Sillä erotuksella, että Lähi-Idässä paukkuu joka ikinen päivä, muualla noin kerran pari vuosikymmenessä. Jos objektiivisesti katsot, niin Islamin haarat ovat ylivoimaisesti väkivaltaisin uskonnon osa missään koskaan.
Ja mä sanon nyt ihan suoraan, mun mielestä on vitun vastemielistä ja halveksuttavaa pukea naiset huntuihin ja peittää naisten ihana olomuoto millään tapaa. Sovinistista paskaa ja sovinistiset kusipäät aina unohtavat, että ovat pienenä itse olleet riippuvaisia naisesta ja lutkuttaneet naisen nänniä avuttomana sinappiruiskuna. Vanhempana sitten alistetaan naisia ja pidetään niitä jonain apinoina jotka vain duunaa kakaroita. Mitä mieltä disgust on tästä?
Monimutkainen juttu mun mielestä. Itse en kuuna päivänä antaisi vaimoni, jos olisin naimisissa, käyttää huntua. Vaikka vaimo sitä itse haluaisi. A) siksi, että se on törkeen ruma (siis se huntu), B) nyt ei olla lähi-idässä, vaan euroopassa ja C) Olen edelleen puolisuomalainen ja vahvat vanhanaikaiset islamilaiset tavat ei ole pinttynyt muhun.
Tiedän naisen, joka naimisiin mennessä ei ole käyttänyt huntua, itseasiassa ei ole koskaan käyttänytkään, mutta itse halusi alkaa käyttämään huntua mentyään naimisiin. Mies oli sitä vielä jonkin verran vastaan, mutta nainen silti päätti käyttää huntua aina ollessaan ulkona. Naisen hiukset on lähi-idän / pohjois-afrikan kulttuureissa joidenkin mielestä verrattavissa tisseihin. Niitä ei monet naiset halua näyttää muille, kuin omalle miehelle. Tästä syystä tämä kyseinenkin rouva alkoi käyttää huntua.
Se, että jossain Iranissa ja Afganistanissa hunnunkäyttö on pakollista, on mun mielestä väärin. Jos meet muihin musumaihin esim. Turkki, Libanon, Egypti + muut pohjois-afrikan maat, niissä ei huntua edes lähellekään kaikki naiset käytä. Se on vanha perinne, joka liittyy kulttuuriin ja sitä perinnettä harrastetaan edelleen. On niitä naisia, jotka pakolla joutuvat käyttämään ja on niitä jotka vapaaehtoisesti käyttävät. Ja ne ketkä pakolla käyttävät.. ei se mene niin, että mies vahtii joka aamu, että nainen vetää hunnun päähän, vaan pienestä asti on siihen kasvatettu ja se on vaan ikään kuin yksi vaatekappale.
Vastatakseni sun kysymykseen mitä mieltä olen tästä? Afganistanin vuorien tuppukylissä, jossa naiset peitetään naamaa myöten, on todella vitun oksettavaa ja pistää vihaksi. Jos menet mihin tahansa esim. arabimaan pääkaupunkiin, niin voin heittää suoraan, että näet enemmän ei huntupäisiä, kuin huntupäisiä naisia. Se on asia josta ei puhuta, sillä se on ihan normijuttu. Eipä naiset näytä siitä harmistuvan. Ei ne naiset mieti ulos lähtiessään, että voi perse, ku mä joudun taas vetämään tän rätin päähän.. Se on ihan normijuttu, eikä siitä kukaan tee isoa numeroa. Paitsi mamukriitikot täällä. Mutta itse en varmana antaisi oman puolison vetää huntua päähän ja jos vetäisi, niin se olisi akka vaihtoon..
Yritin olla mahdollisimman ei ympäripyöreä ;) Nää on vaikeita asioita, eikä näihin aina voi vastata suoraan ja selkeästi, vaikka kuinka yrittää.