Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

haha no mites nämä Jussit jotka matkustaa Alanyaan tai Fuerteventuraan ja etsii ensimmäisenä.... "Heikin baarin" :hyvä: ..että saadaan vähän karjalanpiirakkaa ja Lapparia. Tragikoomista jos en sanoisi..
Tiedätkö mitä eroa on turistilla ja maahanmuuttajalla? Toisen niistä olisi hyvä sopeutua, toisella ei ole väliä.

No niinno.. Kukapa ihme haluaisi muuttaa Rovaniemelle tai sitten vielä pienempään paikkakuntaan, jos on mahdollisuus muuttaa pk-seudulle? No offence lapinmiehet. Lande on tylsää.

Ai niinkö? Mä ainakin tunnen ihmisiä joilla on maahanmuuttajia hyvinäkin ystävinä, mulla saattaa itelläkin muutama jopa olla. No mutta yksittäistapauksiahan nämä.

Kun tullaan pakolaisiksi vieraaseen maahan, joka ruokkii, asuttaa, vaatettaa ja työllistää sinut, EI VAAN SAATANA OLE VARAA VALITTAA ETTÄ HALUAN PAIKKAAN JOSSA EI OLE NÄIN TYLSÄÄ!!!

Mihin vittuun tää maailma on menossa? F89:n mielipide on kyllä tyhmin mitä olen aikoihin lukenut...missään.

Pakolaisstatuksen saamisessa on kyse HENKIINJÄÄMISESTÄ EIKÄ MISTÄÄN VITUN VIIHDYTYSKIERTUEESTA!

No niinno.. Kukapa ihme haluaisi muuttaa Rovaniemelle tai sitten vielä pienempään paikkakuntaan, jos on mahdollisuus muuttaa pk-seudulle? No offence lapinmiehet. Lande on tylsää.

Ai niinkö? Mä ainakin tunnen ihmisiä joilla on maahanmuuttajia hyvinäkin ystävinä, mulla saattaa itelläkin muutama jopa olla. No mutta yksittäistapauksiahan nämä.
Ai niin, työn perässähän ne mamut muuttaa itikseen ja varsissuolle :lol2:

Jos vaihtoehtoina on asua isossa kaupungissa, jossa on enemmän mahdollisuuksia, enemmän ihmisiä ja enemmän kaikkea + ei niin saatanan kylmä tai sitten asua landella, jossa kaikkia näitä edellämainittuja on vähemmän ja jossain Rovaniemellä on helmikuussa - 350 astetta, niin miksi vitussa ei saisi valita itseleen mieluisampaa paikkaa, jos semmoinen on mahdollista? Toki jos joku tykkää landemeiningistä niin jääköön sinne.

Omienne seuraan te siellä hakueudutte. Saahan sitä hakeutua. Vapaa maa tää suomi. F89:lle vaan oli kova pala toi tieto.

Enemmän mahdollisuuksia? Ainakin mähiksiä löytää niitä alikulkutunneleita ja juna-asema on must, missä viettää aikaa heimoveljien kanssa.

Asian sivusta. lakipiste seuraa laatudekkareita TV:stä?

...Lisbeth Salander...

- - - Updated - - -

Jos vaihtoehtoina on asua isossa kaupungissa, jossa on enemmän mahdollisuuksia, enemmän ihmisiä ja enemmän kaikkea + ei niin saatanan kylmä tai sitten asua landella, jossa kaikkia näitä edellämainittuja on vähemmän ja jossain Rovaniemellä on helmikuussa - 350 astetta, niin miksi vitussa ei saisi valita itseleen mieluisampaa paikkaa, jos semmoinen on mahdollista? Toki jos joku tykkää landemeiningistä niin jääköön sinne.

paras jakaa nuo ympäri suomea. jos kaikki viedään sinne missä on ns. "kivaa. lämmintä." niin ghettoutuminen on varmaa.

ja ei kai se ole oikein hesalaisiakaan kohtaan että juuri he saavat kaiken niistä koituvan kulun ja vastuksen kontolleen?

Asian sivusta. lakipiste seuraa laatudekkareita TV:stä?

...Lisbeth Salander...

- - - Updated - - -

paras jakaa nuo ympäri suomea. jos kaikki viedään sinne missä on ns. "kivaa. lämmintä." niin ghettoutuminen on varmaa.

ja ei kai se ole oikein hesalaisiakaan kohtaan että juuri he saavat kaiken niistä koituvan kulun ja vastuksen kontolleen?

Oot joskus aiemmin sanonut, että sulla on kokemusta rakennusalalta yli 30 vuoden ajalta. Tosi vaikea kuvitella juttujen perusteella, että näppäimistön takana naputtelisi vähintään viiskymppinen ukko.

..ja itse aiheeseen. Millä tavalla maahanmuuttajat pitäisi jakaa ja millä tavalla estettäisi isoihin kaupunkeihin haluavien pääsy isoihin kaupunkeihin? Pitääkö Kehä 3:n rajalla seistä vartija, jolle pitää näyttää kutsu työhaastatteluun tai printattu todistus saadusta opiskelupaikasta, jotta pääsee sisään? Kerro miten käytännössä ja realistisesti loihtisit tämmöisen systeemin, joka toimisi? En malta odottaa sun vastausta..

Miksi vitussa mä en saa kämppää Helsingin ydinkeskustasta, jos semmoinen on mahdollista? Siel on kaikkee kivaa paljon enemmän kuin nykyisessä asuinpaikassa!

Ei kai tässä kukaan ihmettelekään, miksi mamu mieluummin asuu Helsingissä kuin Lapissa, vaan sitä, mikä helvetin velvollisuus veronmaksajalla on maksaa sen mamun asuminen juuri Helsingissä. Mun puolesta jokainen saa asua juuri siellä missä haluaa, niin kauan kuin siihen on varaa.

EI VAAN SAATANA OLE VARAA VALITTAA ETTÄ HALUAN PAIKKAAN JOSSA EI OLE NÄIN TYLSÄÄ!!!

Itse kirjoitin:

Niimpä. Jos ei postini vieläkään aukea: jos on pienen paikkakunnan sijaan mahdollisuus muuttaa isompaan, niin ei kai se väärää ole muuttaa isompaan? Ainakaan kun on MAHDOLLISUUS SIIHEN.

Mihin vittuun tää maailma on menossa? F89:n mielipide on kyllä tyhmin mitä olen aikoihin lukenut...missään.

Idiooteille pitää rautalangasta vääntää: valtio antaa mahdollisuuden muuttaa isompaan paikkakuntaan sen pienen pohjoisen sijaan, niin mitä väärää siinä on muuttaa sitten?

Pakolaisstatuksen saamisessa on kyse HENKIINJÄÄMISESTÄ EIKÄ MISTÄÄN VITUN VIIHDYTYSKIERTUEESTA!

Voi itku. JÄLLEEN KERRAN: Suomi antaa systeemin mikä mahdollistaa tämän, turhaa alkaa mulla itkemään siitä.

Itse jaoin mielipiteeni - kuka haluaa asua jossain landella? En minä ainakaan.

Se että joillain pienellä älykkyydellä varustetuilla yksilöillä on vaikea hahmottaa tätä, niin ei voi mitään.

Oot joskus aiemmin sanonut, että sulla on kokemusta rakennusalalta yli 30 vuoden ajalta. Tosi vaikea kuvitella juttujen perusteella, että näppäimistön takana naputtelisi vähintään viiskymppinen ukko.

Eikös Mirandos jo sen pojastakin selittänyt täällä? :hyper:

Otan pojan puolesta osaa. Harmi ettei kaikilla ole varaa aborttiin.

[venom];3981579 sanoi:
Miksi vitussa mä en saa kämppää Helsingin ydinkeskustasta, jos semmoinen on mahdollista? Siel on kaikkee kivaa paljon enemmän kuin nykyisessä asuinpaikassa!

Heitätkö nyt vähän tilastoa kuinka moni mamu asuu Helsingin ydinkeskustassa?

Heitäs sitten perään jotain tilastoa siitä kuinka moni elää valtion varoilla, niin voidaan keskustella.

Siellä ei nimittäin kovinkaan moni mamu asu.

Ei kai tässä kukaan ihmettelekään, miksi mamu mieluummin asuu Helsingissä kuin Lapissa, vaan sitä, mikä helvetin velvollisuus veronmaksajalla on maksaa sen mamun asuminen juuri Helsingissä.

Jos mamu haluaa asua Helsingissä, niin mitä väärää siinä on?

Maksaako veronmaksajille vähemmän jos se on jossain landella?

Ei ainakaan kaupungin kämpissä, kun niitä ei keskustassa ole.

- - - Updated - - -

[venom];3981579 sanoi:

Ei kai tässä kukaan ihmettelekään, miksi mamu mieluummin asuu Helsingissä kuin Lapissa, vaan sitä, mikä helvetin velvollisuus veronmaksajalla on maksaa sen mamun asuminen juuri Helsingissä. Mun puolesta jokainen saa asua juuri siellä missä haluaa, niin kauan kuin siihen on varaa.

No voi juntti. Mitä sun haluilla on tekemistä minkään kanssa? Sanoin, että miksi vitussa mamu ei haluisi tulla mielummin isompaan kaupunkiin etelään kuin pieneen kaupunkiin pohjoiseen..?

Ei veronmaksajilla olekaan mikään velvollisuus. Kaupungin kämppiin on jonot ja niihin kaikki tässä maassa asuvat hakevat vapaasti. Ei sen kummempaa. Vai pitäisikö Helsingin, Espoon ja Vantaa Kaupungin asuntojono kieltää ulkomaalaisilta? Sitäkö haet takaa? :D

Voitaisiin sitä kai kuviteellisesti rajoittaa, mutta jokainen ulkomaalainen on yksilö ja ei voida mitenkään siivilöidä niitä työn / opiskelun perään tulevia. Oli miten oli, niin pitäähän se kämppä olla anyway alla, jotta voi aktiivisesti töitä edes hakea ja asettua aloilleen. Menee nyt vähän absurdiksi nää teidän jutut, mikä nyt ei sinällään ole mitään uutta.

Tuskinpa edes kaikille ulkomaalaisille Rovaniemelllä tai Kajaanissa riittäisi töitä. Johan sieltä valuu joka vuosi enemmän ja enemmän kantaväestöäkin tänne etelään mahdollisuuksien perään.

[venom];3981579 sanoi:

En kyllä usko,että ihan ytimessä pakolaisten kämppiä. Mutta esim. Kalliossa, Vallilassa, Kurvissa on 100% varmuudella. Kaupungin maksamia. Ihan kiva täälläkin varmaan on hengata....

Back
Ylös Bottom