Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Enää ei puhuta siitä, että ulkomaalainen dippainssi joutuu Suomessa siivoojaksi. Kenties tilanne on ainakin siinä parantunut.

Ei kaikista mamuista voida tehdä bussikuskeja tai siivoojia. Yllätti ainakin itsen miten värikästä porukkaa tuli siivoamaan laivaa risteilyn jälkeen.

Tietenkin jos on kotimaassaan elänyt pummina kaupungissa niin tuskin tilanne on sen parempi Suomessa.

Eipä taida pienviljelijän arki olla Suomessa enää mahdollista missään.

IMO jos on niin hirveetä täällä niin voi ottaa ensimmäisen lennon takaisin kotimaahan. Kuitenkin täällä saavat ilmaisen asutuksen,ruuat,vaatteet ja perusylläpidon vaikkeivat ole edes kansalaisia. Samoja palveluita suomalaisen on turha odottaa heidän kotimaassaan.

Niin niin, sitä juuri tarkoitin

IMO jos on niin hirveetä täällä niin voi ottaa ensimmäisen lennon takaisin kotimaahan. Kuitenkin täällä saavat ilmaisen asutuksen,ruuat,vaatteet ja perusylläpidon vaikkeivat ole edes kansalaisia. Samoja palveluita suomalaisen on turha odottaa heidän kotimaassaan.

Samoja palveluita on suomalaisen turha odottaa edes OMASSA kotimaassaan. Kelasta nyt saa jotain tukea mutta sossuun on turha mennä ilman kirvestä edes lomakkeita hakemaan.

Samoja palveluita on suomalaisen turha odottaa edes OMASSA kotimaassaan. Kelasta nyt saa jotain tukea mutta sossuun on turha mennä ilman kirvestä edes lomakkeita hakemaan.

älä puhu paskaa !

Itse boikotoin ulkomaalaisten kebab paikkoja, koska paikallisessa yrityksessä yrittävät aina vetää välistä. kerran maksoin 50€ setelillä ja ukko sanoi tuovansa kohta pöytään. söin noin 15min ja tein lähtöä ja menin kassalle pyytämään vaihtorahat. tämä esimerkki monien joukosta. tällästä ja vastaavaa pikkuyrittämistä kokoajan.

en yleisestikkään pidä "päällekäyvästä" kauppaamisesta ja palvelusta (välimerenmaat, noin yleistäen).

alkuperäiseen aiheeseen muutama ajatus:
mulla itellä ei ulkomaalais-taustaisia kavereita ole, ellei paikallisen kebabin turkkilaisia pitäjiä lasketa. todella ystävällisiä, aina hymyilee, annokset kohdillaan ja palvelu muutenkin parempaa kuin vastaavissa suomalaisten kioskeissa. tää mesta on ollut samalla jäbällä jo kymmenen vuotta joten ainakaan mitään veronkiertäjiä he eivät ole. näitä vastaan mulla ei mitään ole.
sitten taasen on nämä mistä saa lehdistä lukea. esim. ryöstelijät, raiskaajat ja yleisesti vaan lorvimaan ja muiden rahoilla elämään tulleet "pakolaiset", näitä mä en sulata. ymmärrän jos oikeasti joutuu lähtemään esim. sotaa pakoon, mutta silloinkin pitäisi palata sinne kotio kun tilanne rauhoittuu. eli jos hoitaa hommansa hyvin ja maksaa verot niin en näe mitään estettä miksei täällä saisi olla.

Mulla ei ole kyllä yhtään ennakkoluuloja.
Meillä on duunissa keikkalaisena useampikin maahanmuuttaja, ainakin Gambiasta ja Japanista, en muista tähän hätään oliko muualta. Ihmisinä hirmu ihania molemmat, ja hoitajina ihailtavia, työmoraali korkealla ja ei paljoa näe sitä kyllästynyttä asennetta mitä sitten muutamalla vakituisella näkee..

sitten taasen on nämä mistä saa lehdistä lukea. esim. ryöstelijät, raiskaajat ja yleisesti vaan lorvimaan ja muiden rahoilla elämään tulleet "pakolaiset", näitä mä en sulata.

Suomen pakolaispolitiikkaa pitäisi muuttaa niin, että mikäli syyllistyt rikokseen (pakolaisena), josta tuomitaan ehdotonta vankeutta, niin sinut palautetaan kotimaahasi riippumatta siitä, mitkä olot siellä on. Nythän on niin, että jotkut soveltuvat maat olemassa, jonne ei suomalaisen lainsäädännön turvin voi palauttaa ollenkaan. Tällä sais jo noi raiskaus/ryöstö yms. hommelit aika paljon kovemmille sanktioille ja siinä pistäisi pikku rikollisen alkuakin miettimään, raiskaako/ryöstääkkö vai ei.

Mä en pidä ulkomaalaista sen kummallisempana kuin suomalaista. Mikäli yksilö on kusipää, niin se on yksilön ongelma eikä siitä voi syyttää koko kansakuntaa. Jokaisessa maassa on fiksuja tyyppejä ja myös näitä vähemmän fiksuja.

Ikävä hommahan se on, että prosentuaalisesti asukaskuntaan rikoksia tekee selkeällä kärkipaikalla pakolaiset. Tosin tuolla voi 1 henkilö saada aikaan aikamoisen piikin, kun sitä verrataan suomalaiseen.

No hieman epäilevästi suhtaudun ulkomaalaisiin, etenkin työelämässä ja etenkin miehiin. Syy on kulttuurieroissa ja siihen liittyen erityisesti suhtautumisessa naisiin. Jossain määrin on kokemusta, ja hyvin helppo on rankata jopa kansalaisuuden ja ulkonäön mukaan tuo käytös. :rolleyes:

Mä en pidä ulkomaalaista sen kummallisempana kuin suomalaista. Mikäli yksilö on kusipää, niin se on yksilön ongelma eikä siitä voi syyttää koko kansakuntaa. Jokaisessa maassa on fiksuja tyyppejä ja myös näitä vähemmän fiksuja.
tämä myöskin totta, näitä rikollisia on jo suomi täys, ehkä siksi ne ulkomaalaisten tekemät rikokset korostuu ja niiden uutisoinnilla on taatusti merkitystä suomalaisten asenteisiin.

Suomen pakolaispolitiikkaa pitäisi muuttaa niin, että mikäli syyllistyt rikokseen (pakolaisena), josta tuomitaan ehdotonta vankeutta, niin sinut palautetaan kotimaahasi
Suurin osa pakkiksella ja yleensä kanssaihmisistä on tätä mieltä, mutta mikähän siinä on, että näin se ei sitten politiikassa todellakaan mene.
Silitellään rötöstelijän päätä, annetaan sakot, jotka kuitenkin jää maksamatta ja annetaan saman touhun jatkua.

Asun Itä-Suomessa, joten minulla on kokemusta lähinnä Venäjältä tulleista maahanmuuttajista. Eniten olen ollut heidän kanssaan tekemisissä yläasteella, sillä luokallani oli silloin aina muutama venäläinen oppilas. Venäjältä tuleet oppilaat olivat usein vuoden tai pari muita oppilaita vanhempia, sillä tullessaan Suomeen, he käyttivät ensimmäisen vuoden kokonaan maamme kielen opiskeluun. Tässä on yksi syy siihen miksi olen sitä mieltä, että maahanmuuttajilta pitäisi ottaa ruotsin kielen opiskelu kokonaan pois, sillä silloin heille tulee aivan liika kieliä opiskeltavaksi samaan aikaan. Venäläisillä kun on usein tuo englantikin vielä melko alkuvaiheessa.

Lisäksi koulussamme alunperin pistettiin kaikki maahanmuuttajat samalle luokalle, mutta sitten huomattiin, että he sulautuvat ja oppivat kielen paremmin, kun heidät jaotellaan tasaisesti kaikille luokille. Lisäksi koulussamme on vielä yksi Venäjältä tullut maahanmuuttaja opettaja, joka puhuu täydellisesti sekä suomea, että venäjää ja ymmärtää myös molempien kulttuurien tavat ja erot. Tämä ehkäisee tehokkaasti väärinkäsityksiä, joita tuppaa syntymään vähänväliä oppilaiden kesken. Tällaisiin pieniin konflikteihin tulee puuttua nopeasti, jotteivat ne paisu liikaa ja aiheuta ennakkoluuloja väärin perustein. Näissäkin tapauksissa, riidat johtuvat usein siitä, ettei vain ymmärretä toista.

Pidän venäläisiä kuitenkin kaikinpuolin fiksuina ja rehteinä oppilaina. Eivät poikkea hirveästi suomalaisista. Samanlaisia tupakoivia teinejä, jotka kuitenkin aikuistuvat joskus.

Ps. Viesti voi olla sekava, sillä en ole erityisen kokenut nettikeskustelija.

Suomen pakolaispolitiikkaa pitäisi muuttaa niin, että mikäli syyllistyt rikokseen (pakolaisena), josta tuomitaan ehdotonta vankeutta, niin sinut palautetaan kotimaahasi riippumatta siitä, mitkä olot siellä on. Nythän on niin, että jotkut soveltuvat maat olemassa, jonne ei suomalaisen lainsäädännön turvin voi palauttaa ollenkaan. Tällä sais jo noi raiskaus/ryöstö yms. hommelit aika paljon kovemmille sanktioille ja siinä pistäisi pikku rikollisen alkuakin miettimään, raiskaako/ryöstääkkö vai ei.

Tosta oon samaa mieltä, että rangaistuksia pitäis koventaa. Toisaalta niitä vois monessa asiassa koventaa suomalaistenki osalta. Ylipäänsä mulla ei maahanmuuttajia vastaan ole mitään henkilökohtaista, jos elävät ihmisiksi. Ilta-aikaan jos sattuu kadulla vastaan tulemaan useampi maahanmuuttaja niin tulee yleensä kyllä hieman varautunu olo. Tämä luultavasti johtuu siitä, että joskus nuorempana kävi tuntemattomat romanigangsterit täysin ilman syytä uhoamaan ku odottelin kaverin kanssa linja-autoa asemalla.

Mulla on venäläisistä (jotka siis asuvat Suomessa) hyvä kuva. Viimeksi uutena vuotena törmäsin yhden avuliaisuuteen, kun olin baarista lähtenyt naisen luo. Lähdettyäni naisen luota aamuyöllä olin aivan hukassa. En ollut alueella liikkunut ennen, mutta heti tuli tämä venäläismies neuvomaan tietä cityyn. Kartan vielä lumeen väkerti.

Hassuin juttu oli, kun huikkasi vielä berään "Ja hjyvää uutta vjuotta!" :hyvä:

Erikseen on sitten nämä turistivenakot. Niistä ei kehtaa edes rueta vääntämään mitään. Ainoastaan negatiivisia kokemuksia.

Väkisin ei mikään asia onnistu ja se on tainnut sossuilta unohtua. Pitäis kysyä heiltä, että mitä muuta he haluavat tehdä kuin asua slummissa.

Tähän oli kyllä pakko tarttua. Sen verran paksua tekstiä. Hyvin vähän kyllä väkisin mitään joutuu nuo mamut Suomessa tekemään. Ja tuosta slummissa asumisesta sen verran, että mamut kyllä alunperin pyritään hajasijoittamaan, mutta he automaattisesti hakeutuvat omiensa joukkoon ja näin ollen pikkuhiljaa tekevät itse sen slummin. Koita tossa nyt sitten integroitua, tosin itsehän he eivät sitä haluakaan. Sanotaan näin että kaikki jotka näissä maahanmuuttoasioissa osoittavat syyttävällä sormella kantaväestöä, voivat kyllä mun puolesta tehdä harakirin. On sen verta sokeeta touhua.

Back
Ylös Bottom