Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tossa pari vaihtoehtoa, joista voit valita :lol2:

Na-nach-nachma-yarmulke.jpg

Kippa.jpg

Ai shaatana, kyllä olis kova näky ku Dave kikkailis tommonen päässä Rosengårdissa iltasella :lol2:

Te maksatte myös tuon hatun kustannukset. Olen mukana kuin peräpukama. :dance:

Te maksatte myös tuon hatun kustannukset. Olen mukana kuin peräpukama. :dance:
Siis joo hatun voin kustantaa, mutta en hatun käytöstä aiheutuvia sairaalakuluja :lol2:

Sori, kaikki kulut täytyy kustantaa. Esittäkää budjetti matkalle ja järjestäkää rahoitus. Minä menen matkalle ja raportoin tänne.
Ei mulla ny saatana viikkojen tai kuukausien teho-osastohoitoon oo rahoja antaa :D Mut jos paketillinen laastareita riittää niin ne mä voin hommata. Kyllähän sä nyt niin varma olet asiastasi, ettei iltakävely Rosengårdin keskustassa juutalaismyssy päässä estä sua lähtemästä? Miksi sä sinne sairaalaan ny joutuisit. Etkai sä ny vaa usko tällasen xenofoobikon pelotteluja?

Jos oikeasti haluatte toteuttaa tämän, niin pitää tehdä kirjallinen sopimus. Periaatteessa voi järjestää matkavakuutuksenkin. Voin maksaa muutaman euron jos matka toteutuu.

Jos oikeasti haluatte toteuttaa tämän, niin pitää tehdä kirjallinen sopimus. Periaatteessa voi järjestää matkavakuutuksenkin. Voin maksaa muutaman euron jos matka toteutuu.
Tervetuloa palstalle. Ootko sama kaveri, joka kirjoittaa Hommalla? Tottakai aina muutaman euron voi laittaa likoon. Sairaalakustannuksista tuskin on tarvetta edes keskustella, mikäli Dave tosiaan on niin varma asiastaan, kun antaa täällä ymmärtää.

Tervetuloa palstalle. Ootko sama kaveri, joka kirjoittaa Hommalla? Tottakai aina muutaman euron voi laittaa likoon. Sairaalakustannuksista tuskin on tarvetta edes keskustella, mikäli Dave tosiaan on niin varma asiastaan, kun antaa täällä ymmärtää.

Järjestäkää se rahoitus ja minä joko hyväksyn sen tai hylkään. Varmasti päästään yhteisymmärrykseen.

Järjestäkää se rahoitus ja minä joko hyväksyn sen tai hylkään. Varmasti päästään yhteisymmärrykseen.
Tämmönen, hinta 5 euroa:
10463[1].jpg

Laastari, 3,10 euroa:
hansaplast_universal.jpg

Kaupan päälle vielä nenälaastari, 6,50 euroa:
breathe_right.jpg

Sekä heitän vielä parikymppiä matkaan vaikka en siitä alunperin mitään puhunutkaan.

Kun Dave itsekkin myönsi vahingossa. Hänkin pelkäisi mennä tuo hattu päässä sinne hillumaan eli hänkin tietää ongelman, mutta ei vaan halua myöntää sitä.

Itse ajattelin muuttaa lähitulevaisuudessa tallinnaan. Viroon haki viimevuonna yhteensä 18 turvapaikanhakijaa eli sielä sitten saa olla ainakin tämän asian tiimoilta rauhassa. Toivottavasti muut lieveilmiöt sitten vielä vähän vähentyisivät.

Tässä minun ehtoni matkalle:

Kesto 1 viikko, jolloin vierailen kullakein seuraavista Tukholman kaupunginosista:

Tensta
Husby
Skärholmen
Akalla
Bredäng
Rågsved
Kista
Sätra
Vårberg

Jokaisesa kohteessa lupaan käyttää juutalaishattua. Videoin saapumisen ja lähtemisen ym. kokemuksia kustakin matkakohteesta (niin pitkälle kuin känny- ja digikamerassa riittää akut, voitte myös kustantaa mukaani videokameran, jotta varmasti virtaa matkan tallentamiseen riittää). Te maksatte matkat, ruuat ja kaikki kustannukset, mitä matkaan sisältyy. Te määräätte hotellit, joissa yövyn ja varaatte majoituksen etukäteen. Minimissään vietän kussakin kaupunginosassa neljästä kuuteen tuntia per päivä. 1-3 kaupunginosaa myös toimistoaikojen ulkopuolella (klo. 18-22). Kaikki matkat tulee olla etukäteen varattuja ja kaikista menoista tulee sopia etukäteen (esim. päiväkohtainen ruokabudjetti, matkakustannukset ym.). Esittäkää oma ehdotuksenne (joka sisältää kunkin yöpymispaikan hinnat), minä joko hyväksyn tai hylkään.

Tässä minun ehtoni matkalle:

Kesto 1 viikko, jolloin vierailen kullakein seuraavista Tukholman kaupunginosista:

Tensta
Husby
Skärholmen
Akalla
Bredäng
Rågsved
Kista
Sätra
Vårberg

Jokaisesa kohteessa lupaan käyttää juutalaishattua. Videoin saapumisen ja lähtemisen ym. kokemuksia kustakin matkakohteesta (niin pitkälle kuin känny- ja digikamerassa riittää akut, voitte myös kustantaa mukaani videokameran, jotta varmasti virtaa matkan tallentamiseen riittää). Te maksatte matkat, ruuat ja kaikki kustannukset, mitä matkaan sisältyy. Te määräätte hotellit, joissa yövyn ja varaatte majoituksen etukäteen. Minimissään vietän kussakin kaupunginosassa neljästä kuuteen tuntia per päivä. 1-3 kaupunginosaa myös toimistoaikojen ulkopuolella (klo. 18-22). Kaikki matkat tulee olla etukäteen varattuja ja kaikista menoista tulee sopia etukäteen (esim. päiväkohtainen ruokabudjetti, matkakustannukset ym.). Esittäkää oma ehdotuksenne (joka sisältää kunkin yöpymispaikan hinnat), minä joko hyväksyn tai hylkään.
Mulle riittää kohteiksi
Rinkeby
Rosengård,
muut saat vetää omakustanteena. Tottakai osallistun kustannuksiin.Yksin en toki kustanna kaikkea...em. survival kit tulee tietty.

Kyllä sä olet jo tämän hyväksynyt. Ja oikeen luvannut että lähdet.

Eli budjetti joku 2000-3000 euroa, 1-2 viikkoa ja Dave kuvaat omalla kamerallasi, tehdään ehdot ja sopimukset oikeuksista/ velvollisuuksista/vaatimuksista.

Tehkää se budjetti ja määritelkää omat ehtonne. Joko hyväksyn tai hylkään.
Rinkeby ja Rosengård juutalaishattu päässä, mieluiten ilta-aikaan. Sopiiko nämä ehdot alkuun?

Rinkeby ja Rosengård juutalaishattu päässä, mieluiten ilta-aikaan. Sopiiko nämä ehdot alkuun?

Tämä sopii, klo 18-22 kummassakin kaupunginosassa juutalaishattu päässä. Pistäkää kunnon matkasuunnitelma tai ehdotus. Jos ei mitään tuon konkreettisempaa löydy, ei tästä tule mitään. Pistäkää tarkat tulo- ja menoarviot ja ehdotukset kustakin matkakohteista, niin joko hyväksyn tai hylkään. Nyt on jo kaksi kaupunginosaa sovittu toimistoaikojen ulkopuolella tapahtuvaksi juutalaishattu päässä. Ottakaa myös huomioon se, että kustakin kohteesta täytyy päästä metrolla majoituskohteeseen klo 22 mennessä. Suunnitelkaa majoitus myös sen mukaan. Yöpymiseen käytän ainoastaan kaupallisia toimijoita, eli hotelleja tai motelleja. Yksityiset bed and breakfast-mahdollisuudet harkitsen kohde kerrallaan.

Tämä sopii, klo 18-22 kummassakin kaupunginosassa juutalaishattu päässä. Pistäkää kunnon matkasuunnitelma tai ehdotus. Jos ei mitään tuon konkreettisempaa löydy, ei tästä tule mitään. Pistäkää tarkat tulo- ja menoarviot ja ehdotukset kustakin matkakohteista, niin joko hyväksyn tai hylkään. Nyt on jo kaksi kaupunginosaa sovittu toimistoaikojen ulkopuolella tapahtuvaksi juutalaishattu päässä. Ottakaa myös huomioon se, että kustakin kohteesta täytyy päästä metrolla majoituskohteeseen klo 22 mennessä. Suunnitelkaa majoitus myös sen mukaan. Yöpymiseen käytän ainoastaan kaupallisia toimijoita, eli hotelleja tai motelleja. Yksityiset bed and breakfast-mahdollisuudet harkitsen kohde kerrallaan.

Älä sä Dave huolehdi kyllä sä sinne Ruotsiin pääset. Tälläinen juttu ei vaan synny yhdessä illassa.

Täällähän on täys rähinä päällä. Davelle sen verran, et katsoitko sen videon jonka muistaakseni Dona tänne linkitti? Ja sua ei yhtään häiritse se ajatus, että toi saattaa olla todellisuutta täälläkin joskus tulevaisuudessa. Jos tehdäänki niin, et me maksetaan sun matkas Tukholman sijasta Malmöön, ilman paluulippua, ja oikeastaan voisit jäädäkin sinne asumaan.

Back
Ylös Bottom