Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Näin nopeasti tulee heti mieleen Egyptin kopti kristittyjä vastaan tehdyt iskut jatkuvasti, niistä ei kirjoiteta Suomen mediassa koska muslimit tekee niitä, ja eikös Nigeriassa ole se harva se päivä niitä iskuja. Käykäähän lukemassa tästä sivulta asioita http://www.thereligionofpeace.com/ tossa nyt suoraan kuva Egyptin poliisin toiminnasta. Kannattaisi oikeasti herätä todellisuuteen. Mites Saudi-Arabiassa suhtaudutaan kristittyihin?:)

Et tiedä mistä puhut, joten kannattaa olla hiljaa. Egyptin koptikristittyjä kohtaan tapahtuneiden iskujen takia MUSLIMIT ovat päättäneet suojella koptikristittyjä tekemällä kirkkojen ulkopuolelle MUSLIMEISTA koostuvia ihmismuureja, jottei kristittyjä kohtaan voida hyökätä:

Muslims turned up in droves for the Coptic Christmas mass Thursday night, offering their bodies, and lives, as “shields” to Egypt’s threatened Christian community

http://english.ahram.org.eg/News/3365.aspx

Disgustia lainaten: Get your facts right, bitch.

Egyptiläisten poliisien väkivaltainen toiminta ei kerro normi-egyptiläisestä, vaan korruptoituneen poliisin toiminnasta. Sitähän vastaan (ja monia muita asioita) egyptiläiset vähän väliä osoittavatkin mieltään.

Vai näyttääkö nämä poliiseilta?:

Tahrir-Sq.1.jpg

Nämä miljoonat ihmiset haluaa Egyptistä nimenomaan uskonnon -ja sanavapaan maan, jossa ei ole korruptiota (aloittivat Mubarakin syrjäyttämisellä). JOTEN HERÄÄ SÄ TODELLISUUTEEN URPO. Sä oon niin propagandalla aivopesty jätkä ku voi vaan olla.

Kyllähän sen toki ymmärtää että nuo kapinoivat lähi-idän ihmiset haluavat parempaa elämää ja itse sen heille myös toki soisin. Suurena vaarana tässä kuitenkin näen, että ensimmäiset vaalit on samalla viimeiset, kun mullahit pääsee valtaan.

Ainoaksi vaihtoehdoksi asioiden parantumiselle siis jää islamin maallistuminen... Mitä tuskin koskaan tulee tapahtumaan. Tai no, onhan Turkissa onnistuttu sentään jotenkuten, mutta sielläkin on armeija joutunut viheltämään pelin välillä poikki.

Millä te maahanmuuttoon kielteisesti suhtautuvat meinasitte tulevaisuudessa lapsillenne selittää asiaa? Lapsenne luokalla on tytöllä aina huivi päässä tai joku on ihonväriltään erilainen. Toteatte, että ei niiden lasten pitäisi edes olla täällä? Monikulttuurisuus tulee lisääntymään tulevaisuudessa, halusitte sitä tai ette.

Millä te maahanmuuttoon kielteisesti suhtautuvat meinasitte tulevaisuudessa lapsillenne selittää asiaa? Lapsenne luokalla on tytöllä aina huivi päässä tai joku on ihonväriltään erilainen. Toteatte, että ei niiden lasten pitäisi edes olla täällä? Monikulttuurisuus tulee lisääntymään tulevaisuudessa, halusitte sitä tai ette.
Ohi menevä muotivillitys tämä monikulttuuri hössötys.

Mun puolesta tänne saa tulla, jos on halu tehdä töitä tai opiskella ja ei perseile. Eikä halua muuttaa vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä, ainakaan sellaiseen suuntaan, mikä on kantaväestölle vieras tai jopa vihamielinen.

Mielellään tietysti korkeasti koulutettua porukkaa, kiitos. Tämä on vaan taasen tehty turhankin vaikeaksia EU:n ulkopuolelta ilman pakolaisstatusta.

Kyllähän sen toki ymmärtää että nuo kapinoivat lähi-idän ihmiset haluavat parempaa elämää ja itse sen heille myös toki soisin. Suurena vaarana tässä kuitenkin näen, että ensimmäiset vaalit on samalla viimeiset, kun mullahit pääsee valtaan.

Ainoaksi vaihtoehdoksi asioiden parantumiselle siis jää islamin maallistuminen... Mitä tuskin koskaan tulee tapahtumaan. Tai no, onhan Turkissa onnistuttu sentään jotenkuten, mutta sielläkin on armeija joutunut viheltämään pelin välillä poikki.

Kyllä. Turkissa hallitseva islamilainen veljeskunta päätti, että uskonto ja laki erotetaan toisistaan täysin. Tämän jälkeen turkin talous alkoi kasvamaan melkein samaan vauhtia kiinan kanssa.

Noista egyptin vaaleista sen verran, että viime vuoden kansannousun jälkeen egyptiin tuli laki, että uudet vaalit järjestetään joka viides vuosi. Sekä presidentin parlamentin kohdalla. Kyllä noita askeleita parempaan suuntaan otetaan.

Monikulttuurisuus tulee lisääntymään tulevaisuudessa, halusitte sitä tai ette.

Niin tulee, ja ei haluta.

Mutta voisitko esimerkiksi sinä (tai joku muu maahanmuuttoa kannattava ihminen) kertoa ja valaista meitä muita imbesillejä niistä hyvistä ja positiivisista asioista joita hyvin erilaisten kulttuurien yhdistäminen ja yhteennaittaminen tuo tullessaan? Unohdetaan ihonvärit ja muut toisarvoiset seikat, puhutaan nyt vaan eri kulttuureista ja vaikkapa uskonnosta. Luuletko että esimerkiksi jokin muslimimaa omasta mielestään rikastuisi kovastikkin jos esimerkiksi minä muuttaisin sinne ja alkaisin vaatia "oman" kulttuurini mukaisia muutoksia heidän tapaansa toimia? Mitä he siitä hyötyvät (tai rikastuvat, niinkun nykypäivänä on trendikästä sanoa)?

Siinä missä mielestäni me ei rikastuta yhtään tällä maahanmuutolla, ei myöskään mikää muu kulttuuri rikastuisi sillä että sinne muuttaisi hyvin alkoholiinmenevä Suomalainen peruspetteri sukulaisineen. Avarakatseisuus ja suvaitsevuus (tiettyyn pisteeseen saakka) on hyvin positiivisia asioita mutta totuus kuitenkin on se, että se ei ihan sormia napsauttamalla kuitenkaan toteudu.

En sano mitään muiden tänne kirjoittaneiden mielipiteistä, mutta itse on ole missään vaiheessa varsinaisesti vaatinut, että rajat auki ja kaikki tänne. Se mitä itse haluaisin suomalaisilta nähdä, olisi juuri tuo tietynlainen suvaitsevaisuus. En nyt tarkoita, että raiskauksia ja rikoksia pitää kenenkään suvaita, ei ulkomaalaisilta eikä suomalaisilta. Suomessa kuitenkin asuu myös niitä ns. hyviä maahanmuuttajia. Heidän elämästään ei tule ainakaan yhtään sen helpompaa sillä, että osa ihmisistä tuntuu pitävän kaikkia maahanmuuttajia huonoina ihmisinä. Myös siitä ajatuksesta olisi hyvä päästä eroon, että maahanmuuttajat tulevat tänne vain elämään meidän kustantamilla varoilla. Oman elämän luominen esimerkiksi sodan jaloissa ei varmasti ole helppoa, siksi ymmärräm hyvin miksi nämä ihmiset lähtevät sodan jaloista rakentamaan parempaa elämää jonnekin muualle, vaikka Suomeen.

Itse tulen tulevaisuudessa työskentelemään lasten parissa ja siksi tämä suvaitsevaisuus asia on mielestäni tärkeä. Lapset ottavat oppia aikuisilta ja muokkaavat ja rakentavat omia mielipiteitään sen mukaan. Monet aikuiset voisivat siinä mielessä ottaa lapsista oppia, että heille ihonvärillä tai etnisellä taustalla ei ole merkitystä. Monelle aikuiselle sillä tuntuu olevan liikaakin väliä.

Summa summarum, itse kaipaan sitä tietynlaista suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä ihan jokaista ihmisryhmää kohtaan. Suomalaiset kun eivät itsekään ole mitään mallikansalaisia, vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan.

Summa summarum, itse kaipaan sitä tietynlaista suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä ihan jokaista ihmisryhmää kohtaan. Suomalaiset kun eivät itsekään ole mitään mallikansalaisia, vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan.

toivotaan että nämä pakolaiset näyttäisivät meille ensiksi suvaitsevaisuutta meitä kohtaan, ja kunnioitusta meidän kulttuuriamme kohtaan, sitten voitaisiin katsoa jos tultaisiin vastaan siinä suvaitsevaisuudessa.

uskotko että mamut oppii olemaan epärasistisia ja suvaitsevaisia meitä ja meidän käytäntöjä kohtaan? itse pidän sitä aika epätodennäköisenä, kulttuurit ei vaan fuusioidu keskenään. koko ihmiskunnan ajanhan eri kulttuurit on murhannu toisen tieltään, en pahemmin niiden fuusioitumisista ole tietoinen.

Niin eli jos kaveri lyö sua, niin sä tempaset heti takaisin? Ymmärtäisin ton ajattelutavan 3-vuotiaalta, mutta uskon ja toivon, että aikuiset ihmiset osaisi ajatella hieman pidemmälle.

niin ja jos kaveri uhkaa sua aseella ja sanoo tappavansa sut niin pidät oman mutkas kotelossa ja annat toisen ampua ekana? itse uskon ja toivon että aikuinen ihminen osaisi ajatella tätä koko asiaa kokonaisuudessaan hieman pidemmälle ja ymmärtävän sen että tää touhu ei vaan toimi, sä kuittasit mun viime postauksen väittämällä mun ajatustapaani lapselliseksi mutta et kommentoinut varsinaisesti sen sisältöä missään vaiheessa, et kai sä kiertele?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/il-koulupojat-raiskasivat-15-vuotiaan-tyton-metsassa/art-1288462942589.html?ref=huuto-tf-promo6

oliskohan ollu mamut taas asialla? vois olla ku malmissa päin tapahtunu. ja jos näin oli niin oli kyllä ihan muijan oma vika jos lähti mokkamunien matkaan.

ja todiste tuli siitä että olin epäilyksineni oikeassa

taitavasti jätetty taas kertomatta että oli mamut asialla, ja kommenttisuodatinki toimii hyvin koska ensimmäisenä kommenttinä näkyy suomalaisten raiskarien moittiminen jossa kehotetaan meitä saamaan eka omat raiskarimme kuriin. voi lol sanon tähän väliin.

Jepjep, ja kukakohan maksaa nuokin korvaukset? Niinpä niin. Kulttuurimme rikastui jälleen... eikun siis köyhtyi. Näin se pojat menee, vai mitäs Tane on mieltä? :rock:

tane on sitä mieltä että koska asialle ei voida mitään niin se on hyväksyttävä ja siitä on pidettävä.

Back
Ylös Bottom