Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tohon boldattuun kohtaan: Miten toi sun jatkuva päivittäinen kitinä, ininä ja itku vaikuttaa asioihin tai muuttaa asioita. Vedä happea välillä. Kaikki tietää, että sua ottaa sipuliin ja sä haluat muuttaa Jenkkeihin. Vaihtaisitko jo levyä. Äijä on repinyt hiuksia jo koko vuoden ja menkat vaan pahenee koko ajan.

Ymmärrän, että jotkut asiat vituttaa ja joitain ne vituttaa vielä enemmän. Mut miks sun pitää pilata sun päivät tämän asian takia? Miksi nykyinen mamupolitiikka häiritsee sua noin paljon? Vaikuttaako se suoraan sun henkilökohtaiseen elämään jollain tavalla? Ja korostan vielä kerran, että ymmärrän täysin, ettei joku + sinä ole tyytyväisiä nykyiseen käytäntöön, mutta se, että se häiritsee NOIN paljon, ihmetyttää.

Sori jos oli provosoiva viesti ja ymmärrän jos tämä poistetaan. :piis:

Kyllä monesti mamujen toilailut häiritsee henkilökohtaista elämää.

Vituttaa tommoset apinat. ONNEKSI noi apinat kuuluu hyvin pieneen vähemmistöön vähemmistön edustajista.

Mietin vain, että taitaa Britanniassa olla jo enemmän, kuin vähän tuota sakkia.. Kadulla väkivalta on tainnut lisääntyä ihan kohtuullisesti viime vuosina vai elänkö elokuva-maailmassa..

Kaikkein paras olisi, että jos ei ole 3kk oppinut kieltä ja 6kk ehtinyt saada töitä, niin next. Eikä mitään "jonon ohi" asuntolistoilla hommia. Kaikki muu perseily valtion puolesta myös minimiin, elää ne opiskelijatkin muutamalla satasella, niin saa se somppukin opetella siihen..

Sinä Disgust olet varmasti tottunut ählämi menoon mutta minä haluan Suomelle parasta, en halua että Suomi taantuu Iranin tai Marokon tasolle, se on varmaan sinun salainen haaveesi. Sinun sukulaisiasi ku ruvetaan rahtaa Finnairin koneisiin nippusiteissä ni minä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi siihen työhön. Ai että joku+minä olen kyllästynyt tähän Suomen menoon? Aika vihervasemmistolainen ajatusmaailma, kiellät totuuden ja muokkaat sitä omaan maailmankuvaasi sopivammaksi.

mmm.. nope, vaan tarkoitin, että noi perseilevät kiittämättömät paskias vähemmistön edustajat ovat onneksi vain pieni osa vähemmistön edustajista. Eli pointti oli, että suurin osa vähemmistön edustajista kuitenkin on ihan fiksua sakkia. Sori jos olin epäselvä.
Disgust, pari kysymystä, ihan asiallisessa tarkoituksessa. Tämän pakkiksen juupas - eipäs - väittelyn seuraaminen on sen verran haastavaa, että sun mielipide on pariin asiaan jäänyt selväksi.

1. On tilastollinen fakta, että ulkomaalaiset tekevät prosentuaalisesti omaan lukumääräänsä suhteutettuna hirvittävän paljon raiskauksia. Tämä siis poimittu sisäministeriön tiedotteesta.

2. Olemmeko yhtä mieltä siitä, että vähemmistöistä tämä "paskasakki", on vähemmistö suhteessa kunnollisiin? Tämä siis erittelemättä eri kulttuurien edustajien tms. suuruutta/pienuutta tuon paskasakin koostumuksessa, koska siitä ei ole mitään tutkittua faktaa. Tarkemmin tarkoitan sitä, että itsestäni tuntuu, että esimerkiksi itä-afrikkalaiset ovat suuremmin edustettuina ks. joukossa kuin vaikka ranskalaiset insinöörit, mutta en voi sitä varmaksi tietää. Jätetään se siis huomiotta.

3. Olemmeko yhtä mieltä siitä, että tämä pieni paskasakki pilaa tämän lopun kunnollisen porukan maineen ja oikein perusteellisesti?

4. Jos olemme, eikö mielestäsi olisi järkevintä koittaa kaikin mahdollisin keinoin (ihmisoikeuksien puitteissa toki) karsia tuo paskasakki pois ja paiskata pellolle? Tällöinhän myöskin rasistiset rikokset pienenisivät (vaikkakin varmasti viiveellä, koska maineen palautus ei käy yhtä nopeasti kuin sen menetys) ja näillä kunnollisilla maahanmuuttajilla olisi parempi olla täällä. Mihin me tarvitsemme tätä paskasakkia? (Ei sillä että tarvitsisimme suomalaisiakaan vastineita)

5. Jos olemme yhtä mieltä kaikesta, olen hämmästynyt. Koska itse em. kohtien takia koen itseni maahanmuuttokriittiseksi nykykeskustelun valossa, mutta kirjoituksistasi taas saa sellaisen kuvan ettet sinä sitä ole.

Sinä Disgust olet varmasti tottunut ählämi menoon mutta minä haluan Suomelle parasta, en halua että Suomi taantuu Iranin tai Marokon tasolle, se on varmaan sinun salainen haaveesi. Sinun sukulaisiasi ku ruvetaan rahtaa Finnairin koneisiin nippusiteissä ni minä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi siihen työhön. Ai että joku+minä olen kyllästynyt tähän Suomen menoon? Aika vihervasemmistolainen ajatusmaailma, kiellät totuuden ja muokkaat sitä omaan maailmankuvaasi sopivammaksi.

Kiitos kun ilmoittauduit. Kovin kohteliasta. Mulla on kokonaiset yksi ulkomaalainen sukulainen täällä, joten helpolla pääset.

En koskaan ole sanonut, että tue nykyistä politiikka täysin. Näin avokätistä vastaanottoa pitäisi rajottaa ja esim. perheenyhditämisten sääntöjä ja muita rajoitteita pitäisi tiukentaa, ja uskon että kohta tiukennetaankin.

Tämä sun teksti muistutti mulle miksi mä koskaan lopetin sun kanssa väittelyn. Toivottavasti olet vain yksittäistapaus.

Toi perheenyhdistämisjuttu on mulle vähän hämärä juttu. Siis oletetaan, että nyt Suomessa on sota ja on pakko päästä täältä pois pakoon. Miksi helvetissä lähtisin yksin minnekään pakoon ja jättäisin sukulaiset tänne kärsimään? Jos lähdetään, niin sitten porukalla. Vai onko tossa hommassa se, että neekerit keksivät näitä sukulaisia sitten täällä ollessaan, että saavat toveritkin tänne loisimaan?

Ovatko noi hiilisäkit niin munattomia kusipäitä, että luikkivat pakoon ja jättävät perheensä pulaan, sitten täällä itkevät, että äiti äiti, ikävä?

mmm.. nope, vaan tarkoitin, että noi perseilevät kiittämättömät paskias vähemmistön edustajat ovat onneksi vain pieni osa vähemmistön edustajista. Eli pointti oli, että suurin osa vähemmistön edustajista kuitenkin on ihan fiksua sakkia. Sori jos olin epäselvä.
niin niin mutta mitä vähemmistöä tarkoitat.

Kun mun silmissä ainakin vain hyvin pieni osa kaikista tummahipiäisistä on tuollaisia "apinoita"

Sompuista taasen hyvin paljon suurempi osa. Ja somaleitahan nuo oli.

Toi perheenyhdistämisjuttu on mulle vähän hämärä juttu. Siis oletetaan, että nyt Suomessa on sota ja on pakko päästä täältä pois pakoon. Miksi helvetissä lähtisin yksin minnekään pakoon ja jättäisin sukulaiset tänne kärsimään? Jos lähdetään, niin sitten porukalla. Vai onko tossa hommassa se, että neekerit keksivät näitä sukulaisia sitten täällä ollessaan, että saavat toveritkin tänne loisimaan?

Ovatko noi hiilisäkit niin munattomia kusipäitä, että luikkivat pakoon ja jättävät perheensä pulaan, sitten täällä itkevät, että äiti äiti, ikävä?

Kyse on nimenomaan siitä että tänne tulee ensin Alibaba ja seittemän veljestä ja sen jälkeen tänne tulee sata heidän oletettua sukulaista, se on sitä perheenyhdistämistä parhaimmasta päästä ja sitäkun ei useasti pysty kukaan todistamaan et onko nuo sata sukulaista mitään sukua näille Alibaballe ja hänen veljille. Silti he saavat tulla tänne koska heidän oletettu perhe on jo täällä. Noin kärjistetysti sanottuna.

Disgust, pari kysymystä, ihan asiallisessa tarkoituksessa. Tämän pakkiksen juupas - eipäs - väittelyn seuraaminen on sen verran haastavaa, että sun mielipide on pariin asiaan jäänyt selväksi.

1. On tilastollinen fakta, että ulkomaalaiset tekevät prosentuaalisesti omaan lukumääräänsä suhteutettuna hirvittävän paljon raiskauksia. Tämä siis poimittu sisäministeriön tiedotteesta.

2. Olemmeko yhtä mieltä siitä, että vähemmistöistä tämä "paskasakki", on vähemmistö suhteessa kunnollisiin? Tämä siis erittelemättä eri kulttuurien edustajien tms. suuruutta/pienuutta tuon paskasakin koostumuksessa, koska siitä ei ole mitään tutkittua faktaa. Tarkemmin tarkoitan sitä, että itsestäni tuntuu, että esimerkiksi itä-afrikkalaiset ovat suuremmin edustettuina ks. joukossa kuin vaikka ranskalaiset insinöörit, mutta en voi sitä varmaksi tietää. Jätetään se siis huomiotta.

Erikoisesti muotoiltu toi ensimmäinen lause, mutta kyllä taidamme olla samaa mieltä. Ja tätä paskasakkia on valitettavasti tietyissä roduissa enemmän kuin muissa. Jos sitä hait takaa.

3. Olemmeko yhtä mieltä siitä, että tämä pieni paskasakki pilaa tämän lopun kunnollisen porukan maineen ja oikein perusteellisesti?

Edelleen erittäin samaa mieltä.

4. Jos olemme, eikö mielestäsi olisi järkevintä koittaa kaikin mahdollisin keinoin (ihmisoikeuksien puitteissa toki) karsia tuo paskasakki pois ja paiskata pellolle? Tällöinhän myöskin rasistiset rikokset pienenisivät (vaikkakin varmasti viiveellä, koska maineen palautus ei käy yhtä nopeasti kuin sen menetys) ja näillä kunnollisilla maahanmuuttajilla olisi parempi olla täällä. Mihin me tarvitsemme tätä paskasakkia? (Ei sillä että tarvitsisimme suomalaisiakaan vastineita)

Samaa mieltä. Osittain. En tiedä minkälaiset sopimukset Suomella on ja kuinka Suomi voi lyödä liinat kiinni jonkun tietyn maan kohdalla. Ja vaikka olisi niin en nyt kuitenkaan suoralta kädeltä löisi ovea kiinni esim. kaikille somaleille, vaikka heillä nyt tuntuisi olevan vaikeinta sopeutua tänne. Tiukemmat rajoitukset tietyille maille. Se olisi mun mielestä paras ratkaisu. Nyt kun se tuntuu olevan mahdoton vaihtoehto, niin perheenyhdistämisvaatimuksia jos tiukennattaisiin kaikkien maiden kohdalla, rajattaisiin automaattisesti potentiaalisia "ongelmaperheitä" jotka ei työllisty, elää tuilla ja ajautuu mahdollisesti väärille poluille.

5. Jos olemme yhtä mieltä kaikesta, olen hämmästynyt. Koska itse em. kohtien takia koen itseni maahanmuuttokriittiseksi nykykeskustelun valossa, mutta kirjoituksistasi taas saa sellaisen kuvan ettet sinä sitä ole.

Jos nuo mun edellämainitut vastaukset on maahanmuuttokriittisyyttä, niin sitten sitä mä olen. Kiitos btw erittäin asiallisista kysymyksistä.
Pidän itseäni maahanmuuttomyönteisenä, koska mua esim. ei haittaa, että meidän verorahoja menee maahanmuuttoon.

Punnitsen tämän(kin) asian plussilla ja miinuksilla. Joskus plussa on sen verran iso, että se painaa vaakakupissa enemmän, kuin monta miinusta.

Haluisin kuulla lisää noista suurista plussista :D ja ei oo mitään nii tyhmää ku käyttää verorahoja maahanmuuttoasioihin

Jos nuo mun edellämainitut vastaukset on maahanmuuttokriittisyyttä, niin sitten sitä mä olen. Kiitos btw erittäin asiallisista kysymyksistä.
Pidän itseäni maahanmuuttomyönteisenä, koska mua esim. ei haittaa, että meidän verorahoja menee maahanmuuttoon.

Punnitsen tämän(kin) asian plussilla ja miinuksilla. Joskus plussa on sen verran iso, että se painaa vaakakupissa enemmän, kuin monta miinusta.
Tässä tullaankin mielestäni ydinkysymykseen koko tässä asiassa. Olemme molemmat samaa mieltä noista asioista, mutta sinä koet itsesi maahanmuuttomyönteiseksi ja minä kriittiseksi. Tässä ei sinänsä ole mitään epäselvyyttä, mutta kuten tästä huomaa, itse termeilläkään ei ole mitään tarkkaa sisältöä. Josta päästään siihen, että koko keskustelu mediassa on ihan tuhoon tuomittu.

Mielestäni "rajat kiinni" - malli olisi loppupeleissä helvetin huono, koska sen seuraukset kansainvälisille suhteille voisi olla katastrofaaliset, ja sitä myöten meidän viennille ja sen jälkeen meidän taloudelle. Eli siinä mielessä allekirjoitan tuon viimeisen lauseesi. Mutta todellisuudessa nuo raiskaukset yms. olisivat merkittävältä osin vähennettävissä loppupeleissä yksinkertaisin toimin. Emme voi estää yksilöä tekemästä ensimmäistä rikostaan, se on käytännössä mahdotonta. Voimme valikoida tulijoita vaikka miten, mutta silti se ei koskaan ole aukotonta.

Olennaista olisikin se, että ensimmäisestä vakavasta rikoksesta tulisi todella järeä tuomio, joka ennaltaehkäisisi "pelotteena". Periaatteessa tällaisen tuomion ainoa haittapuoli on se, että se saattaa tehdä tekijästä epätoivoisen. Mielestäni tähän on kuitenki lähtökohtaisesti pienempi riski jollakin, joka on tänne oikeasti halunnut ja jostain mielenvikaisuudesta tekee rikoksen, kuin esimerkiksi ammattirikollisella, seonneella veteraanilla (vrt. jenkkien tapaukset), koska näissä tekijöillä ei tavallaan ole mitään menetettävää. Tänne tulleella on (jos ei muuta niin ainakin ne sosiaalituet) joten uskoisin että kynnys "todella epätoivoisiin" tekoihin olisi pienempi.

Tuolla "järeällä tuomiolla" (esimerkiksi 10-20v linnaa olosuhteissa mallia siperia ja sen jälkeen karkotus), olisi siis ennaltaehkäisevän vaikutuksen lisäksi myös se fakta, että rikoksen tekijä ei pääsisi uusimaan rikostaan. Tuosta pienestä paskasakista ainakin julkisten tuomioiden osalta aika helvetin iso osa on tehnyt useita rikoksia ja saanut myöskin useita tuomioita.

Mutta jos nuo rikolliset olisi laitettu pihalle / häkkiin 10 vuodeksi heti ensimmäisestä törkeästä rikoksesta, kuinka moni rikos olisi jäänyt tekemättä? Aivan helvetin moni.

No en olisi sulta, aikuiselta mieheltä uskonut tämmöistä läppää. *isobuuaus*. Maassa X on paskat oltavat.. perhe elättää itsensä maanviljelyllä, mutta perhettä vainotaan poliittisten, uskonnollisten tai what ever syyn takia. Mies päättää ottaa riskin ja tulee Suomeen. Miehelle kerrotaan täällä jo heti kättelyssä, että hänen perheensä pääsee tänne vain jos mies saa asunnon ja työn, jolla perheensä elättää. Onko tämä sun mielestä mahdoton skenaario? Olisko tämmönen hiilisäkki munaton kusipää?

Tosin tässäkin olisi monta muuttuvaa tekijää, joihin en ole löytäny ratkaisua. Mitä jos isä menettää työn, kun perhe on täällä? Paljon on muttia matkassa. Mun poliittinen tuntemus on sen verran pieni, etten ala pätemään täällä eri vaihtoehdoilla, koska en tiedä mitkä olisi edes mahdollisia ja mitkä ei. Mutta sen verran tiedän, että jos tarpeeksi moni ihminen jakaa sun ajatusmaailman, niin pian "saadaan" ovet kiinni kokonaan ja Suomi saadaan vihdoin vain suomalasille :jahas:

Tässä tullaankin mielestäni ydinkysymykseen koko tässä asiassa. Olemme molemmat samaa mieltä noista asioista, mutta sinä koet itsesi maahanmuuttomyönteiseksi ja minä kriittiseksi. Tässä ei sinänsä ole mitään epäselvyyttä, mutta kuten tästä huomaa, itse termeilläkään ei ole mitään tarkkaa sisältöä. Josta päästään siihen, että koko keskustelu mediassa on ihan tuhoon tuomittu.

Hyvin sanottu.

Mielestäni "rajat kiinni" - malli olisi loppupeleissä helvetin huono, koska sen seuraukset kansainvälisille suhteille voisi olla katastrofaaliset, ja sitä myöten meidän viennille ja sen jälkeen meidän taloudelle. Eli siinä mielessä allekirjoitan tuon viimeisen lauseesi. Mutta todellisuudessa nuo raiskaukset yms. olisivat merkittävältä osin vähennettävissä loppupeleissä yksinkertaisin toimin. Emme voi estää yksilöä tekemästä ensimmäistä rikostaan, se on käytännössä mahdotonta. Voimme valikoida tulijoita vaikka miten, mutta silti se ei koskaan ole aukotonta.

Olennaista olisikin se, että ensimmäisestä vakavasta rikoksesta tulisi todella järeä tuomio, joka ennaltaehkäisisi "pelotteena". Periaatteessa tällaisen tuomion ainoa haittapuoli on se, että se saattaa tehdä tekijästä epätoivoisen. Mielestäni tähän on kuitenki lähtökohtaisesti pienempi riski jollakin, joka on tänne oikeasti halunnut ja jostain mielenvikaisuudesta tekee rikoksen, kuin esimerkiksi ammattirikollisella, seonneella veteraanilla (vrt. jenkkien tapaukset), koska näissä tekijöillä ei tavallaan ole mitään menetettävää. Tänne tulleella on (jos ei muuta niin ainakin ne sosiaalituet) joten uskoisin että kynnys "todella epätoivoisiin" tekoihin olisi pienempi.

Tuolla "järeällä tuomiolla" (esimerkiksi 10-20v linnaa olosuhteissa mallia siperia ja sen jälkeen karkotus), olisi siis ennaltaehkäisevän vaikutuksen lisäksi myös se fakta, että rikoksen tekijä ei pääsisi uusimaan rikostaan. Tuosta pienestä paskasakista ainakin julkisten tuomioiden osalta aika helvetin iso osa on tehnyt useita rikoksia ja saanut myöskin useita tuomioita.

Mutta jos nuo rikolliset olisi laitettu pihalle / häkkiin 10 vuodeksi heti ensimmäisestä törkeästä rikoksesta, kuinka moni rikos olisi jäänyt tekemättä? Aivan helvetin moni.

Ehdottomasti. Mun mielestä kaikkien, sekä suomalaisten, että ulkomaalaisten tuomioita tiukennettaisiin. Näin saataisiin kaikille pelotteet. Kantaväestölle tiukemmat tuomiot ja vähemmistön edustajille tiukemmat tuomiot + karkoitukset. Koko oikeussysteemi on todella munaton ja sitä hyväksikäytetään surutta..

No en olisi sulta, aikuiselta mieheltä uskonut tämmöistä läppää. *isobuuaus*. Maassa X on paskat oltavat.. perhe elättää itsensä maanviljelyllä, mutta perhettä vainotaan poliittisten, uskonnollisten tai what ever syyn takia. Mies päättää ottaa riskin ja tulee Suomeen. Miehelle kerrotaan täällä jo heti kättelyssä, että hänen perheensä pääsee tänne vain jos mies saa asunnon ja työn, jolla perheensä elättää.
Ja sit 43% tulee tänne tekemään seksuaalirikoksia kun oma vaimo odottaa kakaroiden kanssa "poliittisen vainon" alla. Mä en tajua sun jutunkaan jälkeen miten kukaan voi jättää perhettään sotatilaan ja tulla chillaamaan tänne. Miksei koko lössi lähde kerralla hakemaan turvapaikkaa?

Olis muuten mielenkiintoista, jos somaleille kävis samoin kuin ulkomaalaisille Somaliassa. Olisko vielä kovakin hinku tänne sossun luukulle?

Matkailu: Maahan pidä matkustaa. Turvallisuustilanne on vaarallinen. Ulkomaalainen voi tulla kidnapatuksi, pidätetyksi ilman omaa syytä tai joutua väkivaltaisesti ryöstön kohteeksi.

http://www.afrikkaseura.com/maat/somalia.htm

Kertokaa nyt mitä maahanmuutto hyödyttää, se on vaa loputon kierre eikä tämä paska lopu koskaan? Tällä tavalla avuntarvitsevia tulee vain kokoajan lisää afrikassa ja muualla. Se apu täytyy saada sinne paikan päälle, mutta kun ei.

Se pitää sanoa, että hienoa kuitenkin on se, että osa näistä mamuista ovat reippaasti töissä ja maksavat verot tänne. Heillä on jokaisella täysi oikeus olla täällä ja kommenttini eivät koske heitä millään tapaa, ihonväri ei itselle ole mikään peruste kritiikille.

Kertokaa nyt mitä maahanmuutto hyödyttää, se on vaa loputon kierre eikä tämä paska lopu koskaan? Tällä tavalla avuntarvitsevia tulee vain kokoajan lisää afrikassa ja muualla. Se apu täytyy saada sinne paikan päälle, mutta kun ei.
On meillä luonto sentään puolellamme, HIV hoitelee aika kovalla kädellä jengiä.

Kyllä iteki oon työperäsen maahamuuton puolel, mutta työttömyys nousee suomessakin ja esim ouluun tulee paljon mamuja kokoajan ja siellä on kuitenkin suomen suurin nuorisotyöttömyys hmmm!

Back
Ylös Bottom