Televisiossa tehdään välillä todella ilkeitä ja tarkoitushakuisia källejä varsinkin nauhoitetuissa ohjelmissa.
Off topic: Minulle teki esimerkiksi aikanaan MTV3:n Mediauutiset (ohjelmaa ei enää ole) vittumaisesti, kun minua haastateltiin vuosituhannen vaihteessa silloisista bisneksistäni ProFitness-lehden kustantamisesta ja LisäravinnePörssin urheiluravinnekaupoista. Haastattelua nauhoitettiin reilut parikymmentä minuuttia, toimittaja oli ystävällinen ja asiallinen ja keskustelu mielestäni hyvä. Itse ohjelmassa oli haastattelusta jäljellä muutama irrallinen lause, jotka saivat minut näyttämään suunnilleen huijarilta. Mikael Fogelholmia oli myös haastateltu, hän kertoi samassa ohjelmassa, että urheiluravinteet ovat aivan hyödyttömiä ja niiden ostaminen rahan haaskausta. Ohjelman mielestä kustannustoiminta ja urheiluravinteiden myynti olivat lisäksi epäeettinen yhdistelmä, ja minut esiteltiinkin ilmaisulla kustannustoimintaa harrastava pillerikauppias.
Tämän ja muutaman muun huonon kokemuksen vuoksi olen nyttemmin kieltäytynyt nauhoitetuista TV-haastatteluista (sama koskee radiota), viimeksi 1980-luvun bodausbuumia käsitelleestä YLE kakkosen ohjelmasta. Haastattelupyyntöjä tulee yllättävän paljon, yleensä kysellään hormoneista. Varon myös lehtihaastatteluja, viimeksi annoin haastattelun Aamulehden Valo-liitteeseen marraskuussa 2008. Juttu oli ihan asiallinen.