Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Jussilla taitaa olla meille vielä yllätyksiä. :D

Näin Uudessa Suomessa:

Halla-aho yllättää -taas

Uuden Suomen tavoittama Helsingin kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-aho ei sulje edelleenkään pois mahdollisuutta ryhtyä eurovaaliehdokkaaksi. Kolme puoluetta on kohuvaltuutetun kertoman mukaan vokotellut häntä ehdokkaaksi.

Perussuomalaisten hylkäämä Halla-aho kirjoitti aprillipäivänä blogissaan, että ”ellei ensi viikon lopulle tultaessa ole erittäin paljon enemmän allekirjoittajia kuin valitsijayhdistykseen vaaditaan, minä ja muut asiaan liittyvät tahot katsomme, ettei ehdokkuudelleni ole kysyntää.”

Halla-aholle valitsijamiesyhdistystä keräävä Juha Mäki-Ketelän mukaan valitsijakortteja on kasassa nyt 1600, kun yhdistyksen perustamiseen tarvitaan 2000.

Nyt Halla-aho kertoo Uudelle Suomelle, että blogiin kirjoitettu nootti oli pelkkää ”tsemppaamista”. Hän ilmoitti asiaan liittyen kannattajilleen myös blogissaan, että ”lupaukset on toki tehty rikottaviksi”

- Tarkoitus oli saada ihmiset ymmärtämään, mistä on kyse. Tämä näkyy ulospäin ja vahva kannatus nyt on jatkon kannalta ajatellen erittäin tärkeää, Halla-aho toteaa.

Tällä hän viittaa etenkin vuoden 2011 eduskuntavaaleihin. Hän ei kiellä pitävänsä niitä tärkeämpinä kuin kesän eurovaaleja.

- Kyllä minä luulen, että eduskuntavaaleja pidetään yleisesti tärkeämpinä. Tämä näkyy myös alhaisessa äänestysaktiivisuudessa. Eurovaaleilla on kuitenkin psykologinen merkitys. Ne kertovat, mihin suuntaan yhteiskunta on menossa.

Samalla Halla-aho painottaa, ettei hän ole sitoutunut Mäki-Ketelän valitsijamiesyhdistyksen ehdokkaaksi, jos sellainen syntyy. Hän kertoo pitävänsä vielä kaikki vaihtoehdot auki.

- Olen saanut kolmelta rekisteröityneeltä puolueelta tarjouksen ryhtyä ehdokkaaksi heidän listoiltaan, Halla-aho kertoo paljastamatta kuitenkaan puolueita.

- Mutta minä en ole loikkariluonne. Pitäisin hyvin ihmeellisenä tilannetta, jossa lähtisin ehdokkaaksi jonkin toisen puolueen listoilta.

Halla-aho valittiin Helsingin kaupunginvaltuustoon Perussuomalaisten listoilta, mutta puolueen jäsen hän ei ole. Hän kuitenkin kokee olevansa sitoutunut puolueeseen - ainakin täksi vaalikaudeksi. Todennäköisintä siis on, että Halla-ahosta tulee Mäki-Ketelän valitsijamiesyhdistyksen ehdokas.

Näin uskoo Mäki-Ketelä itse, ”ellei Soinilla ole takataskussaan vielä yllätystä”.

En itse lähtisi kutsumaan toisia ihmisiä älylliseltä tasoltaan simpansseja vastaaviksi vain sen takia, että he ovat eri mieltä kanssani.

Monet tässäkin threadissa esille nostetut asiat ovat tabuja yhteiskuntatieteilijöiden keskuudessa, eikä niitä ole sen takia tutkittu.

Täysin vastoin normaaleja tieteen käytäntöjä oletetaan yhteiskuntatieteilijöiden keskuudessa a priori sellaisia asioita, joita ei ole tutkittu. Kun näitä asioita sitten kyseenalaistetaan, niin vedetään hirveät raivarit. Itse olen ollut seminaarissa, jossa joku naispuoleinen proffa sanoi, ettei tällaisten älykkyyteen liittyvien geneettisten/perinnöllisten erojen tutkiminen ole yhteiskuntatieteissä toivottavaa - se on suorastaan 1930-lukulaista.

Mielestäni kertoo jotain, että J.P. Rooskin on kääntänyt kelkkansa koko keskustelussa ja on Vanhasen puolella kannustamassa tutkijoita kiinnittämään huomionsa geneettisiin/perinnöllisiin eroihin liittyviin seikkoihin.

No siitähän tässä ei ole kyse. Rotujen eroista saa puhua mutta sillon kun sen tekee niin se pitää tehdä kunnolla jos sen pohjalta lähtee tekemään politiikkaa. Tässä threadissa on esitetty paljon toimenpiteitä mutta järkiperäistä ajattelua ei yhtään.

cthulhu: en ole tehnyt mitään muita väitteitä kuin sen että teidän väite ei perustu järkeen vaan ennaltapäätettyihin mielipiteisiin joita te yritätte perustella epämääräisillä teorioilla.

Vielä kerran: ehkä mustat on niin tyhmiä että heillä ei ole edellytyksiä luoda nykyaikaista yhteiskuntaa MUTTA me emme tiedä sitä eikä tässä threadissa ole annettu yhtään hyvää syytä olettaa niin. Silti aivan liian moni on ehdottoman varma että näinhän se asia on. Tähän kun vielä yhdistetään se asenne että "meidän avokätisestä avusta huolimatta ne tyhmät neekerit ei siltikään saa mitään aikaseksi" niin kellä tahansa vähänkään maailmaa tuntevalla ihmisellä palaa pinna.

No siitähän tässä ei ole kyse. Rotujen eroista saa puhua mutta sillon kun sen tekee niin se pitää tehdä kunnolla jos sen pohjalta lähtee tekemään politiikkaa. Tässä threadissa on esitetty paljon toimenpiteitä mutta järkiperäistä ajattelua ei yhtään.

cthulhu: en ole tehnyt mitään muita väitteitä kuin sen että teidän väite ei perustu järkeen vaan ennaltapäätettyihin mielipiteisiin joita te yritätte perustella epämääräisillä teorioilla.

Vielä kerran: ehkä mustat on niin tyhmiä että heillä ei ole edellytyksiä luoda nykyaikaista yhteiskuntaa MUTTA me emme tiedä sitä eikä tässä threadissa ole annettu yhtään hyvää syytä olettaa niin. Silti aivan liian moni on ehdottoman varma että näinhän se asia on. Tähän kun vielä yhdistetään se asenne että "meidän avokätisestä avusta huolimatta ne tyhmät neekerit ei siltikään saa mitään aikaseksi" niin kellä tahansa vähänkään maailmaa tuntevalla ihmisellä palaa pinna.

Kaikella kunnioituksella, kannattaako sinun ylipäänsä ottaa osaa näihin keskusteluihin, jos et osaa olla ottamatta asioita henkilökohtaisesti? Katselin noita muita postauksiasi mm. ketjuissa, joissa kerrot yrityksistäsi päästä armeijaan sekä yliopistoon, ja se on tuota samaa vaahtoamista näköjään joka puolella. Loppuviimein se olet kuitenkin sinä itse, joka jatkuvasti esittää omia epämääräisiä ajatuksiaan "tieteenä" tai yleisesti tosiasioina, vaikka faktat eivät tue niitä.

Jos täällä osalla onkin ennakkoluuloja, omat väittämäsi eivät ole ainakaan yhtään vähempää uskomuksiin ja omiin toiveisiin perustuvia kuin kenenkään muunkaan. Ja ei, se että uskot niiden olevan parempia mielipiteitä, ei tee niistä sellaisia. Vaikka maailmaa tunteva nuorimies oletkin ;)

Ainakaan minulla ei ole mitään ennalta päätettyjä mielipiteitä vaan muutan mieltäni aika helposti, jos tarve vaatii.

Vielä kerran: ehkä mustat on niin tyhmiä että heillä ei ole edellytyksiä luoda nykyaikaista yhteiskuntaa MUTTA me emme tiedä sitä eikä tässä threadissa ole annettu yhtään hyvää syytä olettaa niin..

Luitko tuon antamani linkin Skepsiksen seminaariin? Siinä on tästä asiasta huomattavasti enemmän faktaa kuin mitä sinä olet tuonut esiin.

Kaikki mielipiteet, jotka olen antanut tästä asiasta olen myös perustellut linkeillä asiasta tehtyihin tutkimuksiin todistaakseni, että myös joku toinen on samaa mieltä kanssani. Oletko sinä tehnyt näin?

Tähän Munqin "fanatismiin" ei löydy parempaa sanontaa kuin seuraava Bertrand Russelin kuolematon ajatus. :)

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Eli suomennettuna.

Maailman ongelma on se, että tyhmät ovat täysin varmoja ja älykkäät täynnä epäilystä. :D

Tähän Munqin "fanatismiin" ei löydy parempaa sanontaa kuin seuraava Bertrand Russelin kuolematon ajatus. :)

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Eli suomennettuna.

Maailman ongelma on se, että tyhmät ovat täysin varmoja ja älykkäät täynnä epäilystä. :D

Toi Russelin miete lukee mulla vessan seinällä olevassa aforismitaulussa.:hyper:

Joo okei kiitos. Eiköhän tää ollut mun osalta tässä.

Jätän teiät rauhassa pohtimaan timo-tee-aan kanssa rotuoppia. Siinä vaiheessa kun saa uusnatsilta kuulla olevansa fanaatikko sen takia että todistaa täysin järjettömän päättelyn virheelliseksi eikä kukaan sano siihen mitään niin on aika lähteä. :rolleyes:

edit: cthulhulle vielä: Viimesen kerran: jos kukaan ei kiistä (tässä threadissa ainakaan mun tietääkseni kukaan ei ole) mun väitteitä niin sillon niitä ei varmaankaan tarvi perustella kenenkään "expertin" väitteillä. Vai luovutko sä todella sun teoriastasi jos mä nyt linkitän sulle jonkin hippiprofessorin artikkelin missä sanotaan että Afrikan köyhyydelle on muita syitä kuin mahdollinen mustien tyhmyys?

Itse olen tutustunut islamilaisiin maihin viettämällä työn vuoksi ~50 päivää viimevuonna Turkissa ja nyt olen kolmatta viikkoa Iranissa.
Eivät nämä nyt ihan semmoisia paholaisia ole, mitä siellä kotimaassa jotkut saattavat kuvitella. Uskonto tuntuu useinmille olevan enemmänkin tapa, kuten meillekin kristinusko.
Tosin on täällä monet asiat persiillään, enkä haluaisi Suomen muuttuvan yhtään tähän suuntaan, mutta ihan silmiä avaavaa tämä matkustelu välillä on.

ps. tänään tehtaalta lähtiessä asiakas antoi mukaan 6,6dl viskiä ja näytti kännykästään tissivideoita... Sanoi itsekin pitävän viineistä. Kyseessä tosin 31 vuotisen uran ilmavoimissa tehnyt vanhempi herrasmies. Kaipa ne on vähän lepposampia siellä armeijan leivissä.

Joo okei kiitos. Eiköhän tää ollut mun osalta tässä.

Jätän teiät rauhassa pohtimaan timo-tee-aan kanssa rotuoppia. Siinä vaiheessa kun saa uusnatsilta kuulla olevansa fanaatikko sen takia että todistaa täysin järjettömän päättelyn virheelliseksi eikä kukaan sano siihen mitään niin on aika lähteä. :rolleyes:

En tiennyt aiemmin olevani uusnatsi, mutta ok.. Et todistanut mitään. Aloit vain vaahtoamaan, että miten kaikki muut ovat yhtä älykkäitä kuin simpanssit kun eivät ole samaa mieltä kanssasi.

Monikulttuurisuutta puolustavat henkilöt argumentoivat poikkeuksetta rasismi tai natsi kortilla kun joku väitös menee ristiin monikulttuurisuus paratiisi kuvitelman kanssa.

^
Turkki on koko islamilaisen maailman ainoa sekulaarinen eli maallistunut muslimi valtio. Islam ei vaikuta Turkissa lähelläkään siinä määrin mitä se vaikuttaa muissa muslimi maissa.

En tiennyt aiemmin olevani uusnatsi, mutta ok.. Et todistanut mitään. Aloit vain vaahtoamaan, että miten kaikki muut ovat yhtä älykkäitä kuin simpanssit kun eivät ole samaa mieltä kanssasi.

Monikulttuurisuutta puolustavat henkilöt argumentoivat poikkeuksetta rasismi tai natsi kortilla kun joku väitös menee ristiin monikulttuurisuus paratiisi kuvitelman kanssa.

No vaikka sanoinkin jättäväni tän tähän niin pakko kai tätä on vielä kommentoida..

Tässä tulikin sitten taas yksi juttu mikä sisälty siihen simpanssikommenttiin - toi naurettava vastakkainasettelu. "liberaalit" ja "konservatiivit". "vasemmisto" ja "oikeisto". Ikään kuin maahanmuutosta tai roduista keskustellessa noilla käsitteillä olisi mitään tekemistä asian kanssa.

Se että ei hyväksy järjettömiä päättelyjä perusteeksi maahanmuuttopolitiikan muuttamiselle ei kerro mitään henkilön poliittisista mielipiteistä. En kannata monikulttuuria ja aion äänestää jotain sellaista ehdokasta joka on samoilla linjoilla kuin halla-aho maahanmuuton suuten. Jos joku haluaa saada minun tukeni rotuun perustuvalle valikointimenetelmälle maahanmuutossa niin hänen täytyy antaa erittäin hyvät perustelut miksi. Niitä odotellessa haukun kaikkia simpansseiksi jotka ei perusteluja tälle kaipaa vaan puolustaa rasistisia menettelytapoja ensimmäisen tekosyyn varjolla.

Juu eihän tuolla Turkissa tuo islam tunnu merkitsevän niin paljoa. Maa on täynnä "joikhatorneja" joista herätellään pirullisesti aamuisin jo viiden maissa viattomia länkkäreitä... Mutta kenenkään en ole vielä nähnyt mitenkään reagoivan noihin kutsuihin :-O Helvetin moinen metakka, jopa hotelleilla saattaa olla oma minareetti...
Efestä (paikallinen varsin hyvä olut merkki) ja rakia vetelevät huoletta ja naiset pukeutuvat välillä jopa Itä-Eurooppalaisen "naisellisesti" varsinkin Istanbulissa. Bulissa on näkyvissä pääkaduilla länsimaista tuttua nuorisokulttuuriakin! On hevaria:rock:ja pissistä välilillä näkyvissä.
Kunnon maaseutua en ole nähnyt. Siellä voi olla meno hyvinkin erilaista.

Täällä Iranissa nuoret naiset yrittävän pukeutua suht vartalon myötäisiin vaatteisiin ja naama kunnolla meikattuna, huivi toki on päässä. Ei pahemman näköisiä pirkkoja jotkut...

Jos joku haluaa saada minun tukeni rotuun perustuvalle valikointimenetelmälle maahanmuutossa niin hänen täytyy antaa erittäin hyvät perustelut miksi.

En kannata, että suomen kansaa muutetaan rodullisesti afrikkalaiseen negridi tai aasialaiseen mongoloidi muotoon. Eurooppalaisen ulkomuodon säilyttäminen sen kauneuden vuoksi on mielestäni erittäin hyvä perustelu rotuun perustuvalle maahanmuutto valikointimenetelmälle.

Onko sinun mielestä sillä merkitystä miltä tulevaisuuden suomalaiset näyttävät? Tulisiko heidän näyttää kuten Idols-Janin, BB-Akin, Hunks Juccin, Lola Wallinkosken tai kuten suomalaisen valtaväestön vielä tänään?

Tässä tulikin sitten taas yksi juttu mikä sisälty siihen simpanssikommenttiin - toi naurettava vastakkainasettelu. "liberaalit" ja "konservatiivit". "vasemmisto" ja "oikeisto". Ikään kuin maahanmuutosta tai roduista keskustellessa noilla käsitteillä olisi mitään tekemistä asian kanssa.

Siis hetkinen, etkös juuri itse sanonut jotakuta uusnatsiksi?

Ja siis ongelma on siinä, että et todista mitään, vaan uhoat, syyttelet ja haukut muita. Oman paskanjauhantasi seassa voisit edes huumorin vuoksi käyttää jotain olemassa olevia tutkimuksia tai muita lähteitä pohjana "tieteellesi". Vaikka olenkin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tässä asiassa, teikäläistä viedään näissä keskusteluissa argument-wise aivan 6-0. Ja taas ad hominemia; vaikka timo uusnatsi olisikin, se ei kerro sinällään mitään hänen väitteidensä todenperäisyydestä.

vaikka timo uusnatsi olisikin, se ei kerro sinällään mitään hänen väitteidensä todenperäisyydestä.

En ole minkäänlainen uusnatsi. En vain pidä suomalaisten mulatisoinnista. Tämä saattaa joidenkin mielestä olla natsimaista rasismia, mutta mielestäni se kuuluu samaan sarjaan uhanalaisten eläinten suojelun kanssa.

En kannata, että suomen kansaa muutetaan rodullisesti afrikkalaiseen negridi tai aasialaiseen mongoloidi muotoon. Eurooppalaisen ulkomuodon säilyttäminen sen kauneuden vuoksi on mielestäni erittäin hyvä perustelu rotuun perustuvalle maahanmuutto valikointimenetelmälle.

Onko sinun mielestä sillä merkitystä miltä tulevaisuuden suomalaiset näyttävät? Tulisiko heidän näyttää kuten Idols-Janin, BB-Akin, Hunks Juccin, Lola Wallinkosken tai kuten suomalaisen valtaväestön vielä tänään?
Joo, kyllä suomalaasen pitää suomalaaselta näyttää.
m_2ef765305844292cc06e276a7a8e27f0.jpg

Back
Ylös Bottom