Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eli itseasiassa muslimeita kaivataan aika vitun vähän tänne.

Mitä ne tänne edes tulee? Vaikeuksia väistämättä tiedossa kun ei kuitenkin pysty/saa harjoittaa kulttuuriaan/uskontoaan niinkun tahtoo. Miksei pysyä omien joukossa?

Jos uskonto ois mulle kovin tärkeä (eikös kaikille musleille ole?) ni enmä nyt lähtis hillumaan johonkin maahan missä on täysin eri arvot ja ajatusmaailma.

tattikuningas sanoi:
miten se sanonta menikään... "maassa maan tavalla." Tämän jutun kanssa muslimeilla tuntuu olevan aivan tolkuttomia hankaluuksia erään muun etelän ihmisryhmän kanssa.

Jos ranskalaiset sanovat että huivia ei käytetä niin silloin sitä ei sitten käytetä. Aina voi lähteä takaisin Marokkoon jos haluaa huivia pitää.
Niin ja tämä näkemys maalta joka ei edelleenkään suostu puhumaan mitään muuta kieltä kuin omaansa. Minä ainakin pukeudun miten huvittaa, syön mitä haluan, uskon miten haluan ja minulle on ihan sama sopiiko tämä valtaväestölle vai ei. Sitä paitsi mitään maan tapaa ei ole olemassa, on vaan olemassa sen hetkinen enemmistö joka elää tietyllä tavalla. Väestö muuttuu, tavat muuttuu.

Niin, onhan se melkoinen vääryys, että Euroopasta löytyy vielä yksi kansakunta, joka pitää kiinni oikeuksistaan. Tekisi suomalaisille päättäjille kyllä pirun hyvää käydä opiskelemassa hieman kansallista itsetuntoa ranskalaisilta. Ehkä Sarkozy voisi antaa yksityiopetusta maksua vastaan?

Niin, onhan se melkoinen vääryys, että Euroopasta löytyy vielä yksi kansakunta, joka pitää kiinni oikeuksistaan. Tekisi suomalaisille päättäjille kyllä pirun hyvää käydä opiskelemassa hieman kansallista itsetuntoa ranskalaisilta. Ehkä Sarkozy voisi antaa yksityiopetusta maksua vastaan?

Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Minäkin luulen että tämä liittyy suomalaisten alemmuuskompleksiin ja siihen että ajatellaan mustavalkoisesti. Halveksimalla muita kulttuureja saadaan nostatettua omaa huonoa itsetuntoa. Tietenkään se että me emme kunnioita muita kulttuureja ei tarkoita sitä etteivätkö muut voisi oman kulttuurinsa lisäksi kunnioittaa myös muita.

Se minua ei yllätä että muslimeista puhutaan tähän tyyliin, moni ei osaa puhua oikeastaan mistään vähemmistöstä kunnioittavaan sävyyn, olipa kyse etnisestä vähemmistöstä tai jostain muusta. Koska olen tätä roskaa koko ikäni kuunnellut, niin en ota näitä puheita vakavasti ennen kuin sanavalikoimasta siivotaan kaikki loukkaavat nimitykset vähemmistöille.

Maltillisten muslimien ja värillisten maahanmuuttajien työttömyys ei kelpaa minulle argumentiksi tässä keskustelussa, koska siihen suurin syy on suomalaisten rasismi työhönotossa. Jos valkoihoinen eurooppalainen maahanmuuttaja, jolla on pienikin aksentti, joutuu etsimällä etsimään töitä, niin tiedän kyllä mikä on suhtautuminen tummaihoiseen maahanmuuttajaan. Itse saan vieroksuntaa jo ulkomaalaisen etunimen takia - minua erehdytään silloin tällöin jopa pitämään jonkun suomalaisen tuontivaimona idästä, vaikka olen elänyt lähes koko ikäni Suomessa. Siitä mikä ei näy eikä kuulu päälle päin olen jo tottunut pitämään pääni kiinni. Pystyn erittäin hyvin samaistumaan maltillisen muslimin saamaan kohteluun - olet sopeutunut ympäröivään yhteiskuntaan etkä riko lakia, mutta niin kauan kuin sinussa on jotain vierasta ihmiset luulevat että yksityisasioihisi saa puuttua.

Suomalaiset voivat toki enemmistönä valita eristäytyvänsä Suomeen. Voidaan elää suomalaisen kulttuurin mukaan seuraavat viisisataa vuotta. Jos taas taloudellisista syistä halutaan olla mukana eurooppalaisessa yhteisössä, niin sopii oppia suvaitsemaan vierasta ja erilaista.

Mitä ne tänne edes tulee?

No kuuntele, mitä ne sanoo. Vaatii rahaa ja oikeuksia ja kirkkojaan. Eli he ovat loisia. Vaativat omahyväisesti kaikkea mahdollista, mutta eivät anna takaisin yhtikäs mitään. Ainoa syy, miksi he voivat noin tehdä on eri ihon väri ja sen antama suoja. Voi aina vedota rasismiin ja toiseuteen ja uhristatukseen. Se onkin hassua miten islam sortajana on onnistunut vinkumaan itselleen uhristatuksen.

Maltillisten muslimien ja värillisten maahanmuuttajien työttömyys ei kelpaa minulle argumentiksi tässä keskustelussa, koska siihen suurin syy on suomalaisten rasismi työhönotossa.

Minä uskon puutteellisen kielitaidon olevan vielä suurempi ongelma. Yhteiskunnan tarjoama kieliopetuskin on puutteellista kapasiteetiltaan, eivätkä kaikki halukkaat suinkaan pääse kieltä opiskelemaan jonottamatta ja riittävän kattaville kursseille.
Mutta epäilemättä useimmat työnantajat valitsevat kahdesta hakijasta sen suomalaisen, jos hakijoiden muissa meriiteissä ei ole radikaalia eroa.

Maltillisten muslimien ja värillisten maahanmuuttajien työttömyys ei kelpaa minulle argumentiksi tässä keskustelussa, koska siihen suurin syy on suomalaisten rasismi työhönotossa.

Kiitti ku et vaivaudu todistamaan tota. Ihan hirveen validi argumentti. :dance2:

Minä uskon puutteellisen kielitaidon olevan vielä suurempi ongelma. Yhteiskunnan tarjoama kieliopetuskin on puutteellista kapasiteetiltaan, eivätkä kaikki halukkaat suinkaan pääse kieltä opiskelemaan jonottamatta ja riittävän kattaville kursseille.
Mutta epäilemättä useimmat työnantajat valitsevat kahdesta hakijasta sen suomalaisen, jos hakijoiden muissa meriiteissä ei ole radikaalia eroa.

Eiks ne kurssit oo täynnä ilmottautuneita kun on pakko, että saa tukea, mutta ei niihin kukaan tuu?

Voisitko kuvitella että Suomessa joku päivä olisi hallituspuolue jonka johdossa on arabimuslimi? Henkilö olisi asunut Suomessa 70-luvulta lähtien ja puhuisi suomea, mutta ulkomaalaisella korostuksella.

Voisitko kuvitella että Suomessa joku päivä olisi hallituspuolue jonka johdossa on arabimuslimi? Henkilö olisi asunut Suomessa 70-luvulta lähtien ja puhuisi suomea, mutta ulkomaalaisella korostuksella.

Voisin kuvitella, mutta sinä päivänä en maksaisi tähän maahan enää euroakaan veroja.

En aivan lähitulevaisuudessa, koska ensimmäistäkään maahanmuuttajaa ei ole vielä kai eduskunnassakaan nähty.
Mutta jos joku tarpeeksi karismaattinen tyyppi lähtisi politiikkaan mukaan niin miksei.

En aivan lähitulevaisuudessa, koska ensimmäistäkään maahanmuuttajaa ei ole vielä kai eduskunnassakaan nähty.
Mutta jos joku tarpeeksi karismaattinen tyyppi lähtisi politiikkaan mukaan niin miksei.

Uskoisitko, että tämä mahdollinen maahanmuuttaja (muslimi) edustaisi länsimaisia arvoja?

Uskoisitko, että tämä mahdollinen maahamuuttaja (muslimi) edustaisi länsimaisia arvoja?

Luultavasti.
Joku Ayaan Hirsi Alin tyylinen ehdokas saattaisi kerätä riittävästi ääniä myös etnisiltä suomalaisilta päästäkseen eduskuntaan ja ehkä jonain päivänä jopa ministeriksi. Tosin Ayaan on teknisesti entinen muslimi, mutta en usko sillä olleen suurta vaikutusta valintaansa, koska Suomessakin tuli eräs somalinainen aivan hilkun päähän eduskunnasta.

Luultavasti.
Joku Ayaan Hirsi Alin tyylinen ehdokas saattaisi kerätä riittävästi ääniä myös etnisiltä suomalaisilta päästäkseen eduskuntaan ja ehkä jonain päivänä jopa ministeriksi. Tosin Ayaan on teknisesti entinen muslimi, mutta en usko sillä olleen suurta vaikutusta valintaansa, koska Suomessakin tuli eräs somalinainen aivan hilkun päähän eduskunnasta.

Kuvitellaanpa seuraava skenaario;

Jos jossain utopiassa olisi länsimaisessa valtiossa muslimienemmistöinen parlamentti, voitaisiinko enää puhua länsimaista? Voisiko naiset kävellä kaduilla pikkupukeissa ilman raiskauspelkoa paskaprofeetan oppikirjan mukaan?

Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Minäkin luulen että tämä liittyy suomalaisten alemmuuskompleksiin ja siihen että ajatellaan mustavalkoisesti. Halveksimalla muita kulttuureja saadaan nostatettua omaa huonoa itsetuntoa. Tietenkään se että me emme kunnioita muita kulttuureja ei tarkoita sitä etteivätkö muut voisi oman kulttuurinsa lisäksi kunnioittaa myös muita.

Se minua ei yllätä että muslimeista puhutaan tähän tyyliin, moni ei osaa puhua oikeastaan mistään vähemmistöstä kunnioittavaan sävyyn, olipa kyse etnisestä vähemmistöstä tai jostain muusta.

Pitäisikö kunnioituksen olla sinun mielestäsi automaattista vai ansaittua? Ei minulla ainakaan ole mitään vaikeuksia kunnioittaa esim. ranskalaista, ruotsalaista, japanilaista tai sinulle tuttua venäläistä kulttuuria. Sen sijaan, en ymmärrä miksi minun pitäisi kunnioittaa yhtäkään islamilaista kulttuuria. Siitä arvomaailmasta nyt ei vaan juurikaan hyvää tule. Paitsi tulihan Turkista kerran yksi fiksu hallitsija, mutta hänen toimintansa olikin kaikkea muuta kuin islamin mukaista.

Otetaanpa vielä toinen: voisitteko kuvitella että Suomessa tasavallan presidentiksi valittaisiin maahanmuuttajan poika? Henkilö puhuisi täydellistä suomea.

Pitäisikö kunnioituksen olla sinun mielestäsi automaattista vai ansaittua? Ei minulla ainakaan ole mitään vaikeuksia kunnioittaa esim. ranskalaista, ruotsalaista, japanilaista tai sinulle tuttua venäläistä kulttuuria. Sen sijaan, en ymmärrä miksi minun pitäisi kunnioittaa yhtäkään islamilaista kulttuuria. Siitä arvomaailmasta nyt ei vaan juurikaan hyvää tule. Paitsi tulihan Turkista kerran yksi fiksu hallitsija, mutta hänen toimintansa olikin kaikkea muuta kuin islamin mukaista.

Mielestäni jokainen ihminen ansaitsee ilman erillistä ponnistelua tietyn "peruskunnioituksen". Se että maltillisetkaan muslimit, tai edes ne arabit ketkä eivät tunnusta islamia, eivät saa Suomessa töitä, kertoo jotain. PS. minä en tunne venäläistä kulttuuria, mutta varmaan ihan jees maa.

Back
Ylös Bottom