Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

yllättävän monesti se väsymys ja jaksamattomuus iskee näihin kavereihin just tossa vaiheessa...?

mmmm.. kiinnostus on eri asia kuin väsymys/jaksamattomuus. Sulla sitä virtaa riittää valvoa tätä ketjua ja olla haukkumassa kaikki, jotka ovat eri mieltä joistain asioista, joten jatka sama malliin.

(Ja Rankkuri hanki muija. Tekee parempaa kuin wänkkääminen tälle ketjulle ;))

mmmm.. kiinnostus on eri asia kuin väsymys/jaksamattomuus. Sulla sitä virtaa riittää valvoa tätä ketjua ja olla haukkumassa kaikki, jotka ovat eri mieltä joistain asioista, joten jatka sama malliin.

Kas, kun jotain piti perustella niin yhtäkkiä just sillä hetkellä lakkas kiinnostamasta, kuitenkin kiinnostusta näyttää riittävän pitkin päivää nillittää täällä kirjottamatta sanaakaan on-topicia, siitä kuinka täällä keskustellaan väärin :D

[venom];2958442 sanoi:
Kas, kun jotain piti perustella niin yhtäkkiä just sillä hetkellä lakkas kiinnostamasta, kuitenkin kiinnostusta näyttää riittävän pitkin päivää nillittää täällä kirjottamatta sanaakaan on-topicia, siitä kuinka täällä keskustellaan väärin :D

Kuules loppui kiinnostus ennen kuin ehti alkaa. Ja lueppa sivu taakse päin. Kyllä siinä yritin oman kontribuutioni tähän ketjuun antaa, mutta auta armias, kun vähän yritti olla toista (omaa) mieltä, niin katso mitä tapahtui.

Ei pitäisi syöttää trollia, mutta antaa nyt mennä. Siis noilla sun kommenteillako sitä muutosta sitten saadaan aikaiseksi? Huomaatko itse, miten ristiriitaisia postauksesi ovat?

? Nyt et tainnut ihan ymmärtää. Tarkoitin, että ylipäänsä, oli asia mikä tahansa, niin keskustelupalstalle satojen sivujen ketjun kasaamisella ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Itselleni maahanmuutto-ongelmat ovat ongelma muiden joukossa ja en ole nostanut sitä erityisasemaan, joten en siihen edes pyri vaikuttamaan kuin äänestämällä. Tosin äänestäessäkin maahanmuuttopolitiikka ei ole se suurin vaikuttaja. On sitä muutakin...

ei se näe ku vituttaa liikaa ja toisaalta sitä ei voi myöntää, koska silloin myöntäisi kusipäisen Rankkurin olevan oikeassa.

Ei nämä pakkisjutut ole miulle niin isoja, että alkaisi vituttamaan. Jos tulkitsin viestisi väärin, jota en usko, niin miksipä sekään vituttaisi. Viestejäsi lukemalla siusta on jäänyt kusipäisen kiihkoilijan kuva, joten automaattisesti tulkitsin, että pidät ainoana, tai vähintään suurimpana, syynä hollantilaisten Ruotsiin muuttoon mamuja. Jos tulkitsin väärin, niin mitäs sitten? Ei ainakaan täällä päässä ole mitään ongelmia päästä asian yli.

minä en toitota, shifu ja big evil toitottivat sitä. ihmettelen vain miksi mun pitäis sitä tuoda kun te "vastapuolella" olevatkaan ette sitä tee.

Sitten kun itse yritin osallistua keskusteluun, kukaan ei vastannut sun lisäksi. Me voitettiin! :D

Sitten kun itse yritin osallistua keskusteluun, kukaan ei vastannut sun lisäksi. Me voitettiin! :D

no niinhän se vähän on, että jos mä en täällä pidä juttua yllä niin ei paljon kukaan muukaan :D

haukkumisesta sen verran, että kelailepa taaksepäin tän päivän posteja niin näet kuka on turvautunut laatusanoihin kuten "vajari", "kiihkoilija" jne. (vinkkin: se en ole minä). Sinä ja Multivita tunnutte olevan aika irti tästä maailmasta. Syytätte mun tekevän niitä asioita, joita juuri te itse teette? No jotkut kestää sanallista ruoskaa paremmin ku toiset.

(ja Shifu, mulla on ollu sama muija 10 vuotta josta 4 naimisissa, yksi lapsi, opiskelen tkk:lla ja teen täyttä päivää konsultilla töitä, että kyllä sitä tekemistä riittää. mitenkäs sinulla on nämä asiat?)

Kuules loppui kiinnostus ennen kuin ehti alkaa. Ja lueppa sivu taakse päin. Kyllä siinä yritin oman kontribuutioni tähän ketjuun antaa, mutta auta armias, kun vähän yritti olla toista (omaa) mieltä, niin katso mitä tapahtui.

niin aina, niin aina :lol2:

katso mitä tapahtui :D kukakohan sen posken soittamisen aloittikaan?

? Nyt et tainnut ihan ymmärtää. Tarkoitin, että ylipäänsä, oli asia mikä tahansa, niin keskustelupalstalle satojen sivujen ketjun kasaamisella ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Itselleni maahanmuutto-ongelmat ovat ongelma muiden joukossa ja en ole nostanut sitä erityisasemaan, joten en siihen edes pyri vaikuttamaan kuin äänestämällä. Tosin äänestäessäkin maahanmuuttopolitiikka ei ole se suurin vaikuttaja. On sitä muutakin...

Mutta pientä offi-paskaa on aina hyvä suoltaa? ja vetää viel pikku kiukut itse aloittamasta suun soitosta.

Ei nämä pakkisjutut ole miulle niin isoja, että alkaisi vituttamaan. Jos tulkitsin viestisi väärin, jota en usko, niin miksipä sekään vituttaisi. Viestejäsi lukemalla siusta on jäänyt kusipäisen kiihkoilijan kuva, joten automaattisesti tulkitsin, että pidät ainoana, tai vähintään suurimpana, syynä hollantilaisten Ruotsiin muuttoon mamuja. Jos tulkitsin väärin, niin mitäs sitten? Ei ainakaan täällä päässä ole mitään ongelmia päästä asian yli.
joo, sen huomaa selkeesti ettei sua vituta sitten yhtään :lol2: niinhän nimenomaan sinä tulkitsit. hyvä että vihdoinkin myönsit virheesi. ei se ollutkaan niin kivulias kokemus kuin luulit. joo, ihan kivuttomasti toi meni...

Tuo on muuten mielenkiintoinen näkökohta, että maahanmuutto-ongelmat ovat vain yksi ongelma muiden joukossa. Totta, mutta käytännössä tuo tarkoittaa että niille ei tehdä mitään, koska vaihtoehtoa ei ole äänestäjille ollut tarjolla. Perussuomalaiset olisivat tässä asiassa suhteellisen hyvä hallituskumppani, sikäli kun heidät ehkä saataisiin pidettyä tyytyväisenä juuri antamalla maahanmuuttopolitiikalle runtua. Kaikista pahin on juuri Kokoomus ja Keskusta, sikäli kun niiden hallituskaudella on tehty pahimmat munaukset, ja nytkin asioista vain ollaan kauhean huolestuneita hei, vaikka voitaisiin alkaa tekemäänkin niille jotain, hallituksessa kun istutaan. Halliskin sen taisi todeta, että nykyisiä isoja äänestämällä nykymenon annetaan jatkua.

Toinen juttu on kun puhutaan, että kusessa ollaan jos Perussuomalaisia kaikki äänestää, kun ne eivät tosipolitiikkalaiffista tajua mitään. Melkoinen mielipide tämäkin, onhan se nyt selvää että kaksi kolmesta isosta istuu hallituksessa joka tapauksessa, ei ole mitään vaihtoehtoa että Persut siellä yksin populisoivat. Mutta pointti onkin että se on ainoa puolue, joka tässäkin asiassa pistää kapuloita rattaisiin.

(ja Shifu, mulla on ollu sama muija 10 vuotta josta 4 naimisissa, yksi lapsi, opiskelen tkk:lla ja teen täyttä päivää konsultilla töitä, että kyllä sitä tekemistä riittää. mitenkäs sinulla on nämä asiat?)

QUOTE]

Joten aika lailla kaiken sun vapaa-ajan sä vietät täällä vahtimassa. Säälittävää. Tässä oli minun kontribuutioni tähän ketjuun. Moro.

(Mulla on asiat hyvin kiitos kysymästä)

Sen postin perusteella sun mielipide tuntuu olevan perustettu asioille, joilla ei ole totuuspohjaa. Sitä Rankkuri yritti sanoa, että googleta, lue uutisia jne. niin saat oikeaa tietoa asioista. Esimerkiksi juuri tämä ettei ne tiedä meikäläisten sosiaaliturvajärjestelmästä sun muut on hölynpölyä. Kyllä tänne hakeudutaan aika paljon nimenomaan elintasopakolaisiksi.

Alkoi muuten ottaa vähitellen pattiin tuossa välissä ilmennyt yhden lyöminen. Yksi kun uskaltaa tulla kertomaan miten paska jätkä Rankkuri on, niin heti on miljoona muuta peesaamassa. Sama ilmiö on nähty moneen kertaan ennenkin. Oli kiva lukea pari sivua pelkkää paskaa, asiasisältö nolla ja kaupanpäälle kauhea vitutus parin apinan vittuilusta yhdelle henkilölle. Onneksi olkoon, saitte ainakin minun huomioni. Ja ei, tähän ei voi sanoa, että kiitos, sain hyvät naurut. En saanut. Meinasin vetää ranteet auki. Se tuntuu olevan ainoa vaihtoehto tuollaisen torspoilun edessä.

Mutta jatka Rankkuri samaan malliin. On ihan selvä ettei kaikkia voi miellyttää ja aina joskus joku tulee sen asian kertomaan. On tullut huomattua ihan omakohtaisestikin.

Tuo on muuten mielenkiintoinen näkökohta, että maahanmuutto-ongelmat ovat vain yksi ongelma muiden joukossa.

Ja lisätään vielä, että se on vain yksi ongelma, joka tosin aiheuttaa älyttömän määrän muita ongelmia (rikollisuuden lisääntyminen, suomalaisten työttömien lisääntyminen, sosiaalikulujen kasvu, koulutustason heikkeneminen...)

Tuo on muuten mielenkiintoinen näkökohta, että maahanmuutto-ongelmat ovat vain yksi ongelma muiden joukossa. Totta, mutta käytännössä tuo tarkoittaa että niille ei tehdä mitään, koska vaihtoehtoa ei ole äänestäjille ollut tarjolla. Perussuomalaiset olisivat tässä asiassa suhteellisen hyvä hallituskumppani, sikäli kun heidät ehkä saataisiin pidettyä tyytyväisenä juuri antamalla maahanmuuttopolitiikalle runtua. Kaikista pahin on juuri Kokoomus ja Keskusta, sikäli kun niiden hallituskaudella on tehty pahimmat munaukset, ja nytkin asioista vain ollaan kauhean huolestuneita hei, vaikka voitaisiin alkaa tekemäänkin niille jotain, hallituksessa kun istutaan. Halliskin sen taisi todeta, että nykyisiä isoja äänestämällä nykymenon annetaan jatkua.

Toinen juttu on kun puhutaan, että kusessa ollaan jos Perussuomalaisia kaikki äänestää, kun ne eivät tosipolitiikkalaiffista tajua mitään. Melkoinen mielipide tämäkin, onhan se nyt selvää että kaksi kolmesta isosta istuu hallituksessa joka tapauksessa, ei ole mitään vaihtoehtoa että Persut siellä yksin populisoivat. Mutta pointti onkin että se on ainoa puolue, joka tässäkin asiassa pistää kapuloita rattaisiin.

Tottakai se on "vain" ongelma muiden joukossa ja toistaiseksi vielä jotakuinkin pieni sellainen. Sen takia siihen on puututtavakin juuri nyt kovalla kädellä ennenkuin se lähitulevaisuudessa muodostuu samanlaiseksi ongelmaksi kuin Tanskassa, Ruotsissa, Hollannissa, Ranskassa, Iso-Britanniassa....PS:n kannatuksen nousu on ainoa mikä pakottaa suuret puolueet muuttamaan hyysäyslinjaansa. Gallupien tulokset on tän jo näyttäny ja näitä kalasteluyrityksiä on tullutkin jo vaikka kuinka paljon.

Eihän PS:stä isointa puoluetta tule sitten millään. Se on vain painostuskeino suurien puolueiden linjan muuttamiseksi.

QUOTE]

Joten aika lailla kaiken sun vapaa-ajan sä vietät täällä vahtimassa. Säälittävää. Tässä oli minun kontribuutioni tähän ketjuun. Moro.

(Mulla on asiat hyvin kiitos kysymästä)

joo, on varmasti hyvin. sen huomaa sun tasapainoisista jutuista :lol2:

Alkoi muuten ottaa vähitellen pattiin tuossa välissä ilmennyt yhden lyöminen. Yksi kun uskaltaa tulla kertomaan miten paska jätkä Rankkuri on, niin heti on miljoona muuta peesaamassa. Sama ilmiö on nähty moneen kertaan ennenkin. Oli kiva lukea pari sivua pelkkää paskaa, asiasisältö nolla ja kaupanpäälle kauhea vitutus parin apinan vittuilusta yhdelle henkilölle. Onneksi olkoon, saitte ainakin minun huomioni. Ja ei, tähän ei voi sanoa, että kiitos, sain hyvät naurut. En saanut. Meinasin vetää ranteet auki. Se tuntuu olevan ainoa vaihtoehto tuollaisen torspoilun edessä.

Niin, oma tarkoitusperäni oli vilpittömästi kritisoida tapaa, jolla keskustelua on käyty. Sitten esim. minua kritisoitiin siitä etten osallistunut itse lainkaan. Sitten osallistuin keskusteluun, ja samalla keskustelua tuli taas vähän muutakin kuin pelkkää linkkaamista. Kyllä kannattaa viiltää ranteet auki tällaisen takia :D

Sen postin perusteella sun mielipide tuntuu olevan perustettu asioille, joilla ei ole totuuspohjaa. Sitä Rankkuri yritti sanoa, että googleta, lue uutisia jne. niin saat oikeaa tietoa asioista. Esimerkiksi juuri tämä ettei ne tiedä meikäläisten sosiaaliturvajärjestelmästä sun muut on hölynpölyä. Kyllä tänne hakeudutaan aika paljon nimenomaan elintasopakolaisiksi.

Mutta jatka Rankkuri samaan malliin. On ihan selvä ettei kaikkia voi miellyttää ja aina joskus joku tulee sen asian kertomaan. On tullut huomattua ihan omakohtaisestikin.

Tottakai jatkan. Nää pikkumarakatit on mulle vaan ajanvietettä ja hyvää harjotuspohjaa :D

Se on kumma juttu, kun kaveri vielä useampaan otteeseen sanoo ettei tiedä asioista ja haluaa tietää lisää niin sittenkun kehottaa ottamaan selvää ni kaverilla flippaa totaalisesti? No kaikki ei aina aja valot päällä. Tai sit poikakaveri oli ollu ilkee, tiedä häntä.

Joo, mä oon jo tottunu et parin kuukauden välein yks rohkee astuu esiin ja sanoo, et vithu, Rankkuri sä oot kusipää! ja sit ilmestyy pari poikaystävää rinnalle komppailemaan. Lopputulos on aina sama. Jätkiä rupee vituttaa nii et näkö sumenee ja sit syytetään mua siitä mitä itse tekevät ja lopuks vedetään marttyyriviitta pään päälle ja poistutaan takavasemmalle.

Tottakai se on "vain" ongelma muiden joukossa ja toistaiseksi vielä jotakuinkin pieni sellainen. Sen takia siihen on puututtavakin juuri nyt kovalla kädellä ennenkuin se lähitulevaisuudessa muodostuu samanlaiseksi ongelmaksi kuin Tanskassa, Ruotsissa, Hollannissa, Ranskassa, Iso-Britanniassa....PS:n kannatuksen nousu on ainoa mikä pakottaa suuret puolueet muuttamaan hyysäyslinjaansa. Gallupien tulokset on tän jo näyttäny ja näitä kalasteluyrityksiä on tullutkin jo vaikka kuinka paljon.

Eihän PS:stä isointa puoluetta tule sitten millään. Se on vain painostuskeino suurien puolueiden linjan muuttamiseksi.

Öö, miksi ne hollantilaiset "white flightaa" Ruotsiin, jos siellä on ongelma päällänsä?

Öö, miksi ne hollantilaiset "white flightaa" Ruotsiin, jos siellä on ongelma päällänsä?

ööö, ei jokapaikassa ole eikä yhtä pahasti kuin hollannissa

Muhahahaa =) Joo ei ton vajarin kanssa pysty puhumaan. Hauskinta on, että hän itse pitää itseään nokkelana ja hauskana. Ja tuntuu ottavan kaikki vähän liian henk.kohtaisesti. Paljon asiaakin, mutta toi vammanen asenne pyyhkii sen kaiken pois.

Menkää hotelliin, jumalauta jätkät heittää lapsellista juttua täällä! :D Viikko sitten oli hiljaista mut johan oli viis sivua lukemista, ei tosiaan mitään muuta kuin säälittävää...

Niin, oon kade kun ei ole omaa ketjua mielipahan purkamiseen kuten siulla ;)

Multa saa oman ketjun, tuo nettitreffi-ketju minkä olen ominut. Tosin se on lähempänä mielipahan purkamista, muttei ole kuin yksi kilahtanut siitä mulle.

"Haaaahaaaahhaaghagagagaaa...."

Vaikka nyt rättipäiden edustajia lainailinkin, niin en ole kummankaan puolella. Mun todella jyrkästi asennoitunut näkökanta on vaan siinä, et rankkis tekee ehkä vähän liiankin epätoivoisesti jotain surkean mamu-tilanteen eteen - kiihkoilee pakkislaisille yöstondikset vähintään. Suomalaiset perustallaajat ei sen parempia, oikeastaan paskempia ollaan vaan kuin päättäjät. Mitä tahansa tapahtuikaan, mitä tahansa joudutaan tekemään ja maksamaan ni tässä maassa ketään ei tee mitään asialle. Oli asia mikä tahansa. Kiihkotaan edes netissä sitten, on sekin jotain. Ja alkukin.

Työmoraali, tuhdit "tuet", kaikki nämä jutut tietää. Pahimmat työtilanteet on kaikissa saatanan syöpäpaikoissa, laitokset, satamat. Ketään niille vitun apinoille mitään uskalla sanoa vaikka satamassa kusivat joka vitun kerroksen villat läpimäriksi -> uusiksi, ei toki. Lopuille maksetaan suosiolla EU-liksat, ettei ketään hauku Suomi-juntteja rasistisuudesta.

Oot Rankkuri hyvän asian kannalla, joten älä luovuta.

Noita pellejä ilmestyy aina silloin tällöin. Mutta niistä viis.

Joten jaksamisia Rankkurille.:puntti:

Back
Ylös Bottom