Mitä nää tärkeät asiat on?
Moikka,
mun mielestä isot lähes kaikkien suomalaisten terveyteen, taloudelliseen tilanteeseen ja politiikkaan liittyvät asiat on tärkeitä. Ne eivät ole yksinkertaisia ja tunnepitoisia aiheita, joten niistä on vaikeampi vouhottaa ja peruskansalainen on melko hukassa, kun pitäisi päättää että mitä asioille on tehtävä. Tämä on tietoisesti luotu tilanne, että suomalaiset eivät ymmärrä tärkeitä asioita eivätkä siten osa päättää. Näin Kokoomuksen mainostoimiston tehokas imagonluonti ja PS:n tunneperäinen retoriikka menee kansaan kuin bisse kesällä.
Kaikki taas tietää että sosiaaliturvaa hakevat muslimit eivät hyödytä Suomea mitenkään. Kuitenkin muutama rikollinen maahanmuuttaja tai vieraat uskonnot (pidän islamia natsismiin verrattavana btw) todennäköisesti eivät ole niin olennaisia meidän elämälle.
Toki on hyvä jos sosiaaliturvaa tarvitsevien pakolaisten määrä vähenee, maksaa sekin kuitenkin Suomelle. Ja lisäksi uskontoja ei pitäisi kunnioittaa, vaan kohdellaan niitä kuten poliittisia aatteita, täysin vapaita kritiikille ja naurunalaiseksi tekemiselle. Tämä on toki pieni ongelma Suomessa, sananvapauden puute.
Ikävä kyllä olen melko yksin monine mielipiteineni, ja olen melko pettynyt suomalaiseen yhteiskuntaan sen kaiken tyhmyyden edessä...
ku Thaimaa ja sielläkin oli vapaampi lehdistö.