aktivoinnit maksetaan verolippaasta.. Tämä tulokas ei tuota ikänä plussa merkkistä verokertymää perheyksikkönä laskettuna vaan lähemmäs sadan tonnin vuosittaiset miinus merkkiset menot erinäisen palveluiden ja toimeentulon/lapsilisien/kodinhoitotuen/asumistuen/harkinnanvaraisten hankintojen muodossa.
JOS tuota työpaikkaa ei olisi täytetty ollenkaan, niin firma olisi joutunut lopulta käyttämään esim. henkilöstövuokrausfirman palvelua ja sieltä olisi lompsinut joku onneton lapanen täyttämään pestin tosin ei tilaaja firman kirjoille mutta kuitenkin. Tässä tapauksessa Suomi Oy olisi säästänyt aika hyvän siivun rahaa eikä tuolla kadulla tarvisi kansalaisten väistellä noita seitsemää kakaraa jotka isän työssä ollessa ovat hieman villiintyneet ja "hengailevat" jengeissä pahuuksiaan opettelemassa.

Väitän ihan pokkana että aina kun kutsutaan apuihin näitä kultamunia niin miinukselle jäädään sekä suoranaisesti ja välillisesti aivan niin maan vitusti.

Asiallista kommentointia ja hyvää pointtia tuot esille! Kun puhuin itse, että joku sen duunin saa, josta kantaväestö kieltäytyy ja jonkun on se paikka täytettävä, niin puhuin yrityksen näkökulmasta. Tuo on täysin totta, että pahimmillaan tuo halpatyöläinen aiheuttaa ison perheensä vuoksi isoja kuluja. Se, että kuinka moni aiheuttaa, on hyvin vaikea selvittää. Sen olen huomannut henk.koht. että näissä ahkerissa mamupiireissä on jonkin verran sellaista yleistä toimeliasuutta ja selkärankaa, eikä välttämättä kupata sossua yms., mutta toiset varmaan kuppaavat sossua kymmenen perheen edestä. Nuo mainitsemasi sadan tonnin menot vuodessa voivat varmaan joidenkin kohdalla toteutua... mene ja tiedä.

Ja edelleen sanon sen ettei KENENKÄÄN (edes sen mamun) pidä mennä tekemään 160tuntista työ ajanjaksoa jollain vitun tonnin palkalla kun sillä ei elä millään ja sossu/kela tasoittaa sitten kuitenkin lopulta isolla kädellä perheen taloutta.. kun mamut (muslat tarkennettuna) eivät päästä naisiaan töihin ku niiden työ on kotona tehdä ruokaa ja olla maha pystyssä koko hedelmällisen ikänsä.

Jokainen tekee niin kun parhaaksi näkee. Itselleni tuli tuollaisista 160 h rupeamista alkuaikoina joku 750 € miinus verot. Vuokra oli silloin 280 € pikkuisesta ja vanhasta kopista, joten siksi sitä kai pärjäsi pikkupalkalla. Alkuun en edes tajunnut kysellä minkään asumistuen perään:) ...armeijan jälkeen pääsi jo hiukan parempipalkkaisiin hommiin ja siitä sitten taas eteenpäin parempaan jne.

Ei mua ainakaa ressaa yhtää et saavat työtä tehdäkseen.. se ressaa kun siitä työstä huolimatta niiden aiheuttamat kulut Suomelle on kestämättömät. Luuletko että jollain bussikuskin palkalla elätetään sellaisia suurperheitä mitä ne sen uskontonsa takia tekee? Jokaisen tuntemani arabi taustaisen tyypin sisarus määrät on siellä kymmenen pinnassa.. tästä teen päätelmän.. että verolippaasta ne elätettään vaikka isi tienaakin sen 1400e - verot.

Meille kansalaisille ei yleisestä tahdon tilasta huolimatta suostuta laskemaan mamujen kulurakennetta.. syykin on selvä.. niiden kulut on about samaa luokkaaa kuin vuosittainen velkaantumisvauhti. ONKO TÄMÄ TARKOITUKSENA?? Vieraskoreutta kansan laskuun ja maksun aika kun tulee ja kun siitä ei selvitä ja kaikki kusee.. niin arvaatko ketkä jättää uppoavan laivan? NO mamut ja politiikot ja politiikkojen lihottamat bisneskarit jotka myös "saunakavereina" tunnetaan. Me olemme kärsijät ja maksajat ja meiltä ei kysytä mitään milloinkaan.. jos saatais kansanäänestys parista aiheesta niin oi voi ja lämmin leipä että tulis selväksi mitä mieltä täällä tästä touhusta ollaan.

Töitä on kiva tehdä ei siinä mitään, mut jokin on vituillaan jos 40h työviikosta pitää silti hakea lisäksi toimeentulotukea että pärjää arkisessa elämässä. Toki joillain voi rahankäyttö olla holtitonta, mut jos ansiotyö ei elätä ni jokin on vituillaan ja pahasti. Työtä tehdään että saa rahaa, eikä tarttis juosta luukulla anomassa tukea kun ei riitä rahat vuokraan. Tää alkaa olla konkreettista jo pk seudulla Ku ei sitä paskapaperiakaan viittis kahteen kertaan käyttää samaan hommaan. Ongelma ei ole siinä että työttömyyskorvaukset olisi järestään passivoivan korkeita, vaan siitä että joillakin aloilla, yleensä näillä isoimmilla sektoreilla palkat on niin alhaset että se tekee sen ns. passivoitumisen mahdolliseksi. Siivoojan liksalla jää ehkä 400e näppiin stadissa jos asuu vaikka 30m yksiössä. Pakkista kun lukee ni täällä ei kukaan tunnu tienaavan alle 2000 brutto, ja sellasta liksaa saa ihan vitun iso siivu työtätekevistä. Ja mä olen tehny kaikkea shaissea ku olin vuoden ilman duunia, 90e oisin saanu sossusta asumistukea mut ei napannu hakea. Aina sai vuokrat kuitenkin maksettua puoliks muijan kanssa. :) Persettä en sentää tarjonnu, mut kaikkea tuli tehtyä.

Tiedätkös.. sama homonaama myös oli jehuna kun yritysten kela maksuista luovuttiin.. Eli yksi askel eteen kaksi taaksepäin vai miten sitä sanotaan? Pientä ihmistä kurittassa samalla suuria miljoonia kääriviä juppeja sitten siivetetään maksimoimaan voittonsa.

1) en halua että suomalaisten työnvieroksujien vuoksi avoimet työpaikat täytetään maahanmuuttajilla. Suomalaiset töihin, jotta yritykset saavat hommat pyörimään ja ihmiset saavat/joutuvat töihin ottamaan itsestään vastuun. samalla säästämme, kun mamuperheet ovat poissa sosiaalitukijärjestelmästämme.

2)en edes yritä kertoa sinulle, mitä yritysten kela-maksujen poistolla saavutettiin ja mihin rakoon tuo poisto tehtiin, koska asenteesi nähtävästi asiaa kohti on jo sellainen, ettei kannettu vesi tule hanhen selässä pysymään.

Joo selittää ne hiihtäjätkin. Tosi hienoa että yrityksiä jeesaillaan vaikka millä verukkein.. se vain et aina kun jotain helpotuksia tehdään niin ne valuu 100% osinkoihin nekin rahat ihan sama mitä koitetaan sepittää.
Näitä maksuja kun poistellaan, niin nyt olisi hyvä rako poistaa alle 20 tonnia vuodessa tienaavilta vero taakka kokonaan.. tuleehan tuosta rahasta kuitenkin alvin ym. muodossa aimo potti takas valtion kassaan.. saataisiin sitä rahaa kiertoon.

Noh. Arska on asunut jenkeissä jo jonku 45v ja ei senkään enkusta välillä saa tolkkua :D

Ei kaikki oo kielimiehiä.

Mä saan jopa kännissä Arskan englannista selvää. Ei ole paha, sitä paitsi leffatha ois paljon huonompia jos aksenttia ei olisi? ;)

Joka tapauksessa: sen kielen oppii jos siihen on motivaatiota. Jos ei 20 vuodessa oikeasti saa kieltä haltuun, niin kyllä se vika löytyy peilistä.

Kylmä ihmisistä piitaamaton oikeistolainen" on todellakin piipertäjien kommentti, jos patistaa terveen ja kyvykkään ihmisiä ottamaan vastuun itsestään.

Tää on aina hauska. Mä oon ite tämmösiä kommentteja kuullut aina aika ajoin, sitten jos äänestät persuja olet rasisti. Vihervasemmisto on outoa sakkia. Mulla on useita todella hyviä ystäviä jotka ovat maahanmuuttajia, mulla on duunikavereina maahanmuuttajia, ja sitten ihan vapaa-ajalla oon mamu nuorten kanssa tekemisissä. Koen itseni ihan suvaitsevaiseksi ja avarakatseiseksi mieheksi, mutta mun mielestä nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi tiukentaa. Työtätekevät mamut on OK, mutta elintasopakolaiset ei.

Ompa mulle huomenna tulossa sekä Venäläistaustainen ja Afrikkalaistaustainen kaveri saunomaan. Molemmat ovat hyviä tyyppejä, jotka ovat parikymmentä vuotta itseään työllistänyt.

T.Humalainen avautuminen.

Noissa mamujen työssäkäynnissä on se ongelma, että suurin osa perheellisistä naisista ei käy töissä. Tuli juuri puhuttua erään mamu kaverin kanssa joka sanoi, että vain 2 hänen tuntemaansa mamu äitiä käy töissä. Ihmekkään kun he tukia tarvitsevat kun perheessä on 7 ihmistä ja vain 1 käy töissä.

Omista töistä voisin sanoa, että tuli tuossa haettua greenpeacelle töihin. Työhaastattelussa älysin, että en ole missään asiassa heidän kanssaan samaa mieltä, mutta silti menen sinne ja teen työni kunnolla mikäli he minut valitsevat. Vain sen takia, että työkokemusta sekin on ja rahalle on aina tarvetta. Tukia en suostu vastaanottamaan.

Tunnen kyllä yhden turkkilaisen diplomi-insinöörinaisen, joka todellakin käy töissä. Eikä ilmeisesti katrasta ainakaan vielä ole pukannut.

Mutta siis valitettavan yleistä, että ei ainakaan tuolta maailmannurkalta naisista pukkaa muuta kun synnytyskoneita. Näistä ei taida duuniin nykysuomessa olla....

- - - Updated - - -

Ja siis asoiden pitäisi mennä juurikin niinkuin tällä diplomi-insinöörigimmalla. On itse oman elämänsä hallitsija, kunnon liksalla kunnon töissä.

Tää on aina hauska. Mä oon ite tämmösiä kommentteja kuullut aina aika ajoin, sitten jos äänestät persuja olet rasisti. Vihervasemmisto on outoa sakkia. Mulla on useita todella hyviä ystäviä jotka ovat maahanmuuttajia, mulla on duunikavereina maahanmuuttajia, ja sitten ihan vapaa-ajalla oon mamu nuorten kanssa tekemisissä. Koen itseni ihan suvaitsevaiseksi ja avarakatseiseksi mieheksi, mutta mun mielestä nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi tiukentaa. Työtätekevät mamut on OK, mutta elintasopakolaiset ei.

Ompa mulle huomenna tulossa sekä Venäläistaustainen ja Afrikkalaistaustainen kaveri saunomaan. Molemmat ovat hyviä tyyppejä, jotka ovat parikymmentä vuotta itseään työllistänyt.

T.Humalainen avautuminen.
...oliks se afrikkalaistaustainen saunakaveri nainen? Kuvaa laittaa?

...oliks se afrikkalaistaustainen saunakaveri nainen? Kuvaa laittaa?

Ei ihan miespuolinen. Mutta kuvia mä voin laittaa!

Yvonne-Okoro-3.jpg

4703729623_da2604eb02_z.jpg

joellekayem.jpg

Mainitsit, että vihervasemmisto on outo sakkia. Loppujen lopuksi mun mielestä nää monet vastakkainasettelut on kaiken kaikkiaan erikoisia. Perussuomalaisista tuntuu löytyvän hyvin monenlaisia suuntauksia. Tiettyjen suuntauksien näkemykset esim. talouspolitiikassa ei eroa juurikaan vasemmistolaisten näkemyksistä. Painotukset on vaan aivan erilaisia. Vasemmisto antaisi sosiaaliturvan aivan kaikille, kun taas perussuomalaiset painottavat kantaväestön asemaa ensin. Vasemmistolle seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat erittäin tärkeitä, kun taas Perussuomalaisille sotaveteraanit ja suomalaiset perinteiset arvot ovat iso juttu. Näiden painotuserojen takia ryhmät vääntävät ja joskus annetaan ymmärtää, että olisivat jotenkin toistensa ääripäitä. Toki Perussuomalaisista löytyy niitäkin ryhmiä, jotka voivat olla hyvin kaukana jonkun yliopistossa opiskelevan vihervasemmistolaisen näkemyksistä, mutta niin isosta ääripäiden kohtaamisesta ei ole kyse, kuin joskus annetaan ymmärtää.

Vielä räikeämpää on se, että näissä äärivasemmistolaisten sekä uusnatsi/rasistiryhmien talouspoliittisissa näkemyksissä toistuvat monesti hyvin samanlaiset asiat. Toiset haluaa äärivasemmistolaisen vallankumouksen ja toiset kansallissosialistisen vallankumouksen. Erot näiden välillä ovat loppujen lopuksi pienet ja ryhmien puheissa toistuvat samat herra- ja kapitalistivihat. Silti molemminpuolin painotetaan vihaa ja taistelua tätä toista "ääripäätä" vastaan. Erot näilläkin ääriliikkeillä tuntuu olevan vain noissa painotuksissa (maahanmuutto, homot, kansalliset perinteet yms.).

Mainitsit, että vihervasemmisto on outo sakkia. Loppujen lopuksi mun mielestä nää monet vastakkainasettelut on kaiken kaikkiaan erikoisia. Perussuomalaisista tuntuu löytyvän hyvin monenlaisia suuntauksia. Tiettyjen suuntauksien näkemykset esim. talouspolitiikassa ei eroa juurikaan vasemmistolaisten näkemyksistä. Painotukset on vaan aivan erilaisia. Vasemmisto antaisi sosiaaliturvan aivan kaikille, kun taas perussuomalaiset painottavat kantaväestön asemaa ensin. Vasemmistolle seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat erittäin tärkeitä, kun taas Perussuomalaisille sotaveteraanit ja suomalaiset perinteiset arvot ovat iso juttu. Näiden painotuserojen takia ryhmät vääntävät ja joskus annetaan ymmärtää, että olisivat jotenkin toistensa ääripäitä. Toki Perussuomalaisista löytyy niitäkin ryhmiä, jotka voivat olla hyvin kaukana jonkun yliopistossa opiskelevan vihervasemmistolaisen näkemyksistä, mutta niin isosta ääripäiden kohtaamisesta ei ole kyse, kuin joskus annetaan ymmärtää.

Vielä räikeämpää on se, että näissä äärivasemmistolaisten sekä uusnatsi/rasistiryhmien talouspoliittisissa näkemyksissä toistuvat monesti hyvin samanlaiset asiat. Toiset haluaa äärivasemmistolaisen vallankumouksen ja toiset kansallissosialistisen vallankumouksen. Erot näiden välillä ovat loppujen lopuksi pienet ja ryhmien puheissa toistuvat samat herra- ja kapitalistivihat. Silti molemminpuolin painotetaan vihaa ja taistelua tätä toista "ääripäätä" vastaan. Erot näilläkin ääriliikkeillä tuntuu olevan vain noissa painotuksissa (maahanmuutto, homot, kansalliset perinteet yms.).

Aluksi, asiallinen ja hyvä postaus.

Vihervasemmistolaiset joita olen tavannut, on todellakin outoja tapauksia. Olen toki tämmöisiä persu idioottejakin tavannut, ei siinä. Molemmat on mun silmissä samaa paskaa. En anna näille yhtään myötätuntoa. Koskee myös äärioikestolaisia ja äärivasemmistolaisia: yhtä idiootteja molemmat. Mun mielestä et vaikuta vihervasemmistolaiselta etkä sitä kai ole, eller hur?

Myöskään en ymmärrä sitä tässä topicissa olevaa juttua, että jos joku sanoo myönteistä vaikkapa työperäistä maahanmuttoa ja monikulttuurisuutta, on mokuttaja. Itse olen oikealle kallellaan, mutta nämä ali-ihmisjutut ja muut on asioita joita en ymmärrä.

Jos Suomessa on niin paljon työttömiä vailla töitä, jotka oikeasti haluaa tehdä töitä, niin miksei heille kelpaa mikä tahansa työ? Avaa mol.fi ja katso paljonko siellä on työpaikkailmoituksia, jotka roikkuu siellä viikosta toiseen. Moni kun ei vaan suostu tekemään mitä tahansa hommia ja moni alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei sovellu tiettyihin tehtäviin.

Luitko edes mitä kirjoitin? Työpaikkoja on huomattavasti vähemän kuin työttömiä, Totta kai MOL sivustolla on avoimia työpaikkoja, kun niitä joskus aina syntyy. Mutta ne roikkuvat avoimet "työpaikat" täyttyisivät varmasti jos ne olisivat oikeita työpaikkoja, normaaleilla työehdoilla.

Back
Ylös Bottom