No ei mun kokemusten mukaan venäläiset kyllä puhu suomea eikä englantiakaan. Ei tarvi mennä kun viipuriin, saatikka edemmäs. Koulutetut osaa kyllä, varsinkin ulkomailla asuvat. Mukavia ne venäläiset on, mulla on venäläisiä kavereita ja onpa kokemusta naisistakin, mukavia ne on jos ne kokee että oot samaa porukkaa, niin tarjoillaan jatkuvasti. Täytyy vaan tuntea joku niiden kaveri niin juttuun tulee kyllä. Naiset ei kyl ole maineensa veroisia, ne on vähän et maine on huono, ja ulkonäkö on lutkahtava, mutta imo. ne ei ole mitään hirveän helppoja, itse huomannut että esim. niille pitää ostaa ihan eritavalla kaikkia pikkulahjoja, kantaa niiden tavaroita, avata ovet jne, mitä ei tule koskaan oikeastaan tehtyä kenellekään, paitsi venäläisille tytöille..

Mitä oon läheisemmässä tuttavuudessa ollut 3 eri venäläistytön kanssa, ja mitä muutama kaveri on parisuhteessa moisten kanssa, ne on jotenkin vähän tunteellisempia, impulsiivisempia kuin suomalaiset, eli ne on helpommin riitelemässä tai vetää itkuparkuraivarit. (tosin niistä 3:sta naisesta joiden kanssa on jotain enemmän ollut, vain 1 oli italialaisen temperamentin omaava, muut oli enemmän kuin suomalaiset)
Osa niistä kyllä on aika miten sen nyt sanoisi.. luonteikkaita. Oikeastaan (itse osaan jonkun verran venäjää, ja olen käynyt todella paljon siellä) kielitaito on tärkeää, suurimmaksi osaksi siellä ei puhuta muuta. Ihmisinä ne on vähän sellaista hällä-väliäporukkaa, mukavia ja seurallisia, mutta silti siellä on kaikki asiat aina vähän sinnepäin..
Voisin kyllä muuttaa pietariin, jos saisin töitä sieltä, siellähän sitä kieltäkin paremmin oppisi, todellakin haluaisin venäläisen naisen, tykkään niistä, ne on kauniita, mukavia ja fiksun oloisia, ja on voittopuoleisesti positiviisia kokemuksia niistä, ja siellä on ihan kiva käydä, kävisin pidemmälläkin jos oisin rahoissani. Rasisteja ne kyllä on, viimevuonna mulla oli juttua venäläistytön kanssa, ja se kysyi multa että "haittaako sua jos aletaan seurustelemaan että mä en ole suomalainen" no sanoin että en mä naisilta passia kysy, ei mulle ole mitään väliä sillä mistä se nainen on. No vastaus: En kyllä ikinä olisi mustan miehen kanssa, oisitko sä muka mustan kanssa vaikka?? Suomalaiset naiset EI todellakaan kyllä sano tota ainakaan ääneen:D