Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Valtakunnanmedia ei näemmä uutisoi mitenkään tuota YLE-jupakkaa, vaikka koko netti kohisee siitä. No, olipa yllätys.

En ota kantaa maahanmuuttoasiaan, koska en tiedä siitä oikeastaan mitään, minulla ei ole asiaan minkäänlaista kosketusta.
Sit sä oot väärässä paikassa.

Sinulle Rankkuri kuitenkin sanoisin, että olet itse melkoinen liturgian (ja propagandan) vääntäjä, varsinaista asiaa on hyvin vähän, ratkaisuehdotuksia vielä vähemmän. Poimit maailmalla pörräävistä tiedonmurusista itsellesi (ideologiaasi) sopivat hippuset ja jauhat niistä kyllästymiseen asti.
Väittäisin hippusista huolimatta tietäväni asiasta enemmän kuin sinä. Propagandaa tai ei niin kyllä hyvän asian esille tuominen on vaivan arvoista.

Uskon, että olet vilpitön asiasi kanssa, mutta esimerkiksi minua kiinnostaisivat todelliset ja myös realistiset ja toteutettavissa olevat ratkaisumallit tähän maahanmuuttoasiaan liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi. Mitkä ovat ongelmat, kuka niitä aiheuttaa, paljonko maahanmuuttajien hyysääminen täällä oikeasti maksaa (esim. tämän päivän Hesarin, sori nyt että luen tätä ainakin joissakin piireissä arvovaltaisena pidettyä lehteä, mukaan aika helvetin vähän maksaa maahanmuuttajien toimeentulotuki per suomalainen lärvi tällä hetkellä) jne.?

Alaikäinen maahanmuuttaja vastaanottokeskuksessa 57 000 euroa vuodessa, täysi-ikäinen 30 000 euroa. Kotouttamiseen on varattu tälle vuodelle 120 miljoonaa euroa, joka Astrid THorsin mukaan on aivan liian vähän. Suhteuta se maahanmuuttajien lukumäärään. Mitä käy kun porukka moninkertaistuu, Jouni? Lue Halla-aho sivuilta tilastot, siellä ne on hienosti järjestyksessä.

Olkaa nyt perkele vähän miehekkäämpiä sentään.
Onneksi sinä, Jouni, olet miehekäs. Ketjusta toiseen valittamassa. Hupelle, mulle... Miesten mies.

Jouni Virtamo: -En minäkään pelkää ulkomaalaisia, eivätkä ne pane jalkojani tärisemään.
Pitäisikö näin olla että saa olla erimieltä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta?

Mutta en oikein näe mikä järki tänne on raahata nuita monesta maailman kolkasta meidän elätettäviksemme, varsinkaan kun sitä rahan paskaa ei täällä suomessa tunnu liikaakaan olevan. Mielummin pistäisin nuo maahanmuuttajien avustuksiin ja elämiseen menevät rahat perusterveydenhuollon kehittämiseen, peruskoulutuksen laadun parantamiseen ja vanhus työhön näin niinkuin esimerkkinä.

Realistisista ja toteutettavissa olevista ratkaisuista mulle ei tule mieleen kuin se, että lopetetaan se nuiden tänne ottaminen. Toki maahan tulevat opiskelijat ja ammattitaitoiset työskentelijät ovat jatkossakin tervetulleita, riippumatta mistä ovat tulossa. Ehkäpä ne jatkossa maksavat osansa yhteiskuntamme pyörittämisestä, eivätkä vain nauti sen eduista.

Vähän vielä ihmettelyä: Minulla on vuosien mittaan ollut kaikenlaista kommellusta ulkomaalaisten kanssa Suomessa. On mm. tullut loukattua arabin herkkää kunniantuntoa ja saatua tappouhkaus (ei toteutettu koskaan) yms. Ikinä en ole kuitenkaan pelännyt olla Suomessa enkä varsinkaan pelännyt ketään ulkomaalaista. Ihmettelenkin, millaisia mammanpoikia tähänkin trediin kirjoittaa, jos joku hikinen somali panee jalat tärisemään. Ainakin kauhean kova uhka ja paine tuntuu monen elämässä mamujen takia olevan. Olkaa nyt perkele vähän miehekkäämpiä sentään.

Pitääkö saada tappouhkauksia mamuilta, että voi olla maahanmuuttokriittinen? Eikö tuossa tapauksessa kyse ole yksittäistapauksesta, jota ei voi yleistää? Omat kokemukset maahanmuuttajista ovat pääosin myönteisiä, silti suhtaudun nykyiseen maahanmuuttoon kriittisesti. Perustelen Stubilta pöllimälläni kolmen kohdan taktiikalla :)

Perustelut lyhyesti:

1) Kustannustehottomuus. Nykyinen humanitäärinen maahanmuuttopolitiikka on äärimmäisen kustannustehoton keino vähentää kehitysmaiden ongelmia ja hätää. Valtion budjetista voimme nähdä, että alaikäisen turvapaikanhakijan kustannuksiin varataan noin 47000 euroa per lapsi. Mitähän tällä rahalla saataisiin aikaan kehitysmaissa; uusi koulu, rokotukset, koulukirjat, kouluruoka ja opettajat koko kylälle?

2) Ekologinen kestämättömyys. Nykyinen humanitäärinen maahanmuuttopolitiikka on myös ekologisesti arveluttavaa. Tiedämme, että suomalaisten jättämä ekologinen jalanjälki on maailman suurimpia ja kenties kestämättömällä tasolla. Kestävän kehityksen kannalta on järjetöntä tuoda tänne pohjoiseen Suomeen maahanmuuttajia maista, joissa tuo jalanjälki on huomattavasti pienempi. En näe mitään tarvetta kasvattaa Suomen väkilukua muutenkaan, 5-6 miljoonaa asukasta on aivan riittävästi.

3) Sosiaaliset ongelmat. Nykyinen humanitäärinen maahanmuuttopolitiikka myös luo suuria sosiaalisia ongelmia Suomeen, kun tänne tulevat maahanmuuttajat eivät kotoudu. Tämä kehitys tulee väistämättä lisäämään jännitteitä eri väestöryhmien välillä ja kasvattamaan Suomessa asuvien verorasitetta ja/tai heikentämään julkisia palveluita. Näin on käynyt kaikkialla niissä Euroopan maissa, joihin on kohdistunut laajamittaista maahanmuuttoa kolmannesta maailmasta.

Muitakin perusteita löytyy. Senkin tiedän, että nämä argumentit eivät vakuuta ketään, jonka mukaan maahanmuutto on ihanaa, väistämätöntä ja toivottavaa. Kunhan kirjoitin.

Joo, kaikki on tietysti raiskattu moneen kertaan ja edelleen uhkauksia satelee koko ajan oikealta ja vasemmalta. Elämä on kovaa.

Joo, kovia olette, jos kaikki on moneen kertaan raiskattu eikä se ketään yhtään pelota/ahdista :worship:

Mun tyttöystävää ei ole kuin vähän ahdisteltu bussipysäkillä ja se rassukka otti jo siitä pulttia. Pittääpä käskeä seuraavan kerran ottamaan teistä mallia ja olemaan mies...

Jouni Virtamo: -En minäkään pelkää ulkomaalaisia, eivätkä ne pane jalkojani tärisemään.
Pitäisikö näin olla että saa olla erimieltä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta?

Mutta en oikein näe mikä järki tänne on raahata nuita monesta maailman kolkasta meidän elätettäviksemme, varsinkaan kun sitä rahan paskaa ei täällä suomessa tunnu liikaakaan olevan. Mielummin pistäisin nuo maahanmuuttajien avustuksiin ja elämiseen menevät rahat perusterveydenhuollon kehittämiseen, peruskoulutuksen laadun parantamiseen ja vanhus työhön näin niinkuin esimerkkinä.

Realistisista ja toteutettavissa olevista ratkaisuista mulle ei tule mieleen kuin se, että lopetetaan se nuiden tänne ottaminen. Toki maahan tulevat opiskelijat ja ammattitaitoiset työskentelijät ovat jatkossakin tervetulleita, riippumatta mistä ovat tulossa. Ehkäpä ne jatkossa maksavat osansa yhteiskuntamme pyörittämisestä, eivätkä vain nauti sen eduista.

Kiitos risumies asiallisesta vastauksesta. Rankkurillehan minä esitin ihan normaaleja kysymyksiä, mutta hän katsoi parhaimmaksi vastata vittuilemalla. On tosiaan tiukkaa tällä palstalla, jos ei saa asiantuntijoilta kysyä aiheesta, josta ei tiedä käytännössä mitään.

Kiitos myös CCRyderille hyvistä kommenteista.

Rankkurillehan minä esitin ihan normaaleja kysymyksiä, mutta hän katsoi parhaimmaksi vastata vittuilemalla. On tosiaan tiukkaa tällä palstalla, jos ei saa asiantuntijoilta kysyä aiheesta, josta ei tiedä käytännössä mitään.

Normaaleja kysymyksiä ala Jouni Virtamo:

Sinulle Rankkuri kuitenkin sanoisin, että olet itse melkoinen liturgian (ja propagandan) vääntäjä, varsinaista asiaa on hyvin vähän, ratkaisuehdotuksia vielä vähemmän. Poimit maailmalla pörräävistä tiedonmurusista itsellesi (ideologiaasi) sopivat hippuset ja jauhat niistä kyllästymiseen asti.

Ihmettelenkin, millaisia mammanpoikia tähänkin trediin kirjoittaa, jos joku hikinen somali panee jalat tärisemään. Ainakin kauhean kova uhka ja paine tuntuu monen elämässä mamujen takia olevan. Olkaa nyt perkele vähän miehekkäämpiä sentään.

Ja perään Rankkurin henkisiä arpia aiheuttavat vittuilut:

Originally posted by Rankkuri

Sit sä oot väärässä paikassa.

Väittäisin hippusista huolimatta tietäväni asiasta enemmän kuin sinä. Propagandaa tai ei niin kyllä hyvän asian esille tuominen on vaivan arvoista.

Alaikäinen maahanmuuttaja vastaanottokeskuksessa 57 000 euroa vuodessa, täysi-ikäinen 30 000 euroa. Kotouttamiseen on varattu tälle vuodelle 120 miljoonaa euroa, joka Astrid THorsin mukaan on aivan liian vähän. Suhteuta se maahanmuuttajien lukumäärään. Mitä käy kun porukka moninkertaistuu, Jouni? Lue Halla-aho sivuilta tilastot, siellä ne on hienosti järjestyksessä.

Onneksi sinä, Jouni, olet miehekäs. Ketjusta toiseen valittamassa. Hupelle, mulle... Miesten mies.

Täytyy lainata itse Jouni Virtamoa tässä kohtaa eli:

Originally posted by Jouni Virtamo
Olkaa nyt perkele vähän miehekkäämpiä sentään.

Että mitä jos Jouni Virtamo koittais ottaa omasta neuvosta vaarin, sopiiko Jouni?

Joko miesten miestä nöyryytettiin tarpeeksi vai vieläkö on tarve "whine like a little bitch"?

Normaaleja kysymyksiä ala Jouni Virtamo:

Ja perään Rankkurin henkisiä arpia aiheuttavat vittuilut:

Täytyy lainata itse Jouni Virtamoa tässä kohtaa eli:

Että mitä jos Jouni Virtamo koittais ottaa omasta neuvosta vaarin, sopiiko Jouni?

Joko miesten miestä nöyryytettiin tarpeeksi vai vieläkö on tarve "whine like a little bitch"?

Minun mielestäni sinulla on tässä aiheessa oma liturgiasi, jota hoet kuin matraa. Sinun on aivan turha sitä kieltää. Olen pahoillani, jos sen toteaminen loukkaa sinua. Tyrmäät itse tiukasti muiden käyttämät lähteet ja kehotat tutkimaan ainoastaan omiasi = Halla-ahon blogi. Muiden tiedot ovat sinun mukaasi vääriä tai varustettu arvovarauksella, jota et hyväksy.

Minä siis arvostelin sinun esitystapaasi, niin ei olisi saanut tehdä. Huumoria ei myöskään saa käyttää tosikon kanssa, sori siitäkin. Ethän ollenkaan tajunnut "miehekkyys-juttua" huumoriksi, ethän?

Huppeakin kerkisit puolustaa, vaikka en usko, että hän sitä pyysi. Mutta ennen kaikkea, sinä et halunnut vastata asiallisesti esittämiini kysymyksiin, joihin sitten muut onneksi vastasivat. Kiitos siitä heille.

Rankkuri: En ole ollenkaan sinua vastaan, ja tämä aihe on mielenkiintoinen. Olen pahoillani, jos olet noin herkkä keskustelija. Rumien puhumisella ei asiasi kuitenkaan edisty, ja muille kirjoittajille vittuilemalla vain osoitat henkisen heikkoutesi.

Minun mielestäni sinulla on tässä aiheessa oma liturgiasi, jota hoet kuin matraa.

Maahanmuuttokeskustelussa käytettävä sana "liturgia" tarkoittaa valtionhallinnon ja liberaalin median "virallista totuutta" asiasta eli maahanmuutto on ihanaa, positiivista jne. Tietäisit tämän jos olisit yhtään seurannut asian ympärillä käytyä keskustelua, mitä et omien sanojesi mukaan ole tehnyt.

Sinun on aivan turha sitä kieltää.
Enhän toki omia mielipiteitäni kiellä.

Olen pahoillani, jos sen toteaminen loukkaa sinua.
Kelaapa noi sun viestis uudestaan ja vastaa sitten kysymykseen, että kumman tunteita tässä on, Jouni, loukattu? Sun avaus tähän postiin sisälsi mammanpoika vertauksen, propagandistiksi kehumisen ym. Minä sanoin sua miesten mieheksi, jonka jälkeen sä sanoit mun vittuilevan sun "asialliseen avaukseen". Tuntuu siltä, että se olet sinä, Jouni, jonka tunteita on loukattu.

Tyrmäät itse tiukasti muiden käyttämät lähteet ja kehotat tutkimaan ainoastaan omiasi = Halla-ahon blogi.
Kuten itse sanoit, et tiedä aiheesta mitään ja silti pidät HS:a hyvänä lähteenä? Vaikka ko. julkaisu tunnetaan laajasti Halla-aho ja PS inhostaan. Viittaukseni Halla-ahon blogiin lähteenä johtuu siitä, että sieltä löytyy eri ministeriöiden tilastoja ym. Tietäisit senkin jos olisit jaksanu vaivautua sinne asti.

Muiden tiedot ovat sinun mukaasi vääriä tai varustettu arvovarauksella, jota et hyväksy.

Kaiva esiin se kohta, missä sanon että muiden tiedot ovat vääriä. HS:n jutut ovat jopa valheellisia, joista ko. lafka on jo pariin otteeseen jäänyt kiinni.

Minä siis arvostelin sinun esitystapaasi, niin ei olisi saanut tehdä. Huumoria ei myöskään saa käyttää tosikon kanssa, sori siitäkin. Ethän ollenkaan tajunnut "miehekkyys-juttua" huumoriksi, ethän?

Mikä tässä viittaa huumoriin:
Ihmettelenkin, millaisia mammanpoikia tähänkin trediin kirjoittaa, jos joku hikinen somali panee jalat tärisemään. Ainakin kauhean kova uhka ja paine tuntuu monen elämässä mamujen takia olevan. Olkaa nyt perkele vähän miehekkäämpiä sentään.
Ja uskoisin, että mua ei tällä palstalla luonnehdita ensimmäisenä tosikoks muiden kuin sinun toimesta.

Huppeakin kerkisit puolustaa, vaikka en usko, että hän sitä pyysi.

Kaivatko sen kohdan, jossa puolustin Huppea vai oliko tämäkin vain omaa mielikuvitustasi?

Mutta ennen kaikkea, sinä et halunnut vastata asiallisesti esittämiini kysymyksiin, joihin sitten muut onneksi vastasivat. Kiitos siitä heille.

Mielestäni mä laitoin sulle ulkomuistista noin summat, mitä maahanmuuttajat kustantavat. Sori, ettei ollut tarpeeksi kattava vastaus. Toivottavasti tämä ei, Jouni, loukannut sinua.

Rankkuri: En ole ollenkaan sinua vastaan, ja tämä aihe on mielenkiintoinen.

En minäkään ole, Jouni, sinua vastaan. Olen todella huojentunut kuullessani tämän.

Olen pahoillani, jos olet noin herkkä keskustelija.

Mielestäni se olit sinä, Jouni, joka ensimmäisenä aloit itkemään vittuilusta. Vaikka oma avauksesi tähän ketjuun oli mitä oli.
Rumien puhumisella ei asiasi kuitenkaan edisty, ja muille kirjoittajille vittuilemalla vain osoitat henkisen heikkoutesi.
Kyllä uskon tosiaan, että heikkouteni on nyt, Jouni, paljastunut sinun aukottoman todistuksen perusteella. Kaikki, jotka osaavat lukea, tietävät kuka aloitti henkilökohtaisuudet ja kuka otti itseensä, kun vastataan samalla tavalla.

Mä en vittuile muille, jos mulle ei vittuilla tai kirjoiteta aivan puutaheinää, kuten sinä, Jouni.

No niin. Kiitos vähemmän taas tätä vitun draamaa kun itse keskustelun aihe kuitenkin on hyvä.

E: Olisi kiva vaikka nähdä, onko kellään noihin CCRyderin perusteluihin mitään sanomista.

No niin. Kiitos vähemmän taas tätä vitun draamaa kun itse keskustelun aihe kuitenkin on hyvä.

E: Olisi kiva vaikka nähdä, onko kellään noihin CCRyderin perusteluihin mitään sanomista.
Olen täysin samaa mieltä. Keskustelu pysyi jopa asiallisena Jouni Virtamon aivopieruun saakka. Koska kaveri tuntuu olevan samasta puusta kuin modified niin jätän OT:n omalta osaltani tähän.

CCRyder on aivan oikeassa, juuri näin se menee.

Olen täysin samaa mieltä. Keskustelu pysyi jopa asiallisena Jouni Virtamon aivopieruun saakka. Koska kaveri tuntuu olevan samasta puusta kuin modified niin jätän OT:n omalta osaltani tähän.

CCRyder on aivan oikeassa, juuri näin se menee.

Ja näin tredin päällikkö kuittaa. Heil Rankkuri!

Kannattaa katsella tätä: http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg

Sekä lukea vähän faktoja:

Jyväskylä
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 2,7 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 12,5 %.

Tampere
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 3,2 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 12,2 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 40,9 %.

Turku
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 4,5 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 20,6 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 22,5 %.

Oulu
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 1,9 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 10,7 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 41,2 %.

Helsinki
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 6,4 %
Osuus omaisuusrikoksista 16,1 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 21,6 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 46,2 %.

Lähde: TV2 Tiistai klo 21.00 22.1.2008 Ajankohtainen kakkonen

Niin, mistäköhän se ulkomaalaisviha johtuu.

Kannattaa katsella tätä: http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg

Sekä lukea vähän faktoja:

Jyväskylä
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 2,7 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 12,5 %.

Tampere
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 3,2 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 12,2 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 40,9 %.

Turku
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 4,5 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 20,6 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 22,5 %.

Oulu
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 1,9 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 10,7 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 41,2 %.

Helsinki
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 6,4 %
Osuus omaisuusrikoksista 16,1 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 21,6 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 46,2 %.

Lähde: TV2 Tiistai klo 21.00 22.1.2008 Ajankohtainen kakkonen

Niin, mistäköhän se ulkomaalaisviha johtuu.

Äähh...älä nyt viitti olla ilonpilaaja. Virtamo on niin ÄIJJJÄ ettei sitä tommonen kiinnosta. Se on jopa niin MIES, niin isolla M:llä että Timo T.A. Mikkonenkin kalpenee. Perkele. Eipä tarvi läheistenkään pelätä joutuvansa mamun raiskaamaksi kun tuntee tämän Miehen.

Back
Ylös Bottom