Hienosti katkaisit virkkeeni keskeltä siten, että olennainen osa jäi puuttumaan.
Virke jatkui näin: "mutta se ei tee suomalaisista sinällään huonompia, koska kuten sanoin erilaisuuden pelko on inhimillistä ja siis ymmärrettävää."
Ehkä minun olisi pitänyt lisätä lainausmerkit sanalle "vika".
Helvettiäkö sen on väliä, mitä sinä olet mieltä siitä ovatko suomalaiset huonompia, tai mistä uskot tämän "vian" johtuvan? Gallupissa kysyttiin, mistä ulkomaalaisviha johtuu, ja sanoit vian olevan suomalaisten. Etkö ymmärrä, että tuollainen asenne vastaa sitä asennetta, että ulkomaalaisviha johtuu pelkästään ulkomaalaisista, paitsi että itse olet ennakkoluuloinen "suomalaisia" kohtaan (ilmeisesti et aivan kaikkia suomalaisia, koska tuskin esim. luet itseäsi tähän syyllisten joukkoon).
Jos joku sanoo maahanmuuttajien aiheuttamien ongelmien olevan parikymppisten sinisilmäisten urpojen vika, se syyllistää sinua siitä huolimatta vaikka joku lisäisikin perään "mutta se on ihan ymmärrettävää, koska näiltä kakaroilta puuttuu todellisuudentaju".
Erään suomalaisen maahanmuuttokriittisen populistipuolueen kannatus on erityisen vahvaa "parikymppisten kakaroiden" keskuudessa, mikä sikäli on aika huvittavaa jokaisen parikymppisen kakaran ollessa suvaitsevainen.
Mikäli "kaikki" (tai edes suurin osa, olettaen että liioittelit), nuorista on suvaitsevaisia suosittelisin heitä tutustumaan persujen arvoihin, koska kyseinen puolue ei todellakaan ole arvoiltaan kovin suvaitsevainen.
Itse asiassa tuo kouluissa toteutettu, suurelta osin äänioikeudettomien parissa teetetty gallup antoi PS:lle kutakuinkin saman kannatuksen mitä PS:llä on gallupien mukaan kaikkien äänestäjien keskuudessa nyt.
Edit: populistipuolue Vihreät muuten keräsi noissa varjovaaleissa yli 13% kannatuksen...