Kiihotuin vielä lisää. Pakko jatkaa. Tässäkin ketjussa on paljon itketty sitä, että USA on niin paha kun hyökkäs Irakiin ja tappoi kaikki ja kansanmurha, joten sixi mitkä tahansa muslimiterroristien teot ovat oikeutettuja.
Mutta eihän USA ketään ole Irakissa tappanut. Sitä hyvin lyhyttä alkusotaa lukuunottamatta. Siellähän muslimit riehuvat keskenään ja tappavat toisiaan. Välillä toki yrittävät saada pari amerikkalaistakin hengiltä, mutta se ei oikein onnistu, kun musut eivät vaan osaa.
Näiden irakilaisten keskinäinen solidaarisuus on sitä luokkaa, että jos toiset on siikoja ja toiset shunneja, niin siikojen mielestä shunneja saa tappaa kuin vieraita sikoja ja päinvastoin. Ei muuta kuin itsemurhapommitusliivit päälle ja torille siihen kalatiskin viereen väijymään, että olisko kahden kilon shiiaa koukussa.
Ja samaa on jo nähty Suomen Turussa: siiat ja shunnit ottaa matsia keskenään jonkin sellaisen asian takia, joka liittyy Irakiin. Ja mitä enemmän tätä väkeä Suomeen otetaan, sitä kovemmin ne matsaa a) toisiaan b) meitä vastaan.
Minä en tiedä, mihin siikojen ja shunnien uskonnolliset erimielisyydet liittyvät. Varmaankin siihen, että kutittiko Profeetta Muhamedin parta Aishan (6 v.) pimppiä kun he menivät naimisiin. Tai johonkin muuhun todella oleelliseen ja hienoon juttuun. Enkä välitäkään tietää.
Toinen hyvä esimerkki on Somalia, jonka pääelinkeino on pakolaisten, nälänhätien ja sotien tuottaminen. Niin kauan kuin YK on yrittänyt niitä nälkäisiä ruokkia, siellä on pitänyt maksaa suojelurahaa ns. "teknisille avustajille", jotta ruokakuljetukset saadaan perille. Teknikaalit ajaa siinä sitten rekkajonon perässä vanhalla neukkukuormurilla, jonka lavalle on pultattu ilmatorjuntakonekivääri. Sama meno jatkuu yhä vielä: juuri äsken YK vetosi, että nyt länsimaiden on annettava lisää rahaa, koska ruokakuljetuksia ei saada perille, kun Somalian rannikon somalimerirosvot ryöstää jokaisen laivan, joka yrittää kuljettaa ruokaa muille somaleille.
Ei vittu voi olla totta.
Jos minä olisin joku tamperelainen rosvopäällikkö ja pedofiili (ja Suomessa olisi suuri nälänhätä), niin en minä estäisi YK:ta kuljettamasta ruokaa turkulaisille, vaikka en turkulaisista pidäkään.
Minä olen tottunut ajattelemaan, että kaikki suomalaiset murteestaan tai kielestään riippumatta ovat kuitenkin samaa porukkaa ja niitä pitää auttaa ja kohdella ihmisinä. Itse asiassa minä olen tottunut ajattelemaan, että kaikkia eurooppalaisia ja itse asiassa kaikkia maailman ihmisiä pitää kohdella ihmisinä.
Mutta kuten Irakin ja Somalian esimerkit osoittavat, niin kaikki ihmiset eivät ajattele samalla tavalla. Edes omasta porukastaan.
Ihmisoikeudet ovat täysin länsimainen keksintö. Taitaa käydä niin, että sadan vuoden päästä moiselle paskalle nauretaan reipasta partasuunaurua.