Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kovin on ahtaita näkemyksiä täällä. Itse tullut vuosien varrella tehtyä töitä mm. Kiinasta, Intiasta, Saksasta, Meksikosta, Norjasta, Espanjasta, Unkarista ja Etiopiasta olevien maahanmuuttajien kanssa eikä ole koskaan ollut mitään valittamisen aihetta. Yhtälailla nuo tuottavat koodia siinä missä Suomalainenkin insinööri.

Itse näkisin työperäisen maahanmuuton vain positiiviseksi asiaksi, kunhan jätetään sosiaalitapaukset pois kuormittamasta maamme huoltosuhdetta. Niitä meillä riittää ihan omastakin takaa.

Koitappa saaha tänne pelkkiä työntekijöitä.

No se siinä onkin!

Mä ehdotin itse razizzimista ehdotusta että otetaan jengiä niistä maista mitkä tilastojen mukaan tekee töitä täällä. Ja niistä maista joilla on isot rikollisuusasteet ja työttömyysasteet lyödään kovemmat kriteerit päästä maahan.

No se siinä onkin!

Mä ehdotin itse razizzimista ehdotusta että otetaan jengiä niistä maista mitkä tilastojen mukaan tekee töitä täällä. Ja niistä maista joilla on isot rikollisuusasteet ja työttömyysasteet lyödään kovemmat kriteerit päästä maahan.

Näin juuri. 100% samaa mieltä. Tuo ajatus sopivasti jalostettuna ohjaisi maahanmuuttoaa kaikkia miellyttävään suuntaan mutta ei liene tule koskaan totetutumaan, koska rasisimi.

Aasialaiset muijat on yliarvostettuja, Ukrainalaiset ihan ok. Kiovassa on tullut käytyä ja siellä tutustuttua paikallisiin leideihin.

Mutta kyllä se pojat on näin että ei ole mustan naisen voittanutta.

Kovin on ahtaita näkemyksiä täällä. Itse tullut vuosien varrella tehtyä töitä mm. Kiinasta, Intiasta, Saksasta, Meksikosta, Norjasta, Espanjasta, Unkarista ja Etiopiasta olevien maahanmuuttajien kanssa eikä ole koskaan ollut mitään valittamisen aihetta. Yhtälailla nuo tuottavat koodia siinä missä Suomalainenkin insinööri.

Itse näkisin työperäisen maahanmuuton vain positiiviseksi asiaksi, kunhan jätetään sosiaalitapaukset pois kuormittamasta maamme huoltosuhdetta. Niitä meillä riittää ihan omastakin takaa.

Oletko sä lukenut taas yhtään tätä ketjua? Ilmeisesti et. Onko joku kritisoinut mainitsemiesi maiden maahanmuuttajia? Sitähän täällä on ihmetelty, miksi vitussa niitä maahanmuttajia otetaan sieltä ongelmamaista, kun todistetusti parempiakin vaihtoehtoja on.

Se on myös ihan selvää, että maahanmuuttajien pitää parantaa huoltosuhdetta. Tällä hetkellä asia ei todellakaan ole niin, ja se on se mikä porukkaa vituttaa. Täytyy myös muistaa, että Suomessa on satoja tuhansia työttömiä jo ennestään, joten se, että raahataan ulkomailta joku tekemään suomalaisen työt, ei myöskään paranna automaattisesti huoltosuhdetta.

[venom];3956996 sanoi:
Oletko sä lukenut taas yhtään tätä ketjua? Ilmeisesti et. Onko joku kritisoinut mainitsemiesi maiden maahanmuuttajia?

Ei ole tullut koko ketjua luettua, mutta aivan riittävästi kylläkin. Jos satuit lukemaan tuon lakipisteen linkittämän uutisen, niin siinä Vartiainen ehdotti työperäisen maahanmuuton lisäämistä, mutta silti täällä ollaan laittamassa kaveria munista roikkumaan. Työperäinen maahanmuuttohan on juurikin oikea suunta johon tulisi pyrkiä.

Mitä tulee tuohon työpaikkojen viemiseen, niin itse en usko alkuunkaan, että avoimien työpaikkojen määrä olisi jotenkin kiinteästi määrätty ja että maahanmuuttajan työpaikka olisi automaattisesti suomalaiselta pois. Itsekin tiedän useampia maahanmuuttajia jotka ovat olleet perustamassa Suomeen uusia startup yrityksiä ja osasta on syntynyt aivan kannattavaa liiketoimintaakin.

Jos vain on halua, niin tuskin pitäisi olla mitenkään mahdotonta kiristää maahanmuuttoon liittyviä lakeja työperäistä maahanmuuttoa suosivammaksi. Esimerkiksi jenkkeihin maahanmuutto taitaa vaatia näytön olemassa olevasta työpaikasta (pl. avioliittoon liittyvät maahamuutot), jonka pitäisi melko hyvin suodattaa ei-työperäistä maahanmuuttoa.

Toinen tekijä on, että yritysten pitäisi enemmän panostaa ulkomailta rekrytointiin mikäli haluavat tänne lisää osaavaa työvoimaa.

Toinen tekijä on, että yritysten pitäisi enemmän panostaa ulkomailta rekrytointiin mikäli haluavat tänne lisää osaavaa työvoimaa.

Mielestäni kotimaisten yritysten kannattaisi aina ja ensisijaisesti suosia Suomalaista työvoimaa mikäli sen alan porukkaa istuu työttömänä. Jos ei ole, sitten vasta ulkomailta.

Ei ole tullut koko ketjua luettua, mutta aivan riittävästi kylläkin. Jos satuit lukemaan tuon lakipisteen linkittämän uutisen, niin siinä Vartiainen ehdotti työperäisen maahanmuuton lisäämistä, mutta silti täällä ollaan laittamassa kaveria munista roikkumaan. Työperäinen maahanmuuttohan on juurikin oikea suunta johon tulisi pyrkiä.

Yleensä kun julkisuudessa puhutaan työperäisestä maahanmuutosta, niin sillä tarkoitetaan lähinnä koneinsinöörejä yms. luku- ja kirjoitustaidottomia tulevaisuutemme toivoja...

"Lieksan somaliyhteisö kasvaa marraskuussa 24 uudella jäsenellä, minkä jälkeen heitä on n. 200. Kaikki tulevat ovat saman ydinperheen jäseniä. Suomeen pääsee ns. kasvattilapsia, hekin ovat pääasiassa setien ja tätien lapsia kertoo Lieksan sosiaalijohtajaksi ylennetty Soile Syrjäläinen. Hän on pahoillaan kaavaillusta kiristyksestä perheenyhdistämispolitiikassa. Lieksan somaleista on 80% alle 35 vuotiaita. Syrjäsen mielestä se on vain huhu, että somalit rakentavat elämänsä sosiaaliavustusten varaan. "Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti, mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Kielen osaaminen taitaa olla yksi kompastuskivi kanssa. Varmaan esimerkiksi palveluammatit työllistäisi ihan mukavasti, mutta ei siitä oikein tule mitään, jos et puhu suomea.

Meillä on uusi EU-tittelinhaltija nyrkkeilyssä joka on juuriltaan Kosovolainen, kelpaako tämä kaikista pahimmillekkin Halme faneille?

ja MÖYKKYNEN, ihan ok, mutta ei ole ebony chicksin voittanutta!

Yleensä kun julkisuudessa puhutaan työperäisestä maahanmuutosta, niin sillä tarkoitetaan lähinnä koneinsinöörejä yms. luku- ja kirjoitustaidottomia tulevaisuutemme toivoja...

"Lieksan somaliyhteisö kasvaa marraskuussa 24 uudella jäsenellä, minkä jälkeen heitä on n. 200. Kaikki tulevat ovat saman ydinperheen jäseniä. Suomeen pääsee ns. kasvattilapsia, hekin ovat pääasiassa setien ja tätien lapsia kertoo Lieksan sosiaalijohtajaksi ylennetty Soile Syrjäläinen. Hän on pahoillaan kaavaillusta kiristyksestä perheenyhdistämispolitiikassa. Lieksan somaleista on 80% alle 35 vuotiaita. Syrjäsen mielestä se on vain huhu, että somalit rakentavat elämänsä sosiaaliavustusten varaan. "Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti, mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Ei saatana. Repesin ihan totaalisesti :hyper:

Joko Soilella on hyvä sarkasmin taju tai sitten koko akka on pahasti kujalla :D

Back
Ylös Bottom