Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Siis ei mun poikaystava ole tulossa Suomeen toihin, vaan pelkastaan kaymaan tassa jossain vaiheessa.
Mutta jos olisi tulossa tanne asumaan, en usko etta tyossa kaynti mitenkaan muuttaisi ihmisten ennakkoasenteita. Mamu on aina mamu ja se yksistaan oikeuttaa monen mielesta halveksumaan ja pitamaan alempiarvoisena. Valitettavaa, mutta totta :(

Itse oon kyllä sitä mieltä että valtaosa Suomalaisista paskat nakkaa ihonväristä kunhan tyyppi joka tulee tänne yrittää parhaansa tehdä töitä ja sopeutua. Toki niitäkin idiootteja on jotka haistattelevat ja huutelevat neekeriä kaupan kassalle päässeelle somalille, se on sääli, mutta veikkaan että näitä idiootteja on loppujen lopuksi melko vähän.
Otetaanpa esimerkiksi kiinalaiset ja vietnamilaiset, heitä on täällä mun kotikaupungissa aika paljon ja olen satavarma että hyvin harvalla on ko. maista tulevia pakolaisia vastaan yhtään mitään. Syy: kyseisten maiden porukka on fiksua; eivät rötöstele, paiskivat töitä ja kielikin sujuu. Mä en ikinä ole kuullut kenenkään sanovan mitään pahaa Kiinan tai Vietnamin pakolaisista. Mummot ja papatkin kehuu kuinka ovat ahkeria marjankerääjiä ja näkeepä noita kalastelemassakin tuolla joella perheelleen ruokaa.

Otetaan sitten Somalit ja ns. discopojat (en tiedä mistä maasta nämä discopojat tulevat) toiseksi esimerkiksi: Eli täällä on myös heitä ja ainut asia mikä näkyy on tuolla ostarilla pyörivät nuoret miehet. Tutuilta naisilta kuullut että varsinkin nämä discopojat notkuvat päivät pitkät siellä ostarilla, huutelevat naisille ja vikittelevät pissiksiä. Pankissa töissä oleva tuttu sanoi että sossuraha-päivä kun tulee niin aula on aina täpötäys discopoikia ja somaleita rahaa kärttämässä. Vittu ei mahda mitään että ihmisille muodostuu noista huono kuva, tähän päälle sitten vielä lehdistä luetut raiskaus ym. jutut niin siinä sitä ollaan, maine on ja pysyy huonona kun niitä rötösteleviä paskasäkkejä ei voida heivata sieltä "hyvien" joukosta takaisin sinne mistä tulivat-> pilaavat sitten kaikkien maineen. Näitä tyyppejä ei näy ikinä täällä missään töissä eikä tekemässä mitään mikä antaisi kantaväestölle hyvää kuvaa. Olen sataprosenttisen varma että joku Somalialainen/afrikkalainen ruokapaikka olisi menestys, mutta eipä noita näy missään kun ei viitsitä alkaa töihin.

Toki niitäkin idiootteja on jotka haistattelevat ja huutelevat neekeriä kaupan kassalle päässeelle somalille, se on sääli, mutta veikkaan että näitä idiootteja on loppujen lopuksi melko vähän.

Jos mietin omaa lähipiiriäni niin ei tule mieleen ketään joka alentuisi moiseen huuteluun. Eiköhän ne jotka PELKÄN ihonvärin takia lähtee vittuilemaan ja huutelemaan ole joko a) todella humalassa tai b) teinejä.

Se on todella harmillista että ne maahanmuuttajat jotka täällä perseilee ja viisveisaa maan tavoista saa ne loputkin huonoon valoon. Jos tapaukset todellakin olisi yksittäistapauksia (mitä ne mielestäni ei enää ole) niin tilanne olisi ihan eri. Mutta mitä enemmän tapauksia tulee tapetille sen kriittisemmäksi Suomen kansa muuttuu. Ja toivon todella että maahanmuuttopolitiikkaa tiukennetaan ja reilusti. Oikealla asenteella ja työmotivaatiolla varustetut ihmiset tervetuloa. Muut pysyköön rajojen ulkopuolella.

Josta päästäänkin seuraavaan ongelmaan; miten ihmisestä voi päätellä onko se perseilevää laatua vai ei? Niinpä niin.

Itse oon kyllä sitä mieltä että valtaosa Suomalaisista paskat nakkaa ihonväristä kunhan tyyppi joka tulee tänne yrittää parhaansa tehdä töitä ja sopeutua. Toki niitäkin idiootteja on jotka haistattelevat ja huutelevat neekeriä kaupan kassalle päässeelle somalille, se on sääli, mutta veikkaan että näitä idiootteja on loppujen lopuksi melko vähän.
Otetaanpa esimerkiksi kiinalaiset ja vietnamilaiset, heitä on täällä mun kotikaupungissa aika paljon ja olen satavarma että hyvin harvalla on ko. maista tulevia pakolaisia vastaan yhtään mitään. Syy: kyseisten maiden porukka on fiksua; eivät rötöstele, paiskivat töitä ja kielikin sujuu. Mä en ikinä ole kuullut kenenkään sanovan mitään pahaa Kiinan tai Vietnamin pakolaisista. Mummot ja papatkin kehuu kuinka ovat ahkeria marjankerääjiä ja näkeepä noita kalastelemassakin tuolla joella perheelleen ruokaa.

Otetaan sitten Somalit ja ns. discopojat (en tiedä mistä maasta nämä discopojat tulevat) toiseksi esimerkiksi: Eli täällä on myös heitä ja ainut asia mikä näkyy on tuolla ostarilla pyörivät nuoret miehet. Tutuilta naisilta kuullut että varsinkin nämä discopojat notkuvat päivät pitkät siellä ostarilla, huutelevat naisille ja vikittelevät pissiksiä. Pankissa töissä oleva tuttu sanoi että sossuraha-päivä kun tulee niin aula on aina täpötäys discopoikia ja somaleita rahaa kärttämässä. Vittu ei mahda mitään että ihmisille muodostuu noista huono kuva, tähän päälle sitten vielä lehdistä luetut raiskaus ym. jutut niin siinä sitä ollaan, maine on ja pysyy huonona kun niitä rötösteleviä paskasäkkejä ei voida heivata sieltä "hyvien" joukosta takaisin sinne mistä tulivat-> pilaavat sitten kaikkien maineen. Näitä tyyppejä ei näy ikinä täällä missään töissä eikä tekemässä mitään mikä antaisi kantaväestölle hyvää kuvaa. Olen sataprosenttisen varma että joku Somalialainen/afrikkalainen ruokapaikka olisi menestys, mutta eipä noita näy missään kun ei viitsitä alkaa töihin.

Ei ollut tarkoitus osallistua tähän keskusteluun. Mutta tästä tuli heti mieleen, että olisi parempi puhua somaleista, kiinalaisista yms. sen sijaan, että puhutaan yleisesti vaan mamuista. Se sana määrittelee kaiken maalaiset ja väriset maahanmuuttajat. Joku voi puhua somalista tyyliin "mamut ei tee duunia" olemalla samaan aikaan sitä mieltä, että vietnamilaiset ovat ahkeria. Ei mulla muuta.

Ei ollut tarkoitus osallistua tähän keskusteluun. Mutta tästä tuli heti mieleen, että olisi parempi puhua somaleista, kiinalaisista yms. sen sijaan, että puhutaan yleisesti vaan mamuista. Se sana määrittelee kaiken maalaiset ja väriset maahanmuuttajat. Joku voi puhua somalista tyyliin "mamut ei tee duunia" olemalla samaan aikaan sitä mieltä, että vietnamilaiset ovat ahkeria. Ei mulla muuta.

Näinhän se on, olen samaa mieltä. Mamu-sana henkilöityy mun mielestä nykyään juurikin sinne discopoika-somali -osastolle, koko sana kuulostaa joltain mustan miehen haukkumanimeltä muutenkin. Ei kukaan sano Suomeen muuttanutta Amerikkalaista insinööriä mamuksi vaikka se sellainen on.

http://racistfinns.blogspot.com/

Totta joka sana, sanoo kuka vaan mitä tahansa.

Kuitenki tuossa myöhemmin sanot, että et oo kaverin kanssa TÄYSIN samaa mieltä asioista. Päätä jo! En oo venäjällä käyny, mutta voisin melkee mutu tuntumalta sanoo, että se on rasistisempi paikka ku suomi. Mun mielestä Suomi ei oo edes rasistinen paikka, mutta pitää rikollisille jotain tehdä.

Kuitenki tuossa myöhemmin sanot, että et oo kaverin kanssa TÄYSIN samaa mieltä asioista. Päätä jo! En oo venäjällä käyny, mutta voisin melkee mutu tuntumalta sanoo, että se on rasistisempi paikka ku suomi. Mun mielestä Suomi ei oo edes rasistinen paikka, mutta pitää rikollisille jotain tehdä.

Kielikuva. "Totta joka toinen sana". Onko parempi..

Koko muu bussi seisoo, koska kukaan ei halua mennä tumman huntunaisen viereen istumaan.

Näin ateistina en menisi istumaan yhdenkään ihmisen viereen, joka pukeutumisellaan kertoo olevansa uskovainen. Mikä tässä on noloa?

.
Otetaanpa esimerkiksi kiinalaiset ja vietnamilaiset, heitä on täällä mun kotikaupungissa aika paljon ja olen satavarma että hyvin harvalla on ko. maista tulevia pakolaisia vastaan yhtään mitään.

Asiaa sivuten niin minulla oli juuri kylässä( ei penniäkään yhteiskunnan rahaa vaan minä maksoin kaiken) pari kuukautta eräs vinosilmä, joka oli ensi kertaa Euroopassa. Hän piti Suomessa tosi pajon. Täällä on puhdasta ja ihmiset ovat ystävällisiä vaikka monetkaan eivät osaa englantia. Hänellä ei ollut mitään pahaa sanaa suomalaisista mutta sanoi pelänneensä vähän keskustan "tummia miehiä", koska hänen kotimaassaankin on ongelmia heistä.

En tiedä mistä johtuu mutta neekereistä ei pidetä missään ja he ovat aina se vähemmistö millä menee kaikista huonoiten.

Tässä hivenen asiaa sivuten:

http://www.thephora.net/forum/archive/index.php/t-21096.html

Itse en ole tätä ketjua pystynyt valitettavasti kovin paljoa seuraamaan. Liikaa juttua, liian vähän aikaa.

Mutta pakko vähän kertoa omia kokemuksia. Olen asunut Jyväskylän Pupuhuhdassa kohta 13 vuotta. Siitä viimeisen vuoden vuokratalossa, jossa Mäkiset ja Virtaset on nimitaulussa vähemmistössä. Meidän pojat on Pupuhuhdan päiväkodissa, jossa ulkomaalaistaustaisia on enemmän kuin Mäkisiä ja Virtasia. Itse en ole tähän saakka törmännyt yhtään mihinkään ongelmiin mamujen kanssa. Meidän poikien paras kaveri on niin musta poika kun poika voi musta olla. Asuu tuossa kerrosta alempana. Todella ystävällistä ja fiksua porukkaa. No ehkä se selittää vähän, että ne eivät ole Somaleja. Mun vajavaisen käsityksen mukaan Somalikulttuurissa miehille kuuluu aito rehti työnteko ihan yhtä paljon kuin mustalaismiehille. Ehkä olen väärässä, ehkä en.

Mutta kaikenkaikkiaan olen itse 100% tyytyväinen, että meidän lapset on nyt pienenä saaneet monikulttuurisen kasvatusen. Eli ovat olleen kaikenväristen lasten kanssa tekemisissä. Eikä ne katso kieroon että kaveri on musta, tai se on thaikku tai virolainen tai minkä muun tahansa kansalainen. Tuo on kuitenkin tärkeää, tulevaisuudessa varmasti meikäläisten lapset työskentelee mamujen kanssa. Niitä on varmasti jopa esimiehinä. Olen aivan varma että nämä pienet ihmisen alut oppivat maan tavan ja kielen ja sitäkautta tulevat pärjäämään.

Kohta muutetaan landelle ja siellä tuskin päiväkodissa on kuin Mäkisiä ja Virtasia. Toivottavasti saadaan pidettyä kontaktia näihin muutamiin erittäin mukaan mamuperheisiin, joihin ollaan tässä päästy tutustumaan.

En ole mikään maahanmuuton, enkä etenkään pakolaisten tai turvapaikanhakijoiden määrän kasvattamisen kannalla. En myöskään pidä siitä, että sosiaalietuudet on mitä on, mutta eipä tulisi pieneen ahtaaseen mieleenikään estää lasteni leikkimästä alakerran naapurin mustan pojan kanssa.

Itse en ole tähän saakka törmännyt yhtään mihinkään ongelmiin mamujen kanssa. Meidän poikien paras kaveri on niin musta poika kun poika voi musta olla.

Somaleistahan siis täällä on ollut kyse, juuri korjailtiin mamu/somali- juttua. Se nyt korjauksena muuten hyvään tekstiin. Koitin jotenkin koittaa muotoilla wnb-kasvatusta turhaan varovaisuutta näiden eri väristen ja maalaisten ihmisten kanssa mut eiköhän se ole turhaa. Eiköhän kasvatus ole kunnossa. ;) Mä vaan olen liian rasistinen; jos mulla olisi omia lapsia, mä terottaisin vähän liiankin tarkkaan asiasta niille. En toki tällä meinaa sua mitenkään, mutta kuitenkin. Pelottaa niin vitusti tuon veljentyttärenkin puolesta, millasessa paskamaassa joutuu vielä asumaan ja kokemaan näiden eräiden pässien takia. Kivoja mamujakin on, ne yleensä löytyykin jostain koulusta/työpaikoilta.

Varmaan sata kertaa kirjoittanut tämänkin, mutta viime työpaikassa oli yks venäläinen. Osas perkeleen hyvin suomea, ilman siihenkään verrattuna kuinka vähän aikaa oli täällä ollut. Ja mikä tärkeintä, uittu mikä työmiäs. Toisivat niitä laivoittain Suomeen. Kovan työpäivän jälkeen vodkaa naamaan niitten kanssa porukalla. Tällä hetkellä somalit räkii päin, hyvä sekin.

Sori jos menee vähän aiheen ohi, mut pakko kysyä et mistä helvetistä sä tiedät noin paljon tästä tyypistä, jos se ei uskaltanut tulla sun viereen istumaan? Mua ihan oikeesti kiinnostaa koska kuulostaa todella oudolta, että joku ei uskalla istua sun viereen mut kuitenkin jollain ihmeellisellä tavalla onnistui kertomaan sulle kaiken tuon informaation itsestään.
Jäi ehkä vähän relevanttia informaatiota pois. Mä olin auttamassa tuttua naista muutossa, pidettiin tauko pihalla olevilla penkeillä, 10m päähän ulko-oven rappusille tulee maahanmuuttaja tupakille ja alkaa huutaen jutella tälle mun tutulle, jonka selkeästi tunsi. Vasta kun vinkkasin kaverin meidän seuraksi se uskalsi tulla samoille penkeille istumaan. Kaveri sanoi itse, ettei viitsinyt tulla aluksi kaljupään lähelle.

Jos mietin omaa lähipiiriäni niin ei tule mieleen ketään joka alentuisi moiseen huuteluun. Eiköhän ne jotka PELKÄN ihonvärin takia lähtee vittuilemaan ja huutelemaan ole joko a) todella humalassa tai b) teinejä.
Olen tasan yhden kerran kuullut teinipoikien huutavan autosta: "naapuri!", tapahtui joku kuukausi sitten mun edellä kävelevälle tummalle nuorelle jätkälle. Epäkohteliasta mutta who cares? Mullekin on huudeltu vaikka mitä ohiajavista autoista useaan kertaa. Joskus huudan takaisin, useimmiten en.

Huutelusta... somalin kutsuminen neekeriksi loukkaa kaikkia muita afrikkalaisia. Tuosta porukasta ei kukaan tykkää missään päin maailmaa, Afrikan eri heimot vihaavat naapuriheimojaan mutta vähintään kakkosena tulevat heti somalit. "Afrikan mustalaisia" mutta vielä pahempia.
Ei tarvii olla razzizti , harvinaisen paskaa sakkia vaan ovat.

Mutta pakko vähän kertoa omia kokemuksia. Olen asunut Jyväskylän Pupuhuhdassa kohta 13 vuotta. Siitä viimeisen vuoden vuokratalossa, jossa Mäkiset ja Virtaset on nimitaulussa vähemmistössä. Meidän pojat on Pupuhuhdan päiväkodissa, jossa ulkomaalaistaustaisia on enemmän kuin Mäkisiä ja Virtasia. Itse en ole tähän saakka törmännyt yhtään mihinkään ongelmiin mamujen kanssa. Meidän poikien paras kaveri on niin musta poika kun poika voi musta olla. Asuu tuossa kerrosta alempana. Todella ystävällistä ja fiksua porukkaa. No ehkä se selittää vähän, että ne eivät ole Somaleja. Mun vajavaisen käsityksen mukaan Somalikulttuurissa miehille kuuluu aito rehti työnteko ihan yhtä paljon kuin mustalaismiehille. Ehkä olen väärässä, ehkä en.

Todennäköisesti Nigeriasta tai Kongosta. Nämä kyllä erottaa ihan suoraan jo kasvonpiirteistä esim juurikin somaleista tai vaikkapa marokkolaisista. Nuo ovat myöskin yleensä kristittyjä joten mitään aivan ylitsepääsemättömiä kulttuurieroja ei edes ole. Yleisesti ottaen tuo afrikan länsirannikon jengi on ihan eri luokkaista porukkaa, kuin taas sitten vastakkaisella rannikolla elävä.

Todennäköisesti Nigeriasta tai Kongosta. Nämä kyllä erottaa ihan suoraan jo kasvonpiirteistä esim juurikin somaleista tai vaikkapa marokkolaisista. Nuo ovat myöskin yleensä kristittyjä joten mitään aivan ylitsepääsemättömiä kulttuurieroja ei edes ole. Yleisesti ottaen tuo afrikan länsirannikon jengi on ihan eri luokkaista porukkaa, kuin taas sitten vastakkaisella rannikolla elävä.

Taitavat muuten olla Kongosta.

Tätä ei voi mielestäni pitää edes uutisena, sillä ainahan tuota kunniaan perustuvaa paskaa on tunkenut Suomeenkin tuolta hiekkaisten maiden suunnasta. http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/07/kunniaan_liittyvaa_vakivaltaa_kokenut_vaikenee_liian_usein_2681544.html

Tiedän yhden kantasuomalaisen, joka aikoinaan pahoinpiteli toistuvasti naisystävänsä, ja kaikkien tuntemieni mielestä hän on idiootti kusipää. Mitenkähän asian laita on Suomen muslimipiireissä? Onko vaimojen ja tyttärien fyysinen nuhteleminen yhtä laajasti paheksuttua, kuin kantasuomalaisten piireissä?

Back
Ylös Bottom